Te varattuun ihastuneet, miksi jatkatte vonkaamista?
Ihastuin vastikään itse varattuun mieheen. Tapasin hänet töiden kautta, hän on minua n.15 vuotta vanhempi. Olimme viestitelleet tovin kun kysyin, onko hän parisuhteessa. Kertoi olevansa etäsuhteessa. Viestittely jatkui mutta omalta kohdaltani sävy muuttui. Ajattelin, että jos tämä on aitoa rakkautta niin se kyllä odottaa parempaa aikaa sitten.
Tein miehelle selväksi ihastumiseni mutta painotin, että en aio tehdä asialle mitään koska hän on varattu. Mies kertoi, että jos olisi vapaa niin meidän välillemme varmasti syntyisi jotain. Hän kertoi myös ihastukseni tuntuvan hyvältä, mikä tietysti on ymmärrettävää.
Oli vapauttavaa kertoa tunteistaan mutta samaan aikaan keskustella tilanteesta kuten aikuiset. Meille molemmille tuli selväksi tunteemme, mutta molempien moraali estää tekemästä mitään. Eikä mua edes hävettänyt tunnustaa ihastumiseni, koska ei kai se tunne vaan ne teot ole väärin..Mieskin sanoi, että olen tosi viehättävä ja kehotti etsimään arvoiseni miehen.
Mietinkin, että millaiset ihmiset jatkavat vonkaamista kun kuulevat miehen/naisen olevan varattu? Mua ei edes kiinnostaisi tämä mies jos olisi valmis hyppäämään sivusuhteeseen.
Uskon, että jos tämä meidän suhde syntyy, se kestää odottaa parempia aikoja. Ja jos ei, niin olenpahan ainakin huomannut, että iällä ei tosiaan ole väliä kun ihastuu. :) Kaiken lisäksi oma ihastukseni hiipuisi jos tämä mies olisi suhteestaan huolimatta iskenyt kimppuuni.. mikä taas tavallaan lisäää ihailuani häntä kohtaan. :D Arvostan itseäni kuitenkin korkeammalle, että alentuisin vokottelemaan tieten tahtoen varattua miestä. Kyllä omia tunteitaan voi ohjata ja noudattaa moraaliaan, vaikka pahalta tuntuisikin..siksi en ymmärrä kun puhutaan, että himot ottivat vallan ja suhde oli pakko aloittaa.
Kyllä tämä ihastukseni kohde osaa suhteensa päättää ilman minun sekaantumistani, jos siitä pois haluaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kirjoitteli ihastunut mies, paljastui varatuksi ja olisi varmaan vaihtanut, mutta mua ei kiinnosta sellaiset jotka vaihtaa naista kuin sukkaa.
Minä siis ihastuin tähän mieheen ja pyysin puhelinnumeroa, kirjoiteltiin ensin sähköpostilla. Kertoi alunperin asuvansa yksin ja sormustakaan ei näkynyt, joten oletin hänen olevan sinkku, koska kertoi eronneensa jokunen vuosi sitten. Kun olimme jo viestitelleet kertoi kysyttäessä olevansa suhteessa. Puhui kunnioittavasti naisystävästään. Olin jo tehnyt ihastukseni hänelle selväksi joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi sitten sopiminen, että emme tee asialle mitään.
Mä siksi mietinkin, että mikä saa ihmiset jatkamaan viestittelyä ja flirttiä kun toinen on varattu? Onko se salasuhteen jännitys? Itse haluaisin olla ihastukseni kanssa julkisesti yhdessä ja kuuluttaa sen koko maailmalle, en ikinä voisi olla salasuhteessa!
Mikähän tän miehen mahdollinen motiivi oli viestitellä sinun kanssasi alun perinkään? Ette ilmeisesti ole ystäviä kuitenkaan, jotka viestittelee säännöllisesti? Miksihän se alkoi ylipäätään sun kans viestien vaihtoon?
Minäpä veikkaan, että ap:n "päätös" lopettaa viestittely johtuu ainoastaan siitä, että mies suoraselkäisenä ihmisenä torjui hänet. Jos mies olisi lähtenyt klassiseen "olen huonossa suhteessa, jossa nainen ei ymmärrä minua", niin kyllä ap roikkuisi vielä viestittelyssä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vokottelen tietenkin varattua koska hän on niin ihana mies ;) ja vokottelen niin kauan kun hän suostuu heiluttaan peittoa mun kans! Olen aivan kiimassa häneen ja aion vampata hänet vaikka se ois viimeinen tekoni :D Mitään väliä ei ole sillä onko hänellä millainen eukko kotonaan, ei kuulu millään lailla minulle, olen vapaa kuin taivaan lintu :D :) ja nain kenen kanssa huvittaa!
Iiris??
Vierailija kirjoitti:
Minäpä veikkaan, että ap:n "päätös" lopettaa viestittely johtuu ainoastaan siitä, että mies suoraselkäisenä ihmisenä torjui hänet. Jos mies olisi lähtenyt klassiseen "olen huonossa suhteessa, jossa nainen ei ymmärrä minua", niin kyllä ap roikkuisi vielä viestittelyssä mukana.
Totta! Eihän tämä ollut ap:n päätös, vaan miehen. Nyt vieläkin velloo asiassa (koska laittaa tännekin avauksia) ja kokee ylemmyydentunnetta, joka auttaa pahimman pettymyksen yli.
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdalla tämä varattu mies ei vaan lopeta vonkaamista. Meillä oli suhde, joka oli kestänyt jo tovin kunnes sain selville, että hänpä onkin naimisissa. Lopetin suhteen mutta tuo mies ei vaan lopeta yhteydenottoja. Oma vaimo ei kuulemma ole se oikea ja haluaisi oikeasti vain minua, eikä ketään muuta...plääh!
Mitähän tuostakin tulisi ajan kanssa, jos uskoisit tuon miehen höpötyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Eihän tämä ollut ap:n päätös, vaan miehen. Nyt vieläkin velloo asiassa (koska laittaa tännekin avauksia) ja kokee ylemmyydentunnetta, joka auttaa pahimman pettymyksen yli.
Eikö korkeasta moraalista saa tuntea ylemmyydentuntoa? On kai sitä pahempiakin asioita mistä tuntea ylpeyttä. :D
Kyllä se flirtin lopettaminen oli ihan yhteinen päätös siinä vaiheessa kun suhdestatus tuli ajankohtaiseksi, olimme ihan samoilla linjoilla.
Minä kysyin miehen suhdestatusta, koska huomasin olevani ihastunut. Halusin varmistaa, ja petyin kyllä, kun olikin varattu ja ilmeisesti vaan flirttiä hänen puoleltaan. Mulla oli ihastuminen jo päällä..
Miehen puolelta tuli alunperin muutos työhön liittyviin keskusteluihin ja hän aloitti flirtin. Vastasin siihen, koska luulin hänen olevan vapaa.
Mies muun muassa totesi, että saan varmaan paljon treffikutsuja miehiltä joita tapaan työssäni, kehui ulkonäköäni jne. Varmaan mies sitten säikähti minun intensiivistä ihastumistani ja koki tarpeen palauttaa minut maanpinnalle. Olin varmaan joku keski-ikäisen miehen piristys vaan, siltä ainakin näyttää. :P
Hän on mukana projektissa jota työstän ja tarvitsin häneltä konsultaatiota, sitä kautta tapasimme alunperin. Jatkossa kuitenkin mietin, että jos voin välttää hänen konsultointiaan niin teen sen. Ihan jo itsenikin kannalta. :P
Vierailija kirjoitti:
Veikkaat väärin. Kuten jo kirjoitin, JOS mies olisi jatkanut flirttiä varattuna, olisi mielenkiintoni lopahtanut. Näin on käynyt ennekin. Tapailin miestä joka kertoi olevansa sinkku ( =valehteli) ja sain sitten soiton vaimoltaan (oli ratsannut miehen puhelimen). Sovittiin vaimon kanssa puhelimessa, että minä lopetan sen homman siihen. Mies jatkoi mulle viestittelyä ja ohjasin ne tekstarit suoraan sille vaimolle. Ei mua kiinnosta mies joka pettää.
Soiteltiin vielä puoli vuotta tapahtuman jälkeen vaimon kanssa ja kyseltiin kuulumiset.
En mä voi sille mitään jos ihastun varattuun, mutta sille voin, teenkö asialle mitään. Sehän tässä itseäni harmittaakin, kun tuntuu, että kaikki hyvät miehet on varattuja. :D Eihän ne olisi muuten hyviä miehiä. ;)
ap
Tämän aloituksen tarkoitushan oli korostaa omaa erinomaisuutta, kun niin hienosti osataan toimia. Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vokottelen tietenkin varattua koska hän on niin ihana mies ;) ja vokottelen niin kauan kun hän suostuu heiluttaan peittoa mun kans! Olen aivan kiimassa häneen ja aion vampata hänet vaikka se ois viimeinen tekoni :D Mitään väliä ei ole sillä onko hänellä millainen eukko kotonaan, ei kuulu millään lailla minulle, olen vapaa kuin taivaan lintu :D :) ja nain kenen kanssa huvittaa!
No, eipä se kovin ihana mies ole siinä vaiheessa, jos päätyy pettämään.
Kaikki eivät enää elä keskiajalla, jossa mies omistaa naisen ja aviorikoksesta mestataan tai ainakin toimitetaan kuoleman jäljeen helvettiin :D
Ei ole kyse omistamisesta vaan luottamuksen pettämisestä. En mua kiinnosta mies, joka lähtisi salaa puolisoltaan harrastamaan seksiä jonkun muun kanssa.
Eri asia, jos puolisot ovat keskenään sopineet, että suhde on avoin ja muidenkin kanssa voi harrastella. Tosin en ole ihan varma, haluaisinko sotkeutua tällaiseenkaan kuvioon.
Tuohan on nimenomaan omistamista. Halutaan ikäänkuin pitää hiekkalaatikko itsellä. Puoliso saa luvan tukehduttaa tarpeensa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloituksen tarkoitushan oli korostaa omaa erinomaisuutta, kun niin hienosti osataan toimia. Onnea.
KYLLÄ! Toivoisin muidenkin ottavan musta mallia, että miten asiat voi hoitaa ilman, että ketään sattuu. Ihan turhaan käytät sarkasmia muhun, kertoo enemmän sinusta kuin minusta tuo tarpeesi ilkeillä. :)
Muhun tietysti nyt sattuu, koska ihastuin jo. Mutta mieluummin näin saanpa edes lohtua moraalistani kun muuten harmittaa.
Jos kaikki varattuun ihastuneet tekisivät näin, kukaan ei pettäisi. Ja jos kaikki varatut olisivat yhtä avoimia ja seurustelukumppaniaan kunnioittavia kuin tämä mies, ei pettämistä tapahtuisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kirjoitteli ihastunut mies, paljastui varatuksi ja olisi varmaan vaihtanut, mutta mua ei kiinnosta sellaiset jotka vaihtaa naista kuin sukkaa.
Minä siis ihastuin tähän mieheen ja pyysin puhelinnumeroa, kirjoiteltiin ensin sähköpostilla. Kertoi alunperin asuvansa yksin ja sormustakaan ei näkynyt, joten oletin hänen olevan sinkku, koska kertoi eronneensa jokunen vuosi sitten. Kun olimme jo viestitelleet kertoi kysyttäessä olevansa suhteessa. Puhui kunnioittavasti naisystävästään. Olin jo tehnyt ihastukseni hänelle selväksi joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi sitten sopiminen, että emme tee asialle mitään.
Mä siksi mietinkin, että mikä saa ihmiset jatkamaan viestittelyä ja flirttiä kun toinen on varattu? Onko se salasuhteen jännitys? Itse haluaisin olla ihastukseni kanssa julkisesti yhdessä ja kuuluttaa sen koko maailmalle, en ikinä voisi olla salasuhteessa!
Kumman ehdotus oli olla tekemättä mitään? Olisiko mies jatkanut, jos olisitkin tyrkyttänyt itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eipä se kovin ihana mies ole siinä vaiheessa, jos päätyy pettämään.
Kaikki eivät enää elä keskiajalla, jossa mies omistaa naisen ja aviorikoksesta mestataan tai ainakin toimitetaan kuoleman jäljeen helvettiin :D
Ei ole kyse omistamisesta vaan luottamuksen pettämisestä. En mua kiinnosta mies, joka lähtisi salaa puolisoltaan harrastamaan seksiä jonkun muun kanssa.
Eri asia, jos puolisot ovat keskenään sopineet, että suhde on avoin ja muidenkin kanssa voi harrastella. Tosin en ole ihan varma, haluaisinko sotkeutua tällaiseenkaan kuvioon.
Tuohan on nimenomaan omistamista. Halutaan ikäänkuin pitää hiekkalaatikko itsellä. Puoliso saa luvan tukehduttaa tarpeensa.
Jos on tarpeita, joita ei saa liitossaan toteutettua, miksi ei ottaisi asiaa reilusti esille puolisonsa kanssa? Sen sijaan, että hiipii salaa toteuttamaan niitä jonkun muun hiekkalaatikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman ehdotus oli olla tekemättä mitään? Olisiko mies jatkanut, jos olisitkin tyrkyttänyt itseäsi?
En osaa vastata tuohon, koska minä lopetin heti sen flirtin kun kuulin miehen olevan varattu. Kirjoitettiin sitten ihan niitä näitä vaan ja palattiin lopulta työasioihin. Nyt ei tietysti kirjoiteta enää mitään. Asia vaan jäi.
Mielestäni mies ei vaikuta sellaiselta, että olisi vieteltävissä enkä minä ole nk.viettelijä. Siitä syystä varmaan alunperin syntyikin joku yhteys, kun ollaan aika samanlaisia.
Siinä vaiheessa kun miehen parisuhde ilmeni, olin jo tehnyt ihastukseni selväksi joten ainoa vaihtoehto oli puhua rehellisesti vaan jatkosta, ja kuinka teot merkitsevät eivätkä tunteet ja sanat.
Minusta vaan on jotenkin kiva tunne, että voi ohjailla omia tekojaan vaikka tuntuisi muulta...tulee voimakas olo, että järki ohjaa, eikä tunne.
ap
Mies ei selvästikään ole tarpeeksi kiinnostunut ap:sta, koska ei ole jättänyt naisystäväänsä. Miehet kyllä toimii todella nopeasti jos tapaavat naisen, joka iskee kympillä. Olis todella kuluttavaa olla odottamassa tilaisuutta, jota ei luultavasti koskaan tule.
Lopulta on aina valinta, mitä tekee. Aikuisen oikeasti voi ohittaa varatut, mutta ne tunteet. Tunteita sulla ap taitaa olla vielä. Toivottavasti helpottaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta on aina valinta, mitä tekee. Aikuisen oikeasti voi ohittaa varatut, mutta ne tunteet. Tunteita sulla ap taitaa olla vielä. Toivottavasti helpottaa jo.
On kyllä, voimakkaita tunteita.
En vaan kertonut niistä miehelle vaan myös esitin, että ihastus on pientä ja menee ohi. Juuri se kai sitä viettelyä olisikin, jos kertoisin hänelle mitä OIKEASTI tunnen. Nyt mies voi olla hyvillä mielin imarreltu vaan huomiosta. Ehkä piristin sitten vaikka hänen suhdettaan, kun sai itseluottamusta.
Tämän aloituksen tekemällä saan vähän lohtua ja lohtua saan myös siitä, kun koen ylpeyttä moraalistani. Hopeareunukset ja silleen...
Pakko nähdä positiiviset puolet. Helpottaahan se kyllä ajallaan kun sitä ihastusta ei ruoki.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ei selvästikään ole tarpeeksi kiinnostunut ap:sta, koska ei ole jättänyt naisystäväänsä. Miehet kyllä toimii todella nopeasti jos tapaavat naisen, joka iskee kympillä. Olis todella kuluttavaa olla odottamassa tilaisuutta, jota ei luultavasti koskaan tule.
Kyllä minäkin luulen, että minä olin tässä se ihastuneempi.
Mutta olen itsekin ollut tosi voimakkaasti ihastunut varattuna ja jos ihastukseni olisi sanonut haluavansa vain minut, en voi olla varma miten olisin reagoinut... Ihastukseni kuitenkin kunnioitti suhdettani ja asiasta puhuttiin, ihan niin kuin nyt kun mä olen sinkku ja ihastukseni kohde varattu.
Ehkä mennyt kokemus osoittaa, että ihastumisen tunne tosiaan menee ohi jos se ei saa vastakaikua.
Ei kaikista ihmisistä ole salasuhteeseen ja itse taidan ihastua miehiin, joilla on selkärankaa ja moraalia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ooksä itsetuhoinen?? Ja vähän kannattaa kyl kattoa millainen eukko. Ihan vähällä et selviäis jos mun mieheen sekaantuisit :D mä oon silleen vähän hullun maineessa ja aiheesta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höh... teet itsellesi tuossa hallaa. Oletko siis tietoisesti mennyt sänkyyn varatun kanssa? Eikö sun isä ole rakastanut sua tai oletko jäänyt vaille huomiota? Mä itse kävin terapiassa jossa selvisi taipumukseni hairahtua saavuttamattomiin miehiin. Isäni oli etäinen ja tuon etäisyyden tunteen koin joskus merkitsevän rakkautta. Mä olen rakkauden arvoinen, en varatun ihmisen kaatosäkki...
ap
No jos te olette oikeasti miehen suhteesta tällä tavoin keskustellut, ni kuulostaa kyllä siltä -sori vaan- että olet ollut hieman arveluttavalla alueella jo... Ei tuolla tavalla aleta tilittämään kenellekään ihastuneelle omia suhdetaustoja. Olet tainut hieman kokeilla kepillä jäät kuitenkin?