Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistuksia vai ei?

Mamma-98
02.12.2017 |

Eli oon nyt rv32 ja välillä on outoa kipuilua, tai sellasta kramppailua ja pistelyä mitä en oikein hahmota että mitä se on. Esim. yleensä kun tulee sellasia "häntäluukramppeja" jos tiiätte, missä yhtäkkiä pistää takamukseen niin että ei kehtaa istua, niin ne ei oo niin kamalia, mut täs raskaudenaikana tullu pari sellast niin, että oikein kiljahdin pienestä kivusta, ei ollut sillä tavalla kipeä että olisi todella pahaa tehnyt mutta kun yhtäkkiä pisti tai kramppas ja se tuntu häntäluun lisäksi nivusissa ja alaselässä. Se pisti todellakin "pongahtamaan" ylös vaikka jo seisaallaan olin, mutta kun hetken paikallaan odotin ja sitten istahdin niin ei mitään vaikutusta, katosi vain. Välillä saattaa tulla myöskin sellaisia samanlaisia kramppimaisia pistoksia vatsa-selkä välille, niin että se ei varsinaisesti tunnu kummassakaan, mutta säteilee lievänä kipuna tai jomotuksena molempiin suuntiin. Usein silloin vatsa ei edes tunnu kovalta jos koskaan. Silloin vatsaan tai selkään ei varsinaisesti satu tai tee pahaa, mutta en osaa siltikään kuvailla sitä muuna kuin lievänä kipuna. Sitten välillä taas saattaa vatsa kovettua oudosti ilman että tunnen mitään. Kaikki on niin hämäävää, ja tuttavat, läheiset ja ihmiset netissä tuumaavat että ovat varmoja että ovat harj. suppareita, kun taas äitipolilla ja neuvolassa ovat hyvin varmoja että kyseessä on vain liitoskipuja. Selkäkipuja on ollut jo lähes päivittäin, ties millon mistäkin syystä. Todennäköisimmin eräs "kivuista" selässäni on tullut repunkantotavastani, jolloin vain tietty alue on kipeä juuri sillä alueella millä olalla reppuani kannan. Välillä taasen alaselkä kipuilee oudosti ja sitten se kipu katoaa ajan myötä ilman että huomaan itsekään, enkö sitten vain keskity huomioimaan sitä. Lieviä menkkamaisia tai vatsatautimaisia vääntelyitä myös on joskus ollut, nekään eivät kipeätä tee mutta tuntuvat hyvin pienesti jomotuksena joka sitten häviää ajanmyötä myöskin huomaamatta. Kaikki ovat eri mieltä että onko minulla nyt sitten harj. suppareita vai ei, eihän tässä enää itsekkään tiedä mitä ajatella. Puolison isäkin sanoi oman mielipiteensä että olisivat kuulemma harj. suppareita, perusteli sillä että kaikilla niitä kuulemma on mutta eivät välttämättä itse koskaan huomaa tai tunne niitä. Kuulemma niitä periaatteessa olisi pakko olla jokaisella jossain vaiheessa koska keho valmistautuu sitä kautta synnytykseen johon harj. supparit kuuluvat. Kuulostaa loogiselta, mutta puolet minusta pohtii asiaa silti koska yksikään "ammattilainen" ei ole sanonut minulle vastaavaa. Kiitos niille jotka jaksoivat tänne asti lukea <3 arvostaisin edes jonkinlaisia (kohteliaita) mielipiteitä ja omia kokemuksia, miten tilanteeni pitäisi tulkita! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun maha kovettuu hetkeksi ja ei tunnu mitään varsinaista kipua on kyse harjoitus suppareista jotka on harmittomia. Nuo kivut selässä ym... on muita raskaudesta johtuvia kipuja. Supistuksessa kovettuu maha paljon ennen kuin kipu tuntuu

Vierailija
2/6 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olet samanikäinen kuin esikoiseni. Vastahan hänet synnytin, nytkö ikätoverit jo tekevät lapsia? <3

Onnea kaikkeen, varmaan noi on ihan tavallisia raskausvaivoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon! Ja kyllä sitä vaan pistettiin pienokainen alulle kihlatun kanssa~ on se toki hassu ajatus itselle kun tuttavat tulee toteamaam että vastahan minäkin olin pieni, mutta niin se vaan aika menee <3

Vierailija
4/6 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole supistuksia.

Vierailija
5/6 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun täytyy kysyä palstalta ovatko nämä supistuksia, ne eivät ole supistuksia.

Vierailija
6/6 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun täytyy kysyä palstalta ovatko nämä supistuksia, ne eivät ole supistuksia.

No ainakaan synnytyssupistuksia ne eivät ole, jos täällä pystyy niitä pohtimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi