PINNA TURHAN KIREELLÄ !!!
Tää alkaa olla jo liikaa mun hermoille!!!
Mä en kestä, kun poika vaan kijuu ja huuta, jos sen laittaa jumppamatolle tai sitteriin itekseen leikkimään. Edes hetkeksi et saan rauhassa syödä/käydä vessassa.
Poika on jo 5kk ja 2 vko.
Onko tää sitä ns. komentelua, ku pitäs päästä oleen koko ajan mun sylissä???
En vaan jaksa kantaa koko ajan poikaa joka painaa jo 8kg, kun on selkäkin huonossa kunnossa!
Onko muilla samaa " ongelmaa" ???
Mä todellakin menetän hermot, kun yöllä ei saa edes unta, kun poika mönkii sängyssään ja herää välillä itkeen.
Voi olla et hampaat kiukuttaa... en oo varma.
APUA !!!!
Kommentit (14)
Meidän poju kohta 6 kk ja just samanlaista kiukuttelua koko ajan on ollut. (karjumista ja kätinää joka paikassa) Nyt viimeisen kuukauden vielä pahemmin. Mutta mutta, viikonloppuna puhkesi alas kaksi hammasta, joten toivottavasti on ollut niistä johtuvaa! Ihmeen kauan vaan on hammaskitinä kestänyt, kun joillakin kestää esim. viikon ja that`s it! Vielä ainakin sama malli jatkuu...Ja yöt on heräilty pari kuukautta jo tunnin välein vähintään. Että alkaa tässä piikuhiljaa väsymään...Onneksi joukkoon on mahtunut muutama vähän parempikin päivä! Että voimia sinne, jospa se olisi teilläkin hampaista johtuvaa!
Ihmeessä, ei se lapsi siitä kärsi, jos se " turhaan" saa särkylääkettä. Jos se auttaa, niin tiedätpähän sitten, että joku paikka sillä on kipeä.
SItten voisit viedä lapsen lääkäriin, jos sillä on vaikka korvatulehdus, meilläkin oli semmoinen korvatulehdus, joka ei nostanut kuumetta eikä mitään, eli kokeile sitäkin. Hermot sulla menee jos ei mitään tapahdu, tiedän kun meillä oli samantyyppinen tilanne pari kuukautta sitten.
ja IHAN samanlaista täällä! minäkään en tiedä mistä on kyse, yhtäkkiä ruokakin maistunut tosi huonosti. koko ajan vaan kiukuttelee ja HUUTAA jos lasken lattialle. olen epäillyt että hampaita tulossa, mutta mistäs senkään tietää kun ikenetkin näyttävät ihan samanlaisilta kuin ennenkin.
meillä oli eilen aivan järkky päivä ja kauhulla odotan tuleeko tästä päivästä samanlainen..
pojalla on vähän nenäkin vuotanut, mutta kuumetta ei ole, vaikka voihan pikku nuhakin kai aiheuttaa huonon olon.
en siis osaa sua auttaa, muuten kuin tsemppaamalla!!
piti sanoman, että toisinaan on ollut hermot kireällä, mutta lähinnä sen vuoksi kun pelkää että joku on lapsella huonosti ja vaikka kaikkensa yrittää niin aina kitinä vaan jatkuu! Eli yleensä hermostun itseeni kun en osaa auttaa!
Varmaan kaikilla joskus on noita negatiivisia tunteita, kun tuntuu ettei jaksaisi huutoa ja huonoja öitä. Mutta mä itselle yritän muistuttaa, ettei pieni vauva osaa muuten ilmaista tunteitaan kuin huutamalla/itkemällä, jos on paha mieli, nälkä, väsy tms.Ja joskus jos meinaa keittää yli, niin laitan vauvan hetkeksi omaan pinnikseensä ja mobilen soimaan (vaikka itkisi) ja yleensä riittää jo minuutti itselle, että rauhoittuu ja on taas valmis olemaan vauvan kanssa.
Mutta jos sinusta jatkuvasti tuntuu noin pahalta, voisi hyvä olla jutella jonkun kanssa...ottaa vaikka neuvolaan yhteyttä, niin he varmasti osaavat neuvoa eteenpäin, jotta saa keskusteluapua.
Niin ja panadolista, voithan sä yhtenä iltana/pvnä antaa panadolia ja katsoa onko mitään vaikutusta ja jos auttaa kitinöihin, niin silloin tod.näk. hampaat vaivaavat.
Oikein paljon jaksamisia.
t.hope-a ja typy 7kk
Tutulta kuulostaa! Et ole kuule yksin. Minutkin välillä valtaa vihantunne välillä. Poika kiukuttelee ja karjuu ns. ihan tyhjästä. Silloin katson viisaammaksi laittaa pojan pinnikseen (mikäli rauhoittuu) ja painelen itse ovesta 5 min. ulos rauhoittumaan.
Mutta edellä tulikin hyviä neuvoja, kokeile särkylääkettä ja jos auttaa niin silloin on pojalla joku paikka kipee. Sit lääkäriin.
Jaksamista sulle Kaisa, et varmasti oo asian kans yksin. Harva meistä sitä vaan kehtaa myöntää.
Misuli ja Roope 5 kk 1 vko
Noistakin oli jo todella paljon mulle apua ja lohtua!!!
Siis kiitos teille kaikille!!!
On meidänkin poika toisinaan ihan kiltisti, mut tosiaan viime aikoina vaan äkkyilly.
Ja samanlainen päivä meilläkin tuntui olevan kuin[b]Vasarapää81[/b]llä. Eli ei oo ruoka kunnolla maistunut... siis maito.
Olisko sulla mahdollista saada hoitajaa vähäksi aikaa niin pääsisit lepuuttamaan hermoja? Meillä kun alkaa tunnelma kiristymään niin tilaan hoitajan ja lähden vaikka miehen kanssa syömään.
Muistan itse kuinka kipeä olin viisaudenhampaista, en ihmettele jos vauva on äreä hampaiden puhjetessa. Oletko koittanut antaa maitoa viileänä, jos menisi paremmin alas? Hankaako ikeniä tai kuolaako? Ne on hampaidentulon merkkejä. Joskus vauvat vaan huutaa vaikkei mikään olis vialla. Anna vaan hetki olla lattialla tai sitterissä, samantien ei tarvitse nostaa jos huutaa. Ei tietenkään pidä huudattaa lasta mutta pakkohan wc:ssä on käydä. Meillä on kaksoset ja aina jompi kumpi joutuu odottamaan vuoroaan, ovat silti tyytväisiä lapsia vaikka välilä joutuvat itkemään hetken ennenkuin pystyn ottamaan syliin.
Meillä oli samoihin aikoihin ihan samantyyppistä elämää. Sitten keksin, että poika oli turhautunut siihen, kun ei vielä päässyt liikkeelle ja jumppamaton lelut ja muutkin lelut olivat tulleet tutuiksi. Kävimme joka päiuvä jossain kylässä ja yritin kehitellä uusia leluja keittiötavaroista. Elämä helpottui ja normalisoitui, kun poika rupesi konttaamaan puolen vuoden iässä. Mutta muistan sen kitinän ja koko ajan olisi pitänyt kantaa paikasta toiseen, meidänkin poju ei ollut mikään hentonen, painoi puolen vuoden iässä tasan 10 kg.
Jaksamista!
K&T 030405
Kyllä tutulta kuulostaa. Muutamana viime päivänä olen todella miettinyt että taidan olla huono äiti koska en ymmärrä mitä vauvani haluaa kitinällään ja itkullaan sanoa. Poika on nyt melko tasan kuusi kuukautta ja kitisee ja huutaa päivät pitkät. Kuinka sitä enää voi ymmärtää kun se on jatkuvaa. Ei erotu kiukku, nälkä, väsymys tai muu. Meillä ei ainakaan hampaista johtuvaa ole koska kaksi alahammasta on parin viime viikon aikana puhjenneet esiin ja huutoa on jatkunut varmaan kaksi kuukautta eikä loppua näy... Enää en uskalla ajatella ollenkaan päiviä eteenpäin, yritän vain selviytyä ja jaksaa meneillään olevan päivän. Eikä koskaan voi tietää kuinka kamala päivästä on tulossa.
ja lääkärissäkin on käytetty ja terveeksi todettu. Toivon tosiaan että tämä ikuisuudelta tuntuva vaihe loppuu joskus. Mieluiten hyvin pian. Pinna on kireällä täälläkin siis ja saat täyden henkisen tuen tältä suunnalta. Yritetään jaksaa ja toivotaan parempaa huomista :)
Sanokoon mitä sanoo ihmiset, että alle vuoden ikäinen ei muka tartte muita virikeitä kuin kodin ja oman perheen, mutta kyllä mun poika ainakin selkeesti pitkästyy kotona! Ollaan välillä puolin ja toisin hyvin kyllästyneitä katselemaan vain toistemma naamoja ja samoja leluja päivästä toiseen : D
Selkeesti tuosta 5 kk iästä alkaen on parhaiten viihtynyt (=ollut kitisemättä), kun on poistuttu kotoa kylään, ulos, kauppaan, neuvolaan..ihan minne vaan missä TAPAHTUU jotakin.
Vaikka kuinka laiskottas lähtee joka päivä liikenteeseen, niin pääsen silti helpommalla, kun viihdyttämällä poikaa kotona ihan kympillä.
Hei kuule, meillä poika on kans todella äänekäs nukkuja yöllä: saattaa parkasta pari kertaa ja olla silti ihan syvässä unessa, on välillä yöllä hereilläkin ja jatkaa sitten unta, mutta arvaa vaan olenko itse jo täysin hereillä tutti ojossa sängyn vieressä..
Kaveri siirrettiin juuri omaan huoneeseen, että me vanhemmat ei kuultas ihan kaikkia yöllisiä örinöitä. Oma uni parani huomattavasti, Suosittelen! Niin ja pojalla ikäää 6 kk.
Tilanteesi kuulostaa todella harmilliselta. Minulle tuli mieleen että voisiko vauvallasi olla pissatulehdus? tai pippelinpääkin voi olla tulehtunut?(olikohan sinulla nyt poikavauva, kun en muista nyt sitä sun tekstistä, no kuitenkin..) Ei muuten, mutta minun oma poika on ollut tähän asti kuin herran enkeli, mutta nyt parina päivänä on ollut kanneltavissa ja on karjunut ja kiljunut itkien kun olen laittanut mahalleen leikkimään lattialle. käytin lääkärissä ja pissan valkosolut oli lievästi koholla ja pippelinpää punoitti, joten syykin selvisi. nyt kun sai lääkettä niin on taas omaitsensä...ikää 7kk. voihan myös olla että vauvallesi on tulossa hampaita, meidän pojalla ei niitä vielä näykkään, joten ne itkut on vielä edessä...Ainii, kuumettakaan meidän pojalla ei ollut, pissiminen vain teki kipeää.
Ja jos mahdollista niin ajattele että sinulla on sentään muuten tervyt lapsi eikä esim. vaikeasti vammainen ja ole kiitollinen siitä, itse olen jaksanut yö heräilyt ja muut kitinät aina tuon ajatuksen voimin :)
Hyvää kevättä sinulle ja jaksamisia!!!!
Mä oikeesti vihaan tätä lasta, tosin toisinaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ku ei nyt viittis antaa panadolia ku ei oo 100 varna et huutaa hampata ja sattuu!!
Eikö muka muilla oo samoja tunteita?? Vai eikö kukaan muu kehtaa niistä sanoa ääneen??