Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?

Vierailija
01.12.2017 |

Ja kruunua tälle aloitukselle kiitos.

Kommentit (978)

Vierailija
941/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomer Generation -ikäinen mies kieltäytyi tilaamasta metsuria omakotitalonsa tontille. Tontilla kasvoi vanha, erittäin huonokuntoinen, korkea puu. Puun huonosta kunnosta oli varoitettu monta kertaa (kolmena peräkkäisenä vuonna). Koko kylä tiesi, että puu aiheuttaa vaaraa naapureille ja ohikulkijoille. Puu oli niin korkea, että se ylettäisi helposti kaatumaan julkiselle tielle, joka on taajaman pääkatu. Kadulla liikkuu jalankulkijoita, pyöräilijöitä, henkilöautoja, takseja, paikallisbusseja ja kesäisin myös paljon turisteja. 

Boomer Generation -ikäinen mies kiukutteli kuin pikkupoika. Hän vänkäsi vastaan joka kerta, kun puu kaataminen otettiin puheeksi. Hän julisti, että puu on hänen ja hän tekee mitä lystää. Suomen lain mukaan hänellä on velvollisuus poistaa vaaralliset puut. Mutta boomer itse ajattelee, että laki ei koske häntä, koska hän on mies ja vanha. Tässä näkyy hyvin se Angry White Man -syndrooma, mikä koituu monen

Tiedän tapauksen jossa maatalon mies päätti että kyllähän tuo mätä kuusi tuosta pihasta itsekin kaadetaan ilman mitään kalliita metsureita. Niinhän sitä ennenkin on maalla tehty. Ei ollutkaan ihan niin helppo homma ja tilannetta sivusta seurannut vaimo jäi alle ja kuoli.

Tunnistajat tunnistaa.

Vierailija
942/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,

viiniliikkeestä turbo hiivaa, käymään 3vrk. juoma valmis nautittvaksi

päähän meni, eli toivottava vaikutus, but löi myös suoliston sekaisin.

varmaankin se samaset 3 päivää ripulissa.

sen jälkeen olen ostanut alkoholi juomani valmistavarana.

Samanlaisen harrastuksen parissa oltiin myös teini-ikäisenä. Ensimmäisellä kerralla opittiin tärkeä yksityiskohta käymisestä ja kaasun muodostumisesta. Kiljua kun tekee umpinaisessa ilmatiivissä muovikanisterissa niin siitä tulee aika räjähdysherkkä paketti. Kuplii ja pulputtaa iloisesti kunnes paineen vaikutus purkin sisällä käy rakenteellisesti sietämättömäksi. Sitä puoliksi käynyttä kiljuripulia oli KAIKKIALLA. Komea rantu meni pitkin kattoa kun se oli räjähtänyt kuin geysir kons

Hyvä, virheistä pitää oppia ja ens kerralla sitten Alkoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tilasi muutama vuosi sitten wishistä jotain halpoja "hammaskruunuja" ja liimasi niitä omien hampaidensa päälle. Yllättäen lopputulos ei ollut erityisen kestävä tai hieno.

Ihmettelin tätä asiaa siskolleni joka on hammaslääkäri ja hän kertoi että vastaavia tee-se -itse sankareita löytyy vaikka kuinka. Revitään omat hammaskivet kynsisaksilla, tehdään itse hammastahnaa jne

Vierailija
944/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooooooooh! Huovuttaminen, ah ja a vot. Nimimerkillä Kokemusta on! Siitä piti tulla kaunis luovutettu harsomainen huivi. Siitä tuli paksu lämmin pehva-alusta. Kalliista erikoislangoista! 😂

Vierailija
945/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooooooooh! Huovuttaminen, ah ja a vot. Nimimerkillä Kokemusta on! Siitä piti tulla kaunis luovutettu harsomainen huivi. Siitä tuli paksu lämmin pehva-alusta. Kalliista erikoislangoista! 😂

Siis huovutettu. Mehän ei luovuteta! 😂😅

Vierailija
946/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva ketju, mutta älkää pilatko jankuttamalla. 

Ja mikä on umpioitu lohi...?

En mäkään tajunnut. 

Vierailija
947/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöllä on iso piha ja paljon lunta talvella. Työvälineenä lapio ja kola, mutta virkeä ja idearikas mieli. Niinpä henkilö päättää rakentaa laitteen lumen siirtoon ja halavalla. Hän ostaa metallia määräpaloin ja sähkömoottorin, akselin, renkaat, akkuja sekä kaikenlaista hilpetööriä. Sillähän pikku nökäre lunta siirtyikin, mutta ei henkilön mielestä riittävästi, joten uutta ideoimaan. Pitäisi saada laite, jossa voisi istualtaan näppärästi ohjailla lumen siirtoa. Joten hankittiin lisää metalllia määrämitoin, joku paikallismoottori, hydrauliikkaa laatikollinen , rallipenkki ja ratti.Taas siirtyi pari nökärettä lunta, mutta ei tyydytä ja jälleen uusien ideoitten kimppuun. Tässä on nyt kulunut jo 8 vuotta ja kola on edelleen käytössä, joten turhempaa projektia en tähän hätään nyt keksi.- jatketaan ideoimista-kyllä hauta armahtaa

Vierailija
948/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen jossa maatalon mies päätti että kyllähän tuo mätä kuusi tuosta pihasta itsekin kaadetaan ilman mitään kalliita metsureita. Niinhän sitä ennenkin on maalla tehty. Ei ollutkaan ihan niin helppo homma ja tilannetta sivusta seurannut vaimo jäi alle ja kuoli.

Yleensä nuo palkintoääliöt (Darwin Awards Candidates) tappavat itsensä tai apumiehensä. Jos ei henki lähde, niin vammoja tulee ja sairaalareissu. Nainen yleensä tunnistaa riskit paremmin eli hän osaa pysyä poissa vaaravyöhykkeeltä, kun palkintoääliö alkaa säätää ja koheltaa. 

Vierailija
949/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva ketju, mutta älkää pilatko jankuttamalla. 

Ja mikä on umpioitu lohi...?

En mäkään tajunnut. 

Laita googleen umpioitu lohi vauva.fi, saat heti osumia. En nyt aukaissut linkkejä, kun en halua tukehtua nauruun ennen maatamenoa. Eikä samalla kannata juoda mitään, menee takuulla henkeen.

Vierailija
950/978 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihteistojen ja vetopyörästöjen korjauksessa voi säästää pitkän pennin jos on taitoa hyppysissä. Jos on ollut huonolla voitelulla, niistä menee rikki vain juuri nuo laakerit ja akselitiivisteet mutta hammaspyörille ei ehdi tapahtua mitään niin kauan kuin ei irtoile osia. Laakerit ja stefat kun eivät tosiaan maksa paljon mitään. 1200 € vetopyörästön vaihtotyöstä on kyllä törkeää riistoa. Kun on korjaamotason tilat ja työkalut, siinä ei todelakaan monta tuntia mene.

Ei mullakaan ihan korjaamotyökaluja ole. Kaksipilarinostin on. Joo. Olisi ollut ryöstö, se asennus. Tämmöiseen vielä isipapan opettamat taidot riittää. Mutta tuo sähköpuoli, onkin sitten korjaamon hommia. Onneksi kaverilla on autosähkökorjaamo. Olis kyllä laittanut peränkin, mutta kun on hommia niin, että olisi pitänyt odotella jonkun aikaa, että olisi keriinnyt. Ei sillä varmaan kauaa olisi tarvinnut ajaa, kun olisi ollut korjaamaton. Samaiseen laitteeseen on tullut nyt tutustuttua vähän enemmänkin. Siinä oli jotkut keraamiset pakosarjat. Ne murenivat ja roinat menivät turbon lävitse. Siivethän siinä meni mutkalle, ja säätösiivet jumiin. Sain vähänajetun turbon, ja vaihdoin pakosarjat parannettuihin ja sen puhaltimen. Olihan siinä purkamista ja kasausta. Pakosarjat tulivat saksalaisesta varaosamyymälästä, turbo kaverilta vaihtokaupalla työsuoritukseen. Tilkkeet oikein mb-liikkeestä. Menihän siinäkin pitkä päivä. Hankalaa oli, kun tilaa ei liiemmin. Kaveri nollasi vikavalot. Mutta hyvin on toiminut. Nyt kun alkuun on päästy, niin jakopääremontti varmaan seuraavaksi.

Vierailija
951/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mitään klapikonetta tartte, kirveellä pilkon. Terv. Kolmisormi Jack. 

Vierailija
952/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mitään klapikonetta tartte, kirveellä pilkon. Terv. Kolmisormi Jack. 

Kerro ihan lyhyesti selittäen, miten kirveellä, josta oletuksena pidetään varresta kiinni molemmin käsin, saa omat sormensa poikki?

Vai onko siellä toisella kädellä pidetty puusta kiinni ja toisella lyöty? Muuta selitystä en keksi.

Vierailija
953/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat appivanhempani ovat mestareita tässä. Esimerkiksi kesämökin vesiputket on virelty erilaisista jämäosista, joten sisään tuelva vesi ei ole juomakelpoista ilman keittämistä, mutta on säästetty. 

Vierailija
954/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääs puusta ja valittavasta vaimosta eroon. Win-Win.

Vierailija
955/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperisten kahvinsuodattimien tyhjennys, huuhtelu ja kuivaaminen uudestaan käyttöön.

Tuore tieto netistä (K-Ruoka): 200 kpl hintaan 1,59 e.

Näillä spekseillä 0,00795 euron säästö, tuntipalkka varmaan samaa osastoa. Veden lutraamista en tässä laske kuluihin. Tätä silti todistin sniidaavalla mutsillani. Jos viimeinen suodatin menee eikä saa mistään lisää voin ymmärtää. Silti joka päivä haetaan jotain tarjouskaalia kaupasta kumminkin.

Vierailija
956/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköjohdosta tein hyvät kengännauhat....shoestring budget. Värivalikoima nyt on mitä on, turvakengissä mitä välii.

Toisaalta nämä ovat niin sitkeää kamaa että tämä on melkein hyväkin tilapäisjippo joka jäi pysyväisratkaisuksi

Vierailija
957/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni, joka ei eläessään ole mikään erityisen käsistään kätevä ollut, työskennellyt ja kouluttautunut ihan toimistorottana, on nyt omakotitaloon muutettuaan innostunut jos jonkin näköstä itse näpertämistä tekemään. Muun muassa keksi että tuolla perheen autolla kun kilometrejä alkaa mittarissa olemaan suht paljon niin kyllähän käsistään kätevä mies siihen turbon ja jakopään itse vaihtaa. Voitte arvata lopputuleman kun youtube videoiden varassa tuollaista harjoitellaan. Perheensä kulkee nykyisin anopin kakkosautolla.

Mielenkiinnolla odotan minkänäköinen nykyisestä projektista, saunaremontista tulee valmistuttuaan....

Vierailija
958/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, enpä tiedä oliko tuo säästoä, mutta valmistin nuorena itse alkoholi juomaa eli kiljua,

Ton erehdyksen minäkin oon tehnyt, vettä, sokeria, hiivaa ja aplaria...hyi helvetti ku hyvää...kahteen päivään ei tarttenut yskiä, aivastaa tai pierekellä ku pytyllä,,,ei tehty poiken kanssa toista kertaa...

Mitä on aplari?

Vierailija
959/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton erehdyksen minäkin oon tehnyt, vettä, sokeria, hiivaa ja aplaria...hyi helvetti ku hyvää...kahteen päivään ei tarttenut yskiä, aivastaa tai pierekellä ku pytyllä,,,ei tehty poiken kanssa toista kertaa...

Mitä on aplari?

Googlaa appelsiinimehukilju, joskus mainittu myös -viininä. Ysärin hittijuoma, josta kuitenkin moni sanoi hyi helevetti. Pari kertaa on kokeiltu ja päätetty, että ei enää ikinä.

Vierailija
960/978 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä ei se vainaja takas tule vaikka tuhlaat 10 000 e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme