Parketti vai illuminaatti?
Kommentit (336)
MÀ kyllÀ valitsisin kalanruodot parketilla.
MeillÀ on kuovimatto ja on kyllÀ ollut ihanan pehmeÀ, ja kosteutta hylkivÀ pinta toimii hyvin.
Kaakelointiin oli valinta parasiitti.
Illuminaatti tietÀÀ ontologisen matematiikan eli olemassaolon salaisuudet, eli tietenkin Illuminaatti.
Illuminaatin pÀÀllÀ voisi olla turhan epÀtasainen kÀvellÀ.
Lounais-Suomessa on lumetonnaattilattia tyypillisin. SiinÀ sitten naatiskellaan takanedusrakkausmatolla kieriskellen.
Kuka nÀitÀ kaivaa tÀnne sata vuotta vanhoja ketjuja. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Parketti. Parketeissakin on eroja, jotkut hyviÀ ja jotkut huonoja... Kannattaa vertailla. Itse suosin perinteisiÀ lankkulattioita.
MeillÀ on kankkulattia. En suosittele, meinaa kompastua niihin p*rseeikiin joita siinÀ on tasaisin vÀlein.
MeillÀ on isÀntÀ ryhtynyt juopottelemaan kovin ahkerasti viimeaikoina. Kysyin syytÀ siihen. HÀn kertoi toteuttavansa pitkÀ aikaisen remontti haaveeni. TyhjentÀmÀllÀ lukuisia pulloja hÀn samalla on kerÀnnyt pulloista korkit talteen ja heti joulun jÀlkeen saan vihdoinkin keittiöön korkkilattian. Ihana joululahja ja aikamoinen uroteko mieheltÀkin tuo lipittely vain minun toiveeni takia.
MeillÀ kÀy jo kolmatta vuotta kestolaminaattilattiaa asentamassa erÀs lammin antti. HÀn kÀy kÀtevÀsti aina poissa olessani asentamassa. Vaimo vaikuttaa olevan asennukseen lÀpeensÀ tyytyvÀinen. Antti kuulemma asentaa fiilaten ja höylÀten sekÀ uros- ja naaraspontteja huolella toisiinsa sovittaen. Itse joudun kyllÀ kuuraamaan pitkin lattioita levinneet asennusliimat aina palattuani, mutta mitÀs tuosta kun vaimo vain huokailee onnesta uudella lattialla.
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ on isÀntÀ ryhtynyt juopottelemaan kovin ahkerasti viimeaikoina. Kysyin syytÀ siihen. HÀn kertoi toteuttavansa pitkÀ aikaisen remontti haaveeni. TyhjentÀmÀllÀ lukuisia pulloja hÀn samalla on kerÀnnyt pulloista korkit talteen ja heti joulun jÀlkeen saan vihdoinkin keittiöön korkkilattian. Ihana joululahja ja aikamoinen uroteko mieheltÀkin tuo lipittely vain minun toiveeni takia.
Taisit saada samalla vessaan uuden laattalattian.
Onko kellÀÀn mikrosementin reseptiÀ? LÀhinnÀ kiinnostaa montako minuuttia pitÀÀ mikrottaa, ja pitÀÀkö sekottaa vÀlillÀ?
MeillÀ on tÀÀ perinnetalo jossa on vanhan ajan lanttulattiat. Paskahuussissa tietenkin laatta lattia. Mutta se lattia haisee tosi pahalle eikÀ edes paskanhaju ei peitÀ sitÀ laatan hajua.
Illuminaatti tietysti! Tirsk....
Vierailija kirjoitti:
MeillÀ 300 neliön talo ja lattialÀmmitys. PitkÀÀn pohdimme laittaako parketti vai laminaatti kunnes myyjÀ veti avaimella viirun parkettiin ja Pergon laminaattiin ei jÀÀnyt mitÀÀn jÀlkeÀ, valinta oli siltÀ seisomalta helppo. 12 v pikkulasten ja pyörillÀ rullaavien prinsessa-autojen kanssa ajeltu ja lattia nÀyttÀÀ uudelta. Parkettihan elÀÀ lattialÀmmityksen kanssa, joten se alkaa rakoilemaan. Laminaatti taas on kylmÀ jalalle ilman lattialÀmmitystÀ. Olemme olleet erittÀin tyytyvÀisiÀ pÀÀtökseen, tosin Pergon laatulaminaatti maksaa saman kuin parketti.
MeillÀ myös Pergon laminaatti ollut jo yli 20 vuotta ja vielÀkin on kuin uusi. En sitten tiedÀ, onko nÀmÀ uudemmat laminaatit yhtÀ hyvÀÀ laatua, mutta en ole katunut. Parketti on herkemmin naarmuuntuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti laminaattia! Mulla sattuis just olee myytÀvÀnÀ hyvÀlaatuista, vaaleaa tammikuvioista tuollaiset parikytÀ neliöö,kun vaihdettiin parkettiin!
Nyt kyllÀ jo harmittaa. Reilun vuoden ehti laminaatti olemaan lattiassa. Purin pois ja poltin tallin takana, olishan sen tietysti voinut myydÀkkin. Tilalle tuli vinyyli ja tyytyvÀinen olen ollut.
MeillÀ laitetaan vain mitÀ vapaamuurarit suosittelevat.
Aah, saarilankkuparketti, kaunis ja miellyttÀvÀ jalalle-suosittelen. LeveÀÀ lankkua ja pienet viisteet reunoissa.
Tunnettu salaliittoteoria, johon jotkut hörhöt uskovat. En kyllÀ ymmÀrrÀ miten lattiaparketti siihen liittyy.