Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten terveyskeskukseen pääsee verikokeisiin raskautta epäiltäessä? Pitääkö olla lääkärin määräys?

Vierailija
11.04.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydenotto tk ja kirjoittaa lähetteen ja viet aamupissaa labraan tai sitten

Vierailija
2/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että äippäneuvolaankin vois tosiaan ottaa jo yhteyttä, vaikka raskaus ei vielä varmaa olisikaan. SOitankin sinne. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tiennytkään että äippäneuvolaankin vois tosiaan ottaa jo yhteyttä, vaikka raskaus ei vielä varmaa olisikaan. SOitankin sinne. Kiitos.

Vierailija
4/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain toistuvasti odotusten vastaista tai tulee koko ajan tosi haalea tulos, niin vasta sitten voit soittaa neuvolaan ja pyytää päästä raskauskokeeseen terveyskeskukseen varmistaaksesi tilanteen.

Ja vaikka maksatkin verot, niin ei ne raskaustestit maksa kuin alle kymmenen euroa. Ihan varmasti käytät sen verran rahaa muuhun turhaan ja tämä on sentään aika tärkeä asia.

Vierailija
5/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä meillä maksaa terveyskeskuskäynti 11 euroa, eli enemmän kuin se apteekin testi...

Vierailija
6/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laittanut koneelle lähetteen labraan ja olen vienyt seuraavana aamuna sinne pissan eikä maksanut mitään. x 2 ja yhden kerran sain sen lähetteen neuvolan kautta

Minusta on typerää ostella näitä raskaustestejä jo pari päivää mekkojen myöhästelystä yms.

Laskekaa huviksenne mitä se maksaa vuositasolla te jotka näitä testejä ostelette. Mieluummin ostan niillä rahoilla lapsilleni vaatteita.

Vierailija
7/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tiennyt, että kotitestit näyttää ihan sen saman plussan kuin labratestit? Paitsi että useat markkinoilla olevat herkät kotitestit näyttää plussan aikaisemmin kuin labran testi...

Jos et halua tuhlata rahaa niin odotat että menkat on 2 viikkoa myöhässä ja pissaat sitten kotona tikkuun, kyllä se silloin oikein näyttää. Ja sillä viidellä eurolla et lapsillesi kovin paljoa vaatteita ostaisi...

Vierailija:

on laittanut koneelle lähetteen labraan ja olen vienyt seuraavana aamuna sinne pissan eikä maksanut mitään. x 2 ja yhden kerran sain sen lähetteen neuvolan kautta

Minusta on typerää ostella näitä raskaustestejä jo pari päivää mekkojen myöhästelystä yms.

Laskekaa huviksenne mitä se maksaa vuositasolla te jotka näitä testejä ostelette. Mieluummin ostan niillä rahoilla lapsilleni vaatteita.

Vierailija
8/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen vaihtoehto on tosiaan mennä antamaan se sama testi äitiysneuvolan puolelle. Molemmat ilmaisia.

Vierailija
9/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pissaa siihen ihan kotivessassa, omaan aikaan, nähden tuloksen heti. Ootte te kyllä outoja. Vai että rahan säästöä, halvimmat liuskatestit maksaa vissiin reilut viisi euroa/2kpl tai taitaa saada vieläkin halvemmalla...

Vierailija
10/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä testin, maksaa samantien verkkopankissa/luottokortilla ja saa testit seuraavana päivänä postiluukkuun kannettuna. Ja ovat vielä paljon herkempiä kuin labran testit.

Vierailija
11/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Espoossa.

Vierailija
12/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva on yritetty saada niin itse ainakin odottaisin yli kuukauden ennen kuin testaisin. Jos abortin aikoo tehdä, niin ei siihenkään niin hoppu ole, jos menkat pari pv myöhäs.

Mikä ihme kiire teillä on?

Vierailija
13/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: Kuinka monta raskaustestiä oikein vuodessa teet jos niillä rahoilla vaatteita ostat? :)

18: Kuulostat ihan äidiltäni, joka saanut viimeisen lapsensa 1984. Sanoi että " jos vaan malttaisit odottaa että on kahdet menkat jääneet pois..." :D No on kyllä näkyny molemmat raskaudet jo ennen kun ekatkaan menkat on poissa :) Kyllä on kiire, en halua esimerkiksi ottaa sidukkaa jos olen raskaana. Toisen kohdalla halusin lopettaa imetyksen km-riskin takia.

Vierailija
14/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään kiirettä ole, jos testaa heti kun menkat on myöhässä. Testit näyttää silloin plussan. Ja neuvolaan saa ottaa yhteyden heti kun testi plussaa näyttää, ultraan voi melko pian katsomaan, josko kohdussa joku oikeasti asustaa. Harva vauvaa toivova nainen KUUKAUTTA odottelee, että mikähän tässä on meininki.

Et taida olla a) nainen b) täysijärkinen c) ikinä vauvaa edes ajatellut

Vierailija:

jos vauva on yritetty saada niin itse ainakin odottaisin yli kuukauden ennen kuin testaisin. Jos abortin aikoo tehdä, niin ei siihenkään niin hoppu ole, jos menkat pari pv myöhäs.

Mikä ihme kiire teillä on?

Vierailija
15/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menkat oli viikon myöhässä, testasin, sit soitin neuvolaan. Sanovat, että soita n. 4 vk päästä, koska vielä ei kuule edes sikiönääniä vatsan läpi ja muutenkin on ruuhkaa siellä.

Soitin sitten 4 vk päästä ja ajan sain niin, että olin jo 12 rv.

Ottaako joku neuvola jo niin aikaisin vastaan?

Vierailija
16/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraa ei meidän neuvolassa ole. Pääsin vasta rakenneultraan sairaalaan. Se oli ainoa ultra, jonka meidän kunta kustantaa.

Vierailija
17/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varata ajan. Itse sain ekan ajan rv 9+3 ja sydänäänetkin kuului hienosti. Jossain eka neuvola on vielä aikaisemmin, silloin ei tokikaan yritetä sydänääniä kuunnella.

Niin ja miksei sitä aikaa voisi varata hyvissä ajoin, näin itse sain juuri sen sopivan ajan...

Vierailija:

kun menkat oli viikon myöhässä, testasin, sit soitin neuvolaan. Sanovat, että soita n. 4 vk päästä, koska vielä ei kuule edes sikiönääniä vatsan läpi ja muutenkin on ruuhkaa siellä.

Soitin sitten 4 vk päästä ja ajan sain niin, että olin jo 12 rv.

Ottaako joku neuvola jo niin aikaisin vastaan?

Vierailija
18/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näin Espoossa.

Vierailija
19/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi on rahaa, jolla hankin jotain ihan muuta, vaikka sievät potkuhousut tulevalle vauvalle.

Vierailija
20/23 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos vauva on yritetty saada niin itse ainakin odottaisin yli kuukauden ennen kuin testaisin.