Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyjien tyrkytys, eli lisämyynti, on käynyt suorastaan häikäilemättömäksi

Vierailija
01.12.2017 |

Tänäänkin yhdessä kaupassa myyjä suositteli puhelimen vaihtoa uuteen, kesken muun asioinnin. Tämä siitä huolimatta ettei hän tiennyt mikä puhelin minulla nyt on (ei siis tunnistanut sitä) eikä siis pystynyt perustelemaan suositusta mitenkään.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu. Ylhäältä tulee käskyjä. Myy tai potkut! Lähinnä dementoituneet mummot menee näihin. Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän duuni on myydä. Autokuskin ajaa autoa ja sairaanhoitajan hoitaa sairaita.

Simppeliä.

Vierailija
4/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin yhdessä kaupassa myyjä suositteli puhelimen vaihtoa uuteen, kesken muun asioinnin. Tämä siitä huolimatta ettei hän tiennyt mikä puhelin minulla nyt on (ei siis tunnistanut sitä) eikä siis pystynyt perustelemaan suositusta mitenkään.

Mitä muita vaihtoehtoja myyjällä on, kun firma on ohjeistanut pomon vahtimaan, että lisämyyntiä pitää tyrkyttää? Silläkin uhalla, että asiakas suuttuu ja lähtee. Ei hampurilaispaikan työntekijä tai vastaava niitä tuotteita provikan toivossa tuputa.

Vierailija
5/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myyjiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita vaihtoehtoja myyjällä on, kun firma on ohjeistanut pomon vahtimaan, että lisämyyntiä pitää tyrkyttää? Silläkin uhalla, että asiakas suuttuu ja lähtee. Ei hampurilaispaikan työntekijä tai vastaava niitä tuotteita provikan toivossa tuputa.

Ilmoittaa eteenpäin että tänään häipyi x asiakasta kesken kaiken hett kun oli lisämyynnin vuoro?

Vierailija
6/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eihän noita nykyisiä puhelimia erotakaan toisistaan millään, niin samannäköisiä ovat kaikki.

Joten miksi vaihtaa uuteen jos kerran vanha toimii varsin hyvin?

Vierailija
7/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo vaatii tyrkyttämään vaikka mitä lisämyynniksi...mä sanon joo joo, enkä tyrkytä kellekään mitään. Se ei ole kivaa asiakkaalle eikä mullekaan. Antakoon potkut !

Vierailija
8/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun orgaanista kasvua ei synny, pitää synnyttää väkisin.

Vierailija
9/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun orgaanista kasvua ei synny, pitää synnyttää väkisin.

Miettiiköhän pomot samaa kun on naisen kanssa? Jos nainen ei muuten anna niin voi ottaa väkisin, seuraamuksista viis.

Vierailija
10/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää vaate- ja sisustuskauppojen lisämyynnit. Varmaan myyjät toki pakotettu siihen. Esim. Vero Modan, Hemtexin, Indiskan yms. kassoilta on turha päästä lähtemään kun kysellään, että tulisiko vielä tämä ja tämä tuote mukaan. Kiitos, en tarvitse hiuspompuloita/vaateteippiä/lasinalustoja tai jos tarvin, niin ostan ne kyllä ilman tyrkytystä. 

Samoin ärsyttää, miten lisämyynti on naamioitu pukeutumisneuvonnaksi. Olin kerran kaverin kanssa ostoksilla Vilassa. Ihmettelin, kun kaverini kertoi nimenomaan haluavansa Vilaan, kun siellä on niin "hyvä palvelu". Kaveri oli etsimässä vain ihan perushousuja ja niitä sovittaessaan myyjä toi pyytämättä kaverille sovitettavaksi valtavan kasan erilaisia toppeja ja paitoja, jotka "sopivat sulle ja noiden farkkujen kanssa". "Nyt meillä on kampanja, että jos ostat kolme yläosaa, saat halvimmasta -20%"... just joo! Kaveri innoissaan kokeili ja osti kolme eri yläosaa vaikka ei edes tarvinnut niitä. Sanoin ihan suoraan, että vain yksi sopi hänelle oikeasti, muut taas roikkuivat hänen päällään ihan oudosti eivätkä imarrelleet vartaloa. Mutta myyjä vakuutti kaveriraukalle, että juuri noin niiden kuuluukin istua ja näyttää just hyvältä ja on muotia. Koin, että kaverini oli tullut kusetetuksi myyjän toimesta, mutta itse jostain syystä koki että oli niin ihanaa, kun "ammattilainen" neuvoo mitä kannattaa ostaa. Joo, myynnin ammattilainen, ei stailauksen.

Vierailija
11/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken lisäksi siitä lisämyynnin pakottamisesta tuskin on merkittävääkään hyötyä, ennemminkin päin vastoin!

Me olimme ostamassa lapselle järjestelmäkameraa eräästä liikkeestä. Summa oli reilut 800e ja oikeasti meinasimme työntää kameran takaisin myyjälle ja marssia pois, kun hän vaan jankutti jankuttamasta päästyäänkin paremmasta liittymästä, joka minun pitäisi lisäksi ottaa puhelimeeni. Sanoin, että meillä olisi tässä vähän kiire, mutta ei kun myynti vaan jatkui ja jatkui. Olisi ollut varmasti kannattavaa liikkeelle menettää monen sadan euron kaupat muutaman euron liittymän takia... Vieläkin ärsyttää, että kyseinen ostos oli pakollinen eikä ollut aikaa vaihtaa liikettä, niin älytön tuo tilanne oli!

Tämän takia pyrin nykyään pärjäämään ilman uusinta teknologiaa, tai jos on pakko, niin ostan netistä, sillä tuo väkisin tuputtaminen on niin uskomattoman raivostuttavaa! Ostaako joku tuollaisella vänkäämisellä oikeasti jotain?!?

Ja luoja paratkoon jos et ota niitä liikkeiden omia vakuutuksia laitteille, kassalle kutsutaan melkein koko henkilökunta pällistelemään ja voivottelemaan!

Vierailija
12/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettää tyrkyttää asiakkaille kaikkea paskaa, mutta teen sen ihan piruuttani (omasta mielestäni piruuttani, joku voisi pitää kuuliaisena työntekijänä) vaikkei kukaan ois kuulemassa, sen toivossa että asiakkaat laittaisivat palautetta siitä kuinka epämielyttävää se on. Yksi palaute on jo tullut, esimies tuumasi vain siihen että jatketaan samaan malliin koska ylempää on niin ohjeistettu.

Meillä on siis ohjeena työntekijöille tyrkyttää ja yrittää lisämyyntiä ihan jokaiselle asiakkaalle, yksikään tilaisuus ei saa mennä ohi, eli myyjien omaa arviointikykyä ei vissiin ole olemassa ja asiakkaat on tyhmiä aaseja jotka ostaa sokeina kun vähän kovemmin pakottaa.

Tämä on vielä hotellin respassa, ei riitä että asiakas maksaa kovan hinnan yöpymisestä vaan pitää koittaa saada ostamaan vastaanoton ylihintaisia tuotteita jne. jotka on siinä hyvin esillä niin että asiakas varmaan osaa ostaa itsekin jos tarvii.

Vierailija
13/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen periaate, että boikotoin kaikkea, mitä myydään tyrkyttämällä. Jos firma mainostaa netissä silmille väkisin lävähtävällä pop up -mainoksella, jonka pois klikkaaminenkin on pahimmillaan tehty tosi vaikeaksi, alan luontaisestikin vihata koko firmaa/tuotetta niin, että en varmasti osta. Kauppakeskuksissa kimppuun hyökkivät tyrkytysmyynnit, niiden kanssa sama juttu. Puhelinmyynnistä puhumattakaan. Esim. A-lehdiltä ja niiden kätyreiltä on mulle soitettu sen verta raivostuttavia puheluita useita kertoja, että A-lehdet voi olla varma siitä etten koskaan tule heiltä mitään tilamaan. Tämä ennen kaikkea ihan periaatteen vuoksi, koska en halua kannattaa mitään, mikä harrastaa tuollaista ihmisten kiusaamista.

Tai miettikää nyt vaikka Veikkauksen tyrkkymyyntiä kauppojen kassoilla. Eikö se nyt ole jo epäeettistäkin puoliväkisin tyrkyttää uhkapelejä ihmisille?

Liittykää toki kansanliikkeeseeni ja boikotoikaa tyrkkymyyviä firmoja. Jospa sitten tajuaisivat, että ei myy.

Vierailija
14/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämyyntiä tehdään, koska se toimii. Tuputtaa ei tietenkään kannata ja asiakkaalle valehtelu ei ole hyvää palvelua (viesti 11).

Tiedän kyllä että osa ahdistuu lisämyynnistä, mutta valitettavasti se on osa myyjän työtä. Lisämyynti voi olla myös asiakkaan etu, jos myyjä osaa oikeasti ehdottaa jotain hyödyllistä lisätuotetta.

T. Myyjä

Vierailija
15/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisämyynti on "tyrkytystä" ei myyjä osaa työtänsä ja ansaitsisi potkunsa. Hyvä myyjä kyllä osaa tehdä lisämyynnin ilman tyrkytystä.

Vierailija
16/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaa eteenpäin että tänään häipyi x asiakasta kesken kaiken hett kun oli lisämyynnin vuoro?

Ilmoittaa kenelle? Pomo kuuntelee vieressä tai takana ja vahtii, että lisämyyntiä tehdään. Hän on saanut oman liikkeensä myyntitavoitteet ja määräykset ylempää.

Vierailija
17/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisämyyntiä tehdään, koska se toimii. Tuputtaa ei tietenkään kannata ja asiakkaalle valehtelu ei ole hyvää palvelua (viesti 11).

Tiedän kyllä että osa ahdistuu lisämyynnistä, mutta valitettavasti se on osa myyjän työtä. Lisämyynti voi olla myös asiakkaan etu, jos myyjä osaa oikeasti ehdottaa jotain hyödyllistä lisätuotetta.

T. Myyjä

Toi on just sitä järkyttävää paskaa, jolla ne isot kihot perustelee raivostuttavan tyrkkymyynnin. Se on varmasti hienoa kehitellä jossain palsuissa hienoja teorioita siitä, miten väkinäinen tuputus oikeastaan auttaa asiakasta. Mistäköhän lähtien...

Vierailija
18/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lisämyynti on "tyrkytystä" ei myyjä osaa työtänsä ja ansaitsisi potkunsa. Hyvä myyjä kyllä osaa tehdä lisämyynnin ilman tyrkytystä.

Tämäkin on sitä isojen kihojen palsuissa kehittelemää teoreettista paskaa. Tyrkytystä se on, kun ihmiselle yritetään väkisin keksiä jotain lisätarpeita.

Kaiken lisäksi ne tyrkytettävät tavarat on usein niitä samoja kaikille.

Vierailija
19/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Myyjän duuni on myydä. Autokuskin ajaa autoa ja sairaanhoitajan hoitaa sairaita.

Simppeliä.

Joo, ei se rivimyyjä ole syypää työhönsä. Ja oikeassa kontekstissa fiksu lisämyynti voi toimiakin ihan hyvin, mutta se on tehtävä tyylillä ja asiakasta kunnioittaen. Kauppojen pitäisi tajuta että päätön tyrkytys karkottaa asiakkaat.

Vierailija
20/38 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettää tyrkyttää asiakkaille kaikkea paskaa, mutta teen sen ihan piruuttani (omasta mielestäni piruuttani, joku voisi pitää kuuliaisena työntekijänä) vaikkei kukaan ois kuulemassa, sen toivossa että asiakkaat laittaisivat palautetta siitä kuinka epämielyttävää se on. Yksi palaute on jo tullut, esimies tuumasi vain siihen että jatketaan samaan malliin koska ylempää on niin ohjeistettu.

Meillä on siis ohjeena työntekijöille tyrkyttää ja yrittää lisämyyntiä ihan jokaiselle asiakkaalle, yksikään tilaisuus ei saa mennä ohi, eli myyjien omaa arviointikykyä ei vissiin ole olemassa ja asiakkaat on tyhmiä aaseja jotka ostaa sokeina kun vähän kovemmin pakottaa.

Tämä on vielä hotellin respassa, ei riitä että asiakas maksaa kovan hinnan yöpymisestä vaan pitää koittaa saada ostamaan vastaanoton ylihintaisia tuotteita jne. jotka on siinä hyvin esillä niin että asiakas varmaan osaa ostaa itsekin jos tarvii.

Totta. Pidän todella asiakaspalvelusta ja olen mielestäni hyvä siinä. Mutta se ei tunnu aidolta tai oikealta, kun ensin jutellaan asiakkaan kanssa niitä näitä mukavia mitä asiakas vaikka itse alkanut kertoilemaan, niin ikään kuin joutuu palauttamaan asiakkaan maan pinnalle kun pitää väkisin työntää johonkin vaihetta se pakollinen myyntifraasi jotta asiakas ei varmasti unohda että olen töissä ja hän vain asiakas, rahat me vaan hänestä halutaan eikä huvikseen höpötellä...

Osa asiakkaista ei kyllä ole moksiskaan, ottavat senkin tuttavallisena kehotuksena, tutkivat valikoimaa ja ehkä ostavat jotain ja heidän kanssa myynti meneekin luonnollisesti. Osan kanssa tunnelma droppaa siihen ja menevät vaivaantuneiksi.

Myynti on tottakai pakollista mutta lisämyynti pitäisi tehdä harkinnanvaraisesti.