Muita joita ahdistaa liian energiset ihmiset?
Sellaiset tomerat ja aikaansaavat käytännön ihmiset joilla kova kilpavietti ja jotka eivät anna tilaa toisille? Olen ehkä aika herkkä ja introvertti ja tuollaisten ihmisten seurassa tuntuu että koko oma energia ja persoona valuu viemäristä alas...
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Äh, ei tarmokkuudessa mitään vikaa ole, paitsi kateellisen patalaiskan sohvapotun mielestä. Niin kuin joku jo ketjussa sanoikin, ei ahkeruus ja aikaansaavuus ole sama asia kuin pyrkyryys tai epäkohteliaisuus. Monet on ahkeria omassa elämässään ilman, että kohdistavat sitä muiden jyräämiseen. Ekstroverttiyskin on tyystin eri asia kuin ahkeruus. Minäkin olen ahkera ja aikaansaava ja täysi introvertti.
Niin mutta tässä ei ollut kyse hyvistä energisistä tyypeistä,vaan noista kauheista energisistä tyypeistä!
Mua väsyttää ne, jotka hehkuttaa non stop: Kaikki ihmiset on koko ajan ihania, tapahtumat on mahtavia, sää on fantastinen....
En jaksa hyperpositiivisia naama vääränä hymyilijöitä. Tekisi mieli sanoa: rentoudu edes hetkeksi. Ei innostus sulta karkaa, vaikka lakkaat pingottamasta ja olet hetken hiljaa, ja näet ihmiset sellaisina kuin he oikeasti ovat: harmaita, hitaita, pelokkaita, rasittuneita, huonotuulisia, kärttyisiä....
Toisinaan iloisia, onnellisia, rauhallisia, toiveikkaita, itsevarmoja, tarmokkaita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, ei tarmokkuudessa mitään vikaa ole, paitsi kateellisen patalaiskan sohvapotun mielestä. Niin kuin joku jo ketjussa sanoikin, ei ahkeruus ja aikaansaavuus ole sama asia kuin pyrkyryys tai epäkohteliaisuus. Monet on ahkeria omassa elämässään ilman, että kohdistavat sitä muiden jyräämiseen. Ekstroverttiyskin on tyystin eri asia kuin ahkeruus. Minäkin olen ahkera ja aikaansaava ja täysi introvertti.
Niin mutta tässä ei ollut kyse hyvistä energisistä tyypeistä,vaan noista kauheista energisistä tyypeistä!
Ap ei kyllä minusta rajannut aloitustaan, vaan puhuu ylipäätään energisistä ihmisistä ikään kuin ne olis kaikki kauheita pyrkyreitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua väsyttää ne, jotka hehkuttaa non stop: Kaikki ihmiset on koko ajan ihania, tapahtumat on mahtavia, sää on fantastinen....
En jaksa hyperpositiivisia naama vääränä hymyilijöitä. Tekisi mieli sanoa: rentoudu edes hetkeksi. Ei innostus sulta karkaa, vaikka lakkaat pingottamasta ja olet hetken hiljaa, ja näet ihmiset sellaisina kuin he oikeasti ovat: harmaita, hitaita, pelokkaita, rasittuneita, huonotuulisia, kärttyisiä....
Toisinaan iloisia, onnellisia, rauhallisia, toiveikkaita, itsevarmoja, tarmokkaita...
Niin.
Mä en nyt oikein tiedä, miten tämän muotoilisin, ettei tämä järkytä sinua, mutta: Meitä on moneen junaan. Osa on aina masentuneita ja alla päin. Osa on iloisia ja elämänmyönteisiä - AINA!
Iso osa on siltä väliltä.
Ja joo, on toki teeskentelijöitäkin.
Mutta kaikki aina-iloiset EIVÄT ole teeskentelijöitä.
Esimerkiksi minä saatan kyllä olla joskus kiukkuinen ja sanoa terävästi, mutta olen kyllä aina elämään ja ihmisiin silti yleisellä tasolla hyvinkin positiivisesti suhtautuva. En vaan osaa ajatella, että ihmiset olisivat kieroja teeskentelijöitä, koska minusta ihmiset enimmäkseen pyrkivät hyvään jo siksi, että se on henkisesti palkitsevaa.
Joten ei, en pingota. Olen ihan aidosti hyvällä tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Todellinen energisyys ei häiritse, mutta en millään jaksaisi kuunnella niitä ihmisiä, joiden energia pursuilee ulos lähinnä omien kiireiden ja tekemisen kertomisena ja kertaamisena, hötkyilynä ja viime hetken paniikkina. Mulla on esimiehenä yksi tällainen, niin energinen ettei kaikelta energialtaan tahdo saada hommia kunnolla jaetuksi. Sitten on kaikilla kiire.
Tämäpä se! Jos saa oikeasti aikaan paljon ja osaa priorisoida, niin energisyys on hieno ominaisuus. Työpaikoilla vain usein kaikkein energisimmät tyypit saavat aikaan enimmäkseen kaaosta. Kaikkea aloitetaan ja halutaan tehdä, joka asiaan on mielipide, mutta ikinä ei mikään tule valmiiksi jatkuvassa "kiireessä". Mistään ei keskustella, vaikka puhetta riittää. Tällä tavalla energinen ei oikeasti saa mitään tuottavaa aikaan, ja usein vain tuhlaa muidenkin tehokkuutta ja tuhoaa tuottavuuden.
Hyvin muotoiltu aplt miltä tuo tuntuu. Ihankun viemäristä alas oma persoona. En tykkää yhtäännoista tyypeistä kyllä. Hyh. Moni myös vaan enemmän sählää ja näyttää kiireiseltä vaikkei saa niin paljon ehkä aikaan kumminkaan.