Mitä tuoksuja käytit nuorena?
Tänään hajuvesiosastolla käydessäni muistelin käyttämiäni tuoksuja teininä ja nuorena aikuisena. Ykköstuoksuni olivat silloin Lou Lou, Musk by Alyssa Ashley, Bodyshopin tuoksuöljyt (niistä sai sekoitella ihan oman tuoksun!), Vanderbilt, Anais Anais, Fahrenheit (kyllä, se miesten tuoksu, mielestäni unisex). Silloin inhosin Opium-tuoksuja, mielestäni ne olivat jotenkin vanhojen naisten tuoksuja, mutta nykyään pidän niistä paljon. Voisin käyttää nuoruuden hajuvesiä vieläkin.
Mitä itse käytit ja käyttäisitkö enää? Kertokaapas nostalgia tuoksuistanne!
Kommentit (17)
Tresor.
Nykyään olen allerginen tuoksuille.
Laura Biagotti Roma, Nina Ricci Lai'r du temps, Poison ja Fii-Hollannin kukat suihkedödö ruskeassa pullossa 😅
Vierailija kirjoitti:
Tabacia ja paljon, hyi hemmetti:)
Aika paha :D
Anais anais, Lou Lou minullakin, lukiossa CK Eternity ja Escape
Samba
Eternity
Laura Biagiotti Laura
Mun ihan eka hajuvesi oli Yves Rocherin Mangolia :)
Käytin myös tuota Musk by Alyssa Ashley ja Body Shopin tuoksuja.
Kun Suomesta ei vielä saanut Calvin Kleinin Eternityä, kaveri toi sitä Jenkeistä ja se oli mun lemppari niin kauan kunnes sitä alettiin myydä Suomessa. Sit kun mummot metrossa alkoivat tuoksua sille, hylkäsin. Tää oli sellainen tuoksu, että multa tuli moni esim. baarissa kysymään että mitä hajuvettä sulla on, mm. yksi nuori mies olisi halunnut ostaa sitä tyttöystävälleen. Tämä 80-90 luvun vaihteessa ja olen yhä sitä mieltä että se tuoksui erilaiselta kuin Suomessa myytävä. Ihan vähän erilaiselta, mutta kuitenkin.
Sitten oli Calvin Klein One nuorena aikuisena. Sitä käytin tosi pitkään
Oli varmaan paljon muitakin kokeiluja, en niin muista. Tommy Hilfigerin Tommy Girl on yksi joka on jäänyt mieleen.
Escadan tuoksuja ja Tommy Hilfigerin Tommy Girl :D yyyh miten makeita ällötyksiä.
Yläasteella ollessani, tuli sellainen tuoksu teineille kuin Date. Niitä oli useampaa vaihtoehtoa. Sellaista käytin.
Järkyttävä tuoksu tuo musk by alyssa. Sellainen mummojen tuoksu.
Tuttuja tuoksuja lueteltu täällä :)
Itse käytin teininä (eli suunnilleen koko 1990-luvun):
- Samba
- Laura Biagotti Laura
- Bodyshopin vaniljainen tuoksu
- Date deodorantti Pamela (valitsin juuri tämän, koska pakkauksen tyttö oli itseni näköinen)
- Tommy Hilfiger, Tommy girl
- Calvin Klein, One
Bärseen hajua. Sai olla rauhassa.
Fii ja Fleur de Holland ihan ekoja, siis dödöjä.
YSL Rive Gauche ja Oscar de la Rentan Oscar. Pisimpään käytin nuorena Ô de Lancomea.
Muistan myös Body Shopin ihanan imelän persikkatuoksun.
Seppälästä vaaleanpunaisessa pullossa Boum. Repesin ääneen, kun näin tätä pari vuotta sitten Sokoksella lahjapakkauksessa.
Myöhemmin sitten Jennifer Lopezin Glow.
Samba taisi olla ihkaensimmäinen oma hajuvesi, sain sen joululahjaksi 15-vuotiaana ja käytin sitä ahkerasti. TBS:n White Musk, Dewberry, Peach ja vaniljatuoksuöljy olivat suosikkejani lukioaikoina ja ostin heti uuden kun edellinen pullo kului loppuun. Pidin myös kovasti Laura Ashleyn No1 parfyymista, se on/oli klassinen ja raikas kukkaistuoksu. Givenchyn Ysatis oli ns. parempi hajuvesi jota käytin vain erityistilanteissa, useammin en raaskinut sitä laittaa. Datet tulivat myös tutuiksi 90-luvulla, ne olivat edullisia ja kivantuoksuisia. Yves Rocherin hajuvesistä käytin ainakin Naturea, Ming Shu'ta ja Chevrefeuillea.
Revlonin Charlie White
Joop All about Eve (tosi voimakas ja imelä omenantuoksu johon olin jostain syystä aivan hulluna..)
Morgan Love de toi (mehukkaan marjainen ja tyttömäinen)
CK One
Laura Biagiottin Venezia, Venezia Pastello, Tempore Donna, Emotions ja Sotto Voce. Ottaisin kaikki nuo uudelleen käyttöön heti, jos niitä jostain saisi. Veneziasta tuli uusioversio joitakin vuosia sitten, mutta ei ollut sama minun eikä Fragrantican hajunenien mukaan.
Lisäksi muistan käyttäneeni Diorin Tendre Poisonia ja Hypnotic Poisonia. Tendre Poisoninkin ottaisin, jos jostain saisi.
Olin nuori 95-05.
Tabacia ja paljon, hyi hemmetti:)