Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Tiistaita huhtihurmurit!!**

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SITRUUNA!!! Minä menen jo huomena polille kuulemaan jatkosuunnitelmista, mutta ajattelin ehdottaa josko torstaina pääsis hommiin... Eli voipa olla että tehdään pääsiäistaikoja kantiksessa yhtä aikaa!

LALA: Kunpa nyt pian ottaisivat yhteyttä sinuun sieltä naikkarilta ja ehtisitte tutkimuksiin ennen murusen syntymää, osaisivat tosiaan valmistautua hyvissä ajoin oikein.

Napaan... alaspäin kömpimistä on havaittavissa. Viimeyö meni harakoille, mutta vaikkei kipu ole niin kivaa eikä tuska nautinnollista, niin hittovie jos sillä jotain saisi jo aikaan niin antaa tulla koko laidalta. Olen vakaasti sitä mieltä että tällä viikolla meillä pitäisi olla vauva. Se miten sieltä ulos tullaan onkin jo aivan toinen tarina, mutta ei kai sitä loputtomiin voi sisälläkään hautoa.

Nyt uuden vauva-lehden ja tyynyvuoren pariin!

Peppinetta 41+1

Vierailija
22/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Lalalle lämpimiä ajatuksia! Toivottavasti asiat pian selkeentyvät.

Täällä möllötellään. Sunnuntaista asti ollut päivisin supistelua aika taajaan, mutta ei nyt kuitenkaan mitään hirveän lupaavaa. Semmoista kuitenkin, että yltiöpositiivisena odottelee, josko se nyt rupeisi syntymään... Illlalla suppailu tyssännyt ja saanut suht hyvin nukuttua. Mitä nyt noita lonkkia särkee aika tavalla välillä. Mullakin ollut ihme energiapuuskia, olen mm. pessyt ikkunat ja laittanut kukkamultia ja leiponut. Ja ilmeisesti pääsee vielä lumitöihinkin... jee

Siis täähän voi haluta tulla ulos vasta reilusti toukokuun puolella! Vaikeasti kestettävä ajatus, hui, ei pysty päivää pitemmälle nyt oikeen kunnolla suunnittelemaan.

Lumsku ja joku toinenkin olivat saaneet kuulla, että pienet vauvat tulossa. Meillähän sama juttu. Torstaina nyt taas kokokontrolli, toivottavasti pieni olisi nyt kasvanut. Silloin reilu viikko 1½ viikkoa sitten (36+1) kooksi lääkäri sai 2130g. Istukka ja virtaukset olivat kyllä hyvät ja vauva näytti olevan ihan kunnossa. Nyt hän on melskannutkin aika tavalla - ihan hurja mylläkkä välillä! Mukava tunne, kun muuten saanut oikeen pongata noita liikkeitä. Mutta kyllä jännittää ja pelottaa, että miltä näyttää tilanne torstaina. Käynnistävät varmaan aiemmin, jos ei vaava kasva käyrän mukaan?

Heipat!

Tilp. 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan pinoutunut, mutta nyt ajattelin teidän kuulumisten lukemisen ohessa kertoa pitkästä aikaa myös omia.

Eipä tässä muuta oikeastaan kuulukaan kun synnytyksen odotusta, sitä sama siis kuin melkein kaikilla muillakin! Mulla vaan ei ole kyllä vielä mitään merkkejä ilmassa - yhtäkään supistusta en ole tuntenut (vaikka la häämöttää jo reilun viikon päässä...) eikä limatulpasta tai muista oireista ole tietoakaan. Viime kerralla kysyin jo neuvolasta, että kai se voi syntyä ilman ainuttakaan ennakoivaa ja kyllä se kuulemma voi. Hyvä niin!

Olo on siis hyvä pientä turvotusta ja vessassa ramppauksen rasitusta lukuunottamatta. Eipä tässä muuten mitään kiirettä synnyttämään olisikaan, mutta olisi vaan jo niin ihana nähdä, että kuka se sillä mahassa möyrii ja saada pikkuinen syliin! Jännittää myös tuleeko sieltä tyttö vai poika! Kumpaakin odotamme innolla, mutta on se jännää joka tapauksessa...

Oma (.) ei siis juuri uutta. Masussa möyryää aika lailla varsinkin iltaisin, mutta saan untakin vielä ihan ok. Mies sitä vastoin ei ehkä saa :) - oon nimittäin muutamana yönä kuorsannut kuulemma ihan reippaasti. Hih, eipä oo ennen moista vaivaa ollut! No, toivottavasti se menee pian ohi! Välillä myös pistää nivusiin ihan kamalasti, mutta vaan sekunnin tms ja aika harvoin. Nyt oon tosin siitäkin jotenkin iloinen, ku funtsaan, että se varmaan edistää jotain...

Kaikille jo synnyttäneille hurjasti onnea ja mahakkaille jaksamista!Lalalle voimia!!!

Sannima 38 + 5

Vierailija
24/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lala siellä vielä odottelee, toivon mukaan pistävät vauhtia nyt kunnolla että pääsette ultraan.

Annulle terveiset, toivottavasti epparihaava ottaa suunnan parempaan. Nautitaan nyt noista jätkistä, kun nukkuvat. Tiedän kertoa, että se on hetkellistä sekin kuitenkin. Ällistyttävää kuin nopeeta jokainen kasvuvaihe menee, eikä mukana pysy millään. Joten tosiaankin täytyy nauttia jokaikisestä päivästä ja tuosta ihanan rakastettavasta vauvasta. Nyt jo pikkasen tuntuu siltä, että missä se vauva on.. PikkunenISOmies seurailee kovasti ja hymyäkin saadaan aikaseksi kun oikeen leperrellään laulaen. Ihanaihanaihana!

Ens tiistaina tulevat vielä kotikäynnille, kun meillä neuvolassa on remppaa= pölyä, saadaan tätä luksarihoitoo vieläkin. Viime torstaina eli 9vrk oli poika, paino oli noussut hyvin 100gr syntymäpainon päälle jo. Vaikka mekin takuttiin ton tissityksen kanssa hiukan, rinnanpäät auki ja maito nousi korviin saakka. Mut nyt tasaantunut ja imuotekin helpommassa kuin niistä pinkeistä palloista jotka ei tyhjentyneet edes lypsämällä. Elämä on laiffii...

Pakko tähän pinoon vähän jutustella, kun tonne vauva puolelle on vielä matkaa. Tildaa odotellaan mukaan +muita loppukuun kansalaisia.

Halit kaikille tasapaksusti! Lumo rv -2 tasan tänään! ja ekat jekovitit menee jo..

Niin ja Annu; hyvähyvä kun kilot karisee. Ja maito virtaa!

Vierailija
25/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on epparihaava? Olen sitä aikaisemminkin ihmetellyt, kun ei viittaa sektioon eikä välilihaan, enkä keksi mistä muusta voisi haava tulla... No, esikoista odottelevan tietämättömyyttä...

Sannima 38 + 5

Vierailija
26/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat juuri naikkarilta ja sain ajan huomiseksi klo 13. Ensi yönä ei varmaan uni tule silmään, kun tähän asti olen kuitenkin saanut nukuttua yöt ihan levollisesti. Mutta nyt rupesi jännittämään.

Minä olen muuten tullut myös siihen tulokseen että nämä meidän kevätvauvat odottelevat kevättä ennen kun syntyvät! Kuka sitä nyt tuolta lämpimästä haluaisi tänne räntäsateeseen! Täälläkään ei limatulpan (joka meni jo 5 päivää sitten!!!) lisäksi mitään tietoa synnytyksen käynnistymisestä! No, nyt ei mielellään ennen huomista saa tapahtuakaan, mutta sitten kyllä.

Nyt peppinetta, eikkuli ja sitruuna (ja muut la:n ohittaneet) jakautumaan! Kovasti toivon täältä kalvojen puhkaisua ja suppareita!!!!

Ja edelleen kaikille kiitokset myötäelämisestänne, olen siitä voimia saanut!

Lala

P.S: Lamisalle vauvaonnittelut!! (Pidät meitä jännityksessä synnytyskertomuksen suhteen...)

Vierailija
27/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epparihaava on episiotomiahaava eli välilihan leikkaushaava;)

Lala

Vierailija
28/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin jo miettimään / pelkäämään, että voikohan se liittyä jotenkin epiduraaliin... Kaikkea sitä mieleen tuleekin :)

Hienoa, että sait ajan huomiseksi, koita jaksaa siihen asti!

Sannima

29/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lala, hyvä juttu että pääsette huomenna. Sullakin kuiteski tuo la niin lähellä ja kerta limatulppa jo mennyt, niin parempi mahdollisimman aikasin päästä tutkimuksiin jos meinaavat ehtiä ennen synnytystä tutkia.

Minä vasta tajusin, että jos huomenna äitipolilta vielä kotiin laittavat (rv:t siis 41 tasan sillon) niin minähän menen kaupungille Shoppailemaan... toivottavasti tilillä kate riittää ;) Ei kyllä oikeastaan ole yhtään mitään ostettavaa mutta täytynee ainakin vaeltaa siellä kunnon kierros jos laittaisi vauhtia masiinaan. Tänään olen pariin kertaan bongannut pienen keltaisen limaköntsön vessareissulla, voisi olla nyt sitä limatulpan ulointa osaa - saisi tulla vaan enemmän!!!!!

En oikein tiedä millä asenteella olen lopulta lähdössä sinne polille, kai ne tärkeimmät asiat on että kuinka iso vauva, mahtuuko syntymään alakautta ja jos mahtuu, koska käynnistetään ellei itsellään lähde. Mitkä riskit. Tai jos ei mahdu, niin koska sitten sektio. Saa nähdä millainen reissu tulee, mutta jos palaan tänne kertomaan kuulumisia niin sitten olen vielä kotiutunut... Kun ei kai ne käynnistäkään ainakaan lääkkeillä jos paikat on vielä kiinni ja tämä vauvakaan ei tosiaan ole kiinnittynyt vielä, en tiedä onko pahemmin laskeutunutkaan.

no,m utta nyt lähdetään katsomaan yhtä taloa - ei tosin itselle mutta kaveriksi ;)

Vierailija
30/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Peetulle ja Tilpehoorille halusin sanoa kiitokset vauvan kokohuolien jakamisesta - jotenkin heti tulee rauhallisempi olo kun tietaa ettei ole yksin jostain asiasta huolissaan. Ja muistetaan, etta kokoarviot ovat nimenomaan arvioita, ja tarkeintahan on etta nuora ja virtaus ovat kunnossa ja vauva liikkuu - silloinhan on kaikki melko varmasti kunnossa. Kasvavathan ne pienetkin! :) Pitkana ihmisena on kuitenkin outoa etta on pieni vauva tulossa - jotenkin sita kuvittelee omasta lapsesta tulevan samanlaisen kuin itse on. Holmoa kylla, aivan oma ihmisensahan se vauva on.

Olo on suht hyva, vasyttaa hieman, ja karsivallisyys alkaa olla vahissa - tulisi vauva jo! Mutta, saatan viela roikkua taalla pitkalle toukokuun puolelle, onneksi meita hantapaan odottajia on jonkun verran pitamassa listaa pystyssa. :)

Hyvaa oloa kaikille,

Lumsku 37+5

Vierailija
31/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taas jaksanut kirjoitella vaikk ketjua lueskellut olenkin. Eli me kävimme viime torstaina synnytystapa-arviossa, viikkoja oli silloin tasan 37 ja vauvelin painoarvioksi tuli tasan 3kg. Sektio päiväksi saimme valita 18.04 tai 20.04, otimme tuon 20.04 päivän miehen työn vuoksi ja sinä päivänä olin kuvitelutkin vauvan syntyvän.

En kyllä ymmärrä mistä ihmeestä te jotkut sitä ylitsepursuavaa energiaa saatte??? Minun energiat kaikkosi samantien kuin mamma loma alkoi. Sitä ennen tosit olin energiaa täynnä jota purin töissä sekä kotona kun remppasimme mm. vauvan huoneen ja muutimme vanhempien lasten huoneiden paikkoja. Nyt en ole 2-3 vikkoon tehnyt kertakaikkiaan yhtään mitään, jos shoppailua ei lasketa. Pelottaa jos tämä onkin jotain masennusta eikä väsymystä, mikähän tilanne synnytyksen jälkeen on jos jo nyt masentaa? Toisaalta voi olla että kun kesä kunnolla alkaa ja pääsee ulos lenkkeilemään ihan juosten milikin piristyisi ja nämä kilot karisisi, toivotaan.

Vierailija
32/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pinoon.

huhti28, mulla kans välillä samoja fiiliksiä ton jaksamisen suhteen.

Esim. eilen, hyvä että perseesä sai sängystä ylös ja tänään taas sit yht`äkkiä piti ruveta siivoomaan eli nyt kämppä siivottu, pyykit pesty ja ruoka syöty, joten voi ottaa taas rennosti. Ja toisina päivinä ei yksinkertasesti jaksa laittaa ees pyykkiä pyörimään. No sitä se elämä on =)

Mä en kyl oikeesti ymmärrä itteeni, ennen mä en jaksanu niin välittää miten sotkusta oli ja nykysin tuntuu et yks leivänmuru lattialla ahdistaa ja kuka voi olettaa et kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen (kohta kolmen) kotona voi olla aina siistiä?!

Vaikka moni mulleki sanoo et miten sä saat piettyä kodin näin siistinä, ni ittestä tuntuu et mökki on ihan hujan hajan. Ja ukko on kans sitä mieltä ku " valittelen" et pitäs siivota ni kysyy vaan et mitä siivottavaa täällä on....

Mut mä viikko sitten viikonloppuna päätin et oli viimenen siivous ennenku vaavi syntyy, niin silti piti siivota taas ku ei näytä kaveri välittävän syntyä... ja olipa tuota sotkua jo kertyny...

Mut jospa se tästä kohta puoliin rupeis syntymään...

M@nsikk@ ja pikku3 rv40+3 vieläkin

Vierailija
33/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa pesis saunan oikein rivakkaan tahtiin...tulis ees muutama kipeä suppari!! en oo yhtään turhautunut..

Vierailija
34/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... se tuntu kyllä oikein kunnolla, mutta tosiaan yhteen jäi... ei taida tulla mitään tästäkään päivästä, tai ei ainakaan vauvaa :) Äsken kun kävin vessassa niin paperiin jäi pienen pieni veriviiru, mutta todennäkösesti on vaan limakalvoista lähtösin, joten turha kai toivoa siitäkään mitään muuta. Jos nyt kuitenkin varmuuden vuoksi alkais tiskaamaan ja siivoais kämpän muutenki, ettei sitten tarvi lapsenvahtien tulla sotkun keskelle :D Kyllä on mullakin murheet..

Lalalle paljon voimia, yrittäkää kaikesta huolimatta pysyä positiivisella mielellä, eihän sitä tiedä vaikka kaikki olisikin suht hyvin.

Nyt taidan painua sinne tiskaamaan, jos se lähtö kuitenkin tulee... Toiveajattelua!

Vierailija
35/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin tutustumassa sairaalaani, kuulin kätilöiden ihmettelevän minkä vuoksi aina täysikuun yönä on sairaalassa hirvittävä ruuhka. Lapsia syntyy huomattavasti enemmän kuin muina päivinä. Huomenna on sitten täysikuu. Itsellänikin harjoitus supparit voimistuu ja koventuu koko ajan, mitä pidemmälle ilta menee. Itse toivon, että huomenna ei vielä pääsisi lähtemään, mutta jos sitä haluaa niin huomenna sitten kai pitäisi yrittää.

S.C 38+4

Vierailija
36/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelinpa kirjotella jotain :) Eli tänne ei mitään uutta, huomenna olis rv 41, eikä kipeistä suppareista tietoakaan.. Yöllä ja aamulla vähän supisteli, mutta kivuttomia mahan kovettumisia vain... Pitkällä kävelylenkillä kävin, ja päivällä käytiin kiertelemässä kauppoja, että semmoista... Olin kyl suunnitellu että meidän vauva olis syntyny niin että oltais päästy pääsiäiseks kotiin, mutta taitaa mennä yli pääsiäisen...¨

Onks kukaan teistä muuten kotona yksin yötä??Mun mies on siis rekkakuski, se lähti tänään töihin ja tulee sit vast huomis iltana... Eli kolmen kissan kans pitäis taasen yö kotsassa viettää.Välillä tuntuu ilkeeltä ku miettii jos pitäis lähtee synnytykseen yöllä ja olis yksin tääl.. No, onneks anoppi ja appi asuu lähellä ja kavereita on... Mutta silti...

Jees, mutta toivon supistuksia kaikille =)))

Kathjuzka rv 40+6

Vierailija
37/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lähinnä huhtihurmureiden hiljainen jäsen, mutta nyt ilmoittelen kuitenkin että meidän kolmas lapsemme syntyi pe 7.4 rv 39+2. Pikkukirppumme mitat 3275 g ja 48 cm. Synnytyksen kesto 6 tuntia 10 minuuttia ja varsinaisia supistuksia tuli vasta samaisena iltapäivänä kun itse synnytys tapahtui. Tätä ennen oli lähinnä selkäsärkyä.

Nyt sitten ollaan kotiuduttu ja koitetaan opetalla arki kolmen pienen lapsen kanssa (4v. 1 v. ja vauva). Vilkettä riittää, mutta eiköhän tästä selvitä.

Taysissa synnytin ja ihan positiivinen mieli jäi kaikesta hoitajien kiireestä ja mahdottomasta synnyttäjien tulvasta huolimatta.

Vierailija
38/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Lumon vauvasta! Pitäytykää nyt ihmeessä kaikki synnyttäneetkin vielä täällä, muutoinhan täällä ei tosiaankaan ole pian muita kuin minä! ;)

tilda ja vatsassa viihtyvä vauva, 38+2 yhäkin

Vierailija
39/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tuli oman " pikku-kakkosen" syntymä mieleen, kun oli niin samankokoinen pikku-ballerina syntyessään, kuin teidän tyttönne :)

Ihana!

tilda

Vierailija
40/41 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa ei päivällä mitään uutta.Sokeria oli virtsassa,mutta taitaa mennä mehulasin piikkiin.Verenpaine samoissa lukemissa,onneksi ei ollut noussut.

Suppareita pitkin iltaa mutta ei tarpeeksi kovia.

Ei kuunnellut sitten tämäkään vaavi vanhempiensa toiveita syntymäpäivänsä suhteen.

Meillä myös pääsiäisenä hankaloituu lasten hoitojärjestelyt sen verran,että olisi saanut syntyä nyt ennen (toiveissa oli ma tai ti) tai sitten jälkeen mutta....

Ollut merkillisen vetämätön ja " sisäänpäinkääntynyt" -olo tänään.

Toivottavasti huominen valkenee virkeänä, hyvin nukutun yön jälkeen....toivoa sopii =O)

Voimia Lalalle huomiseen.Jos vain suinkin jaksat,laita kuulumisia.

mamix4x 38+6