Kilometrikorvauksia nostetaan vain 1 sentti!?!?
Ei kaikilla ole varaa ostaa vähäpäästöistä autoa jonka käytön kulut korvaus kattaa. Itse en voi muutakuin ostaa vanhemman ja isomman auton, jossa hyvä ajomukavuus ja turvallisuus kun kilometrejä kertyy aikalailla. Saisi olla ainakin 50senttiä/ km
Kommentit (26)
Ole iloinen että maksetaan vielä kilsat. Itse jouduin ottamaan firman auton ja siitä joutuu sitten maksamaan aikamoiset verot :(
Huoletonta kyllä, mutta kallista
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole varaa ostaa vähäpäästöistä autoa jonka käytön kulut korvaus kattaa. Itse en voi muutakuin ostaa vanhemman ja isomman auton, jossa hyvä ajomukavuus ja turvallisuus kun kilometrejä kertyy aikalailla. Saisi olla ainakin 50senttiä/ km
Kilometrikorvaukset pitäisi poistaa kokonaan. Jokainen on itse vastuussa liikkumisestaan
Vierailija kirjoitti:
Ole iloinen että maksetaan vielä kilsat. Itse jouduin ottamaan firman auton ja siitä joutuu sitten maksamaan aikamoiset verot :(
Miten voi pakottaa ottamaan työsuhdeauton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvaukset pitäisi poistaa kokonaan. Jokainen on itse vastuussa liikkumisestaan
Eli jos sinun pitää mennä asiakkaalle 200km päähän niin maksat itse ne kulut? Ei jatkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi pakottaa ottamaan työsuhdeauton?
Firman säännöt muuttuivat. Enää maksetaan omasta autosta max 1000km vuodessa ja sen ylittyessä pitää vuokrata autoa. Sen haku ja nouto olisi haastavaa ajankäytön takia joten helpoin vaihtoehto oli ottaa firman auto.
Ei voi pakottaa teoriassa, mutta käytännössä voi
Mitämitä.
Vastahan niitä laskettiin 2 senttiä.
Tässä taidetaan nyt puhua 2 eri asiasta ristikkäin:
-Työmatkat kotoa työpaikalle
-Matkat asiakkaisiin ym työtehtävät
Sentään korottivat. Eihän tästä ole montaa vuotta kun korvausta laskettiin koska joku kuulemma tienas niillä..
Vierailija kirjoitti:
Mitämitä.
Vastahan niitä laskettiin 2 senttiä.
Just ajattelin, että hienoa että nostettiin. Eikä laskettu.
Itsellä nousee km korvaukset n. 10€ kuussa eli saan niitä noin 500€ kuussa ajamalla keskimäärin 1000-1500km työajoa. Osittain tuolla kattaa kyllä lyhennyksen ja muut kulut mutta paljon ajavalle ei mitään pieni halpa auto oikein ole hyvä. Ei sinne asiakkaallekaan voi millään ladalla mennä
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa itse ottaisin auton, mutta lopettaisin kyllä työajalla suhaamisen. Esim helsinki-tampere junalla tai lentäen
Vierailija kirjoitti:
Sentään korottivat. Eihän tästä ole montaa vuotta kun korvausta laskettiin koska joku kuulemma tienas niillä..
Mulla oli kiikunkaakun, oliko edes kannattavaa. Uudehko isoruokainen auto, jonka huolto ja pesu maksoivat myös paljon tällä paikkakunnalla. Olin ostanut omaan käyttöön lyhyille matkoille, mutta sitten työnantaja alkoikin vaatia oman auton käyttöä myös työajoihin. Piti myös kuskata kaikennäköistä romua, mikä ei tehnyt hyvää sisustukselle.
Riittääköhän korvaus edes bensoihin ja (näillä keleillä) pissapojannesteisiin, huoltoihin, lyhennyksiin ja autonpesuihin?
Vierailija kirjoitti:
Riittääköhän korvaus edes bensoihin ja (näillä keleillä) pissapojannesteisiin, huoltoihin, lyhennyksiin ja autonpesuihin?
Ja auton kulumiseen.
Silloin kun ajoin vanhalla romulla, korvaus oli jees. Uudella autolla en tiedä, onko kannattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista jos ajaa uudehkolla autolla. Auton arvon alenema, rahoituskulut, huollot, polttoaineet, renkaat ym. kaikki tulee niin kalliiksi ettei millään kilometrikorvauksilla pääse tienaamaan.
Jos ostaa jonkun halvimman muutaman satkun auton kerran vuodessa millä vuoden ajaa ja sitten paaliin niin siinä tapauksessa voi ehkä tienata edellyttäen että se rotisko kestää sen vuoden. Mutta kuka hullu haluaa sellaisella ajaa jos ei ole ihan pakko erityisesti jos ajaa paljon.
Ei autoilulla tienaa ikinä jo ei ole formula tai taksikuski.
Itse otin auton työn puolesta kun sain korotettua verotusarvon 1000€/kk. Kalliiksi tulee mutta saa sitten ajella uudella hienolla autolla myös vapaa-aikana
Muistakaa tämä sitten kun äänestätte! Vihreät haluavat nostaa jatkuvasti autoilun kustannuksia, eli jos ette asu suurten kaupunkien keskustoissa ja kulje julkisilla, niin älkää missään nimessä äänestäkö Vihreitä!!
Vierailija kirjoitti:
Ei autoilulla tienaa ikinä jo ei ole formula tai taksikuski.
Itse otin auton työn puolesta kun sain korotettua verotusarvon 1000€/kk. Kalliiksi tulee mutta saa sitten ajella uudella hienolla autolla myös vapaa-aikana
Kyllä autot on yksi turhimmista asioista mihin ihmiset hassaavat rahaa. Henkilöauton käyttöaste on joitakin prosentteja ja silti jokaisella pitää olla oma auto ja vielä mahdollisimman uusi ja hieno että on kiva ajella.
Jos ihmiskunta olisi järkevämpi niin autoja olisi vain todelliseen tarpeeseen eikä pihoihin seisomaan. Luulisi että tämän päivän tekniikalla saataisiin järjestettyä kaikille tarpeelliset kyydit ja autot ilman mitään ongelmaa vaikka jokaisella ei henkilökohtaista peltilehmää pihassa olisikaan.
Mutta kai tarviat autoa muutenkin? Eli auttaa sentään jossain määrin.