Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on yleensä rahaa käyttötilillä, kun palkkapäivään on 2 viikkoa?

Vierailija
01.12.2017 |

.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä??? Omalla käyttötililläni on yli 1000€, enkä ole rikas vaan opiskelija. Pidän aina vähän rahaa siellä jos tuleekin joku hätätilanne.

"Mitä ihmettä?????????? Mulla on tällainen tilanne, miten voi olla että kaikilla muilla ihmisillä ei ole aivan vastaavaa tilannetta????"

Että mua ärsyttää nämä naiivit ihmettelijät.

Vierailija
22/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 3000 e. Tosin 3. päivä sieltä lähtee tietty summa rahastoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä about 2500€

Vierailija
24/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parisataa? En edes seuraa tuollaisia. Tärkeintä on että saa laskut maksettua. Jos rahat ei riitä laskuihin, pyydän mieheltä. (Meillä on yhteiset rahat ja hoidan maksuliikenteen, mutta miehellä on lisäksi rahaa omalla tilillä.) Kaikki ostokset maksetaan luottokortilla ja kerran kuussa ne luottokorttilaskut, joten ei periaatteessa ole väliä vaikkei tilillä olisi rahaa ollenkaan, kunhan ei tule laskuja joiden eräpäivä on ennen palkkapäivää.

Nyt viimeksi taisi palkkapäivän ja laskujen jälkeen jäädä tilille 50€.

Vierailija
25/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttitilillä maksimissaan tonni, ei harmita jos se pöllitään ja tyhjennetään.

Vierailija
26/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellaiset 8000. Pidän tilillä aina kahden kuukauden palkkaa puskurina odottamattomia menoja varten.

Vierailija
27/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä??? Omalla käyttötililläni on yli 1000€, enkä ole rikas vaan opiskelija. Pidän aina vähän rahaa siellä jos tuleekin joku hätätilanne.

"Mitä ihmettä?????????? Mulla on tällainen tilanne, miten voi olla että kaikilla muilla ihmisillä ei ole aivan vastaavaa tilannetta????"

Että mua ärsyttää nämä naiivit ihmettelijät.

Olepa nyt rehellinen. Se sinua ärsyttää, kun hänen tilanteensa on parempi kuin sinun.

Vierailija
28/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä ei ole luottokorttia? Elää kädestä suuhun?

Luottokortilla eläminen se vasta onkin kädestä suuhun elämistä. Itse asiassa vielä pahempaa, kun rahaa ei ole vielä käteen tienattunakaan kun sen on jo tuhlannut.

Vierailija
29/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on juuei. Tili 2 viikon välein eli aamulla on rahaa ja päivällä ei ole

Vierailija
30/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyttötilillä alhaisimmillaan ennen palkkapäivää yleensä 200-500€. En näe mitään järkeä pitää sen enempää liian helposti käytettävissä. Erilaisilla säästötileillä ja rahastoissa on 5000- 10 000€ samantien saatavissa ja loput ehkä viikon/kahden sisällä lunastettavissa

Vierailija
31/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa, nyt näytti olevan enemmän. Koko kuukauden käyttöraha ruokaan on 500, laskujen ja vuokran jälkeen, eli ei sinne mistään voi tyhjästä mitään ilmestyäkään.

Säästötilillä on hätävara tietysti.

Vierailija
32/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on juuei. Tili 2 viikon välein eli aamulla on rahaa ja päivällä ei ole

Sama.

Vierailija
33/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhee, enemmän kuin muilla, en kehtaa sanoa. Tiedän ettei saisi tallettaa sinne rahoja, mutta en ole mikään sijoittaja, en tiedä mitä niille sit pitäisi tehdä. En osaa sijoittaa osakkeisiin tai tallettaa mihinkään rahastoihin =(.  Inhoan raha-asioita.

Vierailija
34/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuukaudesta. Noin 500 eurosta pariin tuhanteen.

Vierailija
35/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-2000 euroa. Kortittomalla tilillä n. 8000 vararahastoa, jos jotain menee rikki tai haluaa lähteä ex-tempore reissuun. Viime aikoina on kyllä mietityttänyt tuon summan makuuttaminen normitilillä, kun korot ovat mitä ovat. Lisäksi on sitten rahastoja ja pari säästötiliä.

Joku muukin tuolla aiemmin valitteli inhoavansa raha-asioita, sama täällä! En jaksa perehtyä osakkeisiin ja sijoittamiseen, jotenkin on helppo vaan lykätä ylimääräinen rahastoihin, eikä enää miettiä asiaa sen enempää. 

Vierailija
36/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortilla eläminen se vasta onkin kädestä suuhun elämistä. Itse asiassa vielä pahempaa, kun rahaa ei ole vielä käteen tienattunakaan kun sen on jo tuhlannut.

Yleensä niillä, jotka maksavat kaiken luottokortilla, on myös sijoituksia, joista saa parempaa tuottoa kuin pankkitililtä. Ja niistä sijoituksista voi irrotella rahoja, jos jossain kuussa palkka ei riitä luottokorttilaskuun.

Vierailija
37/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ Eli 40€/pvä. Sillä makselen dieselit, kauppareissut yms pikkulaskut.

Loput rahat laitan rahastoihin, turha pitää käyttötilillä yhtään enempää kuin mitä päivittäiseen eloon tarvii kun talletuskorko on 0.025%

Vierailija
38/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen käyttötili ja säästötili. Jos jotain on tilillä jäljellä päivää ennen tilipäivää, se laitetaan säästöön. Vastaavasti jos rahat loppuu kesken, otan säästötililtä. Yleensä jää 100-300e.

2vk tilipäivän jälkeen noin 500 jäljellä.

Vierailija
39/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa perehtyä osakkeisiin ja sijoittamiseen, jotenkin on helppo vaan lykätä ylimääräinen rahastoihin, eikä enää miettiä asiaa sen enempää. 

Toivottavasti on edes pienikuluinen/kuluton (indeksi)rahasto.

Vierailija
40/46 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.600€

Jos kysyisit paljonko rahaa on päivää ennen palkkapäivää, niin vastaus olisi 100€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi