Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Italialaisystävälläni on kaksi lasta, toimiva ura ja silti hyvä parisuhde, koska kotona odottaa aina ”pieni vipinä”

Vierailija
01.12.2017 |

”Ennen kuin mieheni tulee kotiin, yritän katsoa, että näytän hyvältä. Kun hän saapuu, istumme alas ja otamme puoli tuntia meille kahdelle. Puhumme siitä, miten kummankin päivä on mennyt.”

Mitä ajatuksia herättää?

Olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä. Parisuhteeseen on hyvä panostaa ja itsestään huolehtiminen (miehet tykkäävät katsella kivan näköisiä naisia) on myös toisen huomiointia. En usko, että "rakkaus voittaa kaiken" ja miehellä on hyvä mieli, kun kotona makaa nainen pieruverkkareissa, koska tarjolla on aina parempaa.

Se ei ole tietenkään 50-lukulaista. Jos nainen ei ole sitonut koko talouttaan mieheen, on tietysti naisellekin parempaa tarjolla, jos mies ei tee mitään.

Kommentit (163)

Vierailija
41/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista kaikki ihmiselämä on samanarvoista oli kyse vauvasta tai miehestä (mies = vaimo = vauva). Siksi ei ole tuollaisia hierarkioita (mies > vaimo/rakastaja/tyttökaveri > vauva), eikä sitten toisaalta intohimoakaan niin suhteissa.

Toki erilaisuus olisi rikkaus. Suomalaiset ovat keskimäärin toistensa kaltaisia, ja erilainen voidaan täällä erityisesti maaseudulla leimata joukon ulkopuolelle.

Vierailija
42/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella on lyhyt työpäivä, kun ehtii urapäivän jälkeen aina laittautua ja hoitaa kodin kuntoon ja odotella miestä lasillisen kerran vipinöimään pienesti. Niin ja lapsetkin ehtii hakea hoidosta ennen tätä vipinöintiä ja itsensä laittamista.

Luitko juttua? Siinä oli mies hakenut lapset, laittanut nukkumaan, sytyttänyt kynttilät ja kaatanut viinin. Kuka ihme sanoi, että nainen tekee senkin? 

En tiedä millaisten miesten kanssa te oikein olette, mutta meillä ainakin mies hakee lapset ja hoitaa sen ns. työpäivän jälkeisen osuuden. 

Se mies teki noin, kun vaimolla teki pitkää päivää. Normaalisti vaimo hoitaa kaiken ja odottaa miestä sohvalla, niinhän siinä jutussa luki.

Oma mies tulee töistä nälkäisenä ja mieluusti tulee ensin syömään. Hän syö omien sanojen mukaan aina liikaa, vääntäytyy sohvalle ja nukahtaa muutamassa minuutissa. Pitääpä kokeilla, että miehen tullessa kotiin hellalla ei odotakaan ruoka vaan rouva on sohvalla pikkumusta yllään. Puoli tuntia rupateltuamme alan vasta tehdä ruokaa. Arvelen, että mies ehtii siinä odotellessa syödä vatsansa täyteen leipää ja lenkkiä.

Omassa perheessä nuo juttelut tehdään siinä samalla kun syömme. Ihan hyvin siinä ehtii kysellä toiselta kuulumiset ja fiilikset.

Luin jutun vielä uudestaan ja en kyllä mistään löytänyt kohtaa, jossa sanotaan naisen tekevän kaiken tai miehen makaavan sohvalla. Kopioitko tähän sen ? 

Siinä oli vain, että mies teki kaiken silloin, kun nainen teki pitkää päivää. 

Niin, siinä luki, miten mies odotti vaimoaan viinin ja kynttilöiden kera, kun nainen teki pitkää päivää. Muutenhan vaimo odotti miestään kotiin, jonka jälkeen he viettivät puoli tuntia kahden. Jokuhan ne lapset on silloinkin hoitanut, kun lapsiperheestä oli kyse. Jutun kirjoittaja olisi voinut kirjoittaa, onko perheellä kotiapulainen vai tekevätkö he kotityöt yhdessä.

En sanonut jutun perheessä kenenkään makaavan sohvalla vaan kirjoitin oma mies.

Päättelit, että nainen siis tekee ihan kaiken, koska on hakenut lapset tarhasta, jos mies on tehnyt pidempää päivää? 

Tuo sinun miehesi nyt ihan painajainen. Oletko itse töissä ja oma talous vai miksi olet tuollaisen perässä vedettävän kivireen kanssa? 

Mitä sinä vänkytät? Minulle on ihan sama, miten se ranskalainen perhe elää, kun kyse oli siitä, että nainen ie todellakaan tule joka ilta myöhemmin kotiin mitä miehensä.

Kerroin omasta elämästä vajaan tunnin vuorokaudesta arkipäivien osalta ja sinä alat nimitellä miestäni painajaiseksi. Sitten alat kysellä epäolennaisia. Jotain rajaa nyt kirjoitteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan.

Olemme ihan suomalainen pariskunta ulkomailla. Onhan se kaikin puolin miellyttävämpää itsellekin, kun ei kotona raahusta jossain lökäpöksyissä kulahtunut t-paita päällä ja panostaa vähän kotiin ja puolisoon.

Tänään esimerkiksi minulla on vapaapäivä ja aion koristella joulua kotiin, mutta en verkkareissa. Minulla on ylläni musta siisti neulemekko ja mustat sukkikset sekä värikäs huivi kaulassa, korvikset, kaulaketju ja rannekorut paikoillaan, meikki kasvoilla ja hiukset laitettu. Nousin yhdessä mieheni kanssa jo 6:45 ja söimme aamiaisen, jonka olin laittanut: Munia ja kalkkunpekonia, vasta puristettua vihannes-hedelmämehua ja café lattet. Ja todellakin odotan miestä kotiin illalla, laitan 3 ruokalajin illallisen ja mies korkkaa viinipullon. Pöydän katan aina kauniisti, aamiaisellakin, ja sytytän kynttilät.

Uskokaa tai älkää, niin meillä on mukava ja leppoisa tunnelma enkä missään nimessä tunne, että teen tämän kaiken vain mieheni vuoksi, teen sen meidän kaikkien vuoksi. Ei minun tarvitse naama punaisena riidellä roskapussin viemisestä tai kaupassa käymisestä, teen sen itse ihan mielelläni, mies tekee jotain muuta vastapainoksi tai sitten ei, ei se minua hetkauta, jos jonain päivänä teen itse kaiken, koska hän kohtelee minua kuitenkin kuin prinsessaa.

Kyllä tuo mullekin kelpaisi, mutta en kuuna päivänä ottaisi suomalaista naista tuommoiseen tehtävään, ellei kyse olisi jostakusta, joka ei tosiaan osaa tehdä muuta kuin ruokaa.

t. Mies.

Vierailija
44/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan.

Olemme ihan suomalainen pariskunta ulkomailla. Onhan se kaikin puolin miellyttävämpää itsellekin, kun ei kotona raahusta jossain lökäpöksyissä kulahtunut t-paita päällä ja panostaa vähän kotiin ja puolisoon.

Tänään esimerkiksi minulla on vapaapäivä ja aion koristella joulua kotiin, mutta en verkkareissa. Minulla on ylläni musta siisti neulemekko ja mustat sukkikset sekä värikäs huivi kaulassa, korvikset, kaulaketju ja rannekorut paikoillaan, meikki kasvoilla ja hiukset laitettu. Nousin yhdessä mieheni kanssa jo 6:45 ja söimme aamiaisen, jonka olin laittanut: Munia ja kalkkunpekonia, vasta puristettua vihannes-hedelmämehua ja café lattet. Ja todellakin odotan miestä kotiin illalla, laitan 3 ruokalajin illallisen ja mies korkkaa viinipullon. Pöydän katan aina kauniisti, aamiaisellakin, ja sytytän kynttilät.

Uskokaa tai älkää, niin meillä on mukava ja leppoisa tunnelma enkä missään nimessä tunne, että teen tämän kaiken vain mieheni vuoksi, teen sen meidän kaikkien vuoksi. Ei minun tarvitse naama punaisena riidellä roskapussin viemisestä tai kaupassa käymisestä, teen sen itse ihan mielelläni, mies tekee jotain muuta vastapainoksi tai sitten ei, ei se minua hetkauta, jos jonain päivänä teen itse kaiken, koska hän kohtelee minua kuitenkin kuin prinsessaa.

Buahahaahaaaa

Ja mikähän sinua naurattaa? Kolahtiko pahasti? Ja nyt harmittaa, kun itse olet täysin päinvastainen tyyppi? 

Vierailija
45/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin tuon jutun arvasin heti millaisen defenssin se saa aikaan tälläkin palstalla. Onneksi ei miesten syyttely ole kohonnut aivan samoihin sfääreihin kuten yleensä. Mutta onhan tässä vielä päivää jäljellä.

Ps. Keiden lapset haluavat harrastaa jopa neljänä iltana viikossa? Tuollaisesta ei hyvää seuraa.

Vierailija
46/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan laittautua. Siitä tulee hyvä olo ja se kohottaa itsetuntoa, kun peilistä katsoo meikatut kivat kasvot (en ole mikään missi, joten ihmeitä ei saa meikillä aikaan, mutta kuitenkin). Kotona pukeudun aina mahdollisimman mukavasti, joten olen ostanut ihan intersportista pari laadukasta ja yhteensopivaa oloasua. Maksoi vähän enemmän, mutta toisaalta yksikin asu on 2 vuotta ollut TODELLA paljon käytössä, jatkuvasti pesussa ja edelleen todella siisti ja hyväkuntoinen. 

Vapaapäivänä laitan hiukset, meikkaan ja pukeudun tällaiseen istuvaan laadukkaaseen oloasuun. En omista mitään rimppa-alusvaatteita muutenkaan, koska ostan mieluummin laadukasta, joka kestää. Ennen ostin halpaa HM ja Lindex kamaa, mutta käytin silti vaatteisiin enemmän rahaa, koska ne eivät kestäneet. Siihenhän se Fast fashion liiketoimintamalli nimenomaan perustuu - ihmiset kuluttavat enemmän, koska vaatteet ovat niin laaduttomia. 

Sehän on tietysti ihan itsestä kiinni, jos ulkonäkö ei vaikuta ollenkaan omaan hyvinvointiin niin mikäs siinä. On vain kiva näyttää nätiltä omiinkin silmiin. Kampaajalla käyn 2 kertaa vuodessa - enempää ei tarvita, kun ei koske kotiväreihin ja hommaa värikypärää eikä pidä hiuksia liian lyhyinä. 

Oivoi, sana oloasu jo paljastaa, että verkkarimammoihin sinäkin kuulut. Sinulla pitäisi olla minihame tai vähintään kotelomekko, mitkään urheilukaupan vaatteet nyt eivät käy. Urheiluvaatteet kuuluvat urheiluun, ei kotiin.

Vierailija
47/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan.

Kyllä tuo mullekin kelpaisi, mutta en kuuna päivänä ottaisi suomalaista naista tuommoiseen tehtävään, ellei kyse olisi jostakusta, joka ei tosiaan osaa tehdä muuta kuin ruokaa.

t. Mies.

Nyt en ymmärrä. Mitä yrität sanoa? Siis suomalainen nainen kelpaa vain, jos ei osaa tehdä muuta kuin laittaa ruokaa? Jos suomalainen nainen käy töissä, ja silti laittaa ruokaa, hoitaa kodin ja itsensä, ei kelpaa? Mutta joku aasialainen kelpaisi?

Vierailija
48/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä millään jaksa ymmärtää tätä ”en millään ehdi pitämään itsestäni huolta” murinaa perheenäideiltä - meillä on kolme pientä lasta ja silti ehdin vallan hyvin käyttämään 10 minuuttia joka aamu itseni meikkaamiseen. Saan siitä itselleni hyvän olon ja päivän hyvin käyntiin, eikä mieskään ikinä valita jos otan sen pienen hetken omaa aikaa laittautumiseen. Ihme valitusta aina siitä ettei ruuhkavuosina ehdi mitenkään huolehtia itsestään. Jos oikeasti haluaa niin varmasti ehtii. Eri asia tietenkin jos itseensä panostaminen esim sen 10 minuutin verran päivässä ei kiinnosta. Se on jokaisen oma asia, mutta se ainainen valitus ettei ehdi, en ymmärrä.

Vierailija
49/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan.

t. Mies.

Nyt en ymmärrä. Mitä yrität sanoa? Siis suomalainen nainen kelpaa vain, jos ei osaa tehdä muuta kuin laittaa ruokaa? Jos suomalainen nainen käy töissä, ja silti laittaa ruokaa, hoitaa kodin ja itsensä, ei kelpaa? Mutta joku aasialainen kelpaisi?

Kulttuuriero, ja jos suomalainen nainen käy töissä, hän ei ole kotona odottamassa pekonit pystyssä.

Vierailija
50/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä millään jaksa ymmärtää tätä ”en millään ehdi pitämään itsestäni huolta” murinaa perheenäideiltä - meillä on kolme pientä lasta ja silti ehdin vallan hyvin käyttämään 10 minuuttia joka aamu itseni meikkaamiseen. Saan siitä itselleni hyvän olon ja päivän hyvin käyntiin, eikä mieskään ikinä valita jos otan sen pienen hetken omaa aikaa laittautumiseen. Ihme valitusta aina siitä ettei ruuhkavuosina ehdi mitenkään huolehtia itsestään. Jos oikeasti haluaa niin varmasti ehtii. Eri asia tietenkin jos itseensä panostaminen esim sen 10 minuutin verran päivässä ei kiinnosta. Se on jokaisen oma asia, mutta se ainainen valitus ettei ehdi, en ymmärrä.

Tuossahan sinä kerroit miten onnistuu. Vai lähteekö teillä mies aikaisin töihin ja sinä hoidat kaikki lasten aamutoimet yksin?

Vierailija
51/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelu ym. haahuilu parisuhteessa on nähty paheellisena, kieroutuneena ja epätasa-arvoisuutta synnyttävänä samalla tavalla kuin vaikkapa etenkin miesten perversiot. Ahkeruus, itsenäisyys ja kaikkien sama arvo on iso osa suomalaista suhdetodellisuutta.

Vierailija
52/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luin tuon jutun arvasin heti millaisen defenssin se saa aikaan tälläkin palstalla. Onneksi ei miesten syyttely ole kohonnut aivan samoihin sfääreihin kuten yleensä. Mutta onhan tässä vielä päivää jäljellä.

Ps. Keiden lapset haluavat harrastaa jopa neljänä iltana viikossa? Tuollaisesta ei hyvää seuraa.

Jos on kaksi lasta ja kummallakin on harrastus kahtena iltana viikossa, se tekee jo neljä iltaa. Ei se tarkoita sitä, että lapsella harrastus on joka ilta.

Vierailija
53/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei nyt oikein auennut toi juttu, ehkä luin huonosti.

Nainen siis tekee uraa, eli oletan että hän käy kodin ulkopuolella töissä. Oletan että hän sitä varten pukeutuu säällisesti, laittaa hiukset ja meikkaa. Silti hän tulee kotiin puoli tuntia ennen miestä ja laittautuu. Mihin sitä laittautumista tuossa vielä tarvitaan? Vai vetääkö hän siis jonkun iltameikin joka päivä töiden jälkeen naamaan ja pikkumustan ylle?

Toinen juttu mitä en ymmärtänyt oli ne lapset? Missä ne ovat tämän vipinän ajan? Ulkosuomalainen ihan oikein sanoi, että useimmissa maissa työpäivä loppuu myöhemmin kuin Suomessa. Mutta jos mies hakee ne lapset jostain päivähoidosta ja laittaa nukkumaan, niin laitetaanko ne lapset siis samantien nukkumaan kun tulevat kotiin? Jos siis vipinä alkaa kun mies tulee töistä kotiin. 

Vierailija
54/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 vuotta täällä Italiassa asuneena en jaksa enää oikein ymmärtää kuinka on mahdollista, että "yhden"italialaisen ihmisen juttujen perusteella selitetään kuinka kaikki italialaiset ovat jotain määrättyä.

Todella harva italialaisnainen juo viinilasillisen joka ilta. Kauniisti pukeutuminen on enemmän sosiaalinen paine kun puolisosta johtuva asia. Ja kyllä italomiehetkin valittavat kuinka vaimot pihtaa. Ei, eikä suurin osa miehistä Italiassa ole gigoloita. Enkä ole kertaakaan onnistunut näkemään jonkun miehen viheltävän kenenkään naisen perään. Vaikka usein tuolla kaupungilla tulee liikuttua.

Sen lisäksi ihmiset pääsevät myöhään töistä, koska suurimalla osalla on vähintään 1,5 tunnin lounastauko ja kun joskus kuuden seitsemän jälkeen tullaan kotiin, niin ihan lasten läksyjä katsotaan, syödään, peseydytään ja mennään nukkumaan. Sinkut ja lapsettomat ehkä käyvät ulkona syömässä enemmän, mutta harvalla alkaa olemaan siihen enää varaa kovinkaan usein. Ainakin siltä vaikuttaa kun noita puolityhjiä ravintoloita katselee.

Italia on paljon muuta kuin Rooman, Milano tai Venetsian keskusta baareineen. Puhumatta jostain Riministä. Jotenkin tämä outo kuvitelma kuinka italialaset miettivät vain seksiä ja viinin juomista on outoa. Kuten kaiken lopullinen motiivi olisi ne. Pukeutuminen, yhteinen aika jne. Saada tai estää toista seksin suhteen ja muuta ei suostuttaisi juomaan kun viiniä. Jopa raskaana.

Myös Italiassa on miehiä, jotka eivät petä vaikka vaimo ei illalla näytäisi huippumallilta eikä nenän edessä ole viiniä. Se vaan suomalaista jostain kumman syystä tuntuu aivan mahdottomalta uskoa. Mutta ehkä jos italot lukisivat näitä pikkujoulujuttuja hekin ajattelisivat, kuinka yksikään suomalainen ei osaa olla uskollinen firman pikkujouluissa.

Vierailija
55/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan.

t. Mies.

Kulttuuriero, ja jos suomalainen nainen käy töissä, hän ei ole kotona odottamassa pekonit pystyssä.

Lisään vielä, että esim. keskieurooppalaisen naisen on mielestäni paljon helpompaa olla tyytyväinen kotirouvan elämään kuin suomalaisen. Siksi. Ihan oman tyytyväisyyden vuoksi.

Vierailija
56/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 20 vuotta täällä Italiassa asuneena en jaksa enää oikein ymmärtää kuinka on mahdollista, että "yhden"italialaisen ihmisen juttujen perusteella selitetään kuinka kaikki italialaiset ovat jotain määrättyä.

Todella harva italialaisnainen juo viinilasillisen joka ilta. Kauniisti pukeutuminen on enemmän sosiaalinen paine kun puolisosta johtuva asia. Ja kyllä italomiehetkin valittavat kuinka vaimot pihtaa. Ei, eikä suurin osa miehistä Italiassa ole gigoloita. Enkä ole kertaakaan onnistunut näkemään jonkun miehen viheltävän kenenkään naisen perään. Vaikka usein tuolla kaupungilla tulee liikuttua.

Sen lisäksi ihmiset pääsevät myöhään töistä, koska suurimalla osalla on vähintään 1,5 tunnin lounastauko ja kun joskus kuuden seitsemän jälkeen tullaan kotiin, niin ihan lasten läksyjä katsotaan, syödään, peseydytään ja mennään nukkumaan. Sinkut ja lapsettomat ehkä käyvät ulkona syömässä enemmän, mutta harvalla alkaa olemaan siihen enää varaa kovinkaan usein. Ainakin siltä vaikuttaa kun noita puolityhjiä ravintoloita katselee.

Italia on paljon muuta kuin Rooman, Milano tai Venetsian keskusta baareineen. Puhumatta jostain Riministä. Jotenkin tämä outo kuvitelma kuinka italialaset miettivät vain seksiä ja viinin juomista on outoa. Kuten kaiken lopullinen motiivi olisi ne. Pukeutuminen, yhteinen aika jne. Saada tai estää toista seksin suhteen ja muuta ei suostuttaisi juomaan kun viiniä. Jopa raskaana.

Myös Italiassa on miehiä, jotka eivät petä vaikka vaimo ei illalla näytäisi huippumallilta eikä nenän edessä ole viiniä. Se vaan suomalaista jostain kumman syystä tuntuu aivan mahdottomalta uskoa. Mutta ehkä jos italot lukisivat näitä pikkujoulujuttuja hekin ajattelisivat, kuinka yksikään suomalainen ei osaa olla uskollinen firman pikkujouluissa.

Itse asiassa suomalaisenakin ajattelin nuorempana ainoastaan seksiä ja kaljan juomista. Ei se outoa ollut.

Vierailija
57/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat aina suuttuu kun joku sanoo totuuden, eli sen että itsestään ja ulkonäöstään tulee huolehtia, myös kumppaninsa takia.

Vierailija
58/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammat aina suuttuu kun joku sanoo totuuden, eli sen että itsestään ja ulkonäöstään tulee huolehtia, myös kumppaninsa takia.

Oliko tämä todella kaikki mitä sait irti tästä keskustelusta? Tässä on puhuttu paljon monimutkaisemmista asioista, eikä kukaan ole edes kiistänyt tuota.

Vierailija
59/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan, että ei kaikille miehille ole todellakaan "aina tarjolla jotain parempaa" vaikka minkälainen rohjake olisi vaimo. Tai jos onkin, niin siinäpähän lähtee sitten omine pieruverkkareineen ja röllykkämahoineen sen "paremman" luokse.

Ei pitäisi olla pelkästään naisen velvollisuus yrittää näyttää hyvältä.

Vierailija
60/163 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan, että ei kaikille miehille ole todellakaan "aina tarjolla jotain parempaa" vaikka minkälainen rohjake olisi vaimo. Tai jos onkin, niin siinäpähän lähtee sitten omine pieruverkkareineen ja röllykkämahoineen sen "paremman" luokse.

Ei pitäisi olla pelkästään naisen velvollisuus yrittää näyttää hyvältä.

Asuttiin kaupungissa: oltiin siistejä ja aina valmiina astumaan ovesta trendikkään näköisenä katukuvaan.

Nyt asutaan maalla: kukaan ei ole katsomassa -> homma repsahti täysin -> riekaleiset kamppeet päälle heti kun töistä kotiin pääsee, koska aina pitää tehdä takapihalla jotain paskaduunia.