Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa laittaa lapsensa Jamboree-partiolerille (USA), hinta 3000 - 4000 euroa?

Vierailija
01.12.2017 |

Melko kallista, sanoisin.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo tuntuu kertamaksuna isolta, mutta monissa harrastuksissa kuukausimaksuista tulee helposti tuollainen summa vuodessa ja siihen sitten niitä leirejä päälle. Partio ei varmaan muuten ole kovin kallis harrastus.

Jos ajatellaan esim 10 vuotiaan jääkiekko tekee vuodessa vähintään 3300 ja 14 vuotiaan 6000-7550.

Alle 10  vuotiailla 1400-1700. Eli ei tuo 3300 iso summa loppujen lopuksi ole, kun aikaa on säästellä kaksi vuotta, 137 euroa kuukaudessa 

Vierailija
62/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinne ei oteta rupusakkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuonne ole mikään pakko lähteä, eikä varmasti kaikki kaveritkaan lähde. Ottaen huomioon että jamboreelle lähtee noin 1000 partiolaista Suomesta ja Suomessa partiolaisia on kuitenkin noin 65 000. Itse olen menossa seuraavalle jamboreelle (joka on reilun puolentoista vuoden päästä). Täytän ensi vuonna 14, joten aloitan todennäköisesti vuoden alusta jakamaan mainoksia postilaatikoihin, josta maksetaan 50-200/kk. Olen laskenut, että ehtisin jakaa niitä 14kk, joten olettaen, että saisin 100€/kk, pystyisin maksamaan itse 1400€ ja vanhemmat ovat luvanneet kustantaa loput summasta. Mutta kyllä kaikissa harrastuksissa saa rahaa kulumaan. Esim. kaverini, joka harrastaa cheerleadingia, kertoi että kausi voi maksaa todella paljon ja (pakolliset) kisamatkat jopa 6000€. Että kyllä partio on sinänsä ihan suhteellisen hintainen harrastus.

Ja tämän kirjoitti 14 vuotiaan vanhempi? Ei kukaan teini kirjoita kuin kypsä keski ikäinen tai kirjoita yleensäkään mitään vauva av palstalle.. 

Vierailija
64/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinilla oli lapsena tuohonkin varaa. Outoa.

Vierailija
65/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Partio - tuo joka lapsen edullinen harrastus.

Kyllä, harrastuksena on edullinen ja perusleirit kohtuuhintaan. Nuo jamboreet ovat ihan oma lukunsa ja harvoin. 

Vierailija
66/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kukaan ei harrasta partiota. Mutta olen aina miettinyt, että onko niin halpa lopulta kuin mainostetaan. Siis partio itsessään on halpa. Mutta, kun miettii mitä varusteita tarvitsee, että se on Suomessa mukavaa säässä kuin säässä, niin alkaa niitä kulujakin kerääntymään. Ja siihen päälle vielä nämä leirit ja muut.

Vierailija
67/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamboree taitaa olla semmoinen once in a lifetime -kokemus. Harva käy useamman kerran.

Vierailija
68/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kehitit tuon usa.n? Puolaanhan ne oli menossa.

Vierailija
69/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kehitit tuon usa.n? Puolaanhan ne oli menossa.

Aloitus oli vuodelta 2017. Vasta muutama vuosi sitten oli partiolaisia leirillä jossakin Aasiassa paljon halvemmalla.

Kai se on yhteiskunnan jakoa tuokin. On parempaa väkeä, jolla on varaa tai kustantaa tuon keinolla millä hyvänsä, ja sitten niitä, joilla ei ole varaa.

Vierailija
70/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en muista paljonko viime vuoden Etelä-Korean leiri maksoi, mutta kyllä se oli useita tuhansia. Ei sillä saa edes mökille trassilautoja, joten maksettiin. 

Kyllä sille leirille pääsi ihan tavallisen perheen lapsi. Käsittääkseni oli sen verran halvempi, että ei tarvinnut haalia koko pitäjältä lahjoituksia.

Vierailija
71/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ongelmaa säästää tuollaista summaa useammalle lapselle. Osallistumisen kuitenkin tietää hyvissä ajoin etukäteen eikä se tule minään yllätyksenä. Samaten soittojarrastukset ovat pk-seudulla kalliita. Mutta kuulutaankin puolison kanssa kirkkaasti ylimpään tulodesiiliin.

Vierailija
72/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Korean leiri oli 3300-4200 € riippuen siitä osallistuiko vain leirille vai myös oheismatkalle 

Vierailija
73/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuo tuntuu kertamaksuna isolta, mutta monissa harrastuksissa kuukausimaksuista tulee helposti tuollainen summa vuodessa ja siihen sitten niitä leirejä päälle. Partio ei varmaan muuten ole kovin kallis harrastus.

Jos ajatellaan esim 10 vuotiaan jääkiekko tekee vuodessa vähintään 3300 ja 14 vuotiaan 6000-7550.

Alle 10  vuotiailla 1400-1700. Eli ei tuo 3300 iso summa loppujen lopuksi ole, kun aikaa on säästellä kaksi vuotta, 137 euroa kuukaudessa 

No onhan partiossa muitakin kuluja,  Suomen kesäleirikin helposti satasia. 

Vierailija
74/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se Etelä-Korean reissukin tosiaan monta tonnia, mutta sinne lennot ovat yleensä 1000 - 1500€.

Itse kävin Etelä-Koreassa 2,5 viikon omatoimimatkalla sillä 3000€:lla ja yövyin hotelleissa sekä lensin Busanista Jejulle ja takaisin Seouliin.

Tuossa nyt on 3000€ jostain Puolan matkasta. Miksei sinne voi vaan mennä suoraan laivalla/bussilla, eikä kiertää ympäri Baltiaa? Tulisi paljon halvemmaksi. Tai edes ne, jotka eivät halua kiertää Baltiaa voisivat mennä suoraan. Rikkaammat sitten maksaa ja kiertää.

Vierailija
75/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teinien vanhemmilla on varaa ostaa 25k€ Polaris traktorimönkijä? Toisilla on ja toisilla ei.

Vierailija
76/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenellä on varaa laittaa lapsensa Jamboree-partiolerille (USA), hinta 3000 - 4000 euroa?"

Miksi ihmeessä jonkun pitäisi muka lähettää lapsensa moiselle leirille?!

Menkää mieluummin vaikka kalaan tai metsälle yhdessä lastenne kanssa, niin ne oppivat hyödyllisiä asioita ja ymmärtämään asioita laajemmin. Opettakaa lapsenne yöpymään metsässä, valmistamaan ruokaa itsepyydetyistä kaloista, tunnistamaan lintuja ja muita eläimiä, tuntemaan niiden tapoja ja luontoa ja ennen kaikkea jättämään asentopaikka lähtiessä  sellaiseen kuntoon, ettei satunnainen ohikulkija huomaa siinä kenenkään pysähtyneenkään!

Opettakaa lapsenne myös käyttäytymään ja olemaan hiljaa metsässä. Isäni sanoi minulle pienenä: "Ollaan hiljaa niin näemme hirven!" - ja näimme myös! Isäni opetti minulle jo pienenä myös, että "sissi ei jätä jälkiä" ja se on erinomainen opetus!

Parhaat muistot lapsille jäävät yhteisistä hetkistä vanhempiensa tai isovanhempiensa kanssa! 

Vierailija
77/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on ja se joka väittää että partio on edullinen harrastus kaikille, valehtelee. Voithan osallistua pienellä summalla mutta et köyhänä ikinä pääse näille leireille. Eikä tarvitse olla edes köyhä. Onneksi ylimielinen keskiluokka tullaan tuhoamaan, saatte kaiken minkä ansaitsette. 

Vierailija
78/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on mun kk nettopalkka. Olis mulla varaa, mutta en pidä järkevänä rahankäyttönä.  Suunnilleen saman maksoi teinin skootteri ja kortti, maksoin silmää räpäyttämättä

Olin itse aikoinani partiossa, en edes ehdottanut jamboreeta kotona, oli sikakallis silloinkin.

N53, insinööri, 25v työelämässä

Vierailija
79/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinilla oli lapsena tuohonkin varaa. Outoa.

Sanna kävi Thaimaassa Jamboree-leirillä? 

Vierailija
80/83 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se Etelä-Korean reissukin tosiaan monta tonnia, mutta sinne lennot ovat yleensä 1000 - 1500€.

Itse kävin Etelä-Koreassa 2,5 viikon omatoimimatkalla sillä 3000€:lla ja yövyin hotelleissa sekä lensin Busanista Jejulle ja takaisin Seouliin.

Tuossa nyt on 3000€ jostain Puolan matkasta. Miksei sinne voi vaan mennä suoraan laivalla/bussilla, eikä kiertää ympäri Baltiaa? Tulisi paljon halvemmaksi. Tai edes ne, jotka eivät halua kiertää Baltiaa voisivat mennä suoraan. Rikkaammat sitten maksaa ja kiertää.

Etelä-Koreaan saa lentoja 500 eurolla!