Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä puhuu "meistä" "minuna"

Vierailija
30.11.2017 |

Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta jokseenkin häiritsevää. Olemme eri paikkakunnilta kotoisin ja "kulttuurimme" on joissakin asioissa hieman erilainen.

Siis, minua on jo pidempään häirinnyt poikaystäväni tapa puhua meistä "minuna". Esimerkkinä; olemme lähdössä yhdessä johonkin, vaikkapa kyläilemään hänen porukoillaan ja myös kavereillaan, ja ilmoittaa aina vain kaikille että "minä tulen käymään". Olen ihmetellyt tuota tapaa ja kysynyt, että eikö se ole jokseenkin harhaanjohtavasti sanottu etenkin kavereille, kun tyttöystävä kuitenkin on myös mukana. Vastannut tuohon vain, että se on heilläpäin tapa ja "kaikki puhuvat niin" joten ymmärtävät mitä hän sillä tarkoittaa. Väitti myös, että puhuu kaikkien kohdalla samalla tavalla"minusta", ihan sama missä seurassa liikkuu. Tuo on kuitenkin vale, sillä lähes aina kun hän on kaverin/kavereiden kanssa jossakin ja kysyn kuulumisia, hän puhuu aina "meistä". Esim. "ollaan juuri lähdössä paikkaan x."

Minua tuo lähinnä häiritsee ja ehkä vähän loukkaakin, ikäänkuin hän ulkoistaisi minut meidän yhteisistä menoista. Tuntuu, ettemme ole pari ja mene ja tee asioita yhdessä, vaan vain hän. Minulle tuo ilmaisu vaikuttaa jopa vähän juntilta, eikö siellä heillä päin todella ihmiset puhu kumppanistaan ja itsestään parina ja vaikkapa kaverit sano että tulevat käymään tyttöystävänsä kanssa.

Kun sitten kerran sanoin, että arvostaisin suuresti sitä, jos hän voisi puhua meistä ihan meinä eikä vain itsestään kun kerran jotakin yhdessä teemme tai jonnekin menemme, hän suuttui. Sanoi, että on sama kun vaatisin häntä muuttamaan murrettaan tai jotain. Mielestäni naurettava vertaus, ja en ymmärtänyt miksi hän suuttui. Häiritseekö tämä tosiaan mua aivan syyttä ja olisiko mun vain pitänyt olla hiljaa mietteistäni?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin jäpikkä on kotoisin?

Pohjanmaalta 

Jätkä kusettaa tai on täysverinen juntti. Ei täällä puhuta noin.

22/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appi puhuu tuollain. Kysyy esim. pojaltaan meidän kaikkien kuullen "tuletko käymään viikonloppuna?" mutta tarkoittaa tuletteko...

Itse olen tuohon vuosien saatossa jo tottunut, eikä appi tarkoita tuolla mitään pahaa. Liekö sitten näillä ikäihmisillä yleisempikin tapa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alkaisin vaan pokkana aina, kun mies puhuu, että mä tuun käymään mennä suihkuun tai lukea kirjaa tms, koska mies aikoo käydä yksin. Jos puhuu jotain minä tekn sitä ja tätä lisäisin, että niin minäkin olin siellä. Jos ei ymmärrä minun ja meidän eroa niin se on vähän voi voi.

Vierailija
24/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun näet miehesi kaveria niin kysäise häneltä asiasta. Tai mainitse jotenkin ohimennen että on vähän tuppautuva olo kun tuo mies ikinä mainitse että sinäkin olet tulossa.

Vierailija
25/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta jokseenkin häiritsevää. Olemme eri paikkakunnilta kotoisin ja "kulttuurimme" on joissakin asioissa hieman erilainen.

Siis, minua on jo pidempään häirinnyt poikaystäväni tapa puhua meistä "minuna". Esimerkkinä; olemme lähdössä yhdessä johonkin, vaikkapa kyläilemään hänen porukoillaan ja myös kavereillaan, ja ilmoittaa aina vain kaikille että "minä tulen käymään". Olen ihmetellyt tuota tapaa ja kysynyt, että eikö se ole jokseenkin harhaanjohtavasti sanottu etenkin kavereille, kun tyttöystävä kuitenkin on myös mukana. Vastannut tuohon vain, että se on heilläpäin tapa ja "kaikki puhuvat niin" joten ymmärtävät mitä hän sillä tarkoittaa. Väitti myös, että puhuu kaikkien kohdalla samalla tavalla"minusta", ihan sama missä seurassa liikkuu. Tuo on kuitenkin vale, sillä lähes aina kun hän on kaverin/kavereiden kanssa jossakin ja kysyn kuulumisia, hän puhuu aina "meistä". Esim. "ollaan juuri lähdössä paikkaan x."

Minua tuo lähinnä häiritsee ja ehkä vähän loukkaakin, ikäänkuin hän ulkoistaisi minut meidän yhteisistä menoista. Tuntuu, ettemme ole pari ja mene ja tee asioita yhdessä, vaan vain hän. Minulle tuo ilmaisu vaikuttaa jopa vähän juntilta, eikö siellä heillä päin todella ihmiset puhu kumppanistaan ja itsestään parina ja vaikkapa kaverit sano että tulevat käymään tyttöystävänsä kanssa.

Kun sitten kerran sanoin, että arvostaisin suuresti sitä, jos hän voisi puhua meistä ihan meinä eikä vain itsestään kun kerran jotakin yhdessä teemme tai jonnekin menemme, hän suuttui. Sanoi, että on sama kun vaatisin häntä muuttamaan murrettaan tai jotain. Mielestäni naurettava vertaus, ja en ymmärtänyt miksi hän suuttui. Häiritseekö tämä tosiaan mua aivan syyttä ja olisiko mun vain pitänyt olla hiljaa mietteistäni?

Meillä on ystäväpariskunta jossa mies puhuu heidän yhteisistä tavaroistaan ominaan. Se on selvästikin vain tapa, eli ei tarkoita sillä mitään. Esimerkiksi kun puhuimme kahvinkeittimen ostosta niin hän sanoi, että "minulla on Moccamaster ja se on kyllä paras....

Puhuu näin vaikka avopuolisio on vieressä.

Vierailija
26/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pientä. Tuleeko äiti lohduttamaan?

Miksi sinä koet tarvetta kommentoida millään lailla jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. Sinustako on sitten ihan ok! jos puolisosi jättää sinut täysin huomiotta ja puhuu muille ihan kuin sinua ei olisi olemassakaan?

Vierailija
27/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuota ei pidä hyväksyä. Jos molemmat mennään jonnekkin ollaan ME. Jos mies puhuu pelkästään minusta, niin kyllä saa siitä lähtien yksin mennä sekä myöskin harrastaa seksiä ihan yksin. Jos ollaan yhdessä olla me ja koti ja yhteiset tavarat ovat meidän.

Vierailija
28/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä enää ihmettele kun sanotaan että nykyajan miehillä on vaikeaa!

Jotain noin bagatellia ja te vedätte herneet ja muut palkokasvit nenään! Kyllä nyt tajuan miten vaikeaa suomalaisella miehellä on parisuhteessa. Aina ja kaikesta nokitaan, täysin typeristäkin asioista kuten tämä!

Naisilla oltava todella huono itsetunto.

Vierailija
29/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöinen ihminen kokee kumppaninsa osaksi itseään, eikä lainkaan hahmota häntä erillisenä ihmisenä. Olisiko kyse siitä?

Vierailija
30/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni mies puhuu tuohon tapaan. En usko että on mikään murrejuttu.

Kyllä!! Ja paljon isommassa mittakaavassa; ostamme talon, mies sanoo ostin talon. Meidän kotonamme - minun kotonani. Jne. Se nyt vain on miesten tapa puhua ja nähdä asiat! En usko että he miettivät sitä sen enempää.

Jos näistä asioista tulee nipotusta, täytyy teidän olla todella nuoria ja kokemattomia parisuhteessa!

Onko miehellesi sitten ok että puhut samaan tapaan "minun talosta", "minun autosta" jne. vaikka ne olisi yhteisiä?

Vierailija
31/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun miesystäväni ei puhuisi meistä vaan hänestä, saisi olla keskenään. Sama juttu jos minulle ei puhuta ihmisistä nimillä, vaan kaverit ovat vain kavereia, sisarukset siskoja ja veljiä... Ihmisillä on nimet ja niitä käytetään tai sitten ei tarvitse seurustella minun kanssani.

Pointtina on siis se, että jos kaikki ovat vain kavereita, siskoja ja veljiä ja serkkuja niin on helppo puuhastella selän takana kaikkea hämärää. "Kaverin" nimeä ei tarvitse muistaa, kun se on aina vain se joku kaveri, eli joku toinen nainen. Lisäksi on vain outoa, jos ei puhu ihmisistä nimillä. Dat's it.

Vierailija
32/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita*

Vierailija
33/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!! Ja paljon isommassa mittakaavassa; ostamme talon, mies sanoo ostin talon. Meidän kotonamme - minun kotonani. Jne. Se nyt vain on miesten tapa puhua ja nähdä asiat! En usko että he miettivät sitä sen enempää.

Jos näistä asioista tulee nipotusta, täytyy teidän olla todella nuoria ja kokemattomia parisuhteessa!

Onko miehellesi sitten ok että puhut samaan tapaan "minun talosta", "minun autosta" jne. vaikka ne olisi yhteisiä?

No itseasiassa ei ole tullut kokeiltua, mutta ehkäpä pitäisi alkaa puhua esim meidän kodista vain mun kotina jne ja katsoa miten reagoi. :D

Vierailija
34/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on siis ulkomaalainen? Ilmeisesti sellasesta kulttuurista hän, missä nainen ei ole mitään joten hänestä ei puhuta.

Ihan suomalainen on. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että on tällä hetkellä siinä kaveriporukassaan ainoa joka (vakavasti) seurustelee... Luulisi kyllä, että olisi silloin lähinnä ylpeyden aihe että itsellä on ja muilla ei. 

Ihan rehellisesti kuulostat aika narsistiselta ihmiseltä

Haha... :D Tarkoitin ihan sitä, että on ylipäätään tyttöystävä, en juuri itseäni vaikka. Kyllähän se on vissiin jätkäporukassa aika yleistä, että on ylpeydenaihe jos on tyttöystävä. Kyllähän ne ainakin sitten hiljaa mielissään kilpailee noilla asioilla, kuka saa eniten naisilta huomiota, kenellä on tyttöystävä ja kenellä ei, kenellä on nätein ja niin edelleen. 

Vierailija
35/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin jäpikkä on kotoisin?

Pohjanmaalta 

Jätkä kusettaa tai on täysverinen juntti. Ei täällä puhuta noin.

Okei, hyvä tietää. :D Kyse on siis vain hänen omasta (ärsyttävästä) tavastaan tai sitten taustalla on jotakin hämärää, mutta en kyllä ymmärrä mitä se olisi kun on kuitenkin alusta asti iloisesti vienyt mua näytille kavereilleen. 

Vierailija
36/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, vaan itsekkäät kusipäät, jotka eivät oikeasti edes ole parisuhteeseen kykeneviä.

Vierailija
37/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäältä kuulostaa poikaystäväsi. Jos olet hänelle asiasta huomauttanutkin asiallisesti eikä siitä huolimatta pysty sinua paremmin huomioimaan. Onko hän muuten sinua kohtaan kohtelias ja huomaavainen?

Vierailija
38/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, vaan itsekkäät kusipäät, jotka eivät oikeasti edes ole parisuhteeseen kykeneviä.

No tää asia ihan todella häiritsee mua, varsinkin nyt kun täällä palstalla moni on sanonut ettei tuo ole normaalia ja viittaa lähinnä siihen että mies on epäkypsä parisuhteeseen.

Jos otan asian hänen kanssaan puheeksi, hän vain suuttuu ja väittää että loukkaannun aivan turhasta ja että kyse on vain pinttyneestä tavasta puhua niin. Hän ei vain tunnu ymmärtävän, miksi mua harmittaa se, että kun lähdetään vaikka käymään moikkaamassa kavereita ja hän ilmoittaa heille, sanoo vain että on tulossa. Ei ymmärrä, että mulle tulee siitä olo, että olen ulkopuolinen eikä mua haluta mukaan enkä ole tervetullut. En vaan pääse yli tunteesta, että tuo on tosi junttia ja hieman loukkaavaakin. Kyllä mä haluaisin että hän mainitsisi myös mut kun yhdessä johonkin lähdetään. 

Vierailija
39/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäältä kuulostaa poikaystäväsi. Jos olet hänelle asiasta huomauttanutkin asiallisesti eikä siitä huolimatta pysty sinua paremmin huomioimaan. Onko hän muuten sinua kohtaan kohtelias ja huomaavainen?

Joo, eilen viimeksi tuli puheeksi tämä kun oli sanonut kaverilleen lähtevänsä johonkin, ja kysyin että onko siis menossa yksin. Sanoi että ei, kun tietysti tulet mukaan. Kysyin sitten, että miksi kaverille ei voinut asiaa muotoilla samalla tavalla kuin minulle. Siihen mumisi vastaukseksi jotain, ja kun taas kerran selitin mikä asiassa loukkaa ja häiritsee, hän sanoi että on kyllä "yrittänyt tosi kovasti" muuttaa tapansa ilmaista asia mutta ei vaan onnistu kun tulee niin luonnostaan sanoa vain "minä". 

Muuten hän on ihan huomaavainen ja kohtelias, mitä nyt kerran nolasi mut kavereiden edessä sanomalla pahasti ja jättämällä mut yksin pahan mieleni kanssa ja jatkoi hauskanpitoa muiden kanssa. 

Vierailija
40/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sisareni puhuu myös aina kuinkä hän tekee sitä tätä ja tuota.... Puhuu minä muodossa, vaikka menee minun tai vaikka miehensä kanssa johonkin. 

Minua ärsyttää tuo suunnattomasti.

Toisaalta hän on tosi mukava, mutta toisaalta todella itsekeskeinen. En ikinä tule kuulluksi hänen kanssaan. Lapsena mentiin aina hänen tahdon mukaan. Hän ei vieläkään taivu minun tahtooni edes pienimmissä asioissa... Lopetin taipumasta hänen tahtoon, joten eipä olla enää paljoa tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan