Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä puhuu "meistä" "minuna"

Vierailija
30.11.2017 |

Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta jokseenkin häiritsevää. Olemme eri paikkakunnilta kotoisin ja "kulttuurimme" on joissakin asioissa hieman erilainen.

Siis, minua on jo pidempään häirinnyt poikaystäväni tapa puhua meistä "minuna". Esimerkkinä; olemme lähdössä yhdessä johonkin, vaikkapa kyläilemään hänen porukoillaan ja myös kavereillaan, ja ilmoittaa aina vain kaikille että "minä tulen käymään". Olen ihmetellyt tuota tapaa ja kysynyt, että eikö se ole jokseenkin harhaanjohtavasti sanottu etenkin kavereille, kun tyttöystävä kuitenkin on myös mukana. Vastannut tuohon vain, että se on heilläpäin tapa ja "kaikki puhuvat niin" joten ymmärtävät mitä hän sillä tarkoittaa. Väitti myös, että puhuu kaikkien kohdalla samalla tavalla"minusta", ihan sama missä seurassa liikkuu. Tuo on kuitenkin vale, sillä lähes aina kun hän on kaverin/kavereiden kanssa jossakin ja kysyn kuulumisia, hän puhuu aina "meistä". Esim. "ollaan juuri lähdössä paikkaan x."

Minua tuo lähinnä häiritsee ja ehkä vähän loukkaakin, ikäänkuin hän ulkoistaisi minut meidän yhteisistä menoista. Tuntuu, ettemme ole pari ja mene ja tee asioita yhdessä, vaan vain hän. Minulle tuo ilmaisu vaikuttaa jopa vähän juntilta, eikö siellä heillä päin todella ihmiset puhu kumppanistaan ja itsestään parina ja vaikkapa kaverit sano että tulevat käymään tyttöystävänsä kanssa.

Kun sitten kerran sanoin, että arvostaisin suuresti sitä, jos hän voisi puhua meistä ihan meinä eikä vain itsestään kun kerran jotakin yhdessä teemme tai jonnekin menemme, hän suuttui. Sanoi, että on sama kun vaatisin häntä muuttamaan murrettaan tai jotain. Mielestäni naurettava vertaus, ja en ymmärtänyt miksi hän suuttui. Häiritseekö tämä tosiaan mua aivan syyttä ja olisiko mun vain pitänyt olla hiljaa mietteistäni?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis ulkomaalainen? Ilmeisesti sellasesta kulttuurista hän, missä nainen ei ole mitään joten hänestä ei puhuta.

Vierailija
2/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä. Tuleeko äiti lohduttamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuollaisesta kuullut, enkä usko että on totta. Kai sinä olet kuullut miten ne muut hänen kotipuolessaan puhuu? Mistä kaupungista hän on kotoisin? Ei ainakaan länsisuomalainen tai edes etelästä, itse olen Helsingissäkin asunut 10 vuotta enkä ole tuollaiseen törmännyt, tunnen myös ihmisiä Turun ja Tampereen alueilta. Luulisi että täällä samalta suunnalta olevat osaisivat kertoa onko se oikeasti murrejuttu.

Vierailija
4/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Eikö täällä palstalla oikeesti (aikuiset) ihmiset osaa keskustella asiallisesti mistään ilman vittuilua? Vastaa jotain asiallista tai ole vastaamatta, kiitos!

Vierailija
5/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin jäpikkä on kotoisin?

Vierailija
6/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on siis ulkomaalainen? Ilmeisesti sellasesta kulttuurista hän, missä nainen ei ole mitään joten hänestä ei puhuta.

Ihan suomalainen on. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että on tällä hetkellä siinä kaveriporukassaan ainoa joka (vakavasti) seurustelee... Luulisi kyllä, että olisi silloin lähinnä ylpeyden aihe että itsellä on ja muilla ei. 

Vierailija
7/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin jäpikkä on kotoisin?

Pohjanmaalta 

Vierailija
8/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Eikö täällä palstalla oikeesti (aikuiset) ihmiset osaa keskustella asiallisesti mistään ilman vittuilua? Vastaa jotain asiallista tai ole vastaamatta, kiitos!

No voi. Miten täti voisi auttaa sinua?

Vierailija
9/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on vähän sama. Sanoo usein että ”mä lähden nyt ulos, mä meen syömään” jne. Vaikka me ollaan koko perhe menossa. Ja puhuu siis ihan minulle näin. Seurustelun alkuaikoina mietin joskus että jaha, mies lähtee ravintolaan,no mitähän tässä sit itte tekis. En tajunnut että mies tarkoitti että minä menen mukaan. Kyseessä ei kyllä ole mikään murrejuttu, vaan hölmö tapa.

Vierailija
10/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tuollaisesta kuullut, enkä usko että on totta. Kai sinä olet kuullut miten ne muut hänen kotipuolessaan puhuu? Mistä kaupungista hän on kotoisin? Ei ainakaan länsisuomalainen tai edes etelästä, itse olen Helsingissäkin asunut 10 vuotta enkä ole tuollaiseen törmännyt, tunnen myös ihmisiä Turun ja Tampereen alueilta. Luulisi että täällä samalta suunnalta olevat osaisivat kertoa onko se oikeasti murrejuttu.

No juu olen, mitä nyt hänen perheeseensä tulee. Kavereillaan harvalla tyttöystävää, joten ei ole sillain vertauspohjaa siihen... Tosin nyt kun kysyit, tuli mieleen ne kerrat kun yksi kaverinsa on ollut tietoinen siitä, että olimme yhdessä sillä suunnalla mutta kutsui vain hänet kahville. Junttia.

Vierailija
11/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suomalainen, niin ei ole kyllä mikään murrekysymys. Oletteko alle 20-vuotiaita? Kuulostaa siltä, että poikaystävä on vielä mieleltään lapsi. Ei ehkä täydellisintä aviomiesainesta muutenkaan. Hänellä on vielä itsenäistymis- ja menovaihe meneillään.

Vierailija
12/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu olen, mitä nyt hänen perheeseensä tulee. Kavereillaan harvalla tyttöystävää, joten ei ole sillain vertauspohjaa siihen... Tosin nyt kun kysyit, tuli mieleen ne kerrat kun yksi kaverinsa on ollut tietoinen siitä, että olimme yhdessä sillä suunnalla mutta kutsui vain hänet kahville. Junttia.

Ja siis kuten jo sanoin, niin Pohjanmaalta. Ja unohtui se vielä lisätä, että joo, muut perheenjäsenensä kyllä puhuvat kumppaneistaan ja itsestään ihan parina. 

Vierailija
13/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mies puhuu tuohon tapaan. En usko että on mikään murrejuttu.

Vierailija
14/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun sanoo että hän menee, niin anna mennä keskenään ja lähde itse jonnekin toisaalle. Oppiipahan olemaan, moinen juntti.

Vierailija
15/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on vähän sama. Sanoo usein että ”mä lähden nyt ulos, mä meen syömään” jne. Vaikka me ollaan koko perhe menossa. Ja puhuu siis ihan minulle näin. Seurustelun alkuaikoina mietin joskus että jaha, mies lähtee ravintolaan,no mitähän tässä sit itte tekis. En tajunnut että mies tarkoitti että minä menen mukaan. Kyseessä ei kyllä ole mikään murrejuttu, vaan hölmö tapa.

Joo, siis hän tekee ihan samaa! Tosi ärsyttävää. Saattaa sanoa mulle että "minä lähden" vaikka tarkottaisi meitä. Sitten ihmettelee kun mä en ymmärtänyt että meinasi meitä kumpaakin. :D Uskon, että on oikeasti hänelläkin enemmän vain tapa josta voisi ehkä oppia vähän irti, ei niinkään murrejuttu. 

Vierailija
16/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähköhän kumma siinä sitten on, että monet miehet puhuu tuolla tavalla? :D

Vierailija
17/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on suomalainen, niin ei ole kyllä mikään murrekysymys. Oletteko alle 20-vuotiaita? Kuulostaa siltä, että poikaystävä on vielä mieleltään lapsi. Ei ehkä täydellisintä aviomiesainesta muutenkaan. Hänellä on vielä itsenäistymis- ja menovaihe meneillään.

Ei olla edes alle 20-vuotiaita, tosin välillä kyllä tuntuu että hän on mieleltään vielä vähän lapsi. 

Vierailija
18/40 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesmatskua, selvästi ajattelee jo avioliittoa.

Vierailija
19/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!! Ja paljon isommassa mittakaavassa; ostamme talon, mies sanoo ostin talon. Meidän kotonamme - minun kotonani. Jne. Se nyt vain on miesten tapa puhua ja nähdä asiat! En usko että he miettivät sitä sen enempää.

Jos näistä asioista tulee nipotusta, täytyy teidän olla todella nuoria ja kokemattomia parisuhteessa!

Vierailija
20/40 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan suomalainen on. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että on tällä hetkellä siinä kaveriporukassaan ainoa joka (vakavasti) seurustelee... Luulisi kyllä, että olisi silloin lähinnä ylpeyden aihe että itsellä on ja muilla ei. 

Ihan rehellisesti kuulostat aika narsistiselta ihmiseltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä