Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkään ärsyttää ihmisiä ajamalla aina tasan rajoitusten mukaisesti, muita?

Kermaperuna78
30.11.2017 |

Eli otsikko sen jo kertoo. Parhaat naurut saa takapuskurissa puuskuttavien junttien tuskasta :D

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet siis se joka ajaa 60-kympin rajoituksella 45 km/h. Mittari valehtelee (alaspäin) ja ajat varmuudeksi vähän hiljempaa. Tuollaiset pitäisi t**rastaa. Olen todella pahoillani, mutta sääntöjä pitäisi noudattaa molemmin päin.

Vierailija
22/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinat, ei ne mittarit näytä oikeaa lukemaa. Rekatkin ajaa rajotinta vasten 88km/h, eikä räpsy kamerat 80km/h rajoitteisella tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan alinopeutta koska en vahingossakaan halua maksaa valtiolle rahaa.

Vierailija
24/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään ohittaa kevyellä pintakaasulla kaikki hidastelijat. Olkaa hyvät.

Kiitos sinulle. Olen suht. tuore kuski ja ajan rajoitusten mukaan (ja huonolla kelillä jopa hitaammin), olen vain helpottunut kun kiireisemmät menevät reippaasti ohi eikä minulle tule paineita ajaa ylinopeutta etten kerää jonoa perään...

Jos eteläisessä osassa maata asut, niin eipä ole pahemmin ollut niin huonoja kelejä että olisi pitänyt alle 80 ajaa. Joku yksittäinen lumipäivä tainnut olla, jossa on saanut tarkkana olla. Mitäs jos ajat ihan rohkeasti vaan sitä kasikymppiä, ettei tarvitse toisten tehdä kymmeniä ohituksia? Niissä kun on aina riskinsä, varsinkin näin pimeänaikaan.

Vierailija
25/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulette ajavanne tasan ylintä sallittua nopeutta, todellisuudessa ajatte alinopeutta ja vielä niin että nopeus heiluu sinne tänne.

/quote]

Miten niin muka? Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
26/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet siis se joka ajaa 60-kympin rajoituksella 45 km/h. Mittari valehtelee (alaspäin) ja ajat varmuudeksi vähän hiljempaa. Tuollaiset pitäisi t**rastaa. Olen todella pahoillani, mutta sääntöjä pitäisi noudattaa molemmin päin.

Ei ole mitään sääntöjä ettei saisi alittaa nopeusrajoituksia reippaastikkin. Onhan mopoautotkin liikentessä ja traktorit.

Vierailija
27/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tykkään näpsäytellä ap:n kaltaisia älykääpiöitä aina tilanteen tullen. Ai että huvittaa tolvanan punastelu ja kakiminen.

Onhan se tosiaan ihan idioottimaista noudattaa liikennesääntöjä, siinä voi säästää useita minuutteja matkanteosta  kun ajaa pikkuisen ylinopeutta ja tekee useita näppäriä yhden auton ohituksia ja tunkee siihen turvaväliin (sehän tarkoittaa väliä mihin voi turvallisesti tuikata autonsa, eikö?).

Enhän minä mitään liikennesääntöjen kunnioituksesta puhunut vaan ap:n kaltaisista tolvanoista.

Vierailija
28/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään 80-alueella 55 mittarissa, nopeutta vaihdellen tietenkin. Joten kiitti vaan paskapää.

Vierailija
29/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apinat, ei ne mittarit näytä oikeaa lukemaa. Rekatkin ajaa rajotinta vasten 88km/h, eikä räpsy kamerat 80km/h rajoitteisella tiellä.

Huolehtisit omasta ajamisestasi.

Vierailija
30/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti räpsyy.

Vierailija
31/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulette ajavanne tasan ylintä sallittua nopeutta, todellisuudessa ajatte alinopeutta ja vielä niin että nopeus heiluu sinne tänne.

/quote]

Miten niin muka? Ei pidä paikkaansa.

Pitää paikkaansa. Fiksu kuski ajaa sitä 80-83. Nämä "mulla on oikeus ajaa alinopeutta" on juuri näitä jotka mielivalintaisesti valitsevat nopeutensa ilmeisesti mielialansa mukaan, siinä sitten mittaristossa heijaa laidasta laitaan ja toisten ongelmaksi jää tuskailla miten saisi edes jonkilaista turvaväliä ylläpidettyä.

Vierailija
32/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sääntöjä ettei saisi alittaa nopeusrajoituksia reippaastikkin. Onhan mopoautotkin liikentessä ja traktorit.

Onhan sinulla autossasi hitaan kulkuneuvon varoituskolmio?

Vierailija
33/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kiihdyttäkää aina vauhtia potentiaalisissa ohituspaikoissa.

Vierailija
34/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä räpsyy.

T: rekkakuski

Vierailija
35/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää että kun ajat mittarin mukaan "tasan 80km/h", niin oikea nopeutesi onkin 75km/h.

Eikö mittarivirhettä opeteta autokoulussa vai miksi niin moni on tietämätön siitä?

Jos näin on, miksi nopeusmittarit ovat niin surkeita? Miksi niitä ei saada näyttämään tasan oikeaa lukemaa?

Mittarin lukemaan vaikuttaa jonkun verran esimerkiksi renkaat, tien pinta jne. Yleensä ne näyttävät muutaman kilometrin vähemmän, kuin oikea nopeus.

Halvastakin navigaattorista näet hyvin todellisen nopeuden.

Todella säästäisi monien hermoja jos ajettaisiin sitten sitten 80 eikä 76 km/h.

Vierailija
36/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti räpsyy.

Juuri eilen kerrottiin, että poliisi ei puutu, jos nopeus on vähemmän kuin 11-13 km/h yli rajoituksen. Itse ajan niin, että 80 alueella nopeusmittari näyttää 95km/h. Oikea nopeus on n.90 ja se on nopeus, jota rekatkin aljavat ja myös liikennevirran nopeus.

Saa ajaa hitaamminkin, mutta silloin pitää antaa nopeammille tietä. Ruotsissa autot siirtyvät heti pientareen puolelle, jos joku tulee takaa nopeampaa - aina.

Vierailija
37/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää että kun ajat mittarin mukaan "tasan 80km/h", niin oikea nopeutesi onkin 75km/h.

Eikö mittarivirhettä opeteta autokoulussa vai miksi niin moni on tietämätön siitä?

Jos näin on, miksi nopeusmittarit ovat niin surkeita? Miksi niitä ei saada näyttämään tasan oikeaa lukemaa?

Koska jos mittari näyttää liian vähän niin autonvalmistaja joutuu kutsumaan kaikki myymänsä autot takaisin. Siksi muutama kilometri turvamarginaalia. Käytännössä nykyautoissa tyypillisesti 3-4km/h sen mitä olen nopeuksia eri malleissa gepsillä mitannut.

Vierailija
38/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti räpsyy.

Juuri eilen kerrottiin, että poliisi ei puutu, jos nopeus on vähemmän kuin 11-13 km/h yli rajoituksen. Itse ajan niin, että 80 alueella nopeusmittari näyttää 95km/h. Oikea nopeus on n.90 ja se on nopeus, jota rekatkin aljavat ja myös liikennevirran nopeus.

Saa ajaa hitaamminkin, mutta silloin pitää antaa nopeammille tietä. Ruotsissa autot siirtyvät heti pientareen puolelle, jos joku tulee takaa nopeampaa - aina.

Käyhän tempaisemassa kehä 1 tai 3 päästä päähän nopeusrajoitus + 10% ja tule sitten viisastelemaan.

Vierailija
39/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti räpsyy.

Kameroista oli puhe, eikä poliiseista. Kamera räpsähtää jos ylinopeutta on 3km/h vähennyksen jälkeen 4km/h  tai enemmän.

Vierailija
40/43 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti räpsyy.

No ei poliisi välttämättä puutu kuin rikesakon verran. Ajan motaria töihin ja juuri ennen liittymääni nopeus tipahtaa 80km/h, sata metriä eteenpäin ja siinä on viikottain kamera- auto. Yhdet sakot sain vajaan yhdeksänkympin vauhdissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi