Tykkään ärsyttää ihmisiä ajamalla aina tasan rajoitusten mukaisesti, muita?
Eli otsikko sen jo kertoo. Parhaat naurut saa takapuskurissa puuskuttavien junttien tuskasta :D
Kommentit (43)
Minäkin tykkään näpsäytellä ap:n kaltaisia älykääpiöitä aina tilanteen tullen. Ai että huvittaa tolvanan punastelu ja kakiminen.
Mä saatan ajan ihan pikkuisen ylinopeutta, parin kilsan verran tai noin. Mittari ei ole ihan tarkka. Ja taatusti heti jos tulee perässäroikkuja, niin korjaan vauhtia hidastamalla täsmälleen siihen rajoituksen mukaiseen. Mulla ei ole ikinä niin kiire, että tarvitsisi ajaa ylinopeutta. Ehkä muita tärkeämmillä ihmisillä on. Tykkään ajaa autoa, nautin yksinäisistä työmatkoista pimeällä moottoritiellä, oikeastaan haluaisin että ne kestäisivät pidempään =). En kuuntele edes musiikkia, nautin hiljaisuudesta tai siitä huminasta, ja yksinäisyydestä. Omasta rauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkään näpsäytellä ap:n kaltaisia älykääpiöitä aina tilanteen tullen. Ai että huvittaa tolvanan punastelu ja kakiminen.
Onhan se tosiaan ihan idioottimaista noudattaa liikennesääntöjä, siinä voi säästää useita minuutteja matkanteosta kun ajaa pikkuisen ylinopeutta ja tekee useita näppäriä yhden auton ohituksia ja tunkee siihen turvaväliin (sehän tarkoittaa väliä mihin voi turvallisesti tuikata autonsa, eikö?).
Mä taas jätän kahviloissa piruuttani kuppiini aina ihan vähän sitä kahvia kupin pohjalle. Sitten vaan lähden. Voi sitä muitten harmia. Kjäh, kjäh :)
Et taida tietää että kun ajat mittarin mukaan "tasan 80km/h", niin oikea nopeutesi onkin 75km/h.
Eikö mittarivirhettä opeteta autokoulussa vai miksi niin moni on tietämätön siitä?
Mittarikuski? Ei mulle ole mikään ongelma ohittaa.
Kermaperuna78 kirjoitti:
Eli otsikko sen jo kertoo. Parhaat naurut saa takapuskurissa puuskuttavien junttien tuskasta :D
Aja vaan, kunhan et ala kiihdyttää kun menen ohi.
Näin pimeällä on auttanut kun pistää pitkät valot päälle toisen perässä, niin kummasti on vauhti noussut tai auto kääntynyt edestä pois. Onhan tämä laitonta, mutta niin on myös jatkuva ylinopeus ohitustilanteissa. Kesällä toki menen ohi pienestäkin välistä. Olen sitäkin harrastanut, että olen mennyt tälläisen mittarikuskin ohi ja alkanut ajaa selvää alinopeutta ja jos hän on yrittänyt ohi niin kiihdytän, ettei pääse. Joo myönnetään, joudun työssäni viettämään liikaa aikaa tien päällä niin rattiraivo on jo ihan arkipäivää, onneksi työsuhdeautoni on nelivetoinen BMW niin mukavahan se on ajella - kunhan kukaan ei ole edessä.
Vierailija kirjoitti:
Näin pimeällä on auttanut kun pistää pitkät valot päälle toisen perässä, niin kummasti on vauhti noussut tai auto kääntynyt edestä pois. Onhan tämä laitonta, mutta niin on myös jatkuva ylinopeus ohitustilanteissa. Kesällä toki menen ohi pienestäkin välistä. Olen sitäkin harrastanut, että olen mennyt tälläisen mittarikuskin ohi ja alkanut ajaa selvää alinopeutta ja jos hän on yrittänyt ohi niin kiihdytän, ettei pääse. Joo myönnetään, joudun työssäni viettämään liikaa aikaa tien päällä niin rattiraivo on jo ihan arkipäivää, onneksi työsuhdeautoni on nelivetoinen BMW niin mukavahan se on ajella - kunhan kukaan ei ole edessä.
Käsi ylös kuka yllättyi automerkistä. Tässä meille ilmoittaui oikea teiden etuoikeuttu ritari.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko harkita vaikka keskusteluapua, työn kautta voisi järjestyä? On ihan ok vaikka kiukutella ääneen siellä ratissa, mutta tuo edellä _rajoitusten mukaan_ ajavan kiusaaminen sokaisemalla pitkillä voi aiheuttaa onnettomuuden. Koeta hoitaa itsesi kuntoon tai käyttää vaikka julkisia jos halu vahingoittaa toisia on noin suuri.
Mä tykkään ohittaa kevyellä pintakaasulla kaikki hidastelijat. Olkaa hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Et taida tietää että kun ajat mittarin mukaan "tasan 80km/h", niin oikea nopeutesi onkin 75km/h.
Eikö mittarivirhettä opeteta autokoulussa vai miksi niin moni on tietämätön siitä?
Jos näin on, miksi nopeusmittarit ovat niin surkeita? Miksi niitä ei saada näyttämään tasan oikeaa lukemaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään ohittaa kevyellä pintakaasulla kaikki hidastelijat. Olkaa hyvät.
Kiitos sinulle. Olen suht. tuore kuski ja ajan rajoitusten mukaan (ja huonolla kelillä jopa hitaammin), olen vain helpottunut kun kiireisemmät menevät reippaasti ohi eikä minulle tule paineita ajaa ylinopeutta etten kerää jonoa perään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko harkita vaikka keskusteluapua, työn kautta voisi järjestyä? On ihan ok vaikka kiukutella ääneen siellä ratissa, mutta tuo edellä _rajoitusten mukaan_ ajavan kiusaaminen sokaisemalla pitkillä voi aiheuttaa onnettomuuden. Koeta hoitaa itsesi kuntoon tai käyttää vaikka julkisia jos halu vahingoittaa toisia on noin suuri.
Rajoitusten mukaan on eri asia kuin mittarin mukaan. Itselleni normaali matkavauhti on nopeusrajoitus +15km/h mittarin mukaan. On oikeasti 10km/h yli ja siitä ei kukaan lähde sakottamaan, ellei tutkaan/tolppaan aja ilman, että kerkeää hiukan hidastamaan. Ajokortti minulla on ollut yli 15vuotta ja en ole edes parikkisakkoa saanut ikinä.
Luulette ajavanne tasan ylintä sallittua nopeutta, todellisuudessa ajatte alinopeutta ja vielä niin että nopeus heiluu sinne tänne.
Kyllä meinasi taas aamulla mennä pata jumiin kun arkajalat siellä tekee vaikka minkälaisia hasardeja peliliikkeitä ja kuvittelevat sen olevan ok kun piiloutuvat varovaisuuden taakse. Joskus liikenteessä se rohkea tapa on vain turvallisin tapa, pelkureille kehittyy helposti monenlaisia maneereja jotka vaarantavat turvallisuuden.
Paras vinkki arkajalalle: Osta parempi auto! Sillä on sekä turvallisempaa että mukavampaa ajaa, tuntuu turvallisemmalta ajaa liikenteen mukana. Poikkeuksetta nämä pelkäävät etanat ajavat jollain Kiioilla, Citroenilla ja mitä näitä muropaketeista tulevia leluautoja nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Mittarikuski? Ei mulle ole mikään ongelma ohittaa.
Heh, sama. Nämä juntit kuten ap jotka köröttelevät alle rajoituksen ovat minulle suuri ilon aihe - ensin vähän potuttaa, mutta sitten tilaisuuden tullen talla pohjaan ja kuvittelen mielessäni miten ap:n virne kääntyy väärinpäin kun joutuu kotterossaan nielemään pölyäni. Hahhaa! Ja olen kotona kun hän vielä istuu hengittelemässä pakokaasujani.
Hyvää joulua vaan köröttelijöille. :)
Minä ajan omaa ajoani, poliiseja ja kameroita varoen. Muista en piittaa pakollista enempää.
Mä ajan myös rajoitusten mukaan mutta jos joku kuumakalle tulee hinkkaamaan takapuskuria niin pudotan vauhtia pikkuisen ;)