Pitääkö minun ostaa pojan vaimon lapsille joululahjoja?
Pojan vaimo soitti tänään ja kertoi, mitä hänen lapsensa toivovat joululahjaksi. Siis Hänen lapsensa, jotka on saanut exän kanssa. Minä en pidä noista lapsista ja ostan vain rakkaille lapsenlapsilleni lahjoja. Olenko hirveä ihminen jos toimin näin? En kuitenkaan halua pilata välejä poikaani...
Kommentit (35)
Siittäjä maksakoot. Täysin ymmärrettävää olla hankkimatta käytetyn naisen lapsille mitään.
Siis soitti erikseen ja kertoi mitä HÄNEN lapsensa haluavat?! Törkeä eukko!
No valkkaat sieltä toivelistasta jotkut edulliset pienet lahjat, ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Jos ne rakkaat lapsenlapsesi ovat juuri tämän poikasi lapsia, on törkeää jättää perheen muut lapset kokonaan huomiotta. Kalliita toiveita ei tietenkään tarvitse toteuttaa, mutta jokin pieni muistaminen on ilman muuta paikallaan.
Vietättekö joulua yhdessä?
Minusta käytöstapohin kuuluu muistaa kaikkia lapsia siinä paikassa missä joulun viettää. Lahjojen ei tarvitse olla samanarvoisia , mutta jotenkin pitää huomioda. Vaikka hauska kynä tytölle taikka pelikortit.
Jos ette vietä joulua yhdessä vaan lähetät lahjat niin omien lastenlapsien lahjominen riittää.
Oma on asiasi tietysti. Mutta minä laitan lahjan samassa tilanteessa. Nyt menee pipo, tuubihuivi ja reppu.
Jotain pientä voisin tässä tilanteessa ostaa.
Parempi laiha sopu kuin lihava riita, sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta käytöstapohin kuuluu muistaa kaikkia lapsia siinä paikassa missä joulun viettää. Lahjojen ei tarvitse olla samanarvoisia , mutta jotenkin pitää huomioda. Vaikka hauska kynä tytölle taikka pelikortit.Jos ette vietä joulua yhdessä vaan lähetät lahjat niin omien lastenlapsien lahjominen riittää.
Käyn heillä kylässä jouluna. Muuten ollaan miehen kanssa kahdestaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pojan vaimo soitti tänään ja kertoi, mitä hänen lapsensa toivovat joululahjaksi. Siis Hänen lapsensa, jotka on saanut exän kanssa. Minä en pidä noista lapsista ja ostan vain rakkaille lapsenlapsilleni lahjoja. Olenko hirveä ihminen jos toimin näin? En kuitenkaan halua pilata välejä poikaani...
Hyvä ystävä, teet sitä koko ajan.
No tottakai ostat JOTAIN koko perheen lapsille. Et tarvitse käyttää satoja euroja, mutta edes pari kymppiä/lapsi.
Jos sinulla on noin voimakkaita tunteita siksi, että miniälläsi on lapsia entuudestaan, kannattaisi ehkä miettiä miksi. Miksi et pidä noista lapsista? He ovat syyttömiä tässä tilanteessa, ja he taatusti tietävät ettet arvosta heitä, mutta eivät ymmärrä miksi.
Poikasi perheen koostuu nyt sekä hänen biologisista lapsista että vaimon lapsista. Piste. Sinun on hyväksyttävä fakta.
Onko yhteisiä lapsia? Jos on, on asia hankalampi. Saako lapset lahjoja myös exän vanhemmilta? Vaimon soitto on joka tapauksessa asiaton, lahjatoiveita ei ilmoiteta vaan niitä annetaan jos kysytään.
En antaisi kuin korkeintaan jotain pientä ja edullista, voihan sellainenkin olla mielekästä lapsille. Mutta en lähtisi korostamaan mahdollista yhteistä lasta muiden silmien edessä, en näe syytä pilata perheen joulumieltä nostamalla biologisesti omaa muiden ohi, ellei näiden muiden biologiset isovanhemmat tee samaa esim yhteisestä päätöksestä.
Lapset ovat syyttömiä alkuperäänsä. Pienet paketit voi hyvin heille hankkia. Samalla voi miettiä, miltä tuntuu näistä 'ei lapsenlapsista', kun 'rakkaat lapsenlapset' saavat hulluna paketteja. Ehkä 'rakkaat lapsenlapset' pärjäävät myös vähän vähemmällä..
Provo varmaan, mutta jos ei ole, niin ei tarvitse ostaa. Myös törkeästi tehty , jos oikeasti soitti.
Kyllä minä aina ostin joulu-, synttäri- ym lahjat miniäni pojalle edellisestä avioliitosta. Mutta hän olikin kiva poika, pidin hänestä kovasti. Ikinä ei miniäni esittänyt mitään vaatimuksia, päinvastoin, minä kysyin häneltä pojan mahdollisia lahjatoiveita.
Tietenkin jos haluat aina ja ikuisesti muistuttaa lapsia siitä etteivät he "kuulu" perheeseen - jätä ostamatta.
Mulla on maailman ihanin anoppi joka 1. kertaa lapset tavatessaan kysyi saako hän olla oikea mummi. Ja on sen pestin hoitanut kohta 22v. Nyt jo 2 ihanan ipanan onnellinen isomummikin. Meidän perheessä ei ole ollut puolikkaita kumpaankaan suuntaan
Onpas outoa, jos soitti ja esitti toiveita?
Provotutka piippaa...
Mutta, jos tosiaan yhteinen joulujuhla lahjoineen, niin kaikille lapsille jotain viemistä on paikallaan.
Itse teet miten tuntuu parhaalta.
Nämä uusperheet on aina vaikeita.
Mä itse ajattelen, että niillä lapsilla on omat isovanhempansa, eikä siksi tarvi lahjoa. Tai sitten antaa jotain pientä. Ei ne lapset välttämättä edes huomaa tuollaisia. Toki riippuu iästäkin.
Anna vaikka isot karkkipussi tai askartelukirjat miniän lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta käytöstapohin kuuluu muistaa kaikkia lapsia siinä paikassa missä joulun viettää. Lahjojen ei tarvitse olla samanarvoisia , mutta jotenkin pitää huomioda. Vaikka hauska kynä tytölle taikka pelikortit.Jos ette vietä joulua yhdessä vaan lähetät lahjat niin omien lastenlapsien lahjominen riittää.
Käyn heillä kylässä jouluna. Muuten ollaan miehen kanssa kahdestaan.
Ap
Jos poikasi nykyinen perhe tarjoaa vieraanvaraisuuttaan ja jouluruoat jouluna, voit kai ostaa puolestasi halutessasi lapsille jotkut pienet, ei kalliit lahjat. Esimerkiksi vanhan ajan tyyliin omena, lakupötkö ja pipari paperipussissa. Tai vaihtoehtoisesti perheelle yhteiseksi lahjaksi suklaarasian tai herkkukorin. Niitä sukuun kuulumattomia lapsia ei tarvitse erikseen muistaa, jos ei halua.
Et. Ostat lahjoja niille lapsille, joille haluat.