Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomista restonomiksi

Alkaisko opiskelemaan?
30.11.2017 |

Olen valmistunut 15 vuotta sitten tradenomiksi. Mielestäni tuolloin koulutus ei ollut kummoinen. Tämän jälkeen olen ollut it-alalla koko ajan. Työkokemukseni on melko suppea. Nyt olen ollut kolme kuukautta työttömänä. Hakemuksia olen lähettänyt aika monta, yhteenkään haastatteluun en ole päässyt. Nyt olen harkitsemassa, että opiskelisin restonomiksi, jos työkkäri antaa tälle hyväksynnän. Mutta onkohan tässä mitään järkeä, kannattaako suorittaa toista amk tutkintoa? Tuntuu kuitenkin siltä, että tuo minun tradenomin tutkinto on jo ikäänkuin vanhentunut.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ettei. Elämässä kannattaa tehdä uusia jännittäviä valintoja rohkeasti:)

Vierailija
2/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan restonomin tutkintoa missään nimessä! Hullu olet jos tuhlaat opiskelumshdollisuuden tuohon turhaketutkintoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluut päätyä ravintolaan töihin niin mikä ettei, tarjoilijan hommiahan ne suurin osa tekee. Raskas ala, henkisesti ja fyysisesti ja yö ja iltatöitä tiedossa, viikonloput myös töissä. Palkka tulee todennäköisesti pienenemään.

Jos oot fiksu niin valitset jonkin ihan muun toimialan.

Vierailija
4/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en alkaisi, koska en koe omaksi alakseni ravitsemusalaa (,joka ei yhdisty esim  terveydenhoitoon) , enkä matkailua. - Tradenomin tutkinnon suorittaneena sinulla lienee jo ni-in vankka taloustietämys, ettet siinäkään mielessä hyötyisi paljoa restonomin tutkinnosta. Mutta mikäs siinä, jos juuri matkailu ja ravitsemuspuoli ja matkailu kiinnostaa, niin mikäs siinä. - Ehkä kuitenkin kannattaisi istua ala ja kysyä ensin, mitä haluaisi tulevaisuudessa mahd. tehdä. - Tai vaihtoehtoisesti, mitä ei haluaisi tehdä. - Varo kuitenkin liian suurta mustavalkoisuutta; kaikissa aloissa on puolensa.  

Vierailija
5/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tradenomi joka olen ollut myös ravintola-alalla. Voin sanoa että esim extraajien palkka on surkea. Tällä hetkellä olen kuntouttavassa työtoiminnassa

Vierailija
6/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se todellakin tarjoilijan tutkinto? Mitä jos valitsee matkailun tai tapahtumatuotannon suuntautumisen?

Vierailija
7/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteitä opiskelemaan? Onko niillä töitä en tiedä

Vierailija
8/9 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se todellakin tarjoilijan tutkinto? Mitä jos valitsee matkailun tai tapahtumatuotannon suuntautumisen?

No kyllä se vähän on. Ja ravintolapäälliköksi pääsee ilman restonomin tutkintoakin. Ja ravintolapäälliköt tekee ihan samalla tavalla suorittavaa vuoroakin.

Matkailun puolella sitten sesonkityötä Lapissa talvet oppaana tms ja kesät työttömänä jos matkailu. Koulutusta vastaavaa työtähän se oppaan työ ei myöskään ole. Tapahtumatuotanto työllistää vielä vaikeammin. Eikä ole kovin kummoista hommaa oikeasti.

Tuohon tutkintoon liittyvät alat työllistävät ikävä kyllä lähinnä suorittaviin töihin, joita voi tehdä ilman ko. koulutustakin. Raskaita hommia moni. Sesonkiluonteisia, paljon nollasopimuksia alalla.

En myöskään usko, että tradenomitaustasi ansiosta koulutus antaisi sulle mitään uutta. Keksi jotain järkevämpää. Ylipäänsä en ymmärrä miksi tuosta ravintola/matkailualasta on pitänyt keksiä joku muka korkeakoulututkinto, lol.

Vierailija
9/9 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumatuotanto on hienoa hommaa. Seurasin lähetä tämän yrityksen toimintaa ks.

https://www.fantasticoproduction.fi/tapahtumatuotanto/

Vaikeinta tuolla alalla on oikeiden kontaktien luominen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi