Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on minimisumma kun ostat osakkeita?

Vierailija
30.11.2017 |

Paljonko välityspalkkio silloin euroissa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up?

Vierailija
2/18 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa, välityspalkkio 1% jos ostosumma alle 800 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään pari tonnia. Mielummin viiden tuhannen euron luokkaa kerralla.

kulut 0,20 % eli ~10 €

Vierailija
4/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up?

Vierailija
5/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa oudosti muotoiltu kysymys. Itse ajattelin ostaa tulevalla palkalla lisää osakkeita eli muutamalla satasella. Työ ei ole siis mikään vakituinen vaan tosi lyhytaikainen valitettavasti. Siksi palkkaakin tulee niin vähän. Osingoillakin voi ostaa lisää, tosin nyt ei ole tullut vähään aikaan mitään.

Vierailija
6/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa oudosti muotoiltu kysymys. Itse ajattelin ostaa tulevalla palkalla lisää osakkeita eli muutamalla satasella. Työ ei ole siis mikään vakituinen vaan tosi lyhytaikainen valitettavasti. Siksi palkkaakin tulee niin vähän. Osingoillakin voi ostaa lisää, tosin nyt ei ole tullut vähään aikaan mitään.

No siis eihän osakkeita kannata ostaa esim 50 eurolla, sillä kulut on suhteessa aika kovat. Mikä on se sinun summasi, jolla minimissään ostat kulut huomioiden?

Vierailija
7/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla ostin viidellä tonnilla. Sen jälkeen olen tehnyt noin tonnin lisäostoja. Tosin tällä hetkellä osakkeissa ei ole paljon kiinni kun olen käyttänyt noita säästöjä asunnon remonttiin.

Vierailija
8/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis eihän osakkeita kannata ostaa esim 50 eurolla, sillä kulut on suhteessa aika kovat. Mikä on se sinun summasi, jolla minimissään ostat kulut huomioiden?

Valitettavan harvoin pystyn ostamaan. Se ärsyttää. Minulla on yksi lemppari, jonka osakkeet ovat kyllä hintavia. Niitä jos ostan, en saa kuin muutamia. Vaikea sanoa. Mahdollisimman paljon ostan, tietysti.

Vierailija
9/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 euroa

Vierailija
10/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien muutama satanen = 50 euroa?

Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
11/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 lapselle (vp 8e),itselle min. 2000 e (silloin vp 3e,minulla joku paketti jossa vp halpa)

Vierailija
12/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän aina pari tonnia ja ostan sitten. Välityspalkkio on mitä on. Sehän riippuu ihan siitä missä arvo-osuustili on ja kenen kautta kauppa tehdään. Jos haluaisin sijoittaa pieniä summia esim. kuukausittain, valitsisin kohteeksi jonkun etf:n. Nykyään tosin osakkeita voi omistaa ihan minkälaisen määrän tahansa, mutta tuntuisi pöljältä ostaa viisi tai kymmenen osaketta ja jännittää sitten niiden kohtaloa.

Vierailija
13/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymppitonni eli keväisin ostan tällä hetkellä kaikilla osingoillani lisää samoja tai jotain uutta osaketta. Kulut tuota luokkaa kuin tuolla aiemmin mainittu. Silloin kun osakesalkkuni oli pienempi niin ostin 500-2000 euron kokoisissa erissä. 500 euroa pienempiä summia ei mielestäni kannata ostaa ja sekin kannattaa laitta yhteen osakkeeseen. 2000 euroa voi jo jakaa 2-4 eri osakkeeseen. Alle 500 euron erät kannattaa laittaa vaikka johonkin sillä hetkellä suositeltuun, nousunäkymissä olevaan rahastoon tai pitkäaikaissäästämistarkoituksessa indeksirahastoon. Rahastoista olen sitten myynyt pienellä voitolla, maksanut verot ja ostanut osakkeita vähän isommilla summilla. Indeksirahastoa on edelleen ja se kertyy omilla tuotoillaan kasvuosuuksina.

Vierailija
14/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko välityspalkkio silloin euroissa?

Pienille summille taitaa Nordea olla tällä hetkellä paras välittäjä, sillä minkään hintaisesta kaupasta ei mene yli 1% välityspalkkiota. 100 euron kaupasta välityspalkkiota menee 1%, eli 1 euro. Eri asia on, kuinka kauan tuo hinnoittelu pysyy.

Tyhjästä ei kannata maksaa, mutta kannattaa välityspalkkion lisäksi katsoa myös kokonaisuutta. Itse en esim. jaksaisi siirtää vaikka 25 euron vuosisäästön ansioista arvo-osuustiliä ja sitten huomata, että veroilmoitusta varten joutuukin näkemään enemmän vaivaa.

Vierailija
15/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 te erissä

Vierailija
16/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle nyt kaikki on kallista, joten viimeksi ostin viidelläkympillä ja siihen kympin käsittelykulu päälle.

Ajattelen kuitenkin, että jostain pitää aloittaa.

Vierailija
17/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen piensijoittajan osakkkeet ovat Nordnetissä. Siellä kuukauden ensimmäisen kaupan välityspalkkio on 9 euroa, sitten se laskee 7 euroon. Jos tekee kuukaudessa yli 10 kauppaa niin palklkio on 5 euroa.

Vierailija
18/18 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minimi 1000e, muuten tulee liian isot kulut. Ei hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä