Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Oletko varma siitä, ettet koskaan pystyisi tappamaan ihmistä?

Vierailija
10.04.2006 |

Esim. pientä lasta

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eläminen itsensä kanssa sen jälkeen! Luulen, että jos olisin lasteni kanssa afrikkalaisessa kylässä, ja sinne hyökkäisi lauma lapsisotilaita konekiväärien kanssa, olisin valmis tappamaan myös lapsia, mutta en usko, että olisin tällaisen teon jälkeen ihan täysissä sielunvoimissani! Lapsen tappaminen, vaikkakin ääritilanteessa, olisi kamala taakka kestää. Aikuisen tappamisen vielä voisin itselleni oikeuttaa.

Vierailija
22/25 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että olisin siinä tilanteessa voinut tappaa, jos käteen olisi osunut jotain riittävää, ja uskon, että sama tapahtuisi vastaavassa tilanteessa uudelleen. Eli voisin tappaa suojellessani omaa tai lasteni henkikultaa tai koskemattomuutta.

Isoisäni aina sanoi, että sodassa sen ensimmäisen tappaminen oli kauheinta. Sen jälkeen sitä vain ampui osuakseen, että itse säästyisi. Pahalta oli tuntunut myös tappaa teräaseella, puukolla ja pistimellä, kun siinä oli ihan haju- ja makuetäisyydellä toisesta ja myös piti fyysisesti vääntää lihaa. Toisaalta niissä tilanteissa oli kuulemma selkeästi sinä tai minä -vaihtoehdot, eli adrenaliini auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskonnottomana olen vilpittömästi ymmälläni siitä, että kaikkivaltiaat jumalat tarvitsevat ihmisiä suojelemaan omaa mainettaan ja kunniaansa.

Vierailija
24/25 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsepuolustukseksi. Mutta kidutusmielessä en koskaan.

Vierailija
25/25 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tapa, koska en halua vankilaan. Asia olisi ihan eri, jos olisin varma siitä että en joudu linnaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi