Alahhan selittää miksi potilastietojani on selailtu yli kolme tuntia putkeen, hoitajat??
tilasin lokitiedot. Aloin katsomaan tarkemmin kuinka monta minuttia hoitajat ym. ovat lueskelleet aikansa kuluksi minun yksityisiä tietojani. Kävi ilmi että yhtenä pävänä kolme eri henkilöä ovat lueskelleet tietojani , eli ne on olleet auki, yli kolmen tunnin ajan. Aikas pitkään ja hartaasti on asioitani pengottu!!! Kaikki käyntinne ja sivun vaihdokset näkyy sekuntintarkasti. Alahhan antaa selitystä!!
MITÄ VARTEN katsoit tieojani?
EN ole mikään pitkäaikaissairas, en sairasta mitään kovin pahaa kroonita sairautta yms. Yhden reseptin olen tainnut uusia juuri tuolloin, tai varata aikaa, mkä selittää esim. jonkun noista availuista,...mutta että kolme tuntia haaskataan aikaanne MINUUN?? TÄH???
Kommentit (61)
Itse joudun välillä pitkäänkin etsimään jotain tietoa, ne järjestelmät on hankalia ja jumiutuu usein. Tai sitten ne on vaan jäänyt taustalle auki kun on tehty muuta aikaa vievää koneella.
Meillä oli lääkäri erään potilaan papereita tonkimassa kolme päivää.
Jos tiedoissasi on ollut jotain epäselvää, lääkäri kysyi niitä tai sinne on korjattu jotain?
Sori vaan, meillä on töissä lukihäiriöisiä hoitajia ja heiltä meni kolme tuntia kopsata sun epikriisis Facebookin salaiseen ryhmään. Yrittivät reppanant kirjoittaa selväkieliseksi diagnoosiasi "Potilaalla on gonorrhea, joten ad partes dolentes Felden gutturi applicandus Ht. TDDS ja mikäli tämä ei auta, niin quantitas duplex".
Meillä 3 lääkäriä ja 60 prosenttia hoitajista vietti kesälomansa työpaikalla lukemassa potilaiden tietoja, pizzaa vain tilasivat välillä ja taas nauru raikui.
Oon itekin täyttämässä tuota lokitietojen tarkastyspyyntöä. Mutta tuossa kysytään "Perustelut (pakollinen) ja mahdolliset väärinkäyttöepäilyt". Eli mitähän hittoa tohon pitäs laittaa? Riittääkö jos laitan että haluan vain tarkistaa onko kukaan katsonut tietojani ilman syytä?
Oletpas varsin kiinnostava ihminen kun oikein sinun tietojasi kytätään 3 tuntia. Kuullostaa enemmän nyt siltä, että kuvittelet kaikkien tässä maailmassa elävän sinun ympärilläsi ja miettivän sinua jatkuvasti. Voin kertoa, että näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ootko joku julkkis?
Ap haluaisi niin kovasti, mut ku ei. Yritetään nyt porukalla roikkua sen terveystiedoissa, ettei menetä elämänhaluaan.
Terveisin hoitotiimisi psykiatrialta
Sekin on mahdollista, että opiskelija on tehnyt esim. hoitosuunnitelmaa tai jotain vastaavaa työtä koulua varten. Kaikilla opiskelijoilla ei ole omia tunnuksia, joten joutuvat käyttämään työssä olevien salasanoja.
Vierailija kirjoitti:
Oon itekin täyttämässä tuota lokitietojen tarkastyspyyntöä. Mutta tuossa kysytään "Perustelut (pakollinen) ja mahdolliset väärinkäyttöepäilyt". Eli mitähän hittoa tohon pitäs laittaa? Riittääkö jos laitan että haluan vain tarkistaa onko kukaan katsonut tietojani ilman syytä?
muistelen että mulla ei kysytty, mutta kannattaa varmuuden vuoksi laittaa että epäilet että muista yhteyksistä tutut hoitajat lukeneet tietoja jotka ei heille kuulu. Mainitse että pieni epäily herännyt, niin ei mene vaikeeksi.
Miksi ne pitää erikseen tilata? Mites kun siinä yhdessä kohtaa näkyy katsojana kela... Eikö se näytä kaikkia katsojia saman tien?
En muuten ymmärrä, miten ketään jaksaa moinen askarruttaa. Olen sairastanut vaikka mitä, eikä pätkääkään kiinnosta, kuka on tutkinut tietokannasta ja mitä? eikö teillä oikeasti ole muuta tekemistä??? huoH
Vierailija kirjoitti:
En muuten ymmärrä, miten ketään jaksaa moinen askarruttaa. Olen sairastanut vaikka mitä, eikä pätkääkään kiinnosta, kuka on tutkinut tietokannasta ja mitä? eikö teillä oikeasti ole muuta tekemistä??? huoH
Ehkä sinuakin askarruttaisi asia vähän enemmän jos tietojasi leviteltäisiin vapaasti kylillä.
Vierailija kirjoitti:
voi pieni kulta. Kun siellä Helsingissä ei joka kulmalla ole joku tuttu. Mutta muualla on eikä niitä pääse edes eroon. Mulla on ainakin 6 entistä luokkakaveria ja ystävää mun hoitajina ollu. Nöistä monen kanssa joutunu asioimaan.
Mikä omien tietojensa tarkistamisessa on nyt ihmeellistä? Jos jokin epäilyttää tietoihin liittyen, niin hyvähän se on, että asia selviää tiedot tilaamalla. Ja muut, jotka eivät tietojaan tarvitse, mitä se heille kuuluu.
Siis totuushan on että ne tiedot kuuluu vain henkilöille jotka on osallisena potilaan hoitoon. Vasta täällä Jyväskylässä oli joku hoitaja lueskellut yli 100 ihmisen tiedot huvikseen ja se juttu meni oikeuteen! Eli eipä niitä saa huvikseen ja ilokseen availla, kuten 'tsekkaanpa naapurin tiedot, tai ystävän tms'.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku ajojahti hoitajia vastaan.
Ei helv... Taas tätä loputonta uhriutumista. Ajojahti. Nyyh. Nyyh. Ajojahti!
Esimerkiksi erilaisia lausuntoja tehdessä hoitohistoriaan täytyy perehtyä perinpohjaisesti, tämä vie aikaa. Ja usein tulee työhön keskeytyksiä, jolloin asia jää odottamaan hetkeksi.
Eilenkö täällä kyselit neuvoa tietojen saannista? Laitoin ne linkit. Ja tänään jo sait asiakirjat?