Olen kyllästynyt vatsavaivoihin
Pahoittelen jo etukäteen, jos aihe ällöttää. Olen parikymppinen nainen ja minulla on ollut lapsuudesta asti jo herkkä vatsa. Joskus saattoi vatsa mennä sekaisin rasvaisesta ruuasta tai jos muuten vaan söi liikaa. Nykyään alkoholi ja kahvi taitavat olla ne pahimmat vatsani sekoittajat. Esimerkiksi jos olen illan aikana nauttinut kuusi annosta alkoholia, yleensä olutta, niin vatsa saattaa olla sekaisin seuraavana aamuna (tätä ei siis tapahdu usein). Normaaliksi on myös muodostunut aamukahvin jälkeinen vessahätä. Nuo minun vessahädät vaan tuppaa olemaan sellaisia, että kun tulee se tarve ulostaa, ni sitä on melkein mahdotonta pidätellä. Itseäni hieman nolottaakin tämä asia, ja monta kertaa on meinannut ihan oikeasti päästä housuun, kun on ollut jossain muualla kuin kotona ja tullut kamala hätä. Useimmiten en ole edes ymmärtänyt, että mistä vatsa on mennyt sekaisin.
Nyt uutena asiana on tullut eräänlainen ummetus tai vastaava eli mitään ei meinaa tulla ulos ja vatsa turpoaa palloksi. Esimerkiksi tällä viikolla alkuviikosta aamukahvin jälkeen ei tullut vessahätää, vatsa on ihan hirveä pallo ja sitten eilen yhtäkkiä vatsa menee ihan löysälle, tulee kauhea kiire vessaan ja koko suoli tyhjentyy, kivaa. Olen nyt ollut kaksi kuukautta uudessa työssä, mikä on istumatyötä. En ole ennen ollut istumätyössä, joten voiko tämä olla syynä ummetukseen? Muutenkin kaipailisin vinkkejä tähän asiaan. Syön mielestäni ihan normaalisti, terveellisesti ja säännöllisesti sekä käyn kuntosalilla kolmesti viikossa.
Kommentit (6)
Mäki oon sellainen herkkä mahanen. Kokeile precosaa, se sisältää hiivan tappajia. Kokeile myös oikeesti syödä enemmän puhdasta kauraleipää näitä missä on 100% kauraa. Ja hedelmistä kannattaa poistaa viinirypäle ja omena jotka aiheuttaa kaasua mahaan, muuten hedelmiä enemmän niin maha saa "työnnettävä". Ite jätin kahvin pois ku on niin hapanta mahalle. Mut silloin ku tulee rasvaripuli tai chiliripuli niin ei niille kyl koskaan maha mitää
Pitää vaa välttää syömästä sellaisia ruokia.
Ala, ap, syömään siten, että ei ole vaivoja. Turha niistä on kärsiä.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Sen kanssa on vain totuttava elämään :(