Huh huh, kyllä ihmetyttää ihmiset, jotka istuu käytäväpaikalla vaikka bussi on täpötäynnä!
Tuijotetaan vaan visusti puhelinta, niin kuin ei muka huomattaisi.
Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa?
Kommentit (23)
Meillä päin puhelimen käyttö bussissa ei ole kiellettyä sen enempää käytäväpaikalla kuin ikkunan vieressäkään.
Jäämässä pois seuraavalla.
Kun tulet bussiin, voit seistä ekan pysäkinvälin. Seuraavalla jää jengiä pois, pääset istumaan ennen kuin uudet lappaa sisään, koska olet itse sisällä jo ennen heitä.
"Anteeksi, pääsisinkö ikkunapaikalle."
Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voin väistää niin, että pääset ohi sinne ikkunapaikalle.
Miksi sinä et voi istua ikkunapaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuijota tiukasti puhelintani, mutta minua vaivaa esim. se etten halua suoraan auringonpaisteeseen (joo, ei ole ollut viime päivinä ongelma). Siksi istun usein mieluummin käytäväpaikalla.
Mutta mikä vaivaa niitä ihmisiä, jotka eivät saa suutaan auki pyytääkseen pääsyä sinne ikkunapaikalle? Jonkinmoinen sosiaalisten tilanteiden pelko vai? Ankara änkytys?
Itsekään en aina halua istumaan niin olen sitä mieltä ettei muiden matkustajien tarvitse olla ajatustenlukijoita, jotka tietävät, istunko vai seisonko mieluummin. Jos istuisin ja sopiva paikka olisi vapaana mutta toinen matkustaja tientukkeena, avaan suuni ja ystävällisesti ilmoitan minne olisin menossa. Helppoa ja yksinkertaista!
Vierailija kirjoitti:
Toimii.
Kylläpä on vaikeaa. Jospa se ensimmäisenä bussiin tullut menisi sille ikkunapaikalle, niin ei tarvitsisi alkaa säätämään.
Minua ihmetyttää ihmiset jotka olettaa että muut osaa lukea heidän ajatuksia. Jos tahdot istumaan niin pyydät tilaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuijota tiukasti puhelintani, mutta minua vaivaa esim. se etten halua suoraan auringonpaisteeseen (joo, ei ole ollut viime päivinä ongelma). Siksi istun usein mieluummin käytäväpaikalla.
Mutta mikä vaivaa niitä ihmisiä, jotka eivät saa suutaan auki pyytääkseen pääsyä sinne ikkunapaikalle? Jonkinmoinen sosiaalisten tilanteiden pelko vai? Ankara änkytys?
Itsekään en aina halua istumaan niin olen sitä mieltä ettei muiden matkustajien tarvitse olla ajatustenlukijoita, jotka tietävät, istunko vai seisonko mieluummin. Jos istuisin ja sopiva paikka olisi vapaana mutta toinen matkustaja tientukkeena, avaan suuni ja ystävällisesti ilmoitan minne olisin menossa. Helppoa ja yksinkertaista!
Etkö siis pysty istumaan henkilöautossa ollenkaan? Siinä kaikki paikat ikkunapaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää ihmiset jotka olettaa että muut osaa lukea heidän ajatuksia. Jos tahdot istumaan niin pyydät tilaa
Koska niin harvathan haluaa bussissa istua...
Suomalainen haluaa säilyttää yksityisen tilansa. Älä syytä suomalaista siitä että hän toteuttaa suomalaisuuttaan.
Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa.
A) jos bussi on täynnä, niin pakkohan käytäväpaikoilla on istua, ei se muuten ole täysi.
B) jos tarkoittaa että ikkunapaikka tyhjä, niin eihän silloin bussi ole täysi vaan siellä on ainakin yksi istumapaikka.
Normi käytöstapojen puutetta. Ei osata / haluta ottaa huomioon muita. On vain ja ainoastaan minä minä minä..
Maalaisjuntti kysyy, miksi käyväpaikoille ei saa istua, jos ikkunapaikkoja ei ole vapaana? Pitääkö ne jättää tyhjäksi ja jäädä seisomaan?
Minä inhoan näitä huh huh -aloituksia, ne ärsyttävät enemmän kuin käytäväpaikalla istujat.
Vierailija kirjoitti:
Toimii.
En kyllä ymmärrä, miksi minun pitää pyytää anteeksi, ja ylipäänsä pyytää yhtään mitään, toiselta matkustajalta joka on ihan samoin oikeuksin bussissa kuin minäkin. Ja joka on vielä niin toista huomioimaton ettei tajua väistää itse, tai alunperinkin mennä sinne ikkunan viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii.
En kyllä ymmärrä, miksi minun pitää pyytää anteeksi, ja ylipäänsä pyytää yhtään mitään, toiselta matkustajalta joka on ihan samoin oikeuksin bussissa kuin minäkin. Ja joka on vielä niin toista huomioimaton ettei tajua väistää itse, tai alunperinkin mennä sinne ikkunan viereen.
Koska se kuuluu käytöstapoihin? Sinä et varmaan kiitä tarjoilijaakaan, kun hänen työhönsä kuuluu tuoda sinulle ruoka pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii.
Hyvät tavat, siksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niin harvathan haluaa bussissa istua...
Tänään viimeksi seisoin. Koko päivä meni muuten istuessa niin tuntui hyvältä edes bussimatkan ajan olla jalkojensa päällä.
Kyllä minä voin väistää niin, että pääset ohi sinne ikkunapaikalle.