Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksä takaisin, entä nyksä? Olenko kauhea ihminen?!

Minna
29.11.2017 |

Tilanne on siis se, että ollaan oltu eksän kanssa erossa useita vuosia jo. Molemmilla ollut sinä aikana muita suhteitakin. Nyt kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että haluan lasteni isän takaisin.

Kuitenkin minulla on miesystävä, eksäni taas on eronnut suhteestaan pari kk sitten.

Minun suhteeni tämän hetkisen miesystäväni kanssa on ollut oikeastaan koko ajan enemmän tai vähemmän hankala. Minusta tuntuu, ettei mies arvosta minua ja sellaista naista, mikä minä olen. Minulla on jatkuvasti riittämättömyyden tunteita liittyen esim. ulkonäkööni, ei-urheilullisuuteeni (hän on aika urheilullinen) ym. Olen fiksu nainen, mutta ne asiat, joissa minun vahvuuteni ovat tai ne asiat, joista olen kiinnostunut, ovat nykyisen mielestä jotenkin turhia, eikä hän arvosta niitä. Minua hän ei ota huomioon esim. yhteisen ajan järjestelyssä juurikaan, ex-avovaimon ehdoilla mennään. Mitä tahansa eksänsä ehdottaa, suostuu siihen. Minulta ei kysy esimerkiksi, että mitä olen ajatellut jouluna tehdä tms.

Olemme olleet muutaman vuoden nykyisen kanssa yhdessä, mutta tämä suhde ei etene mitenkään. Ei minkään valtakunnan sitoumuksia, ei yhteenmuuttamista. Edelleen asutaan erillään ja nähdään kyllä säännöllisesti, mutta olen lopen kyllästynyt tähän reissaamiseen. Olisin halunnut jotakin syvempää, kuten muuttaa yhteen. Tämä mies on suoraan sanonut, että jos tämä ei minulle riitä, yhdessäoleminen täytyy lopettaa. Silti olen jotenkin kiinni hänessä. Ja hänkään ei kuitenkaan suhdetta haluaisi lopettaa.

Nykyään kuitenkin vähemmän. Se, miten on kohdellut minua, on tehnyt tehtävänsä. Nyt itse asiassa ihan viime aikoina on tuntunut siltä, että hän tuntuu itse pelkäävän, että lähden.

Olen kyllästynyt kaiken maailman uusperheviritysyrityksiin. Haluan entisen perheeni takaisin.

Minusta tuntuu, että molemmat, sekä eksäni että minä, ollaan eron aikana ymmärretty tiettyjä asioita. Oltiin todella väsyneitä pikkulapsiaikana, meillä ei ollut tukiverkkoja lähellä. Hermot olivat monasti kireällä.
Nyt kuitenkin huomaan etsiväni alitajuisestikin saman kaltaista miestä kuin eksäni. Arvostan häntä monessa suhteessa, ja olen huomannut, miten hyvä mies hän itse asiassa onkaan - ja lasteni isä. Lisäksi arvomme ja ajatuksemme monissa asioissa kohtaavat, enkä koskaan hänen kanssaan ole kokenut riittämättömyyden tunteita. Lisäksi aina pystyin luottamaan häneen. Tätä ei todellakaan voi jokaisesta miehestä sanoa.
Onko teillä kokemuksia siitä, että yli viiden vuoden jälkeen (erosta) palataan takaisin yhteen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako sun exä palata yhteen?

Vierailija
2/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan hätiköi ex kanssa! Lapsille varmasti liikaa jos muutatte yhteen ja taas eroatte! Eli harkitkaa kunnolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eksä haluaa niin käykää vaikka pari kertaa terapiassa ennen kuin teette päätöksen ja kerrotte lapsille.

Nykyinen kiertoon joka tapauksessa.

Vierailija
4/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä...minusta tuntuu, ettei meillä nykyisen kanssa ole oikein keskusteltavaa.  Seksi kyllä sujuu hyvin.  Mutta se ei kylläkään riitä. Kaipaan myös älyllistä haastetta. Sitä taas sain eksältäni. Eikä seksissäkään ollut kyllä valittamista hänenkään kanssaan, ei sen puoleen.

Toisaalta, tässä on myös koko ajan ollut luottamuspulaa tämän nykyisen kanssa. Minulla on jatkuvasti sen lisäksi, että minulla on riittämätön olo, tämän miehen kanssa sellainen olo, että hän ei ole rehellinen.

Mutta olenko siis aivan kamala ihminen, jos jätän hänet? Hänellä on muutenkin työn suhteen haastava tilanne meneillään. Pitääkö minun pysyä säälistä hänen kanssaan?

Vaikka en eksääkään saisi enää takaisin, silti minusta tuntuu, etten voi enää tämänkään miehen kanssa jatkaa.

Kaikille, jotka harkitsevat eroa, haluan sanoa: harkitse hyvin tarkkaan. Ei todellakaan ole herkkua eron jälkeinenkään elämä. Se, kun on sun ja mun lapset ja eksät jne kuvioissa......ei ole helppo yhtälö, vaikka naistenlehdissä toisinaan uusperhe-elämää hehkutetaankin. Älä missään nimessä eroa vaikka sen takia, että vähän kyllästyttää tai yhtäkkiä muka tunteet kadonneet. Tämä on tietenkin vain minun kokemukseni, vaikkakin olen muiltakin eronneilta kuullut samansuuntaisia asioita.

Lapset sanovat, että ero on kamalin asia, mikä heille on tapahtunut. Älkää tehkö tätä lapsillenne muuta kuin erittäin hyvästä syystä. Suomen erotilastot ovat aivan liian isot ja uskon, että moni ero on turha.

Ap

Vierailija
5/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyksän työ siitä helpommaksi muutu, olit kuvioissa tai et. Vaihtoon vaan ja olisihan aivan huikeaa, jos palaisitte eksän kanssa yhteen.

Vierailija
6/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit itseäsi fiksuksi, joten tiivistäisitkö höpinäsi. Tai älä tiivistä, en ole oikeasti kiinnostunut.

Vierailija
7/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille, jotka harkitsevat eroa, haluan sanoa: harkitse hyvin tarkkaan. Ei todellakaan ole herkkua eron jälkeinenkään elämä.

Ap

Niin, vastaat itse omaan kysymykseesi. Ei ole ruoho vihreämpää aidan toisella puolella, edes exän kanssa.

Vierailija
8/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet vapaa jättämään nyksäsi. Toki jos haaste töissä loppuu muutaman vkon kuluessa, voit miettiä josko odottaisit sen yli. Ei kuukausia kuitenkaan.

Minutkin on juuri jätetty kesken työprojektin. Olen hengissä.

Vierailija
9/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos x menee y:n kanssa yhteen ja sitten eroaa ja menee a:n kanssa niin oonko kauhea jos jätän a:n ja muutan takaisin y:n luokse.

Vierailija
10/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olisiko eksä kiinnostunut uudelleen yrittämisestä. En tiedä, miten voisin edes ottaa asian esille. Ehdotuksia? Pelkään jotenkin töksäyttää suoraan.

Tänään kun näimme niin teki mieli halata eksää. Mä näkisin meidän tulevaisuuden mahdollisuuksia täynnä. Lapsille myös se olisi fantastista.

Jos saisimme keskusteltua asioista ja käsiteltyä syitä, jotka johtivat eroon jne. uskon, että paluun mahdollisuus olisi todellinen.

Nyksällä on ollut hankalaa jo pidemmän aikaa, osin ihan itsestään johtuvista syistä. Ei siis ole helpotusta näköpiirissä kyllä.  Pelkään, että masentuuko täysin, jos jätän hänet. Toisaalta,  miksei ole kohdellut minua toisella tavalla, jos kerran olen hänelle tärkeä?

Ja nyt musta tuntuu siltä, ettei nyksä edes ymmärrä minua aina, kun puhun. Joudun selostamaan sanoja yms. jotka oli ihan peruskauraa eksän kanssa. Kaipaan sitäkin. Että voin sanoa jotain ja mua ymmärretään.

Vähän sekavaa vuodatusta, sori.

Ap

Vierailija
11/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä olet nyt saanut päähäsi että se exä haluaa sut takaisin?

Vierailija
12/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tiedä, haluaako hän mut takaisin. En voi toisen tunteista tietää.

Ehdotuksia miten voisin toimia?

Ap

Vierailija
13/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota nämä kaksi asiaa toisistaan. Nyksäsi ei kuulosta siltä, että olisi halukas antamaan tarvitsemasi.

Vierailija
14/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jättäisit sen nyxän ensin ja miettisit sitten ihan erikseen tuota ex-kuviota.

Vierailija
15/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lemppaa nyksä.

2. Lämmittele eksää.

3. Toivo parasta.

Vierailija
16/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kultaa muistot. Äkkiä exä alkaakin vaikuttaa ihanalta ja eron syyt unohtuvat ja nyxästä alkaa löytyä pelkkiä vikoja. Kaipa niin jos sitä näkee usein ja exää harvoin. Ruoho alkaa kummasti vihertää exän suunnassa. Myös se painaa vaa'assa että pääsisi sitten exän kanssa uudelleen pariutumalla eroon häpeällisestä eronneen ja uusperheellisen leimasta.

Eikö vaan?

Vierailija
17/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on exä ihan syystä. Eli en kannata.

Vierailija
18/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se luuska nyksä ja vie lapset anopille!

Vierailija
19/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä ja nyxä. Lapsellista. Idiootti.

.

Vierailija
20/35 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Miksi edes erosit exästä jos hän kerran on niin täydellinen ja ihana?

- Miksi aloit seurustella nyksän kanssa jos hän kerran on niin surkea ja etäinen?

- Vaikka sinä näet (taas) exäsi niin ihanana, oletko varma että hän pitäisi yhteenpaluuta hyvänä ideana?

Suoraan sanoen vaikuttaa siltä, että nykyisessä suhteessasi on jotain hieman pielessä ja se on saanut sinut romanttisesti ja epärealistisesti haikailemaan taas exäsi perään tietämättä edes kiinnostaako exää pennin vertaa. Viisi vuotta on niin pitkä aika, että ainakin itse olin jo siinä ajassa järjestänyt elämäni ihan uudelleen eikä siihen exä olisi mahtunut vaikka hän kuinka olisi pyytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi