Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö jotain väärin vai miksi kaikki ystävyyssuhteeni kariutuvat?

Vierailija
29.11.2017 |

Olen ollut ystäväni kanssa parhaita ystäviä jo monta vuotta, mutta nyt hän ei enää viestittele tai pyydä käymään vaan on hankkinut toisia ystäviä joiden kanssa on joka päivä. Jos pyydän häntä jonnekin hän ei edes välttämättä vastaa mitään! En tiedä miksi näin on, koska mielestäni en ole tehnyt mitään eri tavalla eikä hän ole sanonut että tekisin mitään väärää. En haluaisi menettää häntä, koska välitän hänestä edelleen hyvin paljon, mutta onko peli teidän mielestänne jo menetetty?
Pahinta on että joku viisi vuotta sitten minulle kävi tämä tismalleen sama silloisen parhaan ystäväni kanssa kun hän löysi muita ystäviä, emmekä sen jälkeen ole enää olleet tekemisissä. Eli tuo vielä saa minut miettimään että teenkö jotain väärin vaikka mielestäni en ole muuttunut mitenkään vai onko tämä vain huonoa tuuria. Enkä haluaisi puhua tästä sen ystäväni kanssa koska pelkään että hän jotenkin pelästyy sitä, ja jättää minut vielä enemmän ulkopuolelle. Tulen kyllä toimeen ystävän uusien kavereiden kanssa, mutta kun hän ei pyydä minua mihinkään heidän seuraansa enkä oikein viitsi itseäni mukaan kutsua.
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta, koska haluaisin todella olla vielä ystäviä hänen kanssaan, mutta en myöskään turhaan odotella että josko hänellä olisi joskus aikaa minulle.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuulostaa siltä, että häntä ei enää seurasi kiinnosta :/ Mitä jos kuitenkin kysyisit asiassa häneltä suoraan?

Vierailija
2/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis näkee ystäviä joka päivä? Kuinka usein te ennen näitte? Mistä tiedät kuinka usein hän ihmisiä tapaa? Oletteko sinkkuja?

Minkä ikäisiä? Aikuisella ihmisellä työ/koti/perhe/harrastukset/lepo vie suurimman osan ajasta ja ystävien tapaamiseen ei ole aikaa kuin kuin kerran,pari kuussa,tapauksesta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen pitkä vuodatus ja sitten ei mitään:D

Vierailija
4/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksia:

-olet huomaamattasi alkanut valittaa

-olet tylsä ja ne muut ovat mielenkiintoisempia

-edelliseen liittyen: olet tuttu ja vähän kuin itsestäänselvyys ja ne uudet tuttavuudet on vielä sellaisia, että tekee "makeita juttuja"

-ajattelet, että tunnet ystävän hyvin, mutta hän ei ole voinutkaan kertoa sinulle joitain salaisuuksiaan koska et joko ymmärtäisi häntä tai sitten tuomitsisit hänet?

Voisko joku noista osua?

Vierailija
5/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen seuraavasti - ja tämä taatusti karkoittaa kaikki ihmiset:

- puhun jatkuvasti itsestäni

- en kysy koskaan mitä kuuluu

- en oikeastaan kuuntele, vaan esitän kuuntelemista

- valitan kaikesta koko ajan

- olen kriittinen asioiden suhteen

- olen luuseri surkimus, ja odotan aina, että kaveri kuuntelee ja lohduttaa

- puhun ja pohdin syntyjä syviä

- nauran harvoin, mutta vain omille jutuilleni

- etenkin valitan

- vaadin koko ajan huomiota!

- puhun koko ajan, koska sisimmässäni olen jännittynyt. En ole rento tyyppi.

Edellä kirjoitettu on totta. Olen onnistunut karkoittamaan ihmisiä aina. Vaikka en sitä halua, mutta joka kerran käy niin. Ystävät ovat vähin erin lopettaneet yhteydenpidon kanssani.

Vierailija
6/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin symbioottinen ystävyyssuhde aikuisena tuntuu vain liian tiiviiltä ja sitovalta... Et antanut mulle ilmaa.

Vierailija
7/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on siinä, että sulla tuntuu olevan vain yksi ystävä kerrallaan. Hanki useampi ystävä, jolloin ei ole yhtä parasta ystävää vaan voit jakaa aikaasi useammalle.

Vierailija
8/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikäsi oli? Olemme vauva-palstalla, jossa on perheellisiä. Sinä puhut teini-ajan tyylisistä ystävyssuhteista, tai parikymppisistä joiden elämän keskipiste on frendit ja bilettäminen. Aikuisuus on erilaista. 

Vierailija
9/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin sinulla olisi suuret odotukset muiden suhteen, että vain sinun ehdoillasi pyörisivät. Välttäisin noin intensiivistä henkilöä.

Nuoruuteen kuuluu että laajennetaan ympyröitä ja tutustutaan uusiin ihmisiin. Jätä tuon kaverin stalkkaaminen ja etsi uudet kuviot.

Vierailija
10/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Ei mun teinikään ehdi ystäviä tapaamaan kuin viikonloppuisin ja lomilla! On opiskelut ja harrastukset.

Aikuisiällä ehtii vielä harvemmin.

Silloin yleensä valikoituukin ystäviksi ne joiden seurassa oikeasti haluaa sitä vähää aikaa viettää. Liian ripustautuva ei saa olla minkään ikäisenä. Oletan että olet perheetön, keksi harrastettavaa ja panosta opiskeluihin.

Vierailija
11/11 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi taktinen liike olisi tutustua näihin ystäväsi uusiin ystäviin paremmin ja "varastaa" niiden suosio häneltä. Sinun pitäisi vaan onnistua synkkaamaan niiden kanssa paremmin kuin ystäväsi. Sitten jätätte hänet ulkopuolelle. Mahtaisi harmittaa.

Oletko 11vuotta?