Mitä tekisit, jos saisit kehitysvammaisen lapsen?
?
Kommentit (30)
Jos olet heikko niin sinulle ei edes kehitysvammaista lasta synny.
Vahvat naiset saavat kehitysvammaisia lapsia. Näin olen kuullut monesti sanottavan.
Jaa-a, en osaa sanoa. Olisi vaikea paikka. Varmaankin odottaisin saavani yhteiskunnan apua, jotta voisin kuitenkin elää suhteellisen normaalisti. Lapsihan joka tapauksessa tuskin voisi elää siten kuin enemmistö, tietysti vaikeusasteesta riippuen.
Tekisin abortin jo siinä vaiheessa, kun selviäisi että on mahdollisuus, että tulee kehitysvammainen.
Jaa. Elämän kovimpia kohtaloita.
Ei voi muuta sanoa.
Vierestä katsonut paria tapausta.
Ei naurata. Vammaisen lapsen äidin elämä on täynnä syyllisyydentunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vahvat naiset saavat kehitysvammaisia lapsia. Näin olen kuullut monesti sanottavan.
Totta joka sana.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sanon suoraan ja tökerösti, että paskapuhetta. Sen jälkeen kun on itse synnyttänyt niin kehitysvammaisen vauvan, että se ei kyennyt elämään hetkeäkään, ei vaan jaksa tuollaisia "viisauksia". Se, että hedelmöitysvaiheessa menee jotain pahasti pieleen, ei ole mikään merkki ihmisen erityisestä vahvuudesta.
Pitäisin ja koittaisin vaa elää sen kanssa vaikka se ois kui rankkaa
Jollakin äidillä voi olla niin sopuisa ja positiivin asenne elämään, että hän pystyy näkemään vammaisen lapsen pelkästään hyvänä asiana.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin abortin jo siinä vaiheessa, kun selviäisi että on mahdollisuus, että tulee kehitysvammainen.
Suurin osa kehitysvammoista saa alkunsa synnytyksessä. Eli sikiö on normaali synnytykseen asti.
Tietääkö ihmiset tätä yleensä?
Vierailija kirjoitti:
Jos itse haluaa pitää niin typerää sitten vaatia yhteiskuntaa kustantamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunnassa vammaisista pidetään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä joissa omatahtoisesti tehdään lisäkuluja niin pitäisi kyllä itse kustantaakin.
Ennen ajattelin että jos seuloissa ilmenisi jotain, abortoisin ja yrittäisin uudelleen. Mutta nyt kun olen ollut vuosia tahattomasti lapsettomana, en ehkä abortoisi. Ei voi enää ajatella, että vain yrittää uudelleen ja seuraava on ehkä terve. Seuraavaa ei ehkä ikinä tule. Vammainenkin lapsi on lapsi, siitä huolimatta että se tarvitsisi koko ikänsä yhteiskunnan avustusta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ajattelin että jos seuloissa ilmenisi jotain, abortoisin ja yrittäisin uudelleen. Mutta nyt kun olen ollut vuosia tahattomasti lapsettomana, en ehkä abortoisi. Ei voi enää ajatella, että vain yrittää uudelleen ja seuraava on ehkä terve. Seuraavaa ei ehkä ikinä tule. Vammainenkin lapsi on lapsi, siitä huolimatta että se tarvitsisi koko ikänsä yhteiskunnan avustusta.
Itsekkäin pätkä vähään aikaan.
Usein lääkärit sanovat: "riski että lapsi on kehitysvammainen". Ei se ole riski, se on mahdollisuus. Ymmärräthän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä joissa omatahtoisesti tehdään lisäkuluja niin pitäisi kyllä itse kustantaakin.
Naiivi kommentti. Tuskin kukaan vanhempi omatahtoisesti rakentaa lapsestaan vammaisen. Niin vain sattuu käymään joskus. Ketään ei voi pakottaa keskeyttämään raskautta.
Lisäksi aika monet ihmiset ihan arkipäivässään tekevät lisäkuluja omatahtoisesti. Jotkut esim. ovat tahallaan työttöminä. Jne.
Miksi uusi aloitus?