Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko testanneet sinkkiä flunssan hoidossa?

Vierailija
29.11.2017 |

https://yle.fi/uutiset/3-9953320

Minulla sinkistä tuli hilseileviä ihottumaläiskiä. Olisiko ollut sattumaa, mutta en ole uskaltanut kokeilla enää, kun ihottuman pois saaminen on ollut vaikeaa. Vaikutusta flunssaan en havainnut. Flunssani menevät kyllä usein nopeasti ohitse. Ei siis tainnut olla minun juttuni. Parempia kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan hyviä bio-influ-sinkistä.

Vierailija
2/4 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt sinkkiä kuusi vuotta ja flunssassa olen todella harvoin. Viimeksi flunssa talvella 2013. Otan pillerin joka päivä ja jos tuntuu, että tauti on iskemässä, nappaan muutaman päivän suurempaa annosta ja tällä sen uhkaavan flunssan olen saanut yleensä häädettyä. Jos tauti on tullut kuitenkin, menee se nopeammin ja lievempänä ohitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sinkkilisää päivittäin, tosin aina en muista ottaa joten ehkä pitäisi sanoa useamman kerran viikossa.

Olen sairastanut hieman vähemmän tänä vuonna, mutta en osaa sanoa mikä on ollut syynä siihen. Flunssan kestoon tai oireisiin en ole huomannut vaikutusta.

Jatkan kuitenkin sinkin ottamista, koska en usko että näillä määrillä siitä on haittaakaan. Mutta linkkaamastasi jutusta huomaan, että imeskeltävää sinkkiasetaattia suositellaan. Itselläni valmiste sisältää sinkkipikolinaattia, pitänee tänään käydä ostamassa tuota toista koska kurkku on kipeä.

Vierailija
4/4 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö sinkkilisiä muuten kuin flunssan oireita havaittuani. Silloin olen huomannut selvän eron. Yleensä flunssani ovat pitkiä ja piinallisia. Sinkki pysäyttää flunssan etenemisen ainakin minulla ja selviän muutaman päivän lievillä oireilla, kun ennen sairastin pari viikkoa ja olin aivan tukossa. Olen kokeillut imeskeltäviä tabletteja ja suusuihketta. Molemmat tehosivat, mutta tabletteja oli rasittavaa imeä parin tunnin välein; suuhun tuli ikävä tunne ja makuaisti kärsi. Suihke on miellyttävämpi vaihtoehto.

On tärkeää aloittaa sinkittäminen heti ensi oireiden tullessa. Siksi minulla onkin sinkkiä aina kotona valmiina. Lisäksi sinkin päivittäisannoksen on oltava 80 mg, jotta se tehoaisi. Kolmas tärkeä asia on, että sinkin on päädyttävä nimenomaan limakalvolle; nieltynä pillerinä se ei auta.

Muistan lukeneeni, että vähäisempää määrää nieltynä pitää käyttää viisi kuukautta, ennen kuin voidaan tilastoissa havaita jonkinlaista ennalta ehkäisevää vaikutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan