Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2- ja 4-vuotiaat oksennustaudissa 3 pvää ja pyysin anopilta apua

Vierailija
29.11.2017 |

Olen lapsien kanssa yksin (mies työmatkalla ulkomailla) ja lapset kolmatta päivää oksennustaudissa. Soitin 1 km päässä asuvalle anopille ja hän oli kovin empaattinen. Kysyi kuinka voisi meitä auttaa. Kysyin voisiko hakea kaupasta (500m) vaikka mehujäätelöä ja mustikkakeittoa lapsille.
Pahoitteli että voivoi kun on niin kiire (eläkeläinen) kun pitää käydä ostamassa jouluöahjoja ja illallakin on kaverin kanssa kahvittelua.
Saan toki mustikkakeiton ja mehujään kauppakassipalvelusta itsekin huomiseksi mutta vähän jäi tympeä maku. Miksi edes kysyi. Mikähän apu olisi ollut tarpeeksi vaivatonta?
Ostokset olisi voinut jättää ulko-ovelle ilman tartuntavaaraa.

Onko muilla yhtä välinpitämättömiä isovanhempia?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös vastaavanlainen isoäiti lapsella. Tässä tapauksessa oma äitini. Hän juuri puhuu ja puhuu, pitää showta yllä ja oikeasti teot puuttuu. Jopa lasten synttärille ilmestyy tunnin pari myöhässä. Viimeksi hän ihan todella loukkaantui kun ei oltu oltu edes huolissaan, että onko hänelle kenties sattunut jotain, kun on näin myöhässä. Ei mitään siis ollut sattunut, on aina myöhässä joka paikasta. Halusi siinäkin kääntää huomion itseensä, lapsista ja synttäreistä viis.

Vierailija
22/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en jaksa uskoa, että aloitus on edes totta.

Itselläni on kuusi lastenlasta, ja aina olen auttanut, kun tarvetta on ollut. Vaikka kaikki lapset ovat jo koululaisia, toimin edelleen muutaman kerran viikossa "iltapäiväkerhona" alakouluikäisille ja muutamia kuljetan säännöllisesti harrastuksiin. Sairaustapauksissa autan tietysti myös.

Olet siis yllättynyt etteivät kaikki ole niinkuin sinä? 

Kyllä olen vähän yllättynyt.

Ainakin kaikki tuntemana eläkeikäiset ystäväni auttavat lähistöllä asuvien lastensa perheitä todella paljon.

Naapurini lähtee hoitamaan lastenlastaan useana päivänä viikossa, kun ovat yhdessä toisen isoäidin kanssa sitoutuneet tekemään homman puoliksi. Samoin olen omien lastenlasteni toisen isoäidin kanssa hoitanut puoliksi silloin, kun esim. työmatkojen vuoksi on tarvittu hoitoapua useammaksikin päiväksi, joskus myös yöksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh mitä muuta voi odottaa naiselta, jonka pojalle pienet lapset eivät ole syy lopettaa ulkomaan työmatkoja. Itsekkyys varmaan perheen tapa.

Vierailija
24/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että tämä olisi totta, ota pakasteesta mustikoita, joita syksyllä poimit ja keitä soppa.

Vierailija
25/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuessamme ulkomailla olin tulossa lasteni kanssa Suomessa käymään koska ystäväni meni naimisiin ja autoin häissä.

Tämä ajankohta oli hyvin tiedossa. Viivyin kaksi viikkoa ja olimme olleet pois maasta useita kuukausia eivätkä isovanhemmat olleet siis nähneet lapsiamme pitkään aikaan.

No mitä he tekivät? Lähtivät itse ulkomaille kun minä saavuin Suomeen..

hääpäivänä ottivat sitten lapset kyllä mutta muuten ei juurikaan auttaneet..

Kysyittekö sopiiko ajankohta heille vai odotitteko, että he järjestelevät aikataulunsa täysin teidän ehdoillanne?

Vierailija
26/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh mitä muuta voi odottaa naiselta, jonka pojalle pienet lapset eivät ole syy lopettaa ulkomaan työmatkoja. Itsekkyys varmaan perheen tapa.

Onpa omituinen kommentti!

Aika monen työtehtäviin kuuluvat nykyään ulkomaan työmatkat. Ei niitä noin vain voi lopettaa, jos haluaa töitä tehdä.

Vierailija
27/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monen työtehtäviin kuuluvat nykyään ulkomaan työmatkat. Ei niitä noin vain voi lopettaa, jos haluaa töitä tehdä.

Jaa. Minun mieheni kyllä vaihtoi työpaikkaa lasten syntyessä, koska edellisessä työssä olisi pitänyt olla usein ulkomailla. Yhdet laittaa uran etusijalle, toiset lapset.

Vierailija
28/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa.

Palasimme lasten kanssa sairaalasta, piti käyttää kun toinen lapsista näytti kuivuvan kun on jo pitkään oksennellut.

Anoppi on laittanut wa-viestiä ja kysellyt kuulumisia mutta pikkumaisuuttani en ole vastannut mitään.

Vierailija
29/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: Älä mustikkakeittoa anna, ikävä siivota mustikkaoksennusta.

Vierailija
30/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että anopillakin on oma elämä. 

Vierailija
31/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset päivittelevät huonoa säätä, toisten small talkia on tuollainen "onko sulla kaikki ok, voisinko jotenkin auttaa", mutta sanat eivät tarkoita mitään, ihan yhtä hyvin ko. ihmistyyppi voisi puhua siitä säästä.

Ap:lle tsemppiä, pese omia käsiä ja käytä käsidesiä ettet saa itse tartuntaa.

Vierailija
32/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minun mieheni kyllä vaihtoi työpaikkaa lasten syntyessä, koska edellisessä työssä olisi pitänyt olla usein ulkomailla. Yhdet laittaa uran etusijalle, toiset lapset.

Suurin osa näyttää osaavan tehdä hyvän kompromissin perheen ja työn välillä.

Vierailija
33/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa.

Palasimme lasten kanssa sairaalasta, piti käyttää kun toinen lapsista näytti kuivuvan kun on jo pitkään oksennellut.

Anoppi on laittanut wa-viestiä ja kysellyt kuulumisia mutta pikkumaisuuttani en ole vastannut mitään.

Ei ole pikkumaista olla vastaamatta tuollaisessa tilanteessa. Tietäähän anoppi mitä teille kuuluu, tuollaiset muka-empaattiset viestit ovat vain omatunnon hyvittelyä.

Itse kyllä vastaisin jotain ilkeää,"ei saatu kauppa-apua niin tuli sairaalareissu" tai vastaavaa, se ettei vastaa ollenkaan on ihan normaalia kun on tärkeämpääkin tekemistä kuin turha viestittely.

Vierailija
34/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa anopille!! "Piti viedä nuorempi (vai vanhempi) sairaalaan, kun se oli niin kuivahtanut. Ei ollut kotona oikein mitään maistuvaa nestettä."

Ja sitten et vastaa enää. Jää ämmä epätietoisuuteen, jäikö se lapsi sinne sairaalaan vai pääsikö kotiin.

Vierailija
35/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en jaksa uskoa, että aloitus on edes totta.

Itselläni on kuusi lastenlasta, ja aina olen auttanut, kun tarvetta on ollut. Vaikka kaikki lapset ovat jo koululaisia, toimin edelleen muutaman kerran viikossa "iltapäiväkerhona" alakouluikäisille ja muutamia kuljetan säännöllisesti harrastuksiin. Sairaustapauksissa autan tietysti myös.

Sä oletkin ihana ihminen ja juuri ihanien ihmisten on vaikea käsittää että kaikki ei tosiaan ole kaltaisiaan. Onneks mun äiti on tollanen ihana kuin sä (ja anoppikin on).

Vierailija
36/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä tiedä kuinka usein ap:n mies käy työmatkoilla ulkomailla. Jos vaikka kerran kymmenessä vuodessa?

Vierailija
37/37 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää. Ei mitään vastauksia eikä ainakaan että kauppa-avun puutteen vuoksi sairaalaan.

Jos anoppi soittaa niin joo, en ole vastannut kun oltiin sairaalassa.

Mutta hehkuttaisin kyllä että oi oma äiti tai kummitäti tuli auttamaan tai soitteli tai tilasi kauppakassin kautta lapsille mehujäätä ja mustikkakeittoa ja oli kyllä ihanaa, hän sitten jaksaa huolehtia ja poikasikin oli niin helpottunut ja kiitollinen että mennään koko revohka Teneriffalle/ kylpylään/viikonloppumatkalle kun lapset on terveenä. Kaikki oikein hyvin! Valehtelisin simona.

Somessa vielä parempi hehkuttaa. Suomalaiset tuppaa oleen kateita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän