Motivoikaa mua laihduttamaan, tää on järkyttävää
Tässä mahani tasan kaksi vuotta sitten, painoin 45 kg:
Tältä näytän nyt, kuva otettu juuri äsken, painoa 65 kg:
Pituutta 165 cm ja sokerilla olen tuon järkyttävän pötsini hankkinut. Kertokaa miten oksettavalta näytän nykyään ja antakaa vinkkejä miten päästä kokonaan eroon sokerista (=suklaa se suurin paha jota menee päivittäin). En halua lihoa enää yhtään lisää!
Kommentit (27)
Mulla on samanlainen vatsa, mutta se roikkuu eli mun silmissä näytät huomattavasti paremmalta kuin mä!
Miten olet kasvattanut vatsaasi? Syönyt normaalia enemmän, vetänyt herkkuja, lopettanut liikunnan?
Jos pelkästään sokerilla, niin yksinkertaisesti lopetat sokerin syönnin ja vähennät valkoisia jauhoja!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen vatsa, mutta se roikkuu eli mun silmissä näytät huomattavasti paremmalta kuin mä!
Miten olet kasvattanut vatsaasi? Syönyt normaalia enemmän, vetänyt herkkuja, lopettanut liikunnan?
Jos pelkästään sokerilla, niin yksinkertaisesti lopetat sokerin syönnin ja vähennät valkoisia jauhoja!
Normaalipainoni on noin 50-55 kg. Tuosta laihdutin kaksi vuotta sitten 45 kiloon liikkumalla noin 20 000 askelta päivässä, syömisistä ei mitään muistikuvaa, kai mä herkkuja vähensin. Nykyään en liiku ollenkaan ja sokeria mätän joka happohyökkäyksellä järkyttäviä määriä. Kaloreita tulee päivässä varmaan lähemmäs 4000... Voisin elää pelkällä suklaalla! ap
Tuolloin kaksi vuotta sitten kun laihdutin 45-kiloiseksi, unirytmini oli päin persettä ja valvoin yöt (en syönyt öisin mitään) ja saatoin herätä vasta klo 16-17 aikaan joten söin päivisin vain yhden aterian. En syö enkä ole syönyt vuosiin enää mitään klo 18 jälkeen (jostain lukenut että se lihottaa, joo paskapuhettahan tuo on mutta jäänyt tavaksi). Syön 3-4 x päivässä, esim eilisen syönnit:
aamupala kotona: kuppi vihreää teetä, 6 joulukeksiä, ruisleipä juustolla ja paprikalla, rivi suklaata. Juomana vesi.
kahvitauko töissä: ruisleipä juustolla ja paprikalla, porkkana, cashew-pähkinöitä (paljon), kaksi riviä suklaata. Juomana vesi.
ruokkis töissä: ruisleipä juustolla ja paprikalla, kaksi porkkanaa, kaksi riviä suklaata. Juomana vesi.
iltaruoka kotona: kruunusekoitusta pussillinen, raejuustoa, paprikaa, kurkkua, punajuurta, kaksi riviä suklaata, kolme joulukeksiä. Juomana monta lasillista vettä.
ap
Suklaata vähemmäksi, tähtää esim. riviin PÄIVÄSSÄ. Missä rasvat? Rasvaa lisää, hiilareita vähemmälle. Keksit ja muut höttöhiilarit myös minimiin. Leivän tilalle jotain täyttävämpää tai esim. keittoa. Syötkö mitään eläinkunnan tuotteita maitotuotteiden lisäksi?
Mitä enemmän syöt huonoja hiilareita, sitä enemmän niitä tekee mieli. Lisää ruokavalioon rasvaa. Työpaikan kahvitaukosyömiset on aika runsaat, pähkinöissä paljon energiaa, kuten varmaan tiedät.
Tunnesyöminen kuriin, selvitä, mitä siellä taustalla on. Jos paino nousee 20 kg, niin ei ole ihmekään, että mahakin kasvaa.
syö paljon näitä: broileri, tonnikala, seiti, rasvaton jauheliha, punainen liha
sekä näitä: mustat viinimarjat, punaiset viinimarjat, vadelma, mansikka, omena...
Syö lounaalla ja päivällisellä kunnon ruokaa, niin ei mahdu niin paljon keksejä ja suklaata. Ja ei se tietysti helppoa ole, mutta toimii. Ja puhun kokemuksesta, voisin myös elää pelkällä suklaalla.
Lopeta tuo pikkunapostelu, syö aamulla kunnon kaurapuuro mustikoilla ja pähkinöitä. Lounaalla iso annos kasvispainotteista ruokaa, rasvaa ei tarvitse lisätä mihinkään.
Juo paljon vettä päivän aikana ja sitä vihreää teetä.
Välipalalla pari hedelmää ja täysjyväleipää vaikka hummuksella.
Illallinen kunnon lautasellinen keittoa ,jossa runsaasti kasviksia ja vaikka linssejä /papuja (esim.tomaattinen linssikeitto)
Iltapalalla teetä, banaania, siemeniä, puuroa/täysjyväleipää, kasviksia, kaurajogurttia tai vaikka marjasmoothie.
Nämä vain esimerkkejä.
Mulla loppui tunnesyöminen, napostelu ja turvotus kun lopetin sen naurettavan proteiinintarpeen ajattelun ja rasvojen lisäämisen ja aloin syömään ns "plant based whole food" eli kasvisruokaa, jossa pääpaino on hyvillä hiilihydraateilla ja rasvat tulee vain ruuasta (avokado, pähkinät, siemenet, merilevä). Se on ihmiselle luontainen ruokavalio.
Proteiininvajausta ei ole kellään ihmisellä todettu, koskaan, joka syö riittävän määrän ruokaa päivän aikana, eli ei ole aliravittu muuten.
Proteiinibuumi on täysin (liha/maito )
teollisuuden luoma rahastuskeino. Ihmiset yleensä saavat aivan liikaa (eläin)proteiinia ja aivan liian vähän kuitua.
Kun saat riittävästi kuitua , suoliston bakteeristo muuttuu ja laihtuminen helpottuu. Mielialakin nousee ja riski sairastua syöpään ja diabetekseen pienenee.
Kokeile.:-D
Vierailija kirjoitti:
Suklaata vähemmäksi, tähtää esim. riviin PÄIVÄSSÄ. Missä rasvat? Rasvaa lisää, hiilareita vähemmälle. Keksit ja muut höttöhiilarit myös minimiin. Leivän tilalle jotain täyttävämpää tai esim. keittoa. Syötkö mitään eläinkunnan tuotteita maitotuotteiden lisäksi?
Kalaa syön, sitäkin tosin harvoin. Lihaa ja kanaa en ole syönyt 10 vuoteen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalaa syön, sitäkin tosin harvoin. Lihaa ja kanaa en ole syönyt 10 vuoteen. ap
Olen huomannut että kasvissyöjät mättävät välillä hillittömiä määriä karkkia. Ota edes se kana takas ruokavalioon, sä syöt silkkaa hiilaria.
Ap, googlaa 2-tyypin diabetes ja mieti tarkkaan haluatko menettää näkösi ja raajojasi. Mieti myös rahamäärää joka sulla menee huonoon ruokaan vuosittain. Mitä kivaa sillä saisikaan? Matkan?
Tuota ruokavalioasi kun lukee, niin ainakin on helppo sanoa, miten saat muutoksen aikaan. Miten sitten saat itsesi ryhtymään ja sitoutumaan muutokseen, on eri asia. Siihen ei kukaan voi sinua motivoida haukkumalla tai tsemppaamalla tai muutenkaan, vaan kyllä sen pitää lähteä ihan sinusta itsestäsi ja sinun halustasi.
Mutta sitten, kun saat itsesi motivoitua, niin et enää ostele keksejä ja suklaita, vaan vain kunnon ruokaa. Lopetat lounaan korvaamisen leivällä ja muulla epämääräisellä ja alat syödä kunnon ruokaa kunnon annoksia. Eli lounaalla ja päivillisellä syöt jotain proteiinipitoista (liha, kala, kana, kananmuna, soija, linssit...) ja jotain hiilihydraattilähdettä (peruna, riisi, bataatti, pasta, kvinoa...). Näitä molempia 1/4 lautasellista. Lisäksi 1/2 lautasellista kasviksia eli salaattia tai esim. lämpimiä juureksia tai wokkivihanneksia. Lisäksi öljypohjaista salaatinkastiketta tai pähkinöitä/avocadoa/siemeniä salaattiin. Aamupalalla pari leipää terveellisillä päällisillä (esim. kalkkunaa tai keitettyä kananmunaa ja levitettä sekä kasviksia) ja hedelmä tai marjoja, tai vaikka puuro marjoilla. Välipalalla sitten hedelmä ja pähkinöitä tai yksi voileipä päällisillä tai rahka marjoilla tai muu vastaava.
Ja ala harrastaa liikuntaa. Ei vain kävelyä, vaan jotain lihaskuntoakin kasvattavaa. Jos todella 165 cm pitkänä painat tuossa ensimmäisessä kuvassa vain 45 kg, kertoo se karusti siitä, ettei sinulla ola lainkaan lihaksia. Normaalilla lihasmassallakin varustettu pituisesi tuossa painossa näyttäisi todella hoikalta ja timmiltä, mutta sinä näytät pehmeältä ja löysältä.
Paljonko menee siemennestettä,tuo on selvästi sillä aiheutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoni on noin 50-55 kg. Tuosta laihdutin kaksi vuotta sitten 45 kiloon liikkumalla noin 20 000 askelta päivässä, syömisistä ei mitään muistikuvaa, kai mä herkkuja vähensin. Nykyään en liiku ollenkaan ja sokeria mätän joka happohyökkäyksellä järkyttäviä määriä. Kaloreita tulee päivässä varmaan lähemmäs 4000... Voisin elää pelkällä suklaalla! ap
Voisiko suklaata ainakin vähentää ja juoda tilalla itse tehtyä kaakaota (esim. kookosmaitoa, tummaa kaakaojauhetta, hunajaa/steviaa makeutuksena) suklaanhimoon? Ei oo sama asia tietty, mutta voi vähän helpottaa ja on paljon terveellisempää kuin se sokerin ja rasvan yhdistelmä jota syöt suklaan muodossa. Jotain kaakaobanaanismoothietakin voi koittaa jos banaani pysyy alhaalla.
En kyllä oo jäävi neuvomaan muita terveellisyydessä kun itse annoin periksi tuollaisille jatkuville himoille ja lihoin kuuden vuoden aikana ihan törkeän paljon enemmän kuin sinä. Melkein 40 kiloa lisää 60 kilon painoon, suurin osa tuli hiljalleen mutta osa myös nopeasti, kun ahmiminen muuttui pahemmaksi kausittain, diagnoosia ei ole, lääkäreitä ei kiinnostanut, mutta ahmimishäiriötestit antoi lähes täysiä pisteitä. Kyllä välillä söin hyvin ja normaalisti, mutta kun on lohtusyöjä ja perso herkuille sekä hyvälle ruualle annoskoot ja herkuttelu karkasi käsistä.
Oon myös pömppistelijä ollut aina ja nykyään vatsa on yksi vitun tynnyri vaikka olenkin nyt muutaman kilon pudottanut. Kun VHH pysyi ja elin viljattomana silloin 40 kiloa sitten, mun vatsa oli aika normaali, kun söin pullan en saanut housuja kiinni seuraavana päivänä. Arvaapa miltä mun vatsa näyttää nopeahkon lihomisen jälkeen, kun suurin osa painosta kertyi vyötärölle ja miten kamalalta se näyttää jos saan laihdutettua, arpea ja roikkuvaa nahkaa, naminami :/
Toi vinkki oli ehkä vähän laimea, mutta jos tuo lihomistarina auttaisi pysäyttämään kierteen? :D
Vierailija kirjoitti:
Tuo on raskausvatsa.
Siltähän se näyttää omaankin silmään, mutta raskaana en ole. Ihan sokerilla ja liikkumattomuudella hankittu pötsi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on raskausvatsa.
Siltähän se näyttää omaankin silmään, mutta raskaana en ole. Ihan sokerilla ja liikkumattomuudella hankittu pötsi. ap
Jos ei minkäänlaista seksuaalista toimintaa ole ollut niin sitten uskon.
Vierailija kirjoitti:
syö paljon näitä: broileri, tonnikala, seiti, rasvaton jauheliha, punainen liha
sekä näitä: mustat viinimarjat, punaiset viinimarjat, vadelma, mansikka, omena...
Rasvatonta ruokaa ei pidä syödä, se vie terveyden eikä edes laihduta. Rasvaa ei tarvitse erikseen lisätä, kun syö kaiken normaalirasvaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on raskausvatsa.
Onko sinulla tuossa kuvassa normaali ryhti? En yritä ilkeillä, mutta itse ainakin saan mahan näyttämään raskausmahalta jos en pidä ryhtiä.
Juo PALJON vettä!! Mä olen samoilla linjoilla ja mittari kohta 50!! Painoa on tippunut alussa hitaasti mutta päättäväinen olen ja okei, täänon ehkä NAURETTAVAA MUTTA toimii mulla. Painovaaka jääkaapin eteen ja oveen sellaisia vartalo kuvia malleista että itsellä riittää motivaatiota.