Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi hankkia joululahjoja

Vierailija
29.11.2017 |

Kun ei ole yhtään rahaa eikä voinut säästää kun tuloja oli koko vuotena vaan todella vähän.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse. Nyt on vähän myöhäistä poimia mitään mutta askarrella ja leipoa voi.

Vierailija
2/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin laiska pummi t. "kansanedustajat"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myydään jotain niin, että voi maksaa esim. vasta helmikuussa, jos se riittää. Olisko jotain jouluapulaisen paikkaa? Tai laita kaupan seinälle ilmoitus, että keräät joululahjarahaa ja teet pikku hommia minipalkalla (niin pienellä, ettei veroja ym. tarvitse miettiä) tai palkaksi voisi antaa lapselle Aku Ankan taskarin ja suklaarasian.

Vierailija
4/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten hanki. Tulee se joulu ilman lahjojakin. Mä en ees kaipaa nurkkiin ylimääräistä krääsää. Ostan itse mitä tarviin. Yhdessä oleminen, rauha ja hyvä ruoka on joulussa tärkeintä.

Vierailija
5/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole yhtään rahaa eikä voinut säästää kun tuloja oli koko vuotena vaan todella vähän.

Kenelle sinun pitäisi hankkia lahjoja?

Vierailija
6/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselleni.

Vierailija
7/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinulla on kuitenkin koti, vaatteet ja ruokaa? Jos ihminen pystyy tyydyttämään perustarpeensa en jaksa ymmärtää tälläistä uhriutumista jostain korkeimmista arvoista. 

Itse oikein odotaan isoäitini tekemään puolukkahyytelöä, jota hän tekee joka joulu itse lahjaksi ja toiselta niitä villasukkia. Jotka hän muuten tekee vanhoista puretuista villapaidoista.

Vierailija
8/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselleni.

Lapsia on sitten tehty ilman, että heihin on varaa...miksi? Että voidaan tarjota heille mahdollisemman kurja elämä?

Vierailija
9/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus myydään jotain niin, että voi maksaa esim. vasta helmikuussa, jos se riittää. Olisko jotain jouluapulaisen paikkaa? Tai laita kaupan seinälle ilmoitus, että keräät joululahjarahaa ja teet pikku hommia minipalkalla (niin pienellä, ettei veroja ym. tarvitse miettiä) tai palkaksi voisi antaa lapselle Aku Ankan taskarin ja suklaarasian.

Mikä on tällainen palkka, jossa veroja ei tarvitse miettiä?

Vierailija
10/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselleni.

Lapsia on sitten tehty ilman, että heihin on varaa...miksi? Että voidaan tarjota heille mahdollisemman kurja elämä?

Mies on töissä ja hän halusi lapsen.

Vierailija
11/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? 

Vierailija
12/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? 

Koululainen.

Vierailija
13/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, tämähän on taas ikiaikainen valittaja.

Vierailija
14/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia lisääntyminen pitäisi olla luvanvaraista

Vierailija
15/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saako se lapsi lahjoja isältään ja isovanhemmiltaan?

Jos saa, ei sinun tarvitse niitä hankkia.

Jos ei saa mistään mitään, niin löydät kyllä kirpputorilta jotain pientä, joku lelu, joku kirja, vähän karkkia kaupasta.  Ehkä joku vaate, joka muutenkin tarvitaan. Ja kas, siinä on kolme pakettia, ja rahaa meni ehkä 10 euroa.

Vierailija
16/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselleni.

Kyllä lapseen aina jotenkin on varaa, siitä pitää sossu/kela huolen. En ymmärrä tätä ammattivalittajan rutinaa, taitaa huvikseen provoilla aina täällä. Olen itse ollut pienituloinen, perheellinen opiskeliija, jolla oli joka päivä 2h ajomatka niin, että ne opintotuet hupeni niihin bensoihin ja auton ylläpitoon. Olen lisäksi ollut työtön yh ja työtön duunarin avopuoliso. Ap ei edes opiskele, jolloin perheellisellä on oikeasti todella tiukkaa, työttömänä ollessa tulot on paremmat, kulut pienemmät ja stressi pienempi. Joululahjoja ehti miettimään pitkin vuotta ja hankkimaan poistokoreista, aleista, osarilla jotain pientä niille kelle se tuntui välttämättömältä (lapsi, puoliso, kummilapsi?).

Ap ei edes tee asioille mitään vaikka kuinka häntä yrittäisi neuvoa tai auttaa, kunhan sormet pyllyssä valittaa täällä. Hän on niitä kädettömiä ja aivottomia elämästään valittajia, ihan kuin joku muu määräisi kaiken, vaikka oikeasti ihmisen elämästä päättää vain hän itse.

Vierailija
17/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e vuodessa kaikista töistä tai kampaaja tai kebabravintola

Vierailija
18/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja täällä taas vikisee. Ei käytä enää nikkiään, kun henkilöllisyytensä paljastui.

Vierailija
19/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200e vuodessa kaikista töistä tai kampaaja tai kebabravintola

Tämä siis piti olla vastaus siihen työhön mistä ei tarvitse maksaa veroja

Vierailija
20/21 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole varaa lapseen. Lapsihan on hyvää bisnestä. Ei tarvitse käydä töissä ja silti rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Enemmän vantaalla tienaa kotona yh:na kuin duunarintöissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän