Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin lähteä ensimmäiselle aurinkorantalomalle ulkomaille, passin osaan kyllä hommata, mutta kertokaa, mitä mun pitää tehdä ihan järjestyksessä?

Vierailija
28.11.2017 |

Passi on kulahtanut vanhaksi, mutta sen saan uusittua kyllä, kunhan hankin ensin uuden valokuvan itsestäni, ja saisin aikaiseksi ihan ensin sen passin uusimiseni. Mutta, mutta, kertokaapas nyt vaihe vaiheelta kokeneet ulkomaiden rantalomahotellien kävijät, miten edetä: Mistä aloitan matkani järjestelyn?
Kertokaa myös, miten toimin lentokentällä, kun menen sinne Hki-Vantaan lentokentälle?
Olen ollut kylläkin usein siellä saattajana omille aikuisille lapsilleni, ja itsekkin olen tehnyt elämässäni vain yhden lentoon lähdön Hki-Vantaan lentoasemalta Ruotsiin, ja Tukholmasta lentänyt keski-eurooppaan, mutta en ole ikinä lentänyt ns. kuumalle hiekkarantalomalle esim. Espanjaan tai Italiaan. Mihin ensinäkin suosittelette minun lähtevän viikoksi viettämään lomaa, sillä en jaksa enää kummoisemmin iltayöelämää viettää, joten en kaipaa mitään nuorison suosimaa humupaikkakuntaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos löydät sinne kentälle niin löydät kyllä loputkin. Kukaan ei ole sinne jäänyt ikuisiksi ajoiksi haahuilemaan.

Vierailija
2/27 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passi on kulahtanut vanhaksi, mutta sen saan uusittua kyllä, kunhan hankin ensin uuden valokuvan itsestäni, ja saisin aikaiseksi ihan ensin sen passin uusimiseni. Mutta, mutta, kertokaapas nyt vaihe vaiheelta kokeneet ulkomaiden rantalomahotellien kävijät, miten edetä: Mistä aloitan matkani järjestelyn?

Kertokaa myös, miten toimin lentokentällä, kun menen sinne Hki-Vantaan lentokentälle?

Olen ollut kylläkin usein siellä saattajana omille aikuisille lapsilleni, ja itsekkin olen tehnyt elämässäni vain yhden lentoon lähdön Hki-Vantaan lentoasemalta Ruotsiin, ja Tukholmasta lentänyt keski-eurooppaan, mutta en ole ikinä lentänyt ns. kuumalle hiekkarantalomalle esim. Espanjaan tai Italiaan. Mihin ensinäkin suosittelette minun lähtevän viikoksi viettämään lomaa, sillä en jaksa enää kummoisemmin iltayöelämää viettää, joten en kaipaa mitään nuorison suosimaa humupaikkakuntaa.

Jatkan vielä, että haluaisin matkakohteessani ihastella korkealta  sinistä merta ja kaunista vehreää maisemaa jne. En niinkään siitä uimisesta välittäisi, kunhan vaan saisin olla ja ilostella sekä olla vähän aikaa poissa Suomesta ja näistä jäykistä, monin paikoin totisista torven soittajista

t. aloituksen aloittajatar

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos löydät sinne kentälle niin löydät kyllä loputkin. Kukaan ei ole sinne jäänyt ikuisiksi ajoiksi haahuilemaan.

:Dhahhahaah...

ap.

Vierailija
4/27 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Teneriffan Puerto de la Cruzia! Juuri sopiva!

Vierailija
5/27 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö Portugali? Monet varakkaat eläkeläiset kuulemma suosivat maata. Googleta vaikka matkatoimistoja ja selaa sieltä mieleisesi paketti. Saat opaspalvelut samalla. Lentokentälle menet hyvissä ajoin ja matkatavaroihin, check-in:iin, turvatarkastukseen jne. löydät apua lentoyhtiön, finavian ja matkatoimiston sivuilta.

Vierailija
6/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että haluaisin matkakohteessani ihastella korkealta  sinistä merta ja kaunista vehreää maisemaa jne. En niinkään siitä uimisesta välittäisi, kunhan vaan saisin olla ja ilostella sekä olla vähän aikaa poissa Suomesta ja näistä jäykistä, monin paikoin totisista torven soittajista

t. aloituksen aloittajatar

Alanuoli minun haukkumisestani ilman mitään provokaatiota edes.

Vierailija
7/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi pese hampaat ja pyyhi märällä froteepyyhkeellä naama. Ulkomaassa ei tykätä haisusuusta eikä rähmänenästä.

Vierailija
8/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lentokentällä on kyllä henkilökuntaa avustamassa meitä tumpeloita, jotka ei kaikkia toimintoja osaa ihan tosta vaan. Rohkeasti vaan matkalle! :)

Vierailija
9/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusit passin, menet jonkun matkanjärjestäjän sivulle ja ostat pakettimatkan.

Lähdet ajoissa lentokentälle, etsit tiskin jossa käsitellään valitsemasi lentoyhtiön matkoja, näytät passin ja varausasiakirjan, saat boarding passin jolla pääset koneeseen. Pistät ruumaan menevät laukut tiskin viereen hihnalle ja toivot että on riittävän kevyitä että ei mene lisämaksua.

Kävelet turvatarkastuskeen, riisut laatikkoon vyön, metalliesineet, käsilaukun ym ja laitat laatikon hihnalle, jossa se kulkee läpivalaisukoneen läpi. Kulje itse portista/ tarkastaja kokeilee onko sinulla luvattomia asioita päälle.

Pääset shoppailualueelle. Syö, juo, osta tavaroita, katso valmiiksi mistä portilta lentosi lähtee ja pysy siinä läheisyydessä kun lähtöaika lähestyy.

Kun koneeseen pääsee, näytä boarding pass ja marssi koneeseen. Perille päästyä on yleensä tuloaulassa matkajärjestäjät odottelemassa asiakkaita. Etsi siis oma yhtiösi ja he hoitavat sinut hotellille bussilla. Muista hotellisi nimi, niin osaat hypätä bussissa oikean hotellin kohdalla.

Vierailija
10/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan pakata pyjaman, jos lennät yöllä!

Vierailija
11/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen minkä paikan valitset niin kannattaa miettiä onko jotain rokotuksia joita kannattaa ennen matkaa ottaa. Omalta terveysasemalta tai työterveydestä saa varmaan hyvin tietoa.

Vierailija
12/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä tv äkkiä kakkoselle, siellä ummikko palloilee lentokentällä!

Vierailija
13/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös tsekkaamaan matkanjärjestäjien pakettimatkat, niistä lienee hyvä aloittaa.

Vierailija
14/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passin hakuprosessihan on muuttunut ja tapahtuu osittain netin kautta. Toivottavasti tiedät tämän?

Jos olet jo lähiaikoina lähdössä, matkakohteet Euroopassa ovat matkanjärjestäjillä vähäisiä. En suosittele omatoimimatkaa. Matkanjärjestäjistä tulee ainakin mieleen Aurinkomatkat, Tui (entinen Finnmatkat), Tjäreborg, Apollomatkat, Detur.

Keväästä alkaen enemmän valikoimaa.

Hyvä matkakohde talvella voisi olla esimerkiksi Madeira.

Hae matkanjärjestäjien sivuilla matkoja haluamallasi ajalla ja päätä kohde tai tule kysymään lisätietoa. Neuvotaan vasta sitten lentokenttätoiminta. Ja hyvin kaikki menee! Matkatoimistoihin voi myös soittaa ja ainakin Aurinkomatkoilla on hyvin palvelua somessa

Vierailija
15/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa mies hoitamaan sun asioita

Vierailija
16/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa mies hoitamaan sun asioita

:D Heh, kiitän vinkistäsi, ja minulla on aviomies, joka on aiemmatkin matkani ulkomaille järkkäillyt, itse asiassa hän on kaikki lyhytreissut, kuten laivaristeilytkin naapurivaltioihin hommannut lippuineen päivineen jo lastemmekkin ollessa vielä pieniä.

Passin olen vain joutunut hommaamaan itse, ja matkalle olen vaan pakannut laukkuni ja lähtenyt mukaan. Lentokentälläkin olen vaan kävellyt perheenjäsenteni perässä:) turvatarkistukseen jne. ja ei minun ole tarvinnut miettiä mitään lippuselvittelyjä, eikä mitään oma-aloitteisesti.   Tottakai lentoasemilla olen digitaalisilta aikataulunäytöiltä osannut katsoa esim. lentojen lähtöajan koneen numeroineen jne., mutta ei mun ole tarvinnut niitä lippuja netin kautta ostaa ikinä mistään matkayhtiöstä itsenäisesti. 

Olen erittäin huono suunnistamaan ihan uudessa paikassa kotimaassakin, että varmaan jos lähtisin yksin ulkomaille reissuun, eksyisin aivan varmasti jo heti lentokentällä. 

ap.aloittajatar

Vierailija
17/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi pese hampaat ja pyyhi märällä froteepyyhkeellä naama. Ulkomaassa ei tykätä haisusuusta eikä rähmänenästä.

Ei mulla ole rähmänenää, eikä haisusuutakaan. Pidän kyllä huolen henk.koht. hygieniastani erittäin hyvin.

Vierailija
18/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pärjään yksin. En enää mielelläni lähde pakettimatkoille jonkun suomiryhmän kanssa.

Vierailija
19/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.  utelee vielä sitäkin, että mistä voisin olla varma ulkomaan rantalomahotellin huoneesta, ettei siellä ole luteita tai torakoita?

Vierailija
20/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asunut kirjoitti:

Suosittelen Teneriffan Puerto de la Cruzia! Juuri sopiva!

Ei kyl oikein ole uintirantoja mutta senkin edestä löhöilyrantoja (avointa merta eli ison aallot sääntönä)

Siitä sitten seikkailemaan kaupungilla sangrian ja tapasten kanssa, muutama aika näyttävää istumarantaa jossa voi katella merta ja lukea kirjaa samalla. Taksit halpoja (3e kauungin sisällä), joten rohkeasti kulkemaan vaikka loro parkkiin taikka botaaniseen puutarhaan. Yläkaupungissakin jotain kivoja puistoja (mene ihmeessä ylämäkeä taksilla... se kiipeäminen ei ole hauskaa pidemmän päälle jos ei ole kakskymppisen kropassa)