Reiät korvissa lähes umpeutuneet?
En ole pitänyt korvakoruja piiitkään aikaan, ja nyt kun kokeilin, niin korvanlehti tuntui kuin olisi ollut tulessa.
Onko peli jo menetetty, vai pitääkö vain kärsiä, meneekö tuo polte ohi? Käytössä siis kultaisia ja hopeisia koruja.
Kommentit (16)
Voit survoa korun väkisin (sattuu ja verta tulee ja voi tulehtua joten desinfioi ja huolehdi hygieniasta) ja pitää (kulta)koruja reíissä jatkuvasti tai ottaa antaa niiden olla ja ottaa uudet reiät viereen ja pitää lähes jatkuvasti koruja jotta umpeutumista ei pääse tapahtumaan. Muista vaihtaa koruja/liikutella renkaita että reiät pysyvät auki.
Jossain vaiheessa pysyvät itsekseenkin.
Eiköhän se ohi mene.
Minä yritän muistaa kans silloin tällöin laittaa korut korviin, jotta ei reijät ihan menis umpeen. Toisen korvan reikä pysyy helpommin auki. Kerran jouduin vähän enemmän puskemaan läpi ja kyllä ne korvanlehdet vähän arat sen jälkeen on, mutta ei pysyvästi. Jos meinaa jatkua, niin laita korvanlehteen basibactia vai mikä sen salvan nimi nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Voit survoa korun väkisin (sattuu ja verta tulee ja voi tulehtua joten desinfioi ja huolehdi hygieniasta) ja pitää (kulta)koruja reíissä jatkuvasti tai ottaa antaa niiden olla ja ottaa uudet reiät viereen ja pitää lähes jatkuvasti koruja jotta umpeutumista ei pääse tapahtumaan. Muista vaihtaa koruja/liikutella renkaita että reiät pysyvät auki.
Jaiks! No kyllä ne menevät vielä ilman verenvuodatusta sisälle. Mutta se polte ja kirvely on pahinta. Täytynee vaan yrittää pitää kultaisia nappikoruja ja pyöritellä niitä. Uusia reikiä en halua.
Ap
Ei ole kasvanut umpeen vaikka en ole käyttänyt korvakoruja kohta 15 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kasvanut umpeen vaikka en ole käyttänyt korvakoruja kohta 15 vuoteen.
Niin erilaisia me olemme, joillain alkaa umpeutuminen jo miltei muutaman päivän jälkeen.
Eräs koruliikkeen myyjä totesi kerran, ettei reiät kasva umpeen. Niihin vain kertyy "töhnää", joka koveuttuu. Ystävältäni -joka tiukasti väitti vuosia sitten reikiensä kasvaneen umpeen- tuo myyjä putsasi korvaa ja varovasti pyöritteli korua paikalleen ja ilman mitään verenvuotoa homma tuli hoidettua. Vaatii varmaan jonkin erityistaidon. Onko muut kuulleet vastaavasta?
Vierailija kirjoitti:
Eräs koruliikkeen myyjä totesi kerran, ettei reiät kasva umpeen. Niihin vain kertyy "töhnää", joka koveuttuu. Ystävältäni -joka tiukasti väitti vuosia sitten reikiensä kasvaneen umpeen- tuo myyjä putsasi korvaa ja varovasti pyöritteli korua paikalleen ja ilman mitään verenvuotoa homma tuli hoidettua. Vaatii varmaan jonkin erityistaidon. Onko muut kuulleet vastaavasta?
Minulla kasvoi ihokudosta umpeen reiät. Oli ihan lääkärin mielipide eikä korumyyjän. Ei todellakaan lähtenyt putsaamisella ja pyörittämisellä auki. Eikä ollut mitään kovettunutta töhnää.
Tässä on varmasti eroja ihmisten ja kudostyyppien välillä
Mä oli reilu kymmenen vuotta käyttämättä korviksia ja sitten eräs päivä vaan halusin taas alkaa käyttämään. Eipä mennyt kuin yhteen reikään (1/5), tuntui semmoinen ohut kalvo siinä reiän keskellä.
Putsasin huolella ja sitten otin lapsen harkkanapit ja desinfion ne. Työnsin ne läpi vuorotellen kustakin "kalvosta". Nipisti pikkasen, ei verenvuotoa missään. Putsasin myös renkaita kuhunkin reikään. Pari päivää olivat arat, pyörittelin ja putsailin siten viikon ajan ja sen jälkeen olivatkin taas käyttökelposet.
Itse en lähtis tuohon, että vanhan reiän viereen tekee uudet. Se on todella ruman näköistä, kun jää ne vanhat arvet kuitenkin siihen näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakoru turvallisempi, ei sisällä niin paljon kaikkea paskaa kuin kulta. Kullassa saattaa olla nikkeliä, hopeassa sitä ei saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos alapeukuista. Kirjoitin kuitenkin ihan todellisesta omasta kivuliaasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakoru turvallisempi, ei sisällä niin paljon kaikkea paskaa kuin kulta. Kullassa saattaa olla nikkeliä, hopeassa sitä ei saa olla.
Eikö kulta ole turvallisin ja puhtain? Itselläni ainakin hopeakorut (myös sormukset ja rannekorut) aiheuttavat tumman jäljen ja poltetta, kultakorut eivät.
Riippuu kai karaattiluvusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oli reilu kymmenen vuotta käyttämättä korviksia ja sitten eräs päivä vaan halusin taas alkaa käyttämään. Eipä mennyt kuin yhteen reikään (1/5), tuntui semmoinen ohut kalvo siinä reiän keskellä.
Putsasin huolella ja sitten otin lapsen harkkanapit ja desinfion ne. Työnsin ne läpi vuorotellen kustakin "kalvosta". Nipisti pikkasen, ei verenvuotoa missään. Putsasin myös renkaita kuhunkin reikään. Pari päivää olivat arat, pyörittelin ja putsailin siten viikon ajan ja sen jälkeen olivatkin taas käyttökelposet.Itse en lähtis tuohon, että vanhan reiän viereen tekee uudet. Se on todella ruman näköistä, kun jää ne vanhat arvet kuitenkin siihen näkyviin.
Ei ole jäänyt vanhoja arpia näkyviin. Ainoa kenties hassu ulkonäköseikka on se että reiät eli korut ovat nyt hiukan eri kohdassa missä ne luontevimmin olisivat jos olisi vain yhdet reiät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kasvoi ihokudosta umpeen reiät. Oli ihan lääkärin mielipide eikä korumyyjän. Ei todellakaan lähtenyt putsaamisella ja pyörittämisellä auki. Eikä ollut mitään kovettunutta töhnää.
Tässä on varmasti eroja ihmisten ja kudostyyppien välillä
Totta, joillakuilla alkaa kasvaa arpikudosta ja korvalehti paksuuntuu reiän kohdalta.
Minulla toinen reikä on tehty jotenkin vinoon, ja se on aina ummessa. Toiseen saan ilman verenvuodatusta korviksen, vaikka olisi ollut pitkä aikakin korviksien käytöstä. Mutta se toinen, vuotaa verta ja siihen viereen ilmestyy patti. Olen tässä juuri miettinyt, että nyt pitäisi kyllä ne korut taas väkisin laittaa.
Itsellänikin hopea tulehduttaa reiät, vain kulta käy.
Ap, desinfioi, pyörittele juoksevan veden alla esim suihkussa ja älä räplää koruja likaisilla käsillä. Pitäisi alkaa normalisoitua. Itselläkin kuumottaa jos on alkanu mennä umpeen, mutta laantuu ajan kanssa.
Mulla sama juttu, mut kyllä mä sain vielä korvikset läpi monen vuoden jälkeen. Kesti vaan vähän aikaa saada ne läpi, hetken aikaa punoitti.