Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten salata raskaus jouluna?

Vierailija
28.11.2017 |

Monen karvaan pettymyksen, yrittämisen ja keskenmenon jälkeen olen raskaana! Asun ulkomailla ja olen jo aikoja sitten varannut perinteisesti liput Suomeen. Joulun aikana olisin (jos kaikki menee hyvin) 9.viikolla raskaana. Olen tunnettu herkkusuu ja viininlipittäjä ja tunnetusti joka jouluna syönyt juusto- ja kalalautaset tyhjiksi ja hommannut viinit eri tilanteisiin. Miten hemmetissä saan pidettyä asian salassa? En ole perheeni ja sukuni kanssa niin läheinen että haluaisin vielä kertoa, varsinkaan kun asia on minulle todella herkkä ja kipeä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö osa juustoista ja kaloista käy edelleen? Jätät vaan pokkana syömättä ja juomatta, ei sitä kukaan huomaa. Viiniä voit ottaa lasiin ja olla juovinasi sitä, tarvittaessa vaihtaa lasia miehesi kanssa jos se onnistuu huomaamatta. Kun et vedä huomiota puoleesi, tuskin kukaan välittää.

Vierailija
2/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole lipittävinäsi, ja syövinäsi, tai esitä sairasta, esim teko-oksentamalla, ja sano että muut pysyvät sinusta kaukana, koska nyt tulee peräpäästäkin. Linnottaudu vatsatautisi vuoksi makuuhuoneeseen. Tai sitten vain kerrot että olet raskaana. Jos lähipiirisi tietää että olette yrittäneet lasta, niin sanot vain ettet ota nyt mitään tuollaisia särpimiä, sillä yritätte lasta, mutta että et ole vielä raskaana, jos sitä kysyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että yritätte lasta.

Vierailija
4/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole lipittävinäsi, ja syövinäsi, tai esitä sairasta, esim teko-oksentamalla, ja sano että muut pysyvät sinusta kaukana, koska nyt tulee peräpäästäkin. Linnottaudu vatsatautisi vuoksi makuuhuoneeseen. Tai sitten vain kerrot että olet raskaana. Jos lähipiirisi tietää että olette yrittäneet lasta, niin sanot vain ettet ota nyt mitään tuollaisia särpimiä, sillä yritätte lasta, mutta että et ole vielä raskaana, jos sitä kysyvät.

Hyvää joulua yksin linnottautuneen makuuhuoneeseen.

Kannattaisiko jäädä ihan vaan kotiin?

Vierailija
5/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hyvissä ajoin, miten kipeä olet ollut. Siis toooodella kipeä. Laita esim. viestiä että meinaa matka ehkä peruuntua. Tehostuu vaikutus.

Sitten etsit netistä ne antibiootit, jotka vielä kehittää antabus-reaktion (tosi harva enää). Sillä hoituu alkoholin poisjäänti. Sitten sanot, että vaan oksettaa kaikki haiseva, kala ja juusto kipeyden jäljiltä (ehkä tauti oli niin kerrassaan hirveä että oksentelitkin). Ota jotain lautaselle kuitenkin, harvoin kukaan kyttää että syökö kaikkea.

Vierailija
6/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan juuri keskittyykin seuraamaan mitä juuri SINÄ syöt ja juot.

Vierailija
7/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että yritätte lasta.

Komppi tälle, suositushan nykyään on että kun lasta yrittää, kannattaa jo lopettaa alkoholin käyttö, että hedelmöitys onnistuisi paremmin.

Vierailija
8/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain omat lapseni 90-luvulla, silloin sai syödä lohta ja juustoja, vain maksamakkara oli kiellttyjen listalla (ja muutkin maksaruuat). Silti tuolloin ei syntynyt suurta määrää listerian tms. vammauttamia lapsia, enemmän niillä oli ongelmana genitaaliherpeksen tarttuminen synnytyskanavasta.

Eli mieti hetki, minkä maan ja minkä vuosikymmenen ravitsemussuositusten mukaan ajattelit sen lapsen saada. Tänä vuonna suositeltu voidaan todeta jo helmikuussa lapselle hengenvaaralliseksi (etenkin, jos lapsi sattuu olemaan rotta), joten syö mitä aluat ja muista, että todennäköisyys lapsen vammautumiseen synnytyksessä on noin 30%.

Vierailija
9/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro hyvissä ajoin, miten kipeä olet ollut. Siis toooodella kipeä. Laita esim. viestiä että meinaa matka ehkä peruuntua. Tehostuu vaikutus.

Sitten etsit netistä ne antibiootit, jotka vielä kehittää antabus-reaktion (tosi harva enää). Sillä hoituu alkoholin poisjäänti. Sitten sanot, että vaan oksettaa kaikki haiseva, kala ja juusto kipeyden jäljiltä (ehkä tauti oli niin kerrassaan hirveä että oksentelitkin). Ota jotain lautaselle kuitenkin, harvoin kukaan kyttää että syökö kaikkea.

Eikä KUKAAN epäile mitään :D Vaikka ihminen olisi kuinka viinisieppo ja juustosyöppö, kuka kyttää toisen syömisiä tai ainakaan alkaa kysellä niistä mitään? En minä ainakaan seuraa joulupöydässä mitä kenenkin lautasella tai lasissa on. 

Vierailija
10/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen selittely on kaikkein pahin moka. Jos, siis jos joku ihmettelee, voit ihan hienovaraisesti muiden kuulematta vihjata että on yritys päällä. Vaikka perheessäne joku "tunnetusti" rakastaisi lanttulaatikkoa, tuskin seuraat herkeämättä kaapiiko hän vuoan tyhjäksi vai ei.

Vierailija
11/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kuitenkin sanoisit suoraan, että olet raskaana, muttet halua siitä mitään hössötystä, koska asia on sinulle ja miehellesi vielä tuore ja osin arkakin. Jaettu ilo on moninkertainen ja jaettu surukin on helpompi jakaa, jos raskaus ei kestäkään. Peukut pystyyn, että kaikki menisi hyvin :)

Vierailija
12/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei lähipiirillä ole jotain erityistä syytä tarkkailla syömistäsi, niin sitä ei kukaan tee. Hankit viinit ym. kuten tähänkin asti. Löytyy varmaan juustoja mitä voit syödä, ja annat täyttää viinilasisi siinä missä muidenkin. Voit jopa nostaa sen huulillesi ja ehkä ottaa pienen kulauksenkin. Kukaan ei seuraavana päivänä enää muista, kuka söi mitäkin, kunhan siitä ei tee numeroa. "Antibioottikuurit" eivät toimi.

Vierailija
13/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta alkoholitonta viiniä esimerkiksi jota juot itse äläkä oo liian hysteerinen sen pöydän kanssa. Tod näk et voi tietää miten mikäkin on tehty kun ei normaalitilassa se oon niin viimisen päälle. Tai sitten sano vaan ettei tee mieli.

Onnea plussasta!

Vierailija
14/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen aina kuvittelee muiden seuraavan tekemisiään. Näin ei yleensä ole. Itse pidin oikein kunnon kotibileet raskauden alkuvaiheessa, eikä kukaan ollut huomannut, että en juo ja olen selvinpäin. Otin boolista lasillisen ja kuljeskelin ympäriinsä sen kanssa. Jossain vaiheessa vaihdoin boolin väriseen alkoholittomaan juomaan. Kukaan ei älynnyt mitään.

Onko miehesi mukana? Voit ottaa lasillisen viiniä ja kastaa siinä huulia silloin tällöin ja sopia, että jossain vaiheessa mies juo sen loppuun. Sitä paitsi voisit ihan hyvin juoda yhden lasillisen viiniä. Se ei tee sikiölle vielä yhtään mitään.

Ja ota järki käteen muutenkin niiden suositusten kanssa. Se, että saisit graavilohiviipaleesta tappavan bakteerin, on aivan äärettömän epätodennäköistä. Paljon suuremman riskin otat varmaan lentämällä, autokyydistä nyt puhumattakaan.

Vierailija
15/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkän asian kanssa on helpompaa jos kertoo perheelle. Etenkin kun kertoo, että keskenmenoja on ollut. Sisarellani on sama ongelma, 5 keskenmenoa takana eikä todellakaan lennä enää Suomeen tai minnekään muuallekaan jos onnistuu raskautua, koska monta kertaa on mennyt kesken reissussa ollessa eikä halua ottaa yhtään riskiä enää. 

Vierailija
16/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen aina kuvittelee muiden seuraavan tekemisiään. Näin ei yleensä ole. Itse pidin oikein kunnon kotibileet raskauden alkuvaiheessa, eikä kukaan ollut huomannut, että en juo ja olen selvinpäin. Otin boolista lasillisen ja kuljeskelin ympäriinsä sen kanssa. Jossain vaiheessa vaihdoin boolin väriseen alkoholittomaan juomaan. Kukaan ei älynnyt mitään.

Onko miehesi mukana? Voit ottaa lasillisen viiniä ja kastaa siinä huulia silloin tällöin ja sopia, että jossain vaiheessa mies juo sen loppuun. Sitä paitsi voisit ihan hyvin juoda yhden lasillisen viiniä. Se ei tee sikiölle vielä yhtään mitään.

Ja ota järki käteen muutenkin niiden suositusten kanssa. Se, että saisit graavilohiviipaleesta tappavan bakteerin, on aivan äärettömän epätodennäköistä. Paljon suuremman riskin otat varmaan lentämällä, autokyydistä nyt puhumattakaan.

Tietenkin voi tehdä sikiölle vahinkoa. Älä nyt hölmöjä neuvoja anna.

Vierailija
17/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
18/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Ehkä tosiaan hermoilen asiasta liikaa. Hassua, muuten että nykyisessä asuinmaassani kukaan ei tunnu todellakaan edes noteeraa asiaa jos tilaan alkoholittoman juoman. Sen sijaan Suomessa valitettavan usein juomattomuus yhdistetään heti raskauteen.

Koitan ottaa rennosti ja syödä sen mitä pystyn.

Vierailija
19/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että aloitit elämäntapa remontin, johon kuuluu rajoitetettu ruokavalio ja nyt joulunakin saat syödä herkkuja vain rajoitetusti, eikä tietenkään käyttää alkoa. Käyt vielä lenkillä/salilla vielä niin uskoovat paremmin. Sanot että valitsit niin orjapiiskuri pt:n että et uskalla lipsua kun heti kotimaahan palattua tapaaminen. Ymmärrän hyvin että ei haluta kertoa vielä, itse kerroin molemmissa raskauksissa pomolle ekana, mummeille ja ukeillekkin vasta rakenneultran jälkeen ja loput huomas kun alko löysästä paidasta huolimatta maha pullottaa. Yks kkm tuossa välissä rv 9 ja siitä tiesi minä, mies, nlan th ja lääkäri ja pomo kun vein saikkulapun jossa luki syy. En missään nimessä olisi halunnut tämän asian leviävän esim vanhemmillemme tai sisaruksille koska välit ei ole niin läheiset.

Vierailija
20/32 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenot on yllättävän yleisiä ja yllättävinä pysyvätkin jos ihmiset pitää niitä tabuina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi