Mun äiti pilasi mun elämäni kasvattamalla mua opettamalla mulle, että en ole tarpeeksi hyvä sellaisena kuin olen
Ja siis mä uskoin sen. Se on pilannut elämäni. Se ei siis ole mun syy, että mulla on pahoja itsetunto-ongelmia, joiden takia elämäni on helvettiä. Se on vain ja ainoastaan äitini syy. Ei tuollaisen opetuksen kanssa voi kukaan olla koskaan onnellinen.
Kommentit (64)
Ymmärrän sen kirjeen lähettämisen hyvin. Se olisi ikään kuin minun pisteeni asioille. Jos se jää siihen, niin piste. Jos joku känisee, niin piste. Jos joku haukkuu ympärilleen, niin piste. Mutta jos joku ei olekaan sitä, miksi luulin, niin katsotaan sitä sitten, koska kirje kertoo tosiaan, mitä mieltä itse oisin asioista ollut.
ap
Mulla on saman tehnyt opettajaisä. Kahdella haku kerralla en päässyt ammattikorkeakouluun, jäi pienestä kiinni. Sisko sai nyt huonot paperit lukiosta (oppimisvaikeuksia tms.), niin haukkui vain tyhmäksi.
Ap, nyt vaatii sinulta henkistä kasvua ja ota ohjat omasta elämästä. Jopa osa ajatuksista kuulostsaa siltä, että voisi olla hyvä käydä juttelemassa jonkun kanssa.
Minä olen kokenut ns. rankemmat lapsuuden. Sen jälkeen ihmisellä on joko mahdollisuus jäädä rypemään lapsuuteen, syyllistää vanhempiaan ja tuhota oma elämä sellaisilla myrkyllisillä ajatuksilla. Kuka silloin on voittanut - ei kukaan. Kaikki vain kärsii.
Toinen vaihtoehto on kasvaa aikuiseksi. Tapahtuneille asioille kun ei voi mitään, mutta omaan elämääsi voit vaikuttaa. Tehdä omat päätökset ja miettiä mieluummin, että millaisen elämän haluaisit - miten tulla onnelliseksi ja tehdä päätöksiä sen mukaan. Jättää menneet taakseen ja laittaa energia siihen, että asiat muuttuu paremmaksi.
Kaikki me teemme virheitä - me olemme ihmisiä. Kaikkea ei tarvitse sietää eikä hyväksyä, mutta on itselle hyvä jos jättää menneet menneiksi ja keskittyy siihen, miten itse pääsisi jaloilleen. Keskittyy rakentamaan eikä tuhoamaan. Muuten sairastut itse ja sinä itse silloin tuhoat oman elämäsi ja tulevaisuutesi ei vanhempasi. Valinta on sinun.
Missaat kokonaan kirjoittajan pointin, miksi hän lähettäisi kirjeen kaikille. Itsensä takia, ei heidän, joille kirje menee.
ap