Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun äiti pilasi mun elämäni kasvattamalla mua opettamalla mulle, että en ole tarpeeksi hyvä sellaisena kuin olen

Vierailija
28.11.2017 |

Ja siis mä uskoin sen. Se on pilannut elämäni. Se ei siis ole mun syy, että mulla on pahoja itsetunto-ongelmia, joiden takia elämäni on helvettiä. Se on vain ja ainoastaan äitini syy. Ei tuollaisen opetuksen kanssa voi kukaan olla koskaan onnellinen.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama mutta isäni teki mulle noin. Itsevarmuus nollissa, olen käynyt kaksi vuotta terapiassa jonka johdosta itsevarmuuteni on vähän kasvanut, mutta normaalia ikäiseni itsevarmuutta en tule koskaan saamaan. N28

Vierailija
22/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, käytkö terapiassa? Voisi tehdä sulle ihan hyvää, koska monen terapian idea on päästä vääristyneistä uskomuksista eroon. 

Huono lapsuus on oikeasti kamala juttu, mutta kun olet jo aikuisuuteen selvinnyt, pystyt lapsuudenkin pahoista kokemuksista päästämään lopulta irti, varsinkin jos haet apua. Ei niitä unohtaa tarvitse, mutta lopulta pystyt käsittelemään niitä eri tavalla.

Olen käynyt elämäni aikana kuudessa terapiassa jos kaikki lasketaan mukaan, pariterapiakin, eikä yksikään ole osannut ratkaista tätä ongelmaani, että mistä kenkä puristaa. Olen nyt seitsmännessä. Joten älä selitä, miten paljon terapia auttaa. Ei auta, läheskään aina. Varsinkaan itse ongelman syihin. En ole kuitenkaan etsinyt tapoja osata elää ongelmieni kanssa, vaan tietä ulos niistä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kostan perheelleni kaiken välinpitämättömyyden tappamalla itseni.

Veli sanoi, että se on asia joka pilaa monen ihmisen elämän.

Muulla tavalla en pysty kostamaan tai saamaan apua traumatisoivan rikoksen ylipääsyssä. 

Minulla on suuri sydän, mutta osaan olla myös julma. 

Tottunut olemaan kaikkien pilkkana muutenkin, joten itseni tappaminen ei tunnu missään. Hirttoköysi on roikkunut katossa jo monta viikkoa. 3 kertaa olen vetässyt kännit ja toivonut pääseväni kiikkuun, mutta e vielä ole onnistunut.

Ei kannata tappaa itseään. Se murtaa lapsesi muttei äitiäsi.

Niin sanoisin myös sille jolla on lapsia. Minulla ei lasten onneksi niitä ole.

Vierailija
24/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu on malliesimerkki avohoidon totaalisesta epäonnistumisesta.

Vierailija
25/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama mutta isäni teki mulle noin. Itsevarmuus nollissa, olen käynyt kaksi vuotta terapiassa jonka johdosta itsevarmuuteni on vähän kasvanut, mutta normaalia ikäiseni itsevarmuutta en tule koskaan saamaan. N28

Ihmiset, joilla on tunne (minusta harhakuva :) ), että ovat hyviä juuri sellaisina kuin ovat, eivät voi käsittää, mitä me olemme saaneet käydä läpi. Ja mistä olemme kärsineet.

ap

Vierailija
26/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah ja kun mä luen tällaisia vastauksia tällaisiin aloituksiini niin tiedän painelevani sinun nappuloitasi vain ja että silloin olen oikealla tiellä.

ap

Vierailija
27/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Hullu taas vauhdissa.

Koska sinulla ei ole samoja kokemuksia kuin minulla, niin sulla ei ole mitään oikeutta arvostella mua.

ap

Niin. Ethän sinä narsistinen ja itsekeskeinen oman etusi tavoittelija sitä voi hyväksyä, että myös muilla kun sinulla saattaa olla vaikea tausta (äitisi muutenkin on varmaankin normaali ihminen, jonka sinä olet puristanut vuosien aikana kuiville). Mielestäsi olet kokenut maailman pahinta vääryyttä. Ja mitään et muille anna jos itse et saa suurinta hyötyä. Syyllinen et ole ikinä sinä, aina joku muu. Olet itsekeskeinen narsisti, syyttelijä ja ruikuttaja. Olet idiootti.

Vierailija
28/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

quote=Vierailija]Siinähän ruikutat. Vaikka äitisi olisi tehnyt mitä, aikuinen ei juutu siihen, vaan päättää jättää lapsuuden vaivat taakseen ja ottaa elämänsä ihan omiin käsiinsä ja tehdä siitä kivaa tai vähintään elämisen arvoista.

Siis aikuistu.

Ei sitä voi tehdä, kun on opetettu, ettei kelpaa sellaisena kuin on.

ap

Ymmärrän sinua tosi hyvi. Itsellä ihan sama. Se aivottomuuden tunne bain on, mutta....

Ehkä ei tätä elämää kannatat uhrata vanhempien virheille. Niin moni vanhempi kasvttaa väärin.

Jospa BN yrittäää elää ja tehdä tässä päivästä paremman. Se lupa muuttua pitää ant itse itselleen. Se on vaikea, koska se tunne ettei ole lupa, tulee sieltä lapsuudesta.

Sinulla on lupa. Jokaisella on lupa. Anna itsellesi mahdollisuus. Sinä itse sen voit nyt aikuisena antaa. Sinun elämäsi se on mitä elät...sinun.

Toivon sinulllepaljon hyvää. Ota haasteena uuden opettelu ja oppiminen.

Psykologian kirjoja kannattaa kahlata, koska sieltä löytyy paljon vastauksia ja mietittävää..

Sinulla on lupa ja mahdollisuus antaa itsellesi mahdollisuudet. Hienoa on, että tiedostat sen mikä sinua sitoo...siitä voi päästää irti.

Onkohan äidillesi ollut samat kasvatukset...joskus ne vain siirty sitten eteenpäin.

Sinä voit tehdä toisin.

Vierailija
29/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinulla ei ole samoja kokemuksia kuin minulla, niin sulla ei ole mitään oikeutta arvostella mua.

ap

Niin. Ethän sinä narsistinen ja itsekeskeinen oman etusi tavoittelija sitä voi hyväksyä, että myös muilla kun sinulla saattaa olla vaikea tausta (äitisi muutenkin on varmaankin normaali ihminen, jonka sinä olet puristanut vuosien aikana kuiville). Mielestäsi olet kokenut maailman pahinta vääryyttä. Ja mitään et muille anna jos itse et saa suurinta hyötyä. Syyllinen et ole ikinä sinä, aina joku muu. Olet itsekeskeinen narsisti, syyttelijä ja ruikuttaja. Olet idiootti.

Tää ei nyt oikein osunut pointtiinsa. Tuo on sinun mielipiteesi ja näkemyksesi minusta, ja se on väärä ja värittynyt sinun omilla harhaluuloillasi ja tulkinnoillasi minusta. Lisäksi tuossa ei ollut mulle edes mitään mistä oivaltaa mitään, jos nyt niin sattuisikin olemaan, että mussa ois jotain vikaa.

Joka siis on eri asia, kuin uskoa olevansa hyvä sellaisena kuin on.

ap

Vierailija
30/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

quote=Vierailija]Siinähän ruikutat. Vaikka äitisi olisi tehnyt mitä, aikuinen ei juutu siihen, vaan päättää jättää lapsuuden vaivat taakseen ja ottaa elämänsä ihan omiin käsiinsä ja tehdä siitä kivaa tai vähintään elämisen arvoista.

Siis aikuistu.

Ei sitä voi tehdä, kun on opetettu, ettei kelpaa sellaisena kuin on.

ap

Ymmärrän sinua tosi hyvi. Itsellä ihan sama. Se aivottomuuden tunne bain on, mutta....

Ehkä ei tätä elämää kannatat uhrata vanhempien virheille. Niin moni vanhempi kasvttaa väärin.

Jospa BN yrittäää elää ja tehdä tässä päivästä paremman. Se lupa muuttua pitää ant itse itselleen. Se on vaikea, koska se tunne ettei ole lupa, tulee sieltä lapsuudesta.

Sinulla on lupa. Jokaisella on lupa. Anna itsellesi mahdollisuus. Sinä itse sen voit nyt aikuisena antaa. Sinun elämäsi se on mitä elät...sinun.

Toivon sinulllepaljon hyvää. Ota haasteena uuden opettelu ja oppiminen.

Psykologian kirjoja kannattaa kahlata, koska sieltä löytyy paljon vastauksia ja mietittävää..

Sinulla on lupa ja mahdollisuus antaa itsellesi mahdollisuudet. Hienoa on, että tiedostat sen mikä sinua sitoo...siitä voi päästää irti.

Onkohan äidillesi ollut samat kasvatukset...joskus ne vain siirty sitten eteenpäin.

Sinä voit tehdä toisin.

Mulle toi ei riitä. Haluan oikeasti hyvän elämän, en vain uskoa, että tämä päivä on kiva. Kun ei ole, niin ei ole.

ap

Vierailija
31/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Millä tavalla sinä "idiootti" tunnet ap kirjoittajan?

Minulla on jotakin samoja kokemuksia ja voin hänen kirjoituksiinsa samaistumaan. Äitini on tunnekylmä hirveä ihminen. Kyllä hän terapeutin jos toisen pystyy puolelleen puhumaan, kun minä olen niin kamala lapsi ja syytän häntä kaikesta. Totuus on se, että äitini on mieleltään sairas. Hän pilasi kasvuikäni ja kaiken pohjan elämältäni. Kostan hänelle vittumaisuuttaan nyt. Olen monen mielestä lojaali oikeudenmukainen hyvä ystävä. Heille olen ihan rehellisesti sanonut myös huonoista väleistäni äitini kanssa ja sanonut etteivät varmaan pitäisi minua niin hyvänä tyyppinä, jos kuulisivat millaista meidän vuorovaikutus on...

Vierailija
32/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulla on jotakin samoja kokemuksia ja voin hänen kirjoituksiinsa samaistumaan. Äitini on tunnekylmä hirveä ihminen. Kyllä hän terapeutin jos toisen pystyy puolelleen puhumaan, kun minä olen niin kamala lapsi ja syytän häntä kaikesta. Totuus on se, että äitini on mieleltään sairas. Hän pilasi kasvuikäni ja kaiken pohjan elämältäni. Kostan hänelle vittumaisuuttaan nyt. Olen monen mielestä lojaali oikeudenmukainen hyvä ystävä. Heille olen ihan rehellisesti sanonut myös huonoista väleistäni äitini kanssa ja sanonut etteivät varmaan pitäisi minua niin hyvänä tyyppinä, jos kuulisivat millaista meidän vuorovaikutus on...

Oletkos aiemmin seurannut kyseisen aapeen keskusteluja? Suosittelen tutustumaan tarkemmin. Vihaa lapsiaan, eivät miellytä häntä, ei halua tehdä heille mitään mukavaa jos se ap ei saa siitä itselleen mitään, sekoaa täällä, haukkuu kaikki, ylistää itseään, syyttelee...oivoi lista olisi loputon. Vuosien ajan tuon hullun sekoilua seurattu.

T. Ei edes tuon kirjoittanut

Vierailija
33/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä en ole edes saanut tukea muilta. Minun äitini esti senkin (varmaan pelätessään menettävänsä roskasankonsa) sanomalla mulle, että ihmiset eivät sano, että he inhoavat minua. Valtuutti siis muut olemaan samaa mieltä kanssaan valheen avulla, etten luottaisi kehenkään. Muuten samat kuin sulla. Kun olin lapsi oisin kaivannut apua, mutta se ois ollut luultavimmin turhaa, koska auttajat uskovat aikuisia ja äitejä sokeasti.

ap

Vierailija
34/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oletkos aiemmin seurannut kyseisen aapeen keskusteluja? Suosittelen tutustumaan tarkemmin. Vihaa lapsiaan, eivät miellytä häntä, ei halua tehdä heille mitään mukavaa jos se ap ei saa siitä itselleen mitään, sekoaa täällä, haukkuu kaikki, ylistää itseään, syyttelee...oivoi lista olisi loputon. Vuosien ajan tuon hullun sekoilua seurattu.

T. Ei edes tuon kirjoittanut

Ette ole seuranneet "vuosien ajan", vaan kaksi vuotta. Lisäksi, voit itse miettiä, mitä se tekee vanhemmuudelle, kun ei saa ollenkaan kelvata edes itselleen. Tai jos kelpaisikin itselleen, niin ei kuulemma kelpaa muille. Jota nämä eivät vain sano.

ap

Vierailija
35/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mennään...

Vierailija
36/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah ja kun mä luen tällaisia vastauksia tällaisiin aloituksiini niin tiedän painelevani sinun nappuloitasi vain ja että silloin olen oikealla tiellä.
ap

Niin koska minähän olen yksin ja katkera, eikä edes perheeni kestä minua. Ei kun sehän olitkin sinä. :)

Sinä loukkaat kaikkia niitä, joilla oikeasti on ollut niin vaikea lapsuus, että heidän on ollut vaikea rakentaa itselleen hyvä elämä. Sinulla on ihan omien kirjoitustesi perusteella ollut ihan normaali äiti. Ja vaikka äitisi olisi ollut itse ilmestyskirjan peto, olet sinä nyt äiti, ja lastesi vuoksi sinun tulisi edes yrittää tarjota heille hyvä lapsuus, tai edes kohtuullinen.

Vierailija
37/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti hullu taas vauhdissa. Vain otettu lääke auttaa.

Terapia ei auta jos ei itse halua parantua. Se että haluat kostaa äidille, ei paranna sinua. Kosto ja syyllisen etsimistä ei auta paranemisessa. Jos tiedostat jo ongelman, ja haluat parantua jätät menneisyyden taakse ja keskityt nykypäivään.

Mutta ota se lääke, se oikeasti auttaa.

Vierailija
38/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, käytkö terapiassa? Voisi tehdä sulle ihan hyvää, koska monen terapian idea on päästä vääristyneistä uskomuksista eroon. 

Huono lapsuus on oikeasti kamala juttu, mutta kun olet jo aikuisuuteen selvinnyt, pystyt lapsuudenkin pahoista kokemuksista päästämään lopulta irti, varsinkin jos haet apua. Ei niitä unohtaa tarvitse, mutta lopulta pystyt käsittelemään niitä eri tavalla.

Olen käynyt elämäni aikana kuudessa terapiassa jos kaikki lasketaan mukaan, pariterapiakin, eikä yksikään ole osannut ratkaista tätä ongelmaani, että mistä kenkä puristaa. Olen nyt seitsmännessä. Joten älä selitä, miten paljon terapia auttaa. Ei auta, läheskään aina. Varsinkaan itse ongelman syihin. En ole kuitenkaan etsinyt tapoja osata elää ongelmieni kanssa, vaan tietä ulos niistä.

ap

Terapia auttaa sinua ratkaisemaan ongelmat itse. Minäkin kävin terapiassa ja tein ihan hemmetisti töitä päästäkseni traumoista eroon. Onko sinulle puhuttu terapiassa väkivallattomasta vuorovaikutuksesta. Tsekkaa non violet communication.

Vierailija
39/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, neuvo minua.

Olen äiti ja minun on vaikeuksia hyväksyä teini-ikäistä lastani. Olemme kovin erilaisia luonteiltamme. Tiedän, että itseni on ehkä vaikea osittain hyväksyä itseäni, niin siksi on vaikeuksia hyväksyä teiniänikään.

Olen itse tottunut tekemään melko paljon töitä ja saavuttamaan siten asioita. Teinini on erilainen eikä ole kovin valmis tekemään töitä saavuttaaksen jotain. Joskus varovasti huomautan, että kouluasiat ei tule siten hoidettua, jos heittää kirjat reppuun avaamatta niitä ollenkaan. Usein koetan peitellä, että korpeaa, että koulussa koe seuraavana päivänä, mutta kirjaan ei kosketakaan. Luulen, että teinini kuitenkin aistii asenteeni. Ja jos kerron näkemyksiäni, ne suututtavat teiniä.

Miten voisin kertoa teinille, että hän on hyvä sellaisena kuin on? Kiinnostaa koulu tai ei.

ap, olen iloinen, jos voit lyhyesti neuvoa minua.

Vierailija
40/64 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah ja kun mä luen tällaisia vastauksia tällaisiin aloituksiini niin tiedän painelevani sinun nappuloitasi vain ja että silloin olen oikealla tiellä.ap

Niin koska minähän olen yksin ja katkera, eikä edes perheeni kestä minua. Ei kun sehän olitkin sinä. :)

Sinä loukkaat kaikkia niitä, joilla oikeasti on ollut niin vaikea lapsuus, että heidän on ollut vaikea rakentaa itselleen hyvä elämä. Sinulla on ihan omien kirjoitustesi perusteella ollut ihan normaali äiti. Ja vaikka äitisi olisi ollut itse ilmestyskirjan peto, olet sinä nyt äiti, ja lastesi vuoksi sinun tulisi edes yrittää tarjota heille hyvä lapsuus, tai edes kohtuullinen.

Miten niin loukkaan? Aivan itse päätätte loukkaantua. Ota vastuu tunteistasi. Kukaan ei voi loukata sinua, ellet itse anna heidän.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi