Ikean lipasto aiheuttanut 8 lapsen kuoleman miksi sitä ei vedetä pois Suomessa?
Todella erikoista on tämä. Jenkkilässä 8 lasta jo kuollut ,, alle kolmevuotiaita,, kun jääneet tän lipastohirviön alle. Miksi sitä ei veedetä suomessa pois markkinoilta? Eikö suomalaisen lapset ole arvokkaita?
https://terveydenasialla.com/ikea-lipastot-pois-markkinoilta-jo-8-lasta…
Kommentit (40)
Niissä ikean pakkauspusseissakin, siis muovipusseissa lukee jenkeille, että this is not a toy, do not put it in your head tai jotain sinnepäin..
Minulla on telkkarin alla n. 70 cm korkea kaksilaatikkoinen lipasto. Laatikot ovat täynnä vanhoja dvd-levyjä eli on aika painava. Jos avaan molemmat laatikot yhtäaikaa lipasto keikahtaa eteenpäin. Mutta ei ole tullut mieleenikään syyttää siitä ketään tai vaatia lipaston poistamista myynnistä. Järkeä pitää käyttää ja jos ei siihen kykene, voi syyttää vain itseään.
Vierailija kirjoitti:
Ostin just tommosen. Lapsia tulossa kylään.
Minäkin olen ajatellut hankkia verenhimoisen lipaston vaanimaan pahaa-aavistamattomia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomalaisten hengellä ei ole väliä. Sama juttu pakolaisten kanssa, muut maat sulki rajoja mutta Suomi päästi paperittomat maahan vaikka tiesi seuraUKSET
Tämä on kyllä hämmästyttävin näkemäni aasinsilta maahanmuuttoon, ja täällä AV-palstalla se on sentään jo jotain.
Meillä on samantyyppinen lipasto, joka on valmistettu Syomessa. Lipaston mukana tuli ohjeet ja tarvikkeet seinään kiinittämistä varten. Oma vika jos jotain käy kun ei ohjeita noudata.
Vierailija kirjoitti:
MIkä vain huonekalu voi tappaa lapsia jos sitä ei käytetä oikein.
Jep, opin tämän kantapään kautta! Itse en kiinnittänyt Ikean TV-tasoa narulla seinään vaikka olisi pitänyt, ja se pääsi karkaamaan kesken lasten synttärijuhlien. Lapset juoksivat kirkuen ympäriinsä, kun TV-taso jahtasi heitä, ja kolme heistä se onnistuikin tappamaan ennen kuin kykenin pysäyttämään sen.
Jonain päivänä nämä tappajalipastot vielä valloittavat maailman ja metsästävät ihmisen sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Todella erikoista on tämä. Jenkkilässä 8 lasta jo kuollut ,, alle kolmevuotiaita,, kun jääneet tän lipastohirviön alle. Miksi sitä ei veedetä suomessa pois markkinoilta? Eikö suomalaisen lapset ole arvokkaita?
https://terveydenasialla.com/ikea-lipastot-pois-markkinoilta-jo-8-lasta…
Onneksi suomalaiset lapset eivät ole arvokkaita. Jenkeissä saavat jopa 20 000 000 dollaria jos "unohtavat" kiinnittää lipaston. Kyllä täälläkin löytyisi huonomuistisia noilla summilla.
Meillä lipastot on seinässä kiinni. Kun avaa kaikki laatikot, lipasto kaatuu ilman kiinnitystä, näin se on.. Myös hemnesin lipasto. Olen itse kerran kaatanut, televisiokin tuli alas ja rikkui, itseltä meni jalka- ja olen aikuinen. Sittemmin kiinnitettiin kaikki seinään.
Vierailija kirjoitti:
Lumenen voiteissa lukee : Warnings (USA) For External use only.
Näin toopeja jenkit on. Kaikesta on varoitetaan kirjallisesti, muute joku jenkki pursottaa kosteusvoidetta leivälle.
https://www.talouselama.fi/uutiset/ikea-sopi-maksavansa-48-miljoonaa-ko…
Jenkeissä tärkeintä on raha. Joku huomaa tilaisuuden rikastua, toiset seuraavat. Joku laittaa lapsen päähän muovipussin jossa ei ole varoitusta tukehtumisesta, moni jättää lipaston kiinnittämättä. Ei näin montaa vahinkoa voi sattua, kokoamisohjeissa on myös kuvat lukutaidottomille. Ikea kyllästyi tällaiseen rahastukseen. Eivät jenkit ole toopeja vaan julmia ja ahneita. Eivät kaikki USA:ssa tietenkään näin toimi.
Vaikee tajuta miksi Suomessa ei ole poistettu??? Päättäjät herätys nyt oikeasti!
Kaikissa ikean lipastoissa on suositus kiinnittää seinään ja näissä onnettomuuksissa on ollut vanhemmat piittaamattomia eikä ole kiinnittänyt.
Surullisia nämä on mutten syytä ikeaa. Meilläkin on ikean tuotteita ja ollaan kiinnitetty seinään ja myös muita vastaavia toisten firmojen tuotteita
Noi tehdään mustille köyhille noi varoitukset, siellä koulutuksen taso on niin vajavainen, usein mustat on ihan alkuasukkaan tasoalla mitä koulutukseen tulee. Ne voi syödä sitten vaikka lumenen voidetta leipätahnana. Yms ja tms ja jne.