Olisiko sulla pokkaa laittaa viestiä henkilölle, jota et ole nähnyt 20 vuoteen?
Et ole nähnyt etkä millään tavalla ollut yhteyksissä. Kehtaisitko laittaa yhtäkkiä viestiä ja kysyä mitä kuuluu?
Mulla on niin jäätävä ikävä 20 vuoden takaista rakkauttani, että mietin jo vakavissani, että kehtaisinko kysyä mitä kuuluu. Tämä asia tekee mut jo hulluksi! 10v sitten tämä henkilö yritti ottaa minuun yhteyttä, mutta en voinut vastata siihen, koska kaikki tunteet nousi heti pintaan ja... No, en vain uskaltanut ja se harmittaa nyt.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Laita se viesti ja kerro, miten sujui. Älä soita kännissä, kuten eksäni 15 vuoden takaa.
Kun olet kirjoittanut viestin, lue se ja nuku ainakin yksi yö ennen lähettämistä ja tee tarvittavat muutokset.
Saisitko selville, onko perhettä? Itse olisin yhteydessä 30 v taakse, jos voisin olla varma sinkkuudesta. Ottaisin sen riskin, että hän vihaa minua nyt tai ei halua vastata.
En välttämättä edes haluaisi muuta kuin kuulla kuulumiset ja saada hänet takaisin elämääni vaikka ystävänä. En kiellä, ettenkö olisi viivana hänen luonaan jos niin pyytäisi, mutta ei ole mitään aikomusta itse ehdotella mitään sellaista. Olen tietyllä tavalla hyväksynyt jo kauan sitten, että päästin hänet menemään enkä varmastikaan enää koskaan takaisin saa. Mutta edes sellainen pieni yhteys häneen olisi ihana saada. Että näkisi onko onnellinen, kun en mä muuta toivo kuin, että hän olisi onnellinen.
Ap.
Te jotka itse olette suhteessa ja auliisti kannustatte ap:ta ottamaan yhteyttä sillä periaatteella, että mitä siinä menettää ja hyvähän se vanhoihin heiloihin ottaa yhteyttää 20 vuoden jälkeen, jos näitä on ikäviä.
Niin miltä teistä tuntuisi, jos teidän puolisonne 20 vuoden takainen häntä ikävöivä heila ottaisi häneen yhtäkkiä yhteyttä?
Jos se herättää hieman epämiellyttäviä tunteita niin ehkä tällöin voi meittiä miksi kaikkien mielestä se yhteydenotto ei välttämättä aina ole kiva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita se viesti ja kerro, miten sujui. Älä soita kännissä, kuten eksäni 15 vuoden takaa.
Kun olet kirjoittanut viestin, lue se ja nuku ainakin yksi yö ennen lähettämistä ja tee tarvittavat muutokset.
Saisitko selville, onko perhettä? Itse olisin yhteydessä 30 v taakse, jos voisin olla varma sinkkuudesta. Ottaisin sen riskin, että hän vihaa minua nyt tai ei halua vastata.
En välttämättä edes haluaisi muuta kuin kuulla kuulumiset ja saada hänet takaisin elämääni vaikka ystävänä. En kiellä, ettenkö olisi viivana hänen luonaan jos niin pyytäisi, mutta ei ole mitään aikomusta itse ehdotella mitään sellaista. Olen tietyllä tavalla hyväksynyt jo kauan sitten, että päästin hänet menemään enkä varmastikaan enää koskaan takaisin saa. Mutta edes sellainen pieni yhteys häneen olisi ihana saada. Että näkisi onko onnellinen, kun en mä muuta toivo kuin, että hän olisi onnellinen.
Ap.
Jollet muuta toivo kuin, että hän on onnellinen mutta kuitenkin haluaisit hänet ystäväksesi ja myös viivana olisit hänen luonaan, jos hän niin pyytäisi. Mielestäni tämä ei ole siis pelkkää toisen onnellisuuden toivomista.
Jos teillä kerran oli yhteisiä tuttuja niin etkö voi näiltä kysyä meneekö hänellä hyvin. Jos saat vastauksen, että hyvin menee, niin etkö ole tähän silloin tyytyväinen ja mitään yhteydenottoa ei tarvita?
Joku "the" luki tämän ketjun, otti mallia ja laittoi minulle viestin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Jollet muuta toivo kuin, että hän on onnellinen mutta kuitenkin haluaisit hänet ystäväksesi ja myös viivana olisit hänen luonaan, jos hän niin pyytäisi. Mielestäni tämä ei ole siis pelkkää toisen onnellisuuden toivomista.
Jos teillä kerran oli yhteisiä tuttuja niin etkö voi näiltä kysyä meneekö hänellä hyvin. Jos saat vastauksen, että hyvin menee, niin etkö ole tähän silloin tyytyväinen ja mitään yhteydenottoa ei tarvita?
En minä toivo meidän välille mitään suhdetta. Olisihan se kiva, mutta sen toivomisen olen lopettanut jo kauan sitten.
En näe niitä meidän yhteisiä tuttuja kovinkaan usein ja kun näen, niin ei siinä ole ollut tilaisuutta kysellä tuollaisia... Ehkä voisin vielä enemmän yrittää löytää sopivan hetken.
Mutta kuinka hyvin hekään hänen elämästään nykyisin tietää, hiukan tuntuu, etteivät paljoakaan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka itse olette suhteessa ja auliisti kannustatte ap:ta ottamaan yhteyttä sillä periaatteella, että mitä siinä menettää ja hyvähän se vanhoihin heiloihin ottaa yhteyttää 20 vuoden jälkeen, jos näitä on ikäviä.
Niin miltä teistä tuntuisi, jos teidän puolisonne 20 vuoden takainen häntä ikävöivä heila ottaisi häneen yhtäkkiä yhteyttä?
Jos se herättää hieman epämiellyttäviä tunteita niin ehkä tällöin voi meittiä miksi kaikkien mielestä se yhteydenotto ei välttämättä aina ole kiva asia.
Jos suhde on hyvä, miksi ihmeessä olisin huolissani jonkun exän yhteydenotosta? Tiedän omalta kohdaltani, että tuollaiset exät eivät muuta elämääni suuntaan eikä toiseen, jos olen suhteessa. Jos exien yhteydenotot saisivat minut tuntemaan oloni epävarmaksi, sama tapahtuisi myös jos se exä tulisi vastaan jossain kadulla tai baarissa tms.
Hei nyt. Jos hänen mielestä oli ok ottaa sinuun yhteys 10 vuoden jälkeen, niin tuskin hän pahastuu, jos sinä teet samoin. Siitä vaan viestiä raapustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain viestin ihmiseltä, jota en ollut nähnyt 20 vuoteen. En pitänyt hänen yhteydenottoaan merkkinä epätoivoisuudesta tai mitään sellaista. Ei se johtanut muuhun kuin satunnaiseen viestittelyyn silloin tällöin, syynä oma elämäntilanteeni. Jotain auki jääneitä asioita tuli vähän selvitettyäkin. Kaiken kaikkiaan pidin hänen yhteydenottoaan positiivisena asiana.
Hänelle tämä on saattanut merkitä enemmän kuin osaat arvata. Ihanaa että kaltaisiasi anti-narsistisia ihmisiä on olemassa. Narsisti estäisi hänen kommunikointinsa kokonaan, ja asiat vaivaisivat häntä lopun elämää. Erään tutkimuksen mukaan sydäsurut(stressi) rasittavat sydäntä, ja lyhentää elämää saman ajan kuin sitä on koettu.
Minä yritän selvittää osoitetta. En taida haluta/ uskaltaa ottaa yhteyttä, vaikka haluaisin selittää ja sanoa sen, mitä en osannut. Mutta että saisin edes tietää, mihin elämä vei hänet. Pelkään, että on kuollut, koska google ei kerro mitään.
Laita nyt vaan viestiä menemään. Itsekin laitoin 20 vuoden kuluttua ja tapasimme pari kertaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde on hyvä, miksi ihmeessä olisin huolissani jonkun exän yhteydenotosta? Tiedän omalta kohdaltani, että tuollaiset exät eivät muuta elämääni suuntaan eikä toiseen, jos olen suhteessa. Jos exien yhteydenotot saisivat minut tuntemaan oloni epävarmaksi, sama tapahtuisi myös jos se exä tulisi vastaan jossain kadulla tai baarissa tms.
Just näin. Mutta jos ajattelee käytännössä, vaikka kuinka hyvä suhde olisi kyseessä niin ei tällaiset vuosikymmenten takaiset yhteydenotot välttämättä silti kovin toivottuja ole. En oikeasti usko, että vaikka kuinka hyvässä suhteessa olisi niin puolisolle tullut kapausviesti ei hetkauttaisi yhtään. Hetkauttamiselle tarkoitan sitä, että vaikka kuinka tiedät teidän suhteenne olevan hyvä ja kumppanin olevan uskollinen sulle niin voi olla, että alat miettimään, että mikä tämän ex-heilan motiivi on, alkaako hän nyt yhtäkkiä kenties enemmänkin pommittaa viesteillä tms. Elämät menee etenepäin ja ex-heilat on yleensä syystä exiä.
Hei ap! Me täällä vielä jännätään, että rohkenitko laittaa viestiä menemään vai et :)
Vierailija kirjoitti:
Hei ap! Me täällä vielä jännätään, että rohkenitko laittaa viestiä menemään vai et :)
En vielä, mutta päätin, että laitan kunhan tulee hyvä tilaisuus/syy.
Jouluna joulutoivotukset? Tai vuoden vaihtuessa hyvät uudetvuodet..? Ehkä tuollaisesta neutraalista sitten voisi lähteä kuulumisten vaihto käyntiin.
Jos en jänistä.
Ap.
Hyvä päätös, ap! Laita viestiä sitten, kun se tuntuu hyvältä. Äläkä jänistä! Me tsempataan sua täällä.
Itse olen miettinyt 40v takaista tosirakkautta joka olisi voinut johtaa yhteiseen elämäänkin ellei isäni olisi puuttunut asiaan ( selvisi vuosia myöhemmin) ja sanonu tälle miehelle jotain niin pysäyttävää että hän pisti välit poikki. Joitakin viikkoja myöhemmin olisi halunnut jatkaa suhdetta mutta minä en lapsellisuuttani uskaltanut. Olen katunut sitä tähän päivään asti. Hän meni myöhemmin naimisiin toisen kanssa, saivat lapsia ja ovat eronneetkin jo vuosia sitten. Itse olen ollut kahdesti naimisissa ja eronnut heistä. Jotakin on jäänyt heistä puuttumaan ja olen melko varma että etsin näistä miehistä tätä nuoruuden rakastettua. Hänen puhelinnumeronsa on kännykässäni, laittaisin viestin jos tietäisin mitä sanon!
Olisi, jos hän olisi vapaa eikä parisuhteessa.
Tietysti selittää sen tekosi ja mutä hän oikeasti merkitsi! Jos et aio uskaltaa kommunikoida vieläkään suoraan, jätä hänet rauhaan.