Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nettiriippuvuudesta ei enää puhuta?

Vierailija
27.11.2017 |

Tunnustan olevani nettiriippuvainen.

-Opiskellessa netissä roikkuminen tai ajatus netissä roikkumisesta häiritsee keskittymistä. Lisäksi tenttikirjaan tarttuminen saattaa jäädä väliin vain siksi, että täytyy pyörähtää netissä.

-Töissä keskittyminen kärsii netin selailusta. Vaikka ajallisesti netissä roikkumista ei paljon olisikaan, niin yhtenäisten jaksojen puute heikentää tulosta.

-Netti häiritsee jopa vapaa-ajan viettämistä. Jos katson leffaa, saatan samalla selailla puhelimella, ainakin kurkata. Vaikka kesken olisi jännittävä kirja, mieluummin menen lukemaan niitä näitä nettiin.

-Netti häiritsee itseni kehittämistä. Ei tee mieli päntätä kielen sanoja, vaikka tahtoisin oppia kieltä. Tekee mieli olla netissä. Vaikka netti tarjoaisi mielettömän mahdollisuuden kielten opiskeluun, niin teen siellä aivan muuta kuin opiskelen kieliä.

-Saatan viivyttää ulos lähtemistä (liikunta, kulttuuritapahtumat jne.) tai jättää sen kokonaan väliin netin takia. Vaikka olisin jo päättänyt lähteä, niin netti vie voiton.

-Henkiselle hyvinvoinnille tärkeät sosiaaliset suhteet kärsivät netin takia. Sen sijaan että tapaisin kavereitani, selailen heidän some-tilejään.

Ja kaiken tämän puristuksessa koko ajan tiedän, että netti aiheuttaa minulle ahdistusta ja masennusta, samaan aikaan kiihdyttää ja masentaa mieltä, luo virtuaalitodellisuuden, jonka hallitseminen henkisesti on vaikeaa.

Olenko ihan yksin kokemukseni kanssa vai onko nettiriippuvuudesta tullut niin yleinen kansantauti, ettei sitä enää edes riippuvuutena pidetä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää muotia. Nyt on muotia erityisherkkyys, veganismi, hävikkiruoka, gluteenittomuus, ja sisustusblogit.

Vierailija
2/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä näkemyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on se. Ketään ei enää kiinnosta. Liian koukuttavaa. Katso joskus huvikseen julkisissa liikennevälineissä ympärillesi. Kuinka monta muualle kuin kännykkään tuijottavaa näet? 

Vierailija
4/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seksuaalisten kuvien suhteen nettiriippuvainen kun vaimo on kosketuksen, seksin yms. Suhteen kovin paljon eri linjoilla kuin minä.

Vierailija
5/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on se. Ketään ei enää kiinnosta. Liian koukuttavaa. Katso joskus huvikseen julkisissa liikennevälineissä ympärillesi. Kuinka monta muualle kuin kännykkään tuijottavaa näet? 

Hyvä, että on muuta sisältöä kuin ne samat talot ja puut joka päivä. Voihan sitä kirjaa tai lehteäkin lukea, jos sille päälle sattuu. Nekin ovat usein siellä puhelimessa. Ehkä nettiriippuvuus on uusi normi.

Vierailija
6/6 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat nykyään riippuvaisia, joten siitä on tullut itsestäänselvää ja normaalia. Jos kaikki ovat sairaita, kukaan ei ole enää sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi