Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät ymmärrä, että ei ole pakko ajaa nopeusrajoituksen mukaan vaan hitaampaakin saa ajaa.

Vierailija
27.11.2017 |

Itse ajan korkeintaan nopeusrajoituksen mukaista vauhtia mittarin mukaan. Jos keli vaikuttaa huonolta lasken nopeutta.

Kommentit (556)

Vierailija
261/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset osaa ajaa muuten kuin alinopeutta tai ylinopeutta oli se suurin sallittu nopeus mikä tahansa?

Itse ajan hissuksiin jos on osoite hukassa mutta motarilla en ainakaan tietä tuki ja ajan virran mukana.

Jos on mahdollisuus ohittamiselle, niin ohitan.

En ymmärrä niitä kuskeja ollenkaan jotka lähtevät ohittamaan ja himmaavat kumminkin vauhtiaan ohitettavan kohdalla. Jarruvalot vaan välkkyy vähän väliä. Varsinkin jos kyse on rekan ohittamisesta ohituskaistalla. Usein nähtyä ja tullut koettua liikenteessä.

Jos ohittaa niin ohittaa eikä jää siihen eteen enää jarruttelemaan.

Tai jättää ohittamatta sitten kokonaan jos ei hommaa osaa tehdä oikein ja antaa näin ollen toisille turvallisen ohituksen mahdollisuuden.

Nopeusrajoitusta ei saa ylittää edes ohitustilanteessa. Jos on vaikka 80 rajoitus niin on kiellettyä ajaa esim. yhdeksääkymppiä ohi rekasta. Jos ohitusta ei voi suorittaa ylinopeutta käyttämättä niin silloin ei ohiteta. Siinä ei ole mitään turvallista että vedät hirveää ylinopeutta ohitse.

Jaa. Itselläni nopeus nousee sinne 100-120 km/h lukemiin kun ohitan 80 alueella 80 km/h ajavaa rekkaa.

Silloin olet rikollinen

Vierailija
262/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just me kirjoitti:

Heitän nyt bensaa liekkeihin mutta mun mielestä yleisesti säännöllistä alinopeutta ajavat kuskit on liikenteessä ihan perseestä. Yleensä nopeus sahaa mittarimatomaisesti, mikä on paitsi ärsyttävää mutta myös vaarallista ja epäekologista. Toisekseen vilkut ja ryhmittymiset on usein näillä epävarmoilla kuskeilla hakusessa. Viimeisen silauksen tekee tilanne, jossa tällainen maantie-etana joutui suorittamaan ohituksen. Esimerkiksi mautosta tai traktorista on pakko päästä ohi jos ei aio ajella 50 satasen alueella. Kun sitä jonoa on kertynyt liikaa, ei ohi pääse enää vaikka haluiaiskin. Hyvissä ohituspaikoissa maantie-etana survoo kaasun pohjaan itsevarmuuden huumassa.

Silti en kyllä pidä tarpeetonta riskinottoa järkevänä. Vaikka kuinka ottaa päähän, niin ohitusten pitää olla turvallisia ja turvavälit pidettävä. Valojen vilkuttelut ja ohitusten estämiset on todella typerää ja itsekästä liikennekäytöstä, samoin törkeät ylinopeudet. Vaikka ite tykkään ajella reipasta vauhtia, yritän aina sovittaa nopeuden liikennetilanteeseen. Pahalla peura-alueella ajan hiljaa, samoin jos sää lisää onnettomuusriskiä.

Eli mun mielestä nopeusrajoituksia ei pidä noudattaa orjallisesti. Pelisilmää pitää olla ylös ja alaspäin. Vauhtia pitää löytyä ohitustilanteissa ja kiihdytyskaistalla, ja tien tukot voi väistää sivuun. Mutta rattiraivo, typerät ohitukset ja liian kova ylinopeus ovat myös tarpeeton riski liikenteessä.

Sinä olet juuri niitä joita ei edes pitäisi liikenteeseen päästää.

Nopeurajoitus on täysin ehdoton ja kaikki jotka ei niitä noudata on rikollisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset osaa ajaa muuten kuin alinopeutta tai ylinopeutta oli se suurin sallittu nopeus mikä tahansa?

Itse ajan hissuksiin jos on osoite hukassa mutta motarilla en ainakaan tietä tuki ja ajan virran mukana.

Jos on mahdollisuus ohittamiselle, niin ohitan.

En ymmärrä niitä kuskeja ollenkaan jotka lähtevät ohittamaan ja himmaavat kumminkin vauhtiaan ohitettavan kohdalla. Jarruvalot vaan välkkyy vähän väliä. Varsinkin jos kyse on rekan ohittamisesta ohituskaistalla. Usein nähtyä ja tullut koettua liikenteessä.

Jos ohittaa niin ohittaa eikä jää siihen eteen enää jarruttelemaan.

Tai jättää ohittamatta sitten kokonaan jos ei hommaa osaa tehdä oikein ja antaa näin ollen toisille turvallisen ohituksen mahdollisuuden.

Nopeusrajoitusta ei saa ylittää edes ohitustilanteessa. Jos on vaikka 80 rajoitus niin on kiellettyä ajaa esim. yhdeksääkymppiä ohi rekasta. Jos ohitusta ei voi suorittaa ylinopeutta käyttämättä niin silloin ei ohiteta. Siinä ei ole mitään turvallista että vedät hirveää ylinopeutta ohitse.

Jaa. Itselläni nopeus nousee sinne 100-120 km/h lukemiin kun ohitan 80 alueella 80 km/h ajavaa rekkaa.

Ohitus on huomattavasti turvallisempi, kun sen saa suoritettua nopeammin ja lyhyemmällä matkalla. 

Tämä!

Nopeusrajoitukset on laitettu valtavalla varmuusmarginaalilla heikomman aineksen mukaan. Reipaskin ylinopeus ohitustilanteessa ei aiheuta minkäänlaista vaaraa kellekään.

Viranomaisen aivopesu ja valtion ahneen kassan täyttäminen jotain jolla ei ole juurikaan liikenneturvallisuuden kanssa tekemistä.

99% ohituksista on täysin turhia

Vierailija
264/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli näitä nössöjä punaisine polkkatukkineen Fiat Puntonnratissa pullonpohjarillit nenällä. Jääkää kotiin pliis

Vierailija
265/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saakeli näitä nössöjä punaisine polkkatukkineen Fiat Puntonnratissa pullonpohjarillit nenällä. Jääkää kotiin pliis

Jää itse kotiin rikollinen

Vierailija
266/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ymmärrä siksi, että tien tukkona oleminen on idiootin puuhaa eikä idiootteja tarvitse tai kannata ymmärtää.

Jos joku kokee minut tien tukoksi niin eipä haittaa. Ajan turvallisesti ja olen siitä ylpeä. Se nopeusrajoitus ei edelleenkään ole miniminopeusvaatimus.

Jos ajotaito on niin heikko, ettet tunne hallitsevasi autoasi tieosuudelle säädetyssä, turvallisessa maksiminopeudessa, niin sinun on ihan oikeasti viisasta jäädä kotiin.

Eiköhän tässä nyt tarkoitettu vaikka talvella tiessä olevia uria ja sen takia ajamista hiljempaa, ei hyvällä kesäkelillä. Nopeusrajoitukset tuppaa olemaan samat kesät ja talvet, kesällä varsinkin aika maltilliset.

Maanteillä on tosin kyllä pääasiallisesti talvisin 80 ja kesäisin 100km/h.

Joo pääosin kyllä, mut itse ajan päivittäin myös pätkän pienempää mutkaista tietä jossa rajoitus kesät ja talvet 60. Kesällä tuntuu aika pienelle tuo 60, mut talvella kun tiessä on syvät urat niin ei sen kovempaa uskaltais edes ajaa, usein talvella näkeekin siinä autoja ojassa. Oon kyllä ottanut tavaksi ajaa bussipysäkille jos takana on autoja niin kiireisemmät pääsee ohi, kun ohittamaan ei helposti pääse.

Vierailija
267/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku piiperö on tulittanut kello 19 maissa rajoituksenpalvontasanomaa ja tykännyt itse jokaisesta viestistään 😀

Millainen ajo-ope hänestä vuosien saatossa mahtaa kehittyäkään. Vaaralliset tilanteet ovat yhä useammin hänelle jokapäiväistä peruskauraa, mutta syy on aina muissa...

Vierailija
268/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusilakitulossa kirjoitti:

Ei kauaa enää moottoriteillä, sillä uusi lakiasetus on tulossa ja moottoriteille tulee vähimmäisnopeusvaatimukset.

Traktorilla ja mopoautolla ei voi mitenkään päästä sellaisia nopeuksia.

Ei traktoreilla ja mopoilla saa nytkään ajaa moottoritiellä.

Silti niitä vaan tuolla näkee. Tampere - Jämsä välillä esimerkiksi on tullut mautoja vastaan ja välillä körötelty traktorin perässä -.-

Vierailija
269/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sakkoja, ei onnettomuuksia kirjoitti:

Nautin niin ajaessani hitaasti. Syy ei kuulu kenellekään. Minut saa, ja pitääkin ohittaa, jos osaa. Jos ei osaa, niin ei tarvitse kuitenkaan perseessä roikkua. Itse aina hidastan nopeuden takana ajavan mukaan. Jos tullaan esimerkiksi kahdenkymmenen metrin päähän takapuskuristani, niin lasken nopeuttani niin kauan, kuin turvavälin määritellyt takana-ajava ajaa sopivaa nopeutta ko. väliin. Yksinkertaista.

Tämä on juuri se toiminta joka voi aiheuttaa liikenne raivoa. Jos sinun taakse kerääntyy jono, niin anna hyvä ihminen tietä. Varsinkin jos ohituspaikkoja ei ole. Varsin idioottimaista toimintaa. Oletko poliisi, autokoulun opettaja vain teini? Tuo ei tee sinusta hyvää kuskia, tuo tekee sinusta ääliön.

Vierailija
270/556 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin niin ajaessani hitaasti. Syy ei kuulu kenellekään. Minut saa, ja pitääkin ohittaa, jos osaa. Jos ei osaa, niin ei tarvitse kuitenkaan perseessä roikkua. Itse aina hidastan nopeuden takana ajavan mukaan. Jos tullaan esimerkiksi kahdenkymmenen metrin päähän takapuskuristani, niin lasken nopeuttani niin kauan, kuin turvavälin määritellyt takana-ajava ajaa sopivaa nopeutta ko. väliin. Yksinkertaista.

Tämä on juuri se toiminta joka voi aiheuttaa liikenne raivoa. Jos sinun taakse kerääntyy jono, niin anna hyvä ihminen tietä. Varsinkin jos ohituspaikkoja ei ole. Varsin idioottimaista toimintaa. Oletko poliisi, autokoulun opettaja vain teini? Tuo ei tee sinusta hyvää kuskia, tuo tekee sinusta ääliön.

Noteerasitko olennaista kohtaa "Minut saa, ja pitääkin ohittaa".

Jonoa ei tosiaan muodosta jonon ensimmäinen auto vaan toinen ja kolmas jotka eivät piittaa turvavälistä.

Itse en olisi kirjoittanut aavistuksen noin provosoivasti mutta kyllä siinä liikenneviisautta oli roppakaupalla.

Vierailija
271/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonoa ei tosiaan muodosta jonon ensimmäinen auto vaan toinen ja kolmas jotka eivät piittaa turvavälistä.

Itse en olisi kirjoittanut aavistuksen noin provosoivasti mutta kyllä siinä liikenneviisautta oli roppakaupalla.

Mä ainakin ajan lähemmäksi autoa jonka aion ohittaa, jotta olisin mahdollisimman vähän aikaa vastaantulijoiden kaistalla..

Toivottavasti asut jossain perähikiällä, etkä käytä aitoa usein.

Vierailija
272/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, näin se pitäisi mennä, mutta jos ei päästä ohi, esimerkiksi sulkuviiva, mutkikas tie ja autoja tulee vastaan. Silloin tuvavälit ei auta ja yksi tukkii liikennettä. Jos hän vielä silloin jarruttelee ja haluaa muita opettaa, niin se on ihan kusipäisyyttä. Se ei tee hänestä sen parempaa kun vauhtihirmua, hän aiheuttaa omalla toimilla vaarallisia tilanteita.

Vierailija
273/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin ajan lähemmäksi autoa jonka aion ohittaa, jotta olisin mahdollisimman vähän aikaa vastaantulijoiden kaistalla..

Paitsi että mitä lähemmäksi ajat sitä enemmän se edessäoleva peittää näkökenttää.

Kauempaa näkee hyvin ja kun tehoa on tarpeeksi niin ohitettavan rinnalla ollaan joka tapauksessa silmänräpäyksessä.

274/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mininopeusrajoituskin on hyvin tilannekohtainen. Usassa monasti on moottoriteillä minimirajoitus 40mph, ja silti siellä kaksi kertaa päivässä joka arkipäivä ajellaan ~15mph ja ketään ei siitä sakoteta. Myöskin jos vettä sataa kaatamalla ja on pimeää etkä näe kaistaviivoja niin kyllä suurin osa ajelee silloin n. 30-35mph. (Suurin sallittu nopeus mulle tutuilla moottoriteillä on 55-70mph)

Vierailija
275/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

goaliemomma kirjoitti:

Mininopeusrajoituskin on hyvin tilannekohtainen. Usassa monasti on moottoriteillä minimirajoitus 40mph, ja silti siellä kaksi kertaa päivässä joka arkipäivä ajellaan ~15mph ja ketään ei siitä sakoteta. Myöskin jos vettä sataa kaatamalla ja on pimeää etkä näe kaistaviivoja niin kyllä suurin osa ajelee silloin n. 30-35mph. (Suurin sallittu nopeus mulle tutuilla moottoriteillä on 55-70mph)

No ompa surkeita kuskeja sielläpäin. Vesisade ja pimeys niin ei voi kuin max. kuuttakymppiä ajaa moottoritiellä? Minä pystyn ajamaan lumipyryssäkin kovempaa kaksikaistaisella tiellä. Vesisade ei haittaa mitään, pyyhkijät vaan täysille ja kaasua, kyllä sitä sen verran eteensä näkee ettei ole ongelmaa.

Vierailija
276/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että mitä lähemmäksi ajat sitä enemmän se edessäoleva peittää näkökenttää.

Kauempaa näkee hyvin ja kun tehoa on tarpeeksi niin ohitettavan rinnalla ollaan joka tapauksessa silmänräpäyksessä.

Paitsi, että mamma Liikennelain mukaan ohittajallakaan ei saa olla hitustakaan ylinopeutta.  

Vierailija
277/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

goaliemomma kirjoitti:

No ompa surkeita kuskeja sielläpäin. Vesisade ja pimeys niin ei voi kuin max. kuuttakymppiä ajaa moottoritiellä? Minä pystyn ajamaan lumipyryssäkin kovempaa kaksikaistaisella tiellä. Vesisade ei haittaa mitään, pyyhkijät vaan täysille ja kaasua, kyllä sitä sen verran eteensä näkee ettei ole ongelmaa.

Sä et selvästikään ole ikinä ajanut amerikkalaisessa sateessa tai lumimyrskyssä.  :D :D :D 

Suuri maa, suuret sääilmiöt.

278/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

goaliemomma kirjoitti:

Kaks kaistasella onkin helpompaa pysyä kaistalla, mutta kun kaistoja on se kuus (suuntaansa) ja koko leveydeltä on 5cm vettä tien päällä niin ettei todellakaan näe niitä kaistaviivoja kyllä sitä silloinkin eteensä näkee, mutta pakko on hidastaa hyvänkin kuskin.

Vierailija
279/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas oli verenpaine punaisella kun motarilla vasenta kaistaa ajetaan 80-90kmh,ei mene mulle kaaliin miksi ei voida ajaa hiljaa oikeata kaistaa?

Nyt oli molemmat kaistat tukossa,vilkutellaan valoja,jarruvaloja,sumuvaloja ja joku vi*un urpo ilman takavaloja???

Vähän olevinaan liukasta ja liikenne ihan sekaisin.

Jos ette uskalla ajaa rajoitusten mukaan,jääkää kotiin.

Kiitos.

Vierailija
280/556 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että mamma Liikennelain mukaan ohittajallakaan ei saa olla hitustakaan ylinopeutta.  

EVVVK. Ajan siis ylinopeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi