Mies haluaa lapsen, minä en
Mitä tehdä, kun mies on ilmoittanut, että haluaa lapsen? Itse en lasta halua ja olen ilmaissut tämän selkeästi. Homma on kärjistynyt jo siihen, että mies on alkanut ”unohtamaan” kortsun ja jäi kiinni siitä että rikkoi tahallaan kortsun viimeksi kun harrastimme seksiä. (En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä). Lisäksi mies laskee kokoajan leikkiä raskautumisesta ja raskauden vaikutuksista kehoon (esim. että lihon hervottomasti ja synnytyksessä repeää koko alapää (ynnä muuta p*skaa). En koe, että voisin enää luottaa puolisooni. Ero on käynyt mielessä, mutta ei ole helppo vaihtoehto, koska A) yhdessä 5 vuotta ja B) yhteinen omistusasunto. Alkuaikoina mies ilmoitti ettei halua lasta ja nyt mielipide on ilmeisesti yhtäkkiä muuttunut.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ero on huomattavasti vaikeampaa sitten, kun joko olet raskaana tai päätät erota vasta pari vuotta lapsen syntymän jälkeen. Tuolloin olet lapsen kautta sidottu mieheen hyvin pitkäksi aikaa.
Jos viiden vuoden jälkeen mies kohtelee ja puhuu sinulle noin, mitä tapahtuu kun olette olleet 10 vuotta yhdessä ja lapsilla toisianne sidottuja?
Ei se ero raskaudesta vaikeudu koska aina voi tehdä abortin. Ei kannata edes harkita lisääntyvänsä miehen kanssa joka on noin epäluotettava kun ei siitä sitten pääse koskaan eroon yhteisen lapsen takia.
Vierailija kirjoitti:
Tuon miehen motiivit haluta lasta vaikuttavat enemmän kierolta vallankäytöltä kuin lapsirakkaudelta. Ei noilla puheilla ketään saa myönteisemmäksi raskaudelle, mutta mies ilmeisesti nauttii aiheuttaessaan raskauden pelkoa? Hyvä porvoolainen, jos on.
Valitettavasti tuollaisia miehiä on oikeasti olemassa. Itse tein abortin ja lopetin suhteen koska en halunnut tehdä lapsia moisen tyypin kanssa. Sille se muksu ois ollut vaan asuste - minkäänlaista lastenhoitoon liittyvää realismia ei hemmon päässä kilkuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän on niin, että se huolehtii ehkäisystä jolle raskaus on katastrofi. Näinhän tällä palstalla ohjeistetaan miehiäkin.
Kaiken kaikkiaan pelkkä kondomi on joka tapauksessa aivan liian epäluotettava ehkäisykeino, ainakin yksinään käytettäväksi. Oletko harkinnut streilisaatiota?
Jos hormonit eivät ole vaihtoehto, mitä muuta jää? Spermisidejä ei Suomessa enää myydä, sterilisaatiota ei saa kuin vasta lapsien jälkeen tai kun on tarpeeksi ikää.
Kierukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän on niin, että se huolehtii ehkäisystä jolle raskaus on katastrofi. Näinhän tällä palstalla ohjeistetaan miehiäkin.
Kaiken kaikkiaan pelkkä kondomi on joka tapauksessa aivan liian epäluotettava ehkäisykeino, ainakin yksinään käytettäväksi. Oletko harkinnut streilisaatiota?
Jos hormonit eivät ole vaihtoehto, mitä muuta jää? Spermisidejä ei Suomessa enää myydä, sterilisaatiota ei saa kuin vasta lapsien jälkeen tai kun on tarpeeksi ikää.
Kierukka.
Tämä.
Kierukka on vuosisadan paras keksintö naisille, joille ei hormonaalinen ehkäisy sovi. Vuoto runsastuu, totta, mutta ainakin minulla tasoittui kohtuulliselle tasolle ajan kanssa. Helpointa ja huolettominta ikinä.
Tuosta syystä erosin ihanasta miehestä ja annoin sen mennä kohti omaa haavettaan,
Nyt olemme molemmat uusissa suhteissa, hänellä on nainen joka haluaa lapsia ja minulla mies joka ei halua.
Kaikki ok mutta me vain kaipaamme toisiamme ja tuntuu välillä että meidän ei olisi pitänyt erota.
Mutta eihän tuossa oikein kompromissikaan onnistu😖
Vierailija kirjoitti:
Tätä ongelmaa ei olisi jos ei olisi jos osa ihmisistä ei olisi sairaita veroja. Lapsen pitäisi olla luonnollinen asia ja kuulua normaaliin vakiintuneeseen parisuhteeseen, ei pelottava mörkö joka ei saisi syntyä.
Jaa että ihan sama mikä tilanne niin lapsia vaan? Ootko ajatellut, että jotkut on veloja ihan syystä. Itse voisin saada lapsia, mutta olisin aivan uskomattoman paska äiti, joten en lapsia tee. Kärsisivät lapsuutensa äidistä, joka ei sairauden takia juuri poistu kotoa. Eikä mua vois jättää myöskään yksin alle kouluikäisen kanssa. Jäin 2 vuotta sitten sairaseläkkeelle 23-vuotiaana, kun työnteosta on ihan turha edes haaveilla aikoihin, jos ikinä.
T. Narkolepsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ongelmaa ei olisi jos ei olisi jos osa ihmisistä ei olisi sairaita veroja. Lapsen pitäisi olla luonnollinen asia ja kuulua normaaliin vakiintuneeseen parisuhteeseen, ei pelottava mörkö joka ei saisi syntyä.
Jaa että ihan sama mikä tilanne niin lapsia vaan? Ootko ajatellut, että jotkut on veloja ihan syystä. Itse voisin saada lapsia, mutta olisin aivan uskomattoman paska äiti, joten en lapsia tee. Kärsisivät lapsuutensa äidistä, joka ei sairauden takia juuri poistu kotoa. Eikä mua vois jättää myöskään yksin alle kouluikäisen kanssa. Jäin 2 vuotta sitten sairaseläkkeelle 23-vuotiaana, kun työnteosta on ihan turha edes haaveilla aikoihin, jos ikinä.
T. Narkolepsia
Tärkeä asia. Kun voimat ovat rajalliset, ratkaisut tehdään eri perustein kuin oletus on. Aina ei nuorenakaan jaksa. Crohn 13 ja Hashimoto 8 vuotta. Lapsi, 16, ei olisi syntynyt enää myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin kysyisin sinulta kuinka vanha olet? Jos olet 30v hanki äkkiä sterilisaatio. Toiseksi, mietippä miehesi käytöstä ihan ajatuksen kanssa! Miltä kuulostaisi omaan korvaan jos joku ystäväsi kertoisi tuon saman mitä sinä kirjoitit tänne?
Mies käyttäytyy sinua kohtaan todella tökerösti. Jos jatkat vielä suhteessa, todennäköisesti tulet raskaaksi ja mies heittäytyy vielä hankalammaksi, vaatimukset kasvaa koko ajan. Et pääse sen jälkeen miehestä ikinä eroon, miehen tyrannia jatkuu loputtomiin vaikka eron saisitkin, koska teillä olisi yhteinen lapsi. Lapsesta tulisi miehelle koston välikappale.
Nyt ei ole enää kysymys siitä tuletko raskaaksi miehen sabotaasin takia vaan KOSKA tulet raskaaksi. Mies ei aidosti rakasta sinua, kukaan toista rakastava ei tekisi toiselle noin ilkeää temppua, mikä jo lasketaan melkeimpä rikokseksi. Minkä neuvon antaisit ystävällesi joka tulisi kertomaan sinulle tuollaisen jutun. Mieti tarkkaan.
EI PIDÄ OTTAA PROVOA NIIN VAKAVASTI!
Vierailija kirjoitti:
Odottele rauhassa hetki, pian miesasiamiehet rientävät ketjuun kilvan vakuuttelemaan, etteivät miehet IKINÄ halua lapsia, eivät ikinä. Lapsia tulee seksin sivutuotteena naisen iloksi, mutta ne ovat naisen ikiomia projekteja, joihin miehillä ei ole osaa eikä arpaa ja joita miehellä ei ole mitäön velvollisuutta elättää.
Sitten kun näitä kommentteja on kertynyt jokunen kymmen tai ehkä satakunta, näytä ketju miehellesi ja todista hänelle, että hänellä EI MITENKÄÄN voi olla vauvakuumetta.
Olen aina luullut että tuo "lapset ovat naisen projekti ja miehen kuuluu elättää nainen ja lapset" on naisten projekti. N48, joka kuitenkin itse on eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottele rauhassa hetki, pian miesasiamiehet rientävät ketjuun kilvan vakuuttelemaan, etteivät miehet IKINÄ halua lapsia, eivät ikinä. Lapsia tulee seksin sivutuotteena naisen iloksi, mutta ne ovat naisen ikiomia projekteja, joihin miehillä ei ole osaa eikä arpaa ja joita miehellä ei ole mitäön velvollisuutta elättää.
Sitten kun näitä kommentteja on kertynyt jokunen kymmen tai ehkä satakunta, näytä ketju miehellesi ja todista hänelle, että hänellä EI MITENKÄÄN voi olla vauvakuumetta.
Olen aina luullut että tuo "lapset ovat naisen projekti ja miehen kuuluu elättää nainen ja lapset" on naisten projekti. N48, joka kuitenkin itse on eri mieltä.
Et ole palstaillut tarpeeksi, jos olet onnistunut välttymään siltä tiedolta, että miehillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että valaan kokoiset, kouvolatukkaiset emakot hankkiutuvat kierosti salaa raskaaksi ja porsivat äpäröitä sinne tänne. Mies on täysin viaton ja syytön, sillä hän ei koskaan halua lapsia eikä näin ollen ole niistä myöskään vastuussa.
Rikkonut kortsun? No silloin teidän pitää kyllä erota. Muuten olisin sanonut vain, että ette hanki lapsia.
Jos et halua lasta, ainoa vaihtoehto on ero tai sisäinen ehkäisin. Mies joka haluaa tehdä kumppaninsa raskaaksi vastoin kumppanin tahtoa, on sika.