Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kutsuu vieraita, mutta ei järjestä, siivoa eikä hommaa tarjoiltavia

Vierailija
26.11.2017 |

Ne hommat ovat ilmeisesti minun heiniäni.
Kuulen sentään vierailuajankohdan etukäteen.
Meneekö ihan oikein?

Ps. Jätän tämän miehen stalkattavaksi. Hänen mielestään (kerran tai kaksi kertaa vuodessa tapahtuva) rännienputsaus vastaa talon siivoamista säännöllisin väliajoin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitin tuosta samasta exälleni, tuloksetta. Ilmoitti vaan että vieraita tulee ja alussa jaksoin pikasiivota ja hakea kaupasta tarjottavaa tai sulattaa pakastimesta.

Loppuajasta sitten kun teki noin, en muuttanut suunnitelmiani, vaan saatoin pysytellä makarissa lukemassa.  Toisella kerralla menin salille samalla oven avauksella kun vieraat lappasivat sisään. Mieheltä oli salilla ollessani tullut tekstari, että tuotko kahvileipää ja kahvimaitoa tullessasi. Vastasin, että lompakko on kotona (mikä oli siis totta). Kehtasi suuttua mulle vielä kun en voinutkaan ostaa mitä pyysi.

Suotta ap stressaat, antaa vieraiden tulla, jos miehesi heidät kutsuu niin hän kestitköön jos ei vieläpä sulle ilmoita.

Vierailija
22/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani kokki ja miehellä sekä miehen sukulaisilla on kummallinen käsitys siitä, että tahtoisin vielä vapaa-ajallani väkertää leipomuksia heille, kun mies on heidät kahville pyytänyt.

En tasan. Työpäiväni ovat järkyttävän pitkiä, eikä vapaa-aikaani kuulu kahvileipien valmistus miehen sukulaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teistä on vaimo, niinpä.

Eipä kuulu vaimon velvollisuuksiin tuo vai voitko näyttää lainkohdan missä moinen naisen harteille sälytetään.Niin, et voi koska sellaista lakia ei ole. Ap:n mies tässä on ajattelematon törppö.

Et kyllä ole vaimomatskua eikä Ap:kaan

Sun mielipiteelläsi ei onneksi ole painoarvoa grammaakaan. Mieheni on minuun hyvin tyytyväinen, mutta hän ei olekaan mikään henkisesti  trilobiitin tasolle jämähtänyt urpo.

Toi on sun mielipiteesi eikä miehesi, niinpä.

Vierailija
24/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani kokki ja miehellä sekä miehen sukulaisilla on kummallinen käsitys siitä, että tahtoisin vielä vapaa-ajallani väkertää leipomuksia heille, kun mies on heidät kahville pyytänyt.

En tasan. Työpäiväni ovat järkyttävän pitkiä, eikä vapaa-aikaani kuulu kahvileipien valmistus miehen sukulaisille.

Teetkö niitä kuitenkin omille sukulaisillesi?

Vierailija
25/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista arvon kanssaihmiset! (Ja ne pari miestäkin, jotka olivat eksyneet paikalle mölisemään).

Oma mielipiteeni on, että on ihmisen dissaamista, jos varta vasten kutsuu ne "läävään", jossa ei kahvia parempaa tarjoilua ole. Siisteyskäsityksissä on eroa, mutta edes vähän pitäis yrittää.

Juu, ja ens kerralla tilaan jonkun rahalla tyhjentämään rännit. Tulee sekin sitten hoidettua paremmin. ;)

-ap

Vierailija
26/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos itse kutsun vieraita kylään, miehen tai omia, leivon.

Vierailija
27/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hommat ovat ilmeisesti minun heiniäni.

Tai ehkä sen miehen mielestä ne hommat eivät ole kenenkään heiniä? Ehkä se ei kutsukaan vieraita, vaan kavereita. En mäkään mitään tarjoiltavaa erikseen järjestele kavereille, en edes keitä kahvia, jota oletettavastikin osaisivat pyytää, mikäli tarvetta olisi. En myöskään siivoa erikseen, vaan on kodin kelvattava sellaisena kuin on. Sama tilanne riippumatta siitä kenen luona ollaan. Toki on tunnettukin jo 30 vuotta, joten ehkä se on siitä kiinni.

Vierailija
28/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvä olla tarjoilut, kun vieraita kutsutaan. Miehesi on hieman kypsymätön nyt tässä. Uhkaile tai tee jotain, millä saat sen ruotuun. Mun ex ei antanut ostaa tarjottavia, kun oli kutsunut vieraita. Olisin kyllä ostanut, mutta hänen mielestään se kuului rentoon ilmapiiriin, että ei ' hössötetä turhaan'. Rauha hänen sielulleen.

Vierailija
29/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kuulu vaimon velvollisuuksiin tuo vai voitko näyttää lainkohdan missä moinen naisen harteille sälytetään.Niin, et voi koska sellaista lakia ei ole. Ap:n mies tässä on ajattelematon törppö.

Sun mielipiteelläsi ei onneksi ole painoarvoa grammaakaan. Mieheni on minuun hyvin tyytyväinen, mutta hän ei olekaan mikään henkisesti  trilobiitin tasolle jämähtänyt urpo.

Trilobiitit olivat aikanaan hyvin menestyneitä ja runsaslukuisia. AP on tuskin kumpaakaan. :)

Kerro nyt vielä miten yhden ihmisen on edes mahdollista olla "runsaslukuinen".

Vierailija
30/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei siivoa, mutta osallistuu kyllä tarjoiluihin.

Siinä on se huono puoli, että vieraat aina kehuvat miehen leipomuksia, mutta kukaan ei kiitä pestyistä lattioista ja vessoista, vaikka teimme vieraiden eteen yhtä paljon töitä.

Ei ole elämä reilua :(

No hittoako täällä itket? Sano sille miehelles että hän siivoaa ja sinä leivot, roolit vaihtuu. Suu auki oikeassa paikassa tai sitten kiinni kokonaan. Kukaan jaksa aikuisen ihmisen kitinää omasta alistuneisuudestaan kuunnella.

Vierailija
31/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen miehen mielestä riittää, että on tarjolla kahvia ja ehkä joku keksipaketti. Normaali siisteystasokin riittää. Jos nainen saa hepulit kuultuaan miehen kutsuneen vieraita ja haluaa ehdottomasti alkaa puunaamaan kotia ja keksipakettia ja kahvia kummempia tarjottavia, se lienee naisen ihan vapaasti tehtävissä? Olen itse nainen ja kun kutsun vieraita, niin en ala siivoamaan heitä varten. En nimittäin asu läävässä. 

Vierailija
32/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti teet ne työajalla, koska vapaa-aikaasi se ei kuulu?

Vierailija
33/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti teet ne työajalla, koska vapaa-aikaasi se ei kuulu?

Ilmeisesti sinä et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
34/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on sun mielipiteesi eikä miehesi, niinpä.

Kyllä se oli  ihan hänen oma mielipiteensä, ei minun. Luolamiehet eivät kuulu keräilykohteisiini.

Vierailija
35/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä voi onneksi käydä vieraita tyylillä, talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Ei puunata ennen vieraita ja leivota sen seitsemää sorttia. Siksi meillä piipahtaakin aina vieraita. Juodaan kaljupääkahvit ja seurustellaan.

En yhtään ihmettele, että osa äideistä itkee, kun on niin yksinäisiä. Kun kyläilyistäkin on tehty niin suoritus, että kaksi päivää ennen siivotaan, leivotaan ja rätätään ja kännykällä vielä kymmenen kertaa varmistetaan, että ollaan tulossa ja kohta ollaan siellä ja voidaanhan me varmasti tulla.

Tämä. Aina on perus siistiä ja pakkasessa pullaa. Saa tulla kunhan sen verran ajoissa ilmoittaa että ehdin laittaa housut jalkaan :D ei stressiä.

Vierailija
36/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aikanani naimisissa ollessani törmäsin myös siihen uskomukseen, että siivous olisi minun tehtäväni. Toki siivoilin, kun kukaan muukaan ei.

Lompakkoko sai jäämään parisuhteeseen?

Vierailija
37/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä voi onneksi käydä vieraita tyylillä, talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Ei puunata ennen vieraita ja leivota sen seitsemää sorttia. Siksi meillä piipahtaakin aina vieraita. Juodaan kaljupääkahvit ja seurustellaan.

En yhtään ihmettele, että osa äideistä itkee, kun on niin yksinäisiä. Kun kyläilyistäkin on tehty niin suoritus, että kaksi päivää ennen siivotaan, leivotaan ja rätätään ja kännykällä vielä kymmenen kertaa varmistetaan, että ollaan tulossa ja kohta ollaan siellä ja voidaanhan me varmasti tulla.

Tämä. Aina on perus siistiä ja pakkasessa pullaa. Saa tulla kunhan sen verran ajoissa ilmoittaa että ehdin laittaa housut jalkaan :D ei stressiä.

No mutta meillä ei valitettavasti ole normaalitilanteessa kovin hyvä järjestys, saattaa olla pölypalleroitakin. Se on semmoista, kun ei aina jaksa tai ehdi viedä toisten jättämiä tavaroita paikoilleen tai käskeä muita korjaamaan jälkiään.

Ei taida kovin usein olla myöskään vierasvaraa, pullat syön suruuni itte.

En kovin mielelläni esittele muille kuin sydänystävilleni, millainen possula tämä talo usein on.

Vierailija
38/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei siivoa, mutta osallistuu kyllä tarjoiluihin.

Siinä on se huono puoli, että vieraat aina kehuvat miehen leipomuksia, mutta kukaan ei kiitä pestyistä lattioista ja vessoista, vaikka teimme vieraiden eteen yhtä paljon töitä.

Ei ole elämä reilua :(

En mä ainakaan siivoa siksi, että kaipaisin kehuja siististä asunnosta. Vaan siksi, että en halua vieraideni joutuvan kävelemään pölypallojen keskellä ja väistelemään leluja lattioilla. Siistissä kämpässä vieraat voivat sitten keskittää kaiken huomionsa ihan vain seurusteluun, kahvitteluun ja yhdessä oloon, eikä siihen, että hyhhyh onpas täällä likaista.

Nimittäin itse ainakin inhoan mennä vierailulle likaiseen tai sotkuiseen ympäristöön. Kotona sekamelska on välillä ihan ok, koska se on meidän itse aiheuttamaa. Mutta muiden sotkuissa en halua olla vaan se ällöttää, enkä halua vieraideni joutuvan kokemaan sitä myöskään.

Vierailija
39/39 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta meillä ei valitettavasti ole normaalitilanteessa kovin hyvä järjestys, saattaa olla pölypalleroitakin. Se on semmoista, kun ei aina jaksa tai ehdi viedä toisten jättämiä tavaroita paikoilleen tai käskeä muita korjaamaan jälkiään.

Ei taida kovin usein olla myöskään vierasvaraa, pullat syön suruuni itte.

En kovin mielelläni esittele muille kuin sydänystävilleni, millainen possula tämä talo usein on.

No ehkä siksi mies kutsui vieraita, ei jaksa aina Katsoa surullista sinua syömässä pölypalleroiden keskellä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi