Perheen suunnitelmat menevät koko ajan uusiksi
Ei kannatakaan muuttaa toiseen kaupunkiin kun se on nykyään muuttotappiokaupunki työttömillä ryyditettynä. Ei kannata hakea keikkaa toiselta alalta kun sen alan vakkaritkin alkavat olla työttömiä. Ei saakaan isompaa asuntoa perheelle kun vanhemmista huonommassa kunnossa olevista asunnoista on kamala kilpailu.
En käsitä miten nykyään pitäisi tulevaisuutta edes suunnitella. Meillä on yksi lapsi ja töitä ihan miten sattuu. Onneksi ei olla otettu mitään asuntolainaa eikä ole isompia velkoja. Silti ahdistaa ajatella miten tullaan toimeen ja missä asutaan.
Kommentit (18)
Minä perustin pienelle paikkakunnalle kotipalvelu-yrityksen ja nyt on töitä sopivasti ja kiva paikka asua.
Vierailija kirjoitti:
Minä perustin pienelle paikkakunnalle kotipalvelu-yrityksen ja nyt on töitä sopivasti ja kiva paikka asua.
Osalle tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin.
Minä kuivatin lehmänlantaa, sekoitin sitä jauhettuihin käpyihin, puristin pillereiksi ja myin luontaistuotteena, nyt olen todella varakas ja asun Sveitsissä.
Siis miksi perheen suunnitelmat menevät koko ajan uusiksi? Odotat koko ajan pahinta ja unohdat elää?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi perheen suunnitelmat menevät koko ajan uusiksi? Odotat koko ajan pahinta ja unohdat elää?
Ei vaan on vaikea suunnitella tulevaisuutta kun jokin osa-alue sotkee kuviot. Täytyisi olla muuton suhteen varmuutta, että siellä jotenkin työllistyy. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalle tuntuu olevan vieras ajatus, että omasta tyytyväisyydestä on vastuu itselläkin ja sen eteen pitää joskus nähdä vaivaakin.
Tarkoititko minua vai mitä tämä tarkoittaa? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan on vaikea suunnitella tulevaisuutta kun jokin osa-alue sotkee kuviot. Täytyisi olla muuton suhteen varmuutta, että siellä jotenkin työllistyy. ap
Jos tuota mietit, niin muutto isolle paikkakunnalle lienee turvallisin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota mietit, niin muutto isolle paikkakunnalle lienee turvallisin vaihtoehto.
Me asutaan kyllä jo sellaisella joten täältä ei kannata siis muuttaa pois. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se oma elämä jää ns roikkumaan paikoilleen syynä on oma epäaktiivisuutemme. Mitä enemmän teemme asioiden eteen, sitä todennäköisemmin myös löytyy se oma juttu.
Passiivisesti odottaminen on kyllä ratkaisu, muttei kovin hyvä sellainen. Ehkäpä ovellesi ilmestyy hurmaava ihminen, joka tarjoaa sitä unelmiesti työpaikkaa, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se oma elämä jää ns roikkumaan paikoilleen syynä on oma epäaktiivisuutemme. Mitä enemmän teemme asioiden eteen, sitä todennäköisemmin myös löytyy se oma juttu.
Passiivisesti odottaminen on kyllä ratkaisu, muttei kovin hyvä sellainen. Ehkäpä ovellesi ilmestyy hurmaava ihminen, joka tarjoaa sitä unelmiesti työpaikkaa, jne...
Kun teemme sitä, mitä tähänkin asti, saamme todennäköisesti samoja tuloksia kuin tähänkin asti. Mikäli muutosta halajaa, on löydettävä edes se jokin pieni asia, jonka muuttamiseen omat kyvyt riittävät.
En ole huomannut et vanhoista huonokuntoisista taloista kilpailtas. Mistään ei kilpailla, kun mikään ei mene kaupaksi,olkoot uusi ja kallis tai vanha ja halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis 100% varma, että sinulla on nykyinen työpaikkasi aina? Melkomoista, itse en luota siihen, että nykyisyys on pysyvä olotila ja kaikki muutokset tehdään siten, että ne ovat 100% varmoja.
Jäi vähän epäselväksi mikä tämän aloituksen motiivi oli?
Joku sanoi joskus fiksusti, että jos et itse tee valintaa, joku toinen tekee sen puolestasi. Vastuu on silti sinun. Eli jos et uskalla valita suunnitelmasi toteuttamista, toteutat jotain sellaista, mitä et ole itse valinnut. Silti vastuu omasta elämästäsi on sinun.
Hupsua suunnitella asioita, joita ei uskalla tekosyiden varjolla toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain juuri TAAS työpaikkaa, joka ei nyt ole unelma, mutta sillä eläisi taas puoli vuotta. Minulla oli sopivaa työkokemusta 10 vuotta sekä useampi työhön liittyvä koulutus. Reilusta sadasta hakijasta en päässyt edes haastatteluun.
Yrittäjänä tippuu sen vähäisenkin työttömyysturvan ulkopuolelle. Jos yritys ei kannata, niin ei saa välttämättä myöskään työttömyyskorvausta enää. Yrityksen voi perustaa, jos on työssäkäyvä puoliso, omaisuutta tai itsellä lisäksi työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain juuri T
Minä en edes hakenut töitä, vaan soittivat ja kysyivät, pääsenkö kesäksi töihin. Ja mikä ettei, eläkeläiselle on mahdollista ottaa työpaikka, josta kukaan muu ei ole innostunut. Muuttotappiokunnissakin on töitä.
Oletteko heittäneet verkot koko EU.n alueelle?
Laajat työmarkkinat ja vapaa liikkuvuus.
Sinänsä ei kiinnostakaan materia, matkat yms. vaan enemmän luonnossa liikkuminen ja ruoan hankkiminen sieltä. Tullaan toimeen vähällä ja se on vahvuus tänä päivänä. Silti...mitä tässä nyt tekee? ap