Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostatte asuntoa, niin onko välittäjäfirmalla väliä?

Vierailija
26.11.2017 |

Onko esim Huoneistokeskus luotettavampi kuin jokin pienempi toimisto?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mitään väliä!!!!

Vierailija
2/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen sellaisen välitysfirman, joka käyttää ammattikuvaajaa, panostaa tekstiin ja näkyvyyteen ja jossa on moderni ote. Esim. Bo LKV, in LKV, Aninkainen ja Solid house ovat tällaisia (nämä ovat siis Turun seudulla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain kiinteistö kaistalta asunnon.

Vierailija
4/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouskauppa-välittäjät jätän aina väliin. Turussa tässä vahvasti esillä mm. Kiinteistömailma ja kiinteistövälitys Ari Leinonen.

Vierailija
5/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen sellaisen välitysfirman, joka käyttää ammattikuvaajaa, panostaa tekstiin ja näkyvyyteen ja jossa on moderni ote. Esim. Bo LKV, in LKV, Aninkainen ja Solid house ovat tällaisia (nämä ovat siis Turun seudulla).

Mutta noissa mainitsemissasi firmoissa on todella suuria eroja, riippuu niin paljon siitä välittäjästä itsestään, ei pelkästään firmasta. Jo firman sisälläkin laatuero voi olla valtava, ihan kuvista ja stailauksesta lähtien. 

Vierailija
6/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Habitaa. Enää ikinä.

Jos Habitalla olisi tarjolla asunto, jonka ehdottomasti haluan, ottaisin ekana yhteyden juristiin.

Niillä huijaaminen alkaa tervehdyksestä, ja tuskin vielä tunnen kaikkia niiden käyttämiä temppuja.

Huom. Esimies on se ansioitunein huijari.

Vierailija
7/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään väliä! Välittäjä ei voi mitenkään vaikuttaa siihen ostanko asunnon vai jätänkö ostamatta. Ihan itse valitsen itseäni miellyttävän asunnon ja selvitän taloyhtiön tilan. Tietysti hyvä jos välittäjä on sen verran ammattitaitoinen että hänellä on kaikki tarvittavat paperit automaattisesti mukana näytössä.

Vierailija
8/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitään väliä!

Mieluiten ostan suoraan omistajalta kunhan paperit on kunnossa. Home- tai kuntotarkastus yms.

Vierailija
9/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periatteessa ei ole väliä, mutta toki valitsen katsottavat kohteet etuovesta eli jos kohde ei löydy sieltä, niin en ole tietoinen että sellainen olisi tarjolla. Myös huonot kuvat ja epäselvästi kirjoitettu teksti, voi viedä potentiaalisen kohteen ei kiinnostavien joukkoon vahingossa.

Vierailija
10/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väliä. Bo lkv ja 8.päivä ovat firmoja joiden markkinoimia kämppiä en osta.

Vierailija
11/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toimistolla ei juurikaan ole väliä. Kaikissa toimistoissa on sekä hyviä, että huonoja välittäjiä. Ja välittäjällä on tietysti väliä.

Vierailija
12/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tuolla ei ole väljä. - Mutta kieltämättä tekisi mieli boikotoida kaikkia niitä välitysfirmoja jotka aikanaan ovat osoittaneet, että heillä toimii myös lukutaidottomia "välittäjiä." -  Tämä mielestäni asiaton toiminta on käynyt ilmi niin, että kun itse olen myynyt asuntoa ja vaikka olen myynti ilmoituksessani kertonut selkeästi ja ymmärrettävästi, että kiitos ei välittäjille, niin en ole voinut välttyä siltä, että jokunen "välittäjä" soittaa ilmoituksen johdosta ja kertoo, osa suorastaan uhkaille ja pelotellen, miten en (osaamattomana) maallikkona voi selvitä tai kyetä hommasta ilman "ammattilaisen" ja alan "asiantuntijan" apua ja myötävaikutusta.   

Vierailija
13/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä taas on just niitä joilta mä en todellakaan osta mitään. Vituttaa ilmoituksissa ne täysin turhat kuvat kynttilöistä ja torkkupeitoista. Asuntojen hintoihin on vastaavasti pumpattu kunnolla ilmaa, kun kämpän laatu on mukamas parantunut stailauksen myötä. Skippaan myös heti ilmoitukset, joissa pohjakuvaa ei ole saatu ensimmäisten kuvien joukkoon. Pohja kiinnostaa, kynttilät ei.

Skippaan automaattisesti myös tarjouskauppakohteet.

Vierailija
14/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä taas on just niitä joilta mä en todellakaan osta mitään. Vituttaa ilmoituksissa ne täysin turhat kuvat kynttilöistä ja torkkupeitoista. Asuntojen hintoihin on vastaavasti pumpattu kunnolla ilmaa, kun kämpän laatu on mukamas parantunut stailauksen myötä. Skippaan myös heti ilmoitukset, joissa pohjakuvaa ei ole saatu ensimmäisten kuvien joukkoon. Pohja kiinnostaa, kynttilät ei.

Skippaan automaattisesti myös tarjouskauppakohteet.

Vähennä hinnasta 5000-10 000 euroa per typerä sisustuskuva niin  alkaa todellinen hinta olla kohillaan noiden kuoliaaksistailaajien (BO, IN, yms.) markkinoimien asuntojen kohdalla.

Vierailija
15/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain lafkalla, olikohan nyt Bo LKV, oli myös todella kyseenalainen markkinointitekniikka. Siinä lueteltiin yksitellen kilpailevat yritykset ja niiden omistussuhteet ja hehkutettiin että meidän pulju on ainoa kotimainen. No mikäpäs siinä, ehkä tuo persuihin vetoaa, toivottavasti lähäreillä ja rekkakuskeilla on maksukykyä jotta saavat pankista lainaa...

Vierailija
16/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä, vaadin itselleni kumminkin täydelliset tiedot kirjallisena, joihin perehtymisen jälkeen soitan isännöitsijälle ja käyn läpi kaikki epäselvät asiat, ja kyselen tulevaisuudesta.

Lähtökohtaisesti luotto välittäjiin ei ole kovin korkealla, joten jokainen saa saman kohtelun :)

Vierailija
17/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on väliä, että Nordic Housing ja Asuntoasiantuntijat kiertäisin kaukaa, ja en luottaisi mihinkään, mitä välittäjät sanoisivat. Kaiken vaatisin kirjallisena. Tämän jouduin itse oppimaan kantapään kautta. Valitettavasti suomalainen ei aina ole rehellinen.

Vierailija
18/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollekin oikeasti voi olla väliä? On kai teillä silmät päässä ja omat mielipiteet minkälaista asuntoa haette? Mitä lisäarvoa tai haittapuolia tietty välittäjä tuo? Itse sinä päätät mitä ostat ja paljonko olet valmis maksamaan. Jos minä ihastun tiettyyn asuntoon ja haluan sen ostaa niin mitä ihmeen väliä minun kannaltani on kuka sitä välittää? Tai jos en pidä jostain asunnosta ei ole kerrassaan mitään mitä välittäjä voisi tehdä tai sanoa että muuttaisin mieleni.

Vierailija
19/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran on väliä, että Nordic Housing ja Asuntoasiantuntijat kiertäisin kaukaa, ja en luottaisi mihinkään, mitä välittäjät sanoisivat. Kaiken vaatisin kirjallisena. Tämän jouduin itse oppimaan kantapään kautta. Valitettavasti suomalainen ei aina ole rehellinen.

Tietysti kaikki pitää olla kirjallisena eikä mitään mutu ja mielipide juttuja kun satojentuhansien kaupoista puhutaan. Sehän nyt on päivänselvää, ihan sama mikä välittäjä tai ostaako suoraan omistalta. Ei kai kukaan niin tyhmä ole että pelkkien sanomisten perusteella asunnon ostosta päättää!?

Vierailija
20/43 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta noissa mainitsemissasi firmoissa on todella suuria eroja, riippuu niin paljon siitä välittäjästä itsestään, ei pelkästään firmasta. Jo firman sisälläkin laatuero voi olla valtava, ihan kuvista ja stailauksesta lähtien. 

Ja mitä hiton väliä millään kuvilla tai stailauksella on? Kuka ostaa oikeasti tollasen perusteella asunnon? Kyllä se "pikkasen" enemmän vaatii kuin hyvät kuvat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän