Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen uskoon ei ole OK puuttua eikä sitä ei saa pilkata!

Vierailija
26.11.2017 |

Tämän luulisi olevan aikuiselle ihmiselle itsestäänselvyys.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on syytä puuttua jos aikuinen ihminen uskoo 2000 vuotta vanhoihin paimentolaistaruihin.

Vierailija
22/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan kaikkia uskontoja tasapuolisesti koska en halua syrjiä ketään.

Viha, sepä se joka ateistia liikuttaa ;)

Voi toki olla, että uskovaisia liikuttaa enemmän puhdas pelko kuin viha, mutta kyllä sitä jälkimmäistäkin elementtiä näkyy ainesosaluettelossa olevan silti ihan riittävästi. Minun silmiini iso osa uskonnoista on nimenomaan kyseenalaisin keinoin harjoitettua vihanhallintaa. Sinänsä hyvä, että sitä yritetään, mutta kun se yrittäminen luo uutta vihaa enemmän kuin suitsii vanhaa, samaan aikaan kun keinona on itseinhoa tuottava ammattimaistettu teennäisyys, joka taas tullaan kostamaan sivullisille, niin ei sellaista voi katsella tyytyväisenä.

Ja vaikka tässä nyt on villitty ylilaudan pojat ilkeilemään, niin ei kaikki ateismi ole vihan liikuttamaa. Minä viisikymppinen nainen olen tässä keskustelussa paikalla huolehtimasta siitä, että humanisti tai sekularisti saa tulevaisuudessakin nukkua yönsä pelkäämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän luulisi olevan aikuiselle ihmiselle itsestäänselvyys.

Luulisi olevan jo kaikille selvää että mitään kummituksia tai jumalia ei ole olemassa.

Siksi pilkkaan hihhuleita -ei vaan pysty suhtautumaan siihen porukkaan vakavasti.

Vierailija
24/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei pysty suhtautumaan vakavasti johonkin asiaan/ihmiseen niin ainoa vaihtoehto on olla pilkallinen? Vaikuttaa henkiseltä (ja älylliseltä) köyhyydeltä.

Vierailija
25/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin typerä että uskoo kaikenkarvaisiin jumaliin niin kestäköön sen kritiikinkin. Kyllä minä avoimesti nauraisin kaverilleni jos se yhtäkkiä kertoisi että tekee jotain tiettyjä juttuja jotta pääsee kuolemansa jälkeen vaikkapa Ankkalinnaan asumaan.

Uskovaiset ovat tyhmiä. Siitä on tehty useita tutkimuksia.

Luepa viimeinen lauseesi uudestaan ja mieti onko ihan noin.

Vierailija
26/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mielisairauteen pitää puuttua. Uskomista satuolentoihin ei vain saa, vaan pitää pilkata!

Jos minä huomaisin tai epäilisin jonkun mielenterveyden horjuneen niin en todellakaan katsoisi aiheelliseksi alkaa pilkkaamaan häntä.

Vierailija
27/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei uskovaisille saa vittuilla? Minulla on unelma: Uskonnoista vapaa suomi!

Vierailija
28/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisille kuuluu laittaa tulta munille.

Ainoastaan muhamettilaisille ja niiden naaraille, tarvita saatikka haluta täällä ja tänne. Riku R. ja Tunna M. ovat...

Vierailija
29/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule naurusta loppua näiden jeesuskerholaisten kanssa...

https://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84lykkyysosam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4#Usko…

Vierailija
30/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on syytä puuttua jos aikuinen ihminen uskoo 2000 vuotta vanhoihin paimentolaistaruihin.

Islam on 1300 vuotta vanha. Mooseksen usko yli 3000 vuotta.

Vierailija
31/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin typerä että uskoo kaikenkarvaisiin jumaliin niin kestäköön sen kritiikinkin. Kyllä minä avoimesti nauraisin kaverilleni jos se yhtäkkiä kertoisi että tekee jotain tiettyjä juttuja jotta pääsee kuolemansa jälkeen vaikkapa Ankkalinnaan asumaan.

Jumala tekee sinusta keskimääräistä tyhmemmän

http://tieku.fi/kulttuuri/uskonto/tasta-syysta-ateistit-ovat-alykkaampi…

Vierailija
32/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule naurusta loppua näiden jeesuskerholaisten kanssa...

https://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84lykkyysosam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4#Usko…

Hmm.. kohdassa uskonnollisuus ja älykkyys oli aika mielenkiintoista tekstiä. Kannattaa ehkä lukea ajatuksella jos naurulta pystyy.

Vierailija
33/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskovaiset lopettavat evankelioinnin ja muun tuputuksen, muut luultavasti lopettavat heidä herjaamisensa. Niitätte, mitä kylvätte.

Vierailija
34/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei pysty suhtautumaan vakavasti johonkin asiaan/ihmiseen niin ainoa vaihtoehto on olla pilkallinen? Vaikuttaa henkiseltä (ja älylliseltä) köyhyydeltä.

Samaa mieltä kyllä. Mutta jos ihmiset nyt ymmärtäisivät mikä on pilkan ja kritisoinnin ero. Pilkka ei tietenkään itsessään ole toivottavaa. Aika usein vain uskovaiset levittävät vihaa ympärilleen, joten ei kannata ihmetellä jos vihaan vastataan vihalla. Onko se rakentavaa? No ei tietenkään.

Vierailija
35/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala tekee sinusta keskimääräistä tyhmemmän

http://tieku.fi/kulttuuri/uskonto/tasta-syysta-ateistit-ovat-alykkaampi…

Noinko siinä todettiin? Käytä nyt sitä älyäsi ja lue mitä siinä sanotaan sen sijaan että luet mitä tahdot.

Vierailija
36/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan kaikkia uskontoja tasapuolisesti koska en halua syrjiä ketään.

Viha, sepä se joka ateistia liikuttaa ;)

Voi toki olla, että uskovaisia liikuttaa enemmän puhdas pelko kuin viha, mutta kyllä sitä jälkimmäistäkin elementtiä näkyy ainesosaluettelossa olevan silti ihan riittävästi. Minun silmiini iso osa uskonnoista on nimenomaan kyseenalaisin keinoin harjoitettua vihanhallintaa. Sinänsä hyvä, että sitä yritetään, mutta kun se yrittäminen luo uutta vihaa enemmän kuin suitsii vanhaa, samaan aikaan kun keinona on itseinhoa tuottava ammattimaistettu teennäisyys, joka taas tullaan kostamaan sivullisille, niin ei sellaista voi katsella tyytyväisenä.

Ja vaikka tässä nyt on villitty ylilaudan pojat ilkeilemään, niin ei kaikki ateismi ole vihan liikuttamaa. Minä viisikymppinen nainen olen tässä keskustelussa paikalla huolehtimasta siitä, että humanisti tai sekularisti saa tulevaisuudessakin nukkua yönsä pelkäämättä.

Hyvin tiivistetty. Samaa mieltä. Ja ilman pilkkaa.

Vierailija
37/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-uskovainen kirjoitti:

Jos uskovaiset lopettavat evankelioinnin ja muun tuputuksen, muut luultavasti lopettavat heidä herjaamisensa. Niitätte, mitä kylvätte.

Jos joku ei tuputa mitään vaan kysyttäessä vastaa olevansa uskovainen niin johan (palstalla varsinkin) räjähtää varsinainen pilkka ja herjaryöppy. Ihan vain ja ainoastaan sen perusteella että uskoo, muuta tietoa itsestään tai tekemisistään ei ole antanut.

Niittävät mitä kylvävät?

Vierailija
38/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ateistitkin pääsevät Taivaaseen. Jumalahan ei ole uskovainen, eikä Jeesuskaan. He rakastavat kaikkia. Ihminen ei siihen pysty, ja on luonut siksi Jumalan joka on hänen kuvansa ja taivaan, joka on mielikuvitusta. Jumalaan ja todelliseen Taivaaseen tämä ei vaikuta mitenkään.

Maailmassa (ja elämää täynnä olevassa kaikkeudessa) on varmaan satoja uskontoja. Tarpeettomia ne eivät voi olla, koska olisivat kadonneet muuten.

Kaikki uskonnot eivät hae uskomuksia satojen vuosien takaa tai ole patriarkaalisia. On uusia uskontoja ja hengellisiä liikkeitä. (Katso esim. Newmessage.org.) Kaikkien uskontojen tuomitseminen kristinuskon pohjalta on kyllä suurta suvaitsemattomuutta ja lapsellista tietämättömyyttä.

Ateistit myös sivuuttavat kokonaan sen miten alkuajan ankarista vainoista huolimatta kristonusko on säilynyt. Eihän vainoja olisi, jos uskonnoilla ei olisi suurta vapauttavaa voimaa yksilön elämässä. Valtarakenteet ovat aina vihanneet kaikkea, mikä vapauttaa yksilöä. Kun uskonnosta tulee valtarakenne, sekin tekee samoin, kuten esim daesh. Mutta uskonnon ei ole koskaan ollut tarkoitus olla valtarakenne, vaan sille käy niin vasta kun se alkaa rappeutua sisältäkäsin.

Kaikkien uskontojen tuomitseminen muutaman rappeutumassa olevan vuoksi on pienen mielen näkemys.

Vierailija
39/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ateistitkin pääsevät Taivaaseen. Jumalahan ei ole uskovainen, eikä Jeesuskaan. He rakastavat kaikkia. Ihminen ei siihen pysty, ja on luonut siksi Jumalan joka on hänen kuvansa ja taivaan, joka on mielikuvitusta. Jumalaan ja todelliseen Taivaaseen tämä ei vaikuta mitenkään.

Minä olen ateisti, mutta en pääse Taivaaseen, koska sellaista ei ole olemassa. Kuten ei myöskään Jumalaa, ja jos Jeesus joskus olikin, niin eipä ole enää, eikä hän ollut Jumalan poika vaan joku kylähullu.

Vierailija
40/42 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satukirjasekopäihin on hankalaa suhtautua asiallisesti.

Et varmaankaan osaa suhtautua ihan oikeisiin mielisairaisiinkaan asiallisesti. Surullista. Toivottavasti et opeta lapsillesi että muita ihmisiä ja etenkin mt-ongelmaisia saa pilkata ja halveksua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi