Kuinka tuomittavana pidät miestä, joka on asettanut elämäntavoitteekseen saada mahdollisimman monta jälkeläistä mahdollisimman monen naisen kanssa?
Kommentit (33)
Tavoite sinäsä voisi oll aok. Mutta epäilen, että jos asettaa tällaisen tavoitteen, ei ole kykyä huolehtia näistä jälkeläisistään. Siksi käytännössä vastuutonta.
Noh, jos hän kokee tuon elämäntarkoituksekseen niin mikä minä olen siihen puuttumaan. En kylläkään osallistuisi tuon toteuttamiseen.
Aika kallis tavoite. Siinä on nimittäin urakkaa, kun maksaa niiden lasten elämistä ja kasvamista.
Eikä siihen riitä, että on rikas. Lasten elatuksen lisäksi lapsille pitää olla aikaa. Suomesta ei tuollaisia miehiä löydy.
Yleensä eniten lisääntyvät ovat niitä, joiden ei pitäisi lisääntyä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siihen riitä, että on rikas. Lasten elatuksen lisäksi lapsille pitää olla aikaa. Suomesta ei tuollaisia miehiä löydy.
Tässä tapauksessa rahaa ei ole eikä välttämättä aikaakaan ihan hirveästi. Mutta yhteiskunta pitää huolen omistaan.
Oikein hyvä tavoite edellyttäen, että:
- hän kertoo tämän etukäteen naisille, joiden kautta aikoo sukuaan jatkaa
- pystyy toimimaan kullekin lapselleen isän roolissa ja miehenmallina
- huolehtii kunkin lapsensa elatuksesta vähintään puoliksi äidin kanssa.
Arvostan spermanluovuttajia erittäin paljon. Luovutustavalla ei ole väliä, sisältö on tärkein.
Pitäisin melko outona. En itse näkisi itseäni synnyttämässä monen eri miehen lapsia ja samalla sysäämässä vastuuta niille ukoille. Juu, täytyy vähän outo olla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuokin parempi kuin maata sohvalla ja juoda kaljaa?
Miten se olisi parempi...?
Jos joku hankkii jälkeläisiä hylätäkseen ne myöhemmin, niin omassa yhteiskunnassamme se tulee todennäköisesti lisäämään onnettomuutta. Puoliso kokee tulevansa jätetyksi ja lapsi isättömäksi. Minusta ihmisen tekojen ja päämäärien tulisi tähdätä kokonaisonnellisuuden lisäämiseen, eikä sen vähentämiseen.
Todella törkeänä ja edesvastuuttomana. Kannattaisin pakkosterilisaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä eniten lisääntyvät ovat niitä, joiden ei pitäisi lisääntyä ollenkaan.
Väärin!
Sosioekonomisesti parhaimmissa asemissa olevat miehet lisääntyvät eniten.
Tosin tavoitteena ei ole mahdollisimman monen naisen kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Tavoite sinäsä voisi oll aok. Mutta epäilen, että jos asettaa tällaisen tavoitteen, ei ole kykyä huolehtia näistä jälkeläisistään. Siksi käytännössä vastuutonta.
Tähän lisäksi että kunhan naiset ovat tietoisia ja mukana jutussa niin anna palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa rahaa ei ole eikä välttämättä aikaakaan ihan hirveästi. Mutta yhteiskunta pitää huolen omistaan.
Minun elämäntavoitteeni on ostaa joka toinen viikko uusi kodinkone. Haen siihen jatkuvasti kelalta rahaa.
Ihan hyvä tavoite, mutta kannattaa olla ns. varaton ettei vahingossakaan joudu maksamaan elareita.
Ihan jees, näinhän biologia toimii muillakin lajeilla. Itse ajattelen, että yksikin jälkeläinen olisi tosi hieno juttu.