Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saa apua???

Vierailija
25.11.2017 |

Keväällä oli paha kahden viikon ahdistus putki. Joka onneksi loppu. Mutta sen jälkeen ahdistanut iltaisin ja nukkumaan mennessä iskee paniikkikohtaus. Nyt käynyt harvakseltaan terv.keskuksen sairaanhoitajalla, yritetty vaihtaa lääkitystä josta enemmän haittaa kun hyötyä.
Psykiatri käski ottaa opamoxia ennen kun tulee kohtaus. Mutta samaan hengenvetoon todetaan että ei saa käyttää joka ilta että ei lääkkeen toleranssi nouse, pitäisi pitää taukoja. Kukaan ei vain osaa kertoa miten se tauko pidetään. Ilmankaan en voi olla muuten iskee hirvittävän paha paniikkikohtaus.
Sairaalan psykiatrian polille ei suostu lähetettä kirjoittamaan, kun ei muka aikaisemmin ole hoidosta ollut hyötyä, ja vointini on muka hyvä. Rehellisesti olo ei ole vuosikausiin ollut näin huono. Aiemmin hoito ollut sitä että kävin mttssä kuukauden välein, eikä kukaan osannut auttaa paniikkihäiriön kanssa. Yksityisellä kävin kolme vuotta, sen minkä kela korvasi. Siitä oli apua, kun se oli kerran viikkoon.
Mitä ihmettä minä nyt teen? Terveyskeskuksessa tasan yksi psykiatri, ja se juuri se joka eväsi jatko hoidon.
En jaksa enää näitä joka iltaisia kohtauksia. Yritin sitä selittää lääkärille, mutta sen mielestä tilanteeni on hyvä. Haluan saman olon kuin oli viime talvena, satunnaisia paniikkikohtauksia, siinä kaikki.
Mitä ihmettä teen? Psykiateri evännyt jo kahdesti jatko hoidon joten tuskin mieltään muuttaa. Voiko yksityiseltä lääkäri asemalta saada lähetettä? Yksityiseen terapiaan minulla ei varat riitä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaisin hoitaa itteeni niin hoitaisin. Aina vain sanottu et koeta kestää ei se ole vaarallista, kyllä se joskus loppuu. Sitten käsketään hengittää hitaasti keksimään muuta tekemistä jne. Mutta mikään niistä ei auta silloin kun kohtaus päällä. Eikä noilla ohjeilla paniikkikohtauksista kokonaan eroon pääse. Niillä hoidetaan vain oireita.

Ei minulle ole koskaan kerrottu miten näistä pääsee kokonaan eroon, tai miten näitä sais ees vähemmäks.

Itse kuunnellut meditaatio videoita joka päivä netistä ym. Mut ei niistä apua ole ollut.

Ehkä sun kannattaa lähestyä tätä nyt niin että hyväksyt, että sulla on tuollainen taipumus ja koskaan et kokonaan pääse niistä. Toki ne voivat loppua kokonaan tai olla vuosikausia ettet niistä kärsi,mutta se on positiivinen yllätys eikä oletus. Ei ole olemassakaan mitään hoitomuotoa,mikä lopettaisi kohtaukset. Keskity vain siihen hengittelyyn ja huomion keskittämiseen muualle ja hyväksy. Tottahan se on että et siihen kuole. Tuolla pelkäämisellä vain pahennat tilannetta,lopeta se. Et ole vain uhri. Varmasti tuo hengittely yms.auttaa eli lievittää oireita.

Paniikkikohtauksessa hengittämiseen ja huomion keskittäminen muuhun vain lisäävät paniikkia. Tätä yrittänyt vuosi kaudet mutta ei vain toimi. Nyt harjoituksen kautta auttanut se että alkaa hengittämään rauhallisesti jo ennen kohtausta. Mutta ei sekään kohtauksia poista tai vähennä.

Sinäkö yrität väittää ettei paniikkikohtauksiin ole hoitoa? Mitä psykoterapeutit sitten tekee? Huijaa ihmisiltä rahat kun väittävät että siihen saatavana apua? Eikö hoidossa keskitytä juuri siihen mikä alunperi aiheuttanut kohtauksen.....

Pelkkään paniikkihäiriöön harvemmin saa lähetettä terapiaan. Jos on varaa maksaa,niin senkun hakeudut itse terapiaan. Jos ei,niin ei jää muita vaihtoehtoja kuin hoitaa itse.

Olethan tutustunut tähän?

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…

Vierailija
42/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaisin hoitaa itteeni niin hoitaisin. Aina vain sanottu et koeta kestää ei se ole vaarallista, kyllä se joskus loppuu. Sitten käsketään hengittää hitaasti keksimään muuta tekemistä jne. Mutta mikään niistä ei auta silloin kun kohtaus päällä. Eikä noilla ohjeilla paniikkikohtauksista kokonaan eroon pääse. Niillä hoidetaan vain oireita.

Ei minulle ole koskaan kerrottu miten näistä pääsee kokonaan eroon, tai miten näitä sais ees vähemmäks.

Itse kuunnellut meditaatio videoita joka päivä netistä ym. Mut ei niistä apua ole ollut.

Ehkä sun kannattaa lähestyä tätä nyt niin että hyväksyt, että sulla on tuollainen taipumus ja koskaan et kokonaan pääse niistä. Toki ne voivat loppua kokonaan tai olla vuosikausia ettet niistä kärsi,mutta se on positiivinen yllätys eikä oletus. Ei ole olemassakaan mitään hoitomuotoa,mikä lopettaisi kohtaukset. Keskity vain siihen hengittelyyn ja huomion keskittämiseen muualle ja hyväksy. Tottahan se on että et siihen kuole. Tuolla pelkäämisellä vain pahennat tilannetta,lopeta se. Et ole vain uhri. Varmasti tuo hengittely yms.auttaa eli lievittää oireita.

Paniikkikohtauksessa hengittämiseen ja huomion keskittäminen muuhun vain lisäävät paniikkia. Tätä yrittänyt vuosi kaudet mutta ei vain toimi. Nyt harjoituksen kautta auttanut se että alkaa hengittämään rauhallisesti jo ennen kohtausta. Mutta ei sekään kohtauksia poista tai vähennä.

Sinäkö yrität väittää ettei paniikkikohtauksiin ole hoitoa? Mitä psykoterapeutit sitten tekee? Huijaa ihmisiltä rahat kun väittävät että siihen saatavana apua? Eikö hoidossa keskitytä juuri siihen mikä alunperi aiheuttanut kohtauksen.....

Pelkkään paniikkihäiriöön harvemmin saa lähetettä terapiaan. Jos on varaa maksaa,niin senkun hakeudut itse terapiaan. Jos ei,niin ei jää muita vaihtoehtoja kuin hoitaa itse.

Olen lukenut, ja useamman kirjan ja netistä löytyvän hoito ohjelman. Eikä yhdestäkään ole ollut apua. Sehän se ongelma onkin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, ja useamman kirjan ja netistä löytyvän hoito ohjelman. Eikä yhdestäkään ole ollut apua. Sehän se ongelma onkin...

Vierailija
44/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa outoa että lääkäri evännyt jatkohoidon. Ei tuo luulisi siltä pois olevan jos lähetteen kirjottaisi. Suomessa hoitoon pääsee vain rikkaat.

Vierailija
46/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno neuvo: lopeta pelkääminen. Olisit nyt kertonut miten pelkääminen lopetetaan? minuakin kiinnostaa

Vierailija
47/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin neuvoa sinua. ekaksikin Jumala parantaa paniikin välittömästi jos hakeudut hänen yhteyteen .    

Mutta koska et sitä tee kuitenkaan, annan muita neuvoja.

Hiljennä elämäsi merkittävästi. lopeta kiire, ja hötkyily. Stressi ja kiire pois. Rauhoita elämääsi, kuuntele itseäsi. Lopeta kahvi ja huumeet , alkoholi ym.

Asuuko luonasi joku ahdistusta aiheuttava ihminen, mies tms? Opettele asumaan yksin. Lopeta väärät suhteet. 

Vierailija
49/49 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuda Jeesusta apuun niin varmasti saat avun. Rauha laskeutuu sydämeesi. "tulkaa minun tyköni kaikki te työtä tekevät ja raskautetut, niin teidän sielunne saa levon".

Näinhän ne on. Olet nyt jossain koetuksessa, josta et pääse yli, käänny Jumalan puoleen. Omat polkusi ovat ajaneet sinut tähän ahdistukseen, tai mikä lie...