Aion vastata kieltävästi alttarilla
Kuulin, kun naisystäväni kehuskeli ystävälleen, että ei välitä minusta oikeasti vaan menee naimisiin kanssani ylellisen elämän takia. Häissä kostetaan saatana.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ap on palstan vakituinen lompakkoloismies, joka keksi tällä kertaa tällaisen provon päästäkseen haukkumaan naisia rahanahneiksi.
Jep, koska jokainen nainen on pyhimys vain sukupuolensa vuoksi eikä kenestäkään voi sanoa pahaa ilman että on sovinisti.
t. 21-vuotias feministinainen
Varo ettei käy niin kuin Markku Toikan esittämälle sulhaselle Lapinlahden lintujen piilokamerassa. Pohjalaiset häät: Kyllä sää taharoot, puukolla uhaten. YouTubesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin, kun naisystäväni kehuskeli ystävälleen, että ei välitä minusta oikeasti vaan menee naimisiin kanssani ylellisen elämän takia. Häissä kostetaan saatana.
Jos AP:n suunnitelma on todellinen, niin toivon, että on olemassa muuta "kovaa" faktaa kuin satunnainen keskustelun kuuleminen. Periaatteessa on voinut olla sarkasmia tai muuten kontekstista irrallaan. Tosin trollihan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos AP:n suunnitelma on todellinen, niin toivon, että on olemassa muuta "kovaa" faktaa kuin satunnainen keskustelun kuuleminen. Periaatteessa on voinut olla sarkasmia tai muuten kontekstista irrallaan. Tosin trollihan tämä on.
Kuuntelin heitä pitkään ja olen varma, että ymmärsin oikein.
Jätin naisen tänään alttarille ja tilanne meni näin: Olin vieraiden kanssa kirkolla nainen tuli kirkkoon muiden jälkeen kauniiksi laittautuneena. Olin kertonut bestmanilleni ja parille ystävälleni suunnitelmastani jättää naisen alttarille, jotta he pitäisivät morsiamen isän paikallaan, jos tämä alkaisi riehumaan. Pappi kysyi minulta tahdonko ottaa naisen vaimokseni ja vastasin kieltävästi. Nainen kalpeni ja tämän isä aloitti kiroilun. Kerroin vieraille, minkä takia vastasin kieltävästi ja naisen äiti aloitti kamalan voivottelun. Sanoessani naiselle, että emme enää tapaa lähdin autolle. Kun olin kotona, pakkasin naisen tavarat ja heitin ne ulko-oven ulkopuolelle odottamaan naista. Nyt olen ollut yksin talossa sampanja seuranani ja huomenna lähden kiertämään Aasiaa (alunperin piti lähteä naisen kanssa). Nyt vain mietin, että lähetänkö naiselle sähköpostia Aasiasta, jossa kehun onnistuneesta matkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi vain helpompi perua häät?
Olisi toki helpompi, mutta ämmä pomputellut minua vuosien ajan päästäkseen käsiksi rahoihini. En halua päästää akkaa helpolla vaan jättää tämän näyttävästi lähipiirimme edessä
mikäs siinä sitten. Onnea mstkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jätin naisen tänään alttarille ja tilanne meni näin: Olin vieraiden kanssa kirkolla nainen tuli kirkkoon muiden jälkeen kauniiksi laittautuneena. Olin kertonut bestmanilleni ja parille ystävälleni suunnitelmastani jättää naisen alttarille, jotta he pitäisivät morsiamen isän paikallaan, jos tämä alkaisi riehumaan. Pappi kysyi minulta tahdonko ottaa naisen vaimokseni ja vastasin kieltävästi. Nainen kalpeni ja tämän isä aloitti kiroilun. Kerroin vieraille, minkä takia vastasin kieltävästi ja naisen äiti aloitti kamalan voivottelun. Sanoessani naiselle, että emme enää tapaa lähdin autolle. Kun olin kotona, pakkasin naisen tavarat ja heitin ne ulko-oven ulkopuolelle odottamaan naista. Nyt olen ollut yksin talossa sampanja seuranani ja huomenna lähden kiertämään Aasiaa (alunperin piti lähteä naisen kanssa). Nyt vain mietin, että lähetänkö naiselle sähköpostia Aasiasta, jossa kehun onnistuneesta matkasta.
Mitä omat vanhempasi tykkäsivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suomessa aiot tehdä tuon niin ei auta. Avioliiton esteiden tutkinta ja virallinen liitto solmitaan ennen alttaria. Sinä olet naimisisa jo alttarilla seistessäsi mikäli siihen asti kostoasi odotat. Mitätöinnin voi tietenkin anoa jos tahdot sen noin tehdä. En muista pitikö mitätöinnin saantiin olla muut perustelut kuin tahto.
Oikeesti?
Lainaamasi kirjoittaja kirjoitti silkkaa soopaa. Virallista liittoa ei solmita ennen alttaria, kyllä se vaatii sen myöntymisen jota siis sinä et aio sanoa.
Ystäväni meni naimisiin viime kesänä ja kävivät allekirjoittamassa paperit papin luona sakastissa ennen vihkimistä. Eri seurakunnissa voi toki olla eri käytäntöjä mutta turha tällaisesta on alkaa toisia haukkumaan että puhuu soopaa. Tulee paljastaneeksi vain oman tietämättömyytensä.
Jos tekee siviilivihkimisen niin siinä ihan seremonian aikana kirjoitetaan se lappunen, mutta kirkkovihkimisessä en oo ikinä nähnyt että se lappu kirjoitettaisiin seremonian aikana, joten se on pakko kirjoittaa ennen vihkimistä? Vai onko mahdollista allekirjoittaa se heti vihkimisen jälkeen kun vieraat siirtyy ulos kirkosta odottamaan hääparia?
Lähes aina ennen, mutta kai se jälkeenpäinkin onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä omat vanhempasi tykkäsivät?
Äiti sanoi, että minun olisi pitänyt jättää nainen vähemmän nöyryyttävästi ja perua häät. Isä vain sanoi, että on hyvä ettei onnenonkija päässyt käsiksi sukumme rahoihin.
sinänsä olisi ihan oiva näpäytys, mutta en kehtaisi järjestää omalle suvulleni tuollaista näytelmää. Hiton noloa varsinkin vanhemmille. Ja vittumaista vieraita kohtaan.
No oli miten oli. Toivon Sinulle, että löydät itsellesi naisen, joka rakastaa Sinua todella itsesi tähden ja voit mennä hänen kanssaan oikeasti avioon. Muutenkin toivon Sinulle kaikkea hyvää ja oikein rentouttavaa matkaa.
Mieti silti, onko odotettavissa oikeusjuttu kunnianloukkauksesta, sopimuksen rikkomisesta tai muusta vastaavasta. Esim. vaikutukset mahdolliseen työelämääsi ja liikesuhteisiisi.
Ymmärrän tarpeesi näyttää ovea kunnolla, mutta itse tyytyisin häiden perumiseen viimetipassa. Kyllä sekin kirpaisee ja häpäisee riittävästi, jos morsio on ehtinyt hehkuttaa 'onneaan' laajasti ja näyttävästi.