Millainen kohu syntyisi, jos miessiivooaja kävisi uimahallin naisten puolella siistimässä paikkoja?
Kommentit (34)
Miten paljon miehiä on ylipäätään siivoojina? Minun puolesta tulkoon, ei ne sillä minuuttiaikataululla ehdi ympärilleen tuijotella.
Eiköhän siitä voimaantuneet vahvat naiset saisi itkupotkuraivarit ja huutaisivat isiä apuun.
Meidänkin liikuntasalilla pukuhuoneet on järjestetty niin, että naiset kulkee omaan pukuhuoneeseensa miesten pukuhuoneen läpi. Minkähän takia päinvastainen järjestely ei ole käynyt päinsä. Ei kaikki miehet halua esitellä ylpeinä vartaloitaan ja munaskojaan naisille, vaikka niin tunnutaan kuvittelevan ja mm. itse häiriinnyn suuresti.
Meidän kunnassa hommaan valitaan vain eunukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin liikuntasalilla pukuhuoneet on järjestetty niin, että naiset kulkee omaan pukuhuoneeseensa miesten pukuhuoneen läpi. Minkähän takia päinvastainen järjestely ei ole käynyt päinsä. Ei kaikki miehet halua esitellä ylpeinä vartaloitaan ja munaskojaan naisille, vaikka niin tunnutaan kuvittelevan ja mm. itse häiriinnyn suuresti.
Miksi sitten menet sinne harrastamaan liikuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten menet sinne harrastamaan liikuntaa?
Niin, kun kaikkea voi harrastaa myös ilmaiseksi ja kotona voi bodata jauhosäkkejä nostellen kuin mikäkin Rocky Balboa!
Meillä on miessiivooja sekä uimahallissa että kuntosalin pukuhuoneessa. Ap ei vain ole kuullut näistä, koska naiset eivät nosta niistä kohua.
Vierailija kirjoitti:
Todella omituinen tuollainen "järjestely". Ei vaikuta kovin ammattimaiselta. Joku Perähikiän urheiluseuran sali vai mikä? En kyllä tykkäisi kumminkaan päin.
Itse uimahallissa työskennelleenä olen siivonnut myös naisten puolen. Joka työvuoro. Kertaakaan ei noussut kohua.
Mun tuttu (mies) on siivonnut uimahallissa naistenpuolen. Ei kukaan kuulemma siellä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella omituinen tuollainen "järjestely". Ei vaikuta kovin ammattimaiselta. Joku Perähikiän urheiluseuran sali vai mikä? En kyllä tykkäisi kumminkaan päin.
No nimenomaan perähikiällä näin, minne ei ole vielä ehtineet modernit sukupuolisen tasa-arvon buumit puhaltaa. Tosin vaikka naiset paljasteleekin itseään mediassa ja netissä minkä ehtivät, niin silti tosielämässä näkee sitä muuallakin että sen katsotaan olevan jostain syystä sallitumpaa niin, että miehet nakuilee naisten nähden kuin päinvastoin. Koska naku nainenhan aiheuttaa miehissä seksinhimoista murinaa ja selvän raiskausvaaran, naku mies taas on naisista vain hauska juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille on vastattu, kun olette vaatineet naisille omaa sisäänkäyntiä pukuhuoneeseen?
Ukko35 kirjoitti:
Itse uimahallissa työskennelleenä olen siivonnut myös naisten puolen. Joka työvuoro. Kertaakaan ei noussut kohua.
Teillä päin ei ole feministejä eikä #metoo-väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Teillä päin ei ole feministejä eikä #metoo-väkeä?
Minä olen feministi ja osallistunut metoi-kampanjaan. Einole tullut ikinä mieleenkään, että työtään tekevä miessiivooja merkitsisi ahdistelua pukuhuoneessa. Ahdistelu on täysin eri asia. Ilmeisesti ap ei kertakaikkiaan ymmärrä, mitä ahdistelu tarkoittaa.
En muista mikä uimahalli oli kyseessä, mutta miessiivooja oli.
Miessiivoojia on naisten puolella. Ei ole syntynyt mitään kohua. Myös huoltomiehiä on naisten puolella. Ei ole syntynyt siitäkään mitään kohua.
Eilen oli uutisissa, että Suomessa on jo 30 mieskätilöä. Ap se jaksaa jauhaa uimahallin siivoojista. Miehille naissiivooja on jotain ihan kauheaa, mutta yksikään nainen ei ole täällä valittanut, jos kätilö on ollut mies.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miessiivooja sekä uimahallissa että kuntosalin pukuhuoneessa. Ap ei vain ole kuullut näistä, koska naiset eivät nosta niistä kohua.
Mikä uimahalli?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehetkin siivoilevat naisten puolella joissain paikoissa, mutta on aivan älytöntä väittää, etteivätkö naiset nostaisi asiasta kohua.
"Puheenjohtaja Erja Suikkanen Suomen siivousteknisestä liitosta myöntää, että usein nousee meteli, jos mies siivoaa naisten pukuhuonetta, suihkutiloja tai saunaa."
https://yle.fi/uutiset/3-5086432
"Keski-Espoon uimahallin naisasiakkaat ovat järkyttyneitä. Uimahallissa on nimittäin yksi miessiivooja, joka käy siistimässä myös naisten pukeutumis- ja pesutiloja. Halliin tulee keskimäärin yksi närkästynyt palaute kuukaudessa miessiivoojan takia."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000100838.html
"Miten on mahdollista, että pesuhuoneeseen ramppaa mies samaan aikaan, kun naiset siellä pyllistelevät ja pesevät nilkkojaan, Järvenpään uimahallin närkästynyt naisasiakas valittaa maanantain Keski-Uusimaa-lehdessä."
Olen nähnyt naisten puolella miessiivoajan, ei syntynyt kohua.